Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te dik
Moderator: moderatorteam
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Te dik
Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.
Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?
Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.
Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?
Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Te dik
Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen? 

- Roompie
- Zeer actief
Ik betwijfel of je dat werkelijk gezegt hebt maar mocht dat het geval zijn dan zal mevrouw wel verontwaardigd hebben lopen snuiven 

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Klinkt gezellig
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat ontzettend onbeschoft om zo te reageren. Dat had je ook wel anders kunnen brengen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, als mijn honden te dik zijn mogen ze me er best op wijzen hoor.
Tama krijgt ook geen tussendoortjes meer, tenminste ze krijgt nu komkommer tussendoor.
Ik vond haar zelf te dik.
Mijn hondentrainster vind haar niet te dik, maar ik merk aan Tama dat ze het nu weer meer naar haar zin heeft en beter loopt nu ze wat afgevallen is.
Jarah en Nikkie zijn gratenpakhuizen, die vind zij dus te mager maar de dierenarts vindt hun prachtig.
Tama krijgt ook geen tussendoortjes meer, tenminste ze krijgt nu komkommer tussendoor.
Ik vond haar zelf te dik.
Mijn hondentrainster vind haar niet te dik, maar ik merk aan Tama dat ze het nu weer meer naar haar zin heeft en beter loopt nu ze wat afgevallen is.
Jarah en Nikkie zijn gratenpakhuizen, die vind zij dus te mager maar de dierenarts vindt hun prachtig.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Sanchis schreef:Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Pffff, hoor wie het zegtSanchis schreef:

Volgens mij snap ik 'm

-
- Zeer actief
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- Sanchis
- Zeer actief
Ja, heus welGollum schreef:Heb je dat echt gezegd?

Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Sanchis
- Zeer actief
Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Nou dat snap ik wel.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen?
Ah natuurlijk niet, ik vermoed dat ze anders maar zo een flinke draai om haar oren gehad zou hebben. In ieder geval wel van mij als ze op de manier waarop ze het nu doet overkomen (waar ik dus zoals gezegd geen moer van geloof) haar "mening" zou hebben gegeven

Toen waren haar 2 duimen natSuske schreef:En wat gebeurde er toen je wakker werd?

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Ik vraag me af wat jij daar mee te maken hebt of hadden ze het over jouw honden dat die te dik waren.Sanchis schreef:Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Nou dat snap ik wel.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden 

uhhh oke 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.

Zoiets heb ik vroeger tegen 1 van mijn stagiaires gezegd die liep te zeiken zeiken zeiken en zeiken

Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken.

.
Wat je zegt ben je zelfffff 

Ik geloof dat het hier sarcasme betreft. Of ironie. Of iets in die trant.
Ze zegt toch dat ze een vergelijking met het forum maakt. Mensen die oh zo goed weten hoe een ander het moet doen en die "eigen" manier bekritiseren terwijl ze zelf ook niet geheel perfect zijn. Dat je zit te zaniken over iemand waarvan de hond te dik is terwijl je eigen billen om je stoel heen vouwen en elkaar kunnen raken
Zo vatte ik het op.
Ze zegt toch dat ze een vergelijking met het forum maakt. Mensen die oh zo goed weten hoe een ander het moet doen en die "eigen" manier bekritiseren terwijl ze zelf ook niet geheel perfect zijn. Dat je zit te zaniken over iemand waarvan de hond te dik is terwijl je eigen billen om je stoel heen vouwen en elkaar kunnen raken

Zo vatte ik het op.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
ja duh, dat is iets geheel anders dan dat duimzuig verhaal van TSbouvierpoedel schreef:Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken.![]()
.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, dat is de nette versie.smoekie schreef:Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen?
Ah natuurlijk niet, ik vermoed dat ze anders maar zo een flinke draai om haar oren gehad zou hebben. In ieder geval wel van mij als ze op de manier waarop ze het nu doet overkomen (waar ik dus zoals gezegd geen moer van geloof) haar "mening" zou hebben gegeven![]()
Toen waren haar 2 duimen natSuske schreef:En wat gebeurde er toen je wakker werd?
Die kende ik niet

-
- Zeer actief
De natte bedoel je.Suske schreef:Oh, dat is de nette versie.smoekie schreef:Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen?
Ah natuurlijk niet, ik vermoed dat ze anders maar zo een flinke draai om haar oren gehad zou hebben. In ieder geval wel van mij als ze op de manier waarop ze het nu doet overkomen (waar ik dus zoals gezegd geen moer van geloof) haar "mening" zou hebben gegeven![]()
Die kende ik niet

- Sanchis
- Zeer actief
GenietenHeb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken.![]()
.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is de natte en de nettebouvierpoedel schreef:De natte bedoel je.Suske schreef:Oh, dat is de nette versie.smoekie schreef:Gollum schreef:Heb je dat echt gezegd? Wat deed ze toen?
Die kende ik niet

- Sanchis
- Zeer actief
Het gesprek ging iets anders idd. Ik heb het taalgebruik een beetje vertaald tot iets waarvan ik dacht dat het goed zou aansluiten in de lijn van dit forum.Manu schreef:Ik geloof dat het hier sarcasme betreft. Of ironie. Of iets in die trant.
Want we praten toch allemaal veel in superlatieven hier?
-
- Zeer actief
Kan beide even beledigend zijn.smoekie schreef:ja duh, dat is iets geheel anders dan dat duimzuig verhaal van TSbouvierpoedel schreef:Heb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken.![]()
.

Keer bij een gesprek komt er een iemand bijstaan en die legt de hand op de ander d'r schouder . zegt diegeen terwijl ze arrogant opzij kijkt tegen die persoon . Zou je even je varkenspoot van mijn schouder af kunnen halen.
Nou dan kun je mij wegdragen.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Whahaha, ik geloof er helemaal niets van dat je het echt hebt gezegd maar ik snap de intentie.
En je hebt nog gelijk ook! Overigens heb ik een hond die behoorlijk wat weg vreet en ondanks dat aan de magere kant blijft.
Erg jammer dat het bij mij niet zo werkt.
En je hebt nog gelijk ook! Overigens heb ik een hond die behoorlijk wat weg vreet en ondanks dat aan de magere kant blijft.
Erg jammer dat het bij mij niet zo werkt.
-
- Zeer actief
Vond het wel vreemd dat ze geen stage meer kwam lopen.Sanchis schreef:GenietenHeb toen gezegt dat ze even naar haar zelf ,haar man en eigen fokproduktjes moest kijken.![]()
.vooral de woordkeuze fokproduktjes zal vast in goede aarde zijn gevallen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik stond ooit met een iets te volle teef (vanwege een nest een maand of vijf ervoor) in de ring, en de uiterst charmante Britse keurmeester zei daar (terecht) wat van, ze vond het jammer van het verder zo mooie teefje. Zelf was ze ook wat aan de volle kant overigens en ze besloot haar relaas met "I wish somebody would tell me what to eat..."Sanchis schreef:Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Nou dat snap ik wel.

- Ήυs
- Zeer actief
Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden

Je bent helemaal niet dik.