Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Maar het is echt niet zo als of stitch uren moet wachten om te plassen. Vanaf het moment dat hij het aangeeft zijn wij met hem bezig, en daar doen we even een minuut of twee/drie wachten bij terwijl we even aaien of praten tegen hem voor dat hij naar buiten mag. Mocht het uiteindelijk niet goed komen of niet goed werken dan gaan we gewoon weer terug naar het niet doen.NiN schreef:Ik zou eigenlijk een beetje bang zijn met deze methode dat mijn pup straks niet leert om zijn plasje eventjes op te houden, maar juist de connectie afleert tussen het aangeven te moeten plassen en het buiten moeten plassen en dat hij dan gewoon zonder het aan te geven van zich af gaat staan plassen, want immers, er wordt niet gereageerd op zijn hulpvraag om het zo maar even te noemen.
Ik hoop dat ik het goed uitleg, maar wat ik bedoel is dat honden vaak een link leggen op het moment zelf, en niet pas een paar minuten erna.
Net zoals dat het geen zin heeft om je hond voor iets op zijn kop te geven wat hij een paar minuten daarvoor heeft gedaan. Dan weet hij niet meer wat hij verkeerd heeft gedaan.
Voorals nog werkt het erg goed.
[Sandra] schreef: Ja, en ze hebben elkaar gevonden