Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Te dik

Ongelezen bericht door Ptje »

Waar ik me persoonlijk nog wel eens wat van aantrek is dat sommige mensen zich lopen te bemoeien met het gewicht van anderen.
Hoe vaak ik wel niet rotopmerkingen heb moeten aanhoren is niet te tellen.
Oke ik ben veel te dik en ik ben een snoepkous maar het is mijn lichaam, ik moet er mee lopen , al let ik al wel veel meer op wat ik eet en ben al aardig wat gewicht kwijt sinds ik suiker heb maar dat terzijde.
Ik zeg toch ook niet tegen wildvreemden van mens wat ben je mager of gatver wat bent U lelijk.
Maar tegen dikzakjes mogen wel opmerkingen gemaakt worden?
Doerak was ook altijd zeker wel een kilo te zwaar ondanks dat ie maar 2 handjes brokken per dag at, het wou er bij hem gewoon niet af.
Hij kreeg alleen maar af en toe een broodkorst extra en verder héél af en toe een half plakje kipfilet.
Rasta krijgt elke dag een pond vlees, de nodige snackjes maar is nog steeds superslank dus da's prima al kreeg ik wel een keer een opmerking van pas je op dat ie niet te dik wordt.
Toen kon ik gerust zeggen dat het allemaal haar was.
Verder zal ik niet zo snel opmerkingen maken van goh wat is die hond dik zeg, hoogstens als ze me zouden vragen dan zou ik zeggen van ja die heeft wel een goed kosthuis.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Asterix schreef:Echter vind ik het wel uitzonderlijk dat b.v. mijn gewicht ergens bijgesleept wordt :F:
Uitzonderlijk nog wel? Lul niet mens! Jij komt ineens met een PB naar mij over een topic van al 3 weken oud. Waarin je verwijst naar je eigen gewicht en naar mijn maat 36 (wat eerder 34 NL maat is). Doe ik niet hoor :piew:
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Bron: Erik van Sauers.

Vriendin "Deze jurk maakt me dik".
Erik "Die jurk maakt je helemaal niet dik. Die vetkwabben, die maken je dik."
Marion.

Jokkebrok schreef:Bron: Erik van Sauers.

Vriendin "Deze jurk maakt me dik".
Erik "Die jurk maakt je helemaal niet dik. Die vetkwabben, die maken je dik."
Nou ja. Oké. Vanavond zag ik iets van nld 1 'documentaire' over een Inge nog wat. Bekende actrice wel. En de presentator werd verkleed als Willem de derde geloof ik, en zij als melkmeisje. Ze kreeg dus een kostuum aan waardoor ze wel 80 kg schoon aan de haak leek. Terwijl ze mijn postuur heeft, denk ik.

Dus kleding kan wel dik maken :pffff:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

De baas is degene die de keus moet maken voor de hond. Ik vind het alleen maar goed als er dan een gezonde keus wordt gemaakt.
Een hond heeft geen benul, die vreet wel.
Een mens weet ook wat gezond en ongezond is voor zichzelf maar die kan wel een op redenatie gebaseerde keus maken.
Toen ik vet was waren mijn honden slank. Dat ik mezelf nou de hele dag wilde voldouwen met chocola en frikandellen en op die manier een aanslag op mijn lichaam pleegde wil niet zeggen dat ik mijn honden dan ook maar in die ongezonde spiraal moet meetrekken.
Je hebt de verantwoordelijkheid voor een dier en dat betekent imo dat je het welzijn en de gezondheid moet waarborgen. Wat je zelf doet met je eigen lichaam staat daar los van.
Afbeelding
Marion.

Mit schreef:De baas is degene die de keus moet maken voor de hond. Ik vind het alleen maar goed als er dan een gezonde keus wordt gemaakt.
Een mens weet ook wat gezond en ongezond is voor zichzelf maar die kan wel een op redenatie gebaseerde keus maken.
Toen ik vet was waren mijn honden slank. Dat ik mezelf nou de hele dag wilde voldouwen met chocola en frikandellen en op die manier een aanslag op mijn lichaam pleegde wil niet zeggen dat ik mijn honden dan ook maar in die ongezonde spiraal moet meetrekken.
Je hebt de verantwoordelijkheid voor een dier en dat betekent imo dat je het welzijn en de gezondheid moet waarborgen. Wat je zelf doet met je eigen lichaam staat daar los van.
Ik douw mijzelf niet vol met chocolade en frikandellen. En mijn hond ook niet.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Marion. schreef:
Mit schreef:De baas is degene die de keus moet maken voor de hond. Ik vind het alleen maar goed als er dan een gezonde keus wordt gemaakt.
Ik bedoelde het in het algemeen hoor :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marion. schreef:
Dat is toch precies wat Mit zegt, het maakt niet uit wat je zelf eet, het gaat om je verantwoordelijkheid voor een dier, die het zelf niet kan bepalen.
Of jij nou maatje 34 hebt of 46...die verantwoordelijkheid voor de gezondheid van je dier heb je.
Marion.

Apple schreef:
Marion. schreef:
Dat is toch precies wat Mit zegt, het maakt niet uit wat je zelf eet, het gaat om je verantwoordelijkheid voor een dier, die het zelf niet kan bepalen.
Of jij nou maatje 34 hebt of 46...die verantwoordelijkheid vo'or de gezondheid van je dier heb je.
Precies. En daar zorg ik dus voor. Bij mij blijven ze niet doorlopen met een ontstoken baarmoeder.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik had gewoon een dikke vette ziel opgesloten in een kippenkarkas die eindelijk na tallose jaren eruit komt. Ik ben nu bevrijd en gezegend met een pens en dikke reet. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief

Marion. schreef:
Apple schreef:
Marion. schreef:
Of jij nou maatje 34 hebt of 46...die verantwoordelijkheid vo'or de gezondheid van je dier heb je.
Precies. En daar zorg ik dus voor. Bij mij blijven ze niet doorlopen met een ontstoken baarmoeder.
Jezus Marion, waar slaat dat nou weer op. Bah bah bah. :kotz:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Eerlijk gezegd heb ik nooit begrepen waarom mensen ongevraagd overal en op iedereen commentaar c.q. kritiek op denken te mogen spuien.
Alsof jouw mening zo zaligmakend is dat het per se overal rondgetetterd moet worden. En dan vooral onder het motto: 'eerlijk je mening zeggen.'
Wat in mijn ogen meestal een eufemisme is voor pure hufterigheid en onfatsoen.

Wat je denkt moet je vooral zelf weten, maar je hóeft niet overal een mening over te hebben, laat staan deze te pas en vooral te ónpas te uiten.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Eerlijk gezegd krijg ik ook wel eens opmerkingen dat mijn honden te mager zijn. Of ikzelf. Ook irritant. Laat iedereen zich lekker met zichzelf bemoeien.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

lieke schreef:Eerlijk gezegd heb ik nooit begrepen waarom mensen ongevraagd overal en op iedereen commentaar c.q. kritiek op denken te mogen spuien.
Alsof jouw mening zo zaligmakend is dat het per se overal rondgetetterd moet worden. En dan vooral onder het motto: 'eerlijk je mening zeggen.'
Wat in mijn ogen meestal een eufemisme is voor pure hufterigheid en onfatsoen.

Wat je denkt moet je vooral zelf weten, maar je hóeft niet overal een mening over te hebben, laat staan deze te pas en vooral te ónpas te uiten.

Precies :ok:
Je kunt van alles vinden maar je hoeft niet alles te zeggen.

Opmerkingen maken kan iedereen en gebeurd ook vaak. Onder het mom van "ik ben zo eerlijk" of, "het is voor je eigen bestwil". Zelfs gewoon rechtstreeks om lullig te doen.

Zo heeft mijn ex schoonmoeder het gepresteerd om aan een veel jonger nichtje te vragen hoe zij me er uit vond zien in een badpak (nee met mijn lijf geen bikini). Ze vertelde me toen gedienstig:" ze vond je best meevallen".

Alsof ik daar op zit te wachten :roll:
Ja ik ben te zwaar, veel te zwaar. Ja, ik beweeg minimaal een half uur per dag. Nee ik snoep niet veel. Maar blijkbaar toch te veel want anders werd ik wel slanker.
Nou,ik ben niet bereid om me altijd alles te ontzeggen. Dat is een keuze. Mijn keuze. Het zou prettig zijn als mensen me daarom niet meteen gaan beschouwen als een vette zeug zonder zelfdiscipline die alleen maar ongezond vreten weg zit te kanen :roll: dat ben ik namelijk niet.
Ik ben natasja, een redelijk intelligent persoon, meestal vrij sociaal, spontaan, stronteigenwijs, impulsief en licht gestoord. Ik ben niet mijn omvang of mijn gewicht.

Zo is het ook met honden, als iemand je om je mening vraagt dan kun je die geven. Gewoon in fatsoenlijke bewoordingen. Niet ongevraagd, niet lomp. Dat kan gewoon op een normale manier.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Marion. schreef:
Apple schreef:
Marion. schreef:
Goh, ik heb Queen midden in de nacht naar Woudenberg gereden. Ontstoken baarmoeder die direct is geopereerd :U: Volgens mij heb jij nog even langer gewacht maar maakt niet uit. Het is weer eens een sneer naar mij toe.
Zoals ik al zei: irl ben je best te pruimen maar op het forum? Voor mij niet iig.

Nog even dit Marion, Ik ben niet over mijn gewicht begonnen maar jij, en dit was niet de 1e keer:
Uit het inmiddels gesloten topic: Voetblaren:
Asterix schreef:
Miep leeft hoor, gelukkig maar. Dus geen oude koe :19:
Marion. schreef:
En jij leeft ook nog. Dus die paar uur dat jij over die luttele 9 kilometertjes per dag loopt, verklaart misschien ook wel waarom jij ..... ehhhh..... wat aan de forse kant bent.

Al die leugens ben ik meer dan zat. Tineke schijnt precies te weten wat ik wel of niet doe. Sommige anderen ook.
Daaaaaagggggggg, ik ga lekker lopen met de honden.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tjonge zeg, waarom moeten sommige mensen gelijk een topic naar zich toe trekken alsof ze persoonlijk worden aangevallen of benutten om een ander aan te vallen.
Persoonlijke ruzietjes/vetes/beschuldigingen, vecht dat dan via pb uit of ga voor mijn part op straat staan en sla mekaar een blauw oog.
Al die ruzieachtige onzin die er bij gehaald moet worden daar wordt ik een beetje moe van.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand tegen mij zou zeggen dat mijn honden te dun of te dik zijn. Soms zie je zelf ook niet meer wat nou gezond is, tenminste ik twijfel bij Kiwi wel eens of ze niet te dun is. Jamie is soms wat te dik, dat weet ik ook. Zegt nooit iemand, maar ik zou dat geen probleem vinden.
Vroeger hadden we thuis een hele dikke teckel, mijn moeder zegt dat ze toen niet gezien heeft dat het zo erg was, nu pas op foto's ziet ze dat.

Nou ja, tegen een onbekende zou ik nooit zoiets zeggen, tegen vrienden wel als hen hond te dik of te dun is in mijn ogen.
Op mijn werk vragen mensen dat ook wel eens trouwens, of ik vind dat hen hond te dik is, dan geef ik eerlijk antwoord maar daar zal ik zoiets ook niet uit mezelf zeggen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanner schreef:Ik zou er geen moeite mee hebben als iemand tegen mij zou zeggen dat mijn honden te dun of te dik zijn. Soms zie je zelf ook niet meer wat nou gezond is, tenminste ik twijfel bij Kiwi wel eens of ze niet te dun is. Jamie is soms wat te dik, dat weet ik ook. Zegt nooit iemand, maar ik zou dat geen probleem vinden.
Vroeger hadden we thuis een hele dikke teckel, mijn moeder zegt dat ze toen niet gezien heeft dat het zo erg was, nu pas op foto's ziet ze dat.
Ach ja, mensen zien meer dikke honden dan dunne. Ik vind dat je er (voorzichtig) wat van moet zeggen als het extreem is.
Toen ik Charlie net had ben ik de eerste weken erg vaak aangesproken op haar gewicht. Nu was ik niet degene die het zo ver had laten komen, maar dat kunnen die mensen ook niet weten zonder het te vragen. Alleen maar heel goed dat ze zo opmerkzaam waren.
Niko is voor het mooie net te mager, maar hij doet het goed. En toch krijg ik regelmatig te horen dat mensen hem zo veel mooier vinden dan dikkere honden.
Met Pluisje was er zelfs een man die hem prachtig op gewicht vond, terwijl hij toen al helemaal verkankerd en uitgeteerd was :oeps:
Kwestie van smaak en wat je gewend bent denk ik.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Marion. schreef:
Apple schreef:
Marion. schreef:
Wat mij bij jou zo opvalt is dat je vaak genoeg schrijft dat je zelf slank bent maar dat niet hardop gezegd mag worden dat je hond te zwaar is. Ik twijfel er niet over dat je goed voor je hond zorgt. Ik twijfel er ook niet over dat je hond te zwaar is.

Eén van mijn katten is ook te zwaar. Dat feit maakt mij niet tot een waardeloze baas. Ik doe alles voor hem. Maar hij is te zwaar en ik peins er niet over om hem op dieet te zetten. Als iemand tegen mij zegt dat mijn kat te zwaar is dan geef ik diegene gewoon gelijk. Het is en blijft een feit.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Of het nou een feit is of niet..

Ik heb het idee dat veel mensen in deze discussie voorbij gaan aan het feit dat Asterix
nadat ze te pas en te onpas over de dikke honden van Marion begon op het forum
doodleuk een PB stuurde naar Marion en er gewoon vrollijk over doorging en daarbij ook nog aangaf
dat Marion maar vast klaar moest gaan zitten voor een bezoekje van de dierenbescherming.

Dan - ben - je - niet - goed - snik

En ik kan me dus goed voorstellen dat je daar als 'een Marion zijnde ' pissig om wordt.,
En ik zou de betreffende persoon idd dan ook even fijntjes herinneren aan al haar eigen problemen die gaan van voetblaren tot
plassen, familie troubles, etc etc etc etc en of het misschien niet beter is daar aandacht aan te besteden in plaats van
te dreigen met Dierenbeschermingstoestanden omdat zij vindt dat de honden van iemand die ze niet kent te dik zijn
Brindlecardi
Zeer actief

Ik wil niet lullig doen, maar die schijtopmerking was overduidelijk een sneer naar mij toe,en ik stuur geen pbs of deel niks uit onder de gordel :wink: vandaar dus ook mijn reactie
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou het waarderen als mensen eens niet hun persoonlijke vetes hier publiekelijk zouden uitvechten.
Ik zit er namelijk helemaal niet op te wachten en ik weet de helft van de tijd niet eens waar het over gaat.
Belangrijker: ik WIL het helemaal niet weten!!!

Dus doe mij en heel veel anderen een lol en houd die beerput lekker privé.
En verkloot niet elk topic waarin jullie je geroepen voelen te schrijven.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Apple schreef:Ik wil niet lullig doen, maar die schijtopmerking was overduidelijk een sneer naar mij toe,en ik stuur geen pbs of deel niks uit onder de gordel :wink: vandaar dus ook mijn reactie
Zo zie je maar weer hoe een opmerking zoals ik inschat geheel onbedoeld meer mensen kan aanspreken dan er beoogd werd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mercedes2803 schreef: Dan - ben - je - niet - goed - snik
Lijkt me algemeen bekend. Ik reageer er dan ook liever niet op als er niets normaals te zeggen valt.
Wordt het niet leuker op en het blijft wat opleveren.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Marjoleine schreef:Ik zou het waarderen als mensen eens niet hun persoonlijke vetes hier publiekelijk zouden uitvechten.
Ik zit er namelijk helemaal niet op te wachten en ik weet de helft van de tijd niet eens waar het over gaat.
Belangrijker: ik WIL het helemaal niet weten!!!

Dus doe mij en heel veel anderen een lol en houd die beerput lekker privé.
En verkloot niet elk topic waarin jullie je geroepen voelen te schrijven.
Dit topic is SPECIAAL door onze zeer gewaardeerde medeforummer Asterix zo gedraaid opdat ze
noggggggggg een keer over dat hele gedoe - te dikke mensen, te dikke honden, - haar plasje kon doen . :19:
maar dan moet Marion al die onwaarheden die ze erover uitkraamt maar gewoon over haar kant laten gaan dus...
Het is goed Marjoleine...
Ik vind het niet normaal en blijf daar tegenaan schoppen...
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ach ja, zeiken op een ander maakt jezelf ineens een stuk belangrijker natuurlijk.

Hier wordt amper op iets van mij gereageerd (als ik een topic open, krijg ik nooit antwoord, ben nog altijd wachtende op 1, maar soit, dt zal ook niet meer gebeuren). Tijdje geleden eens een foto van mijn paard in opgroei gezet, nou ja, 2 pagina's verwitjen over hoe slecht ik ben voor mijn paard.

Het zal wel :19:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

maart schreef:ach ja, zeiken op een ander maakt jezelf ineens een stuk belangrijker natuurlijk.

Hier wordt amper op iets van mij gereageerd (als ik een topic open, krijg ik nooit antwoord, ben nog altijd wachtende op 1, maar soit, dt zal ook niet meer gebeuren). Tijdje geleden eens een foto van mijn paard in opgroei gezet, nou ja, 2 pagina's verwitjen over hoe slecht ik ben voor mijn paard.

Kan je 'm al omrollen? :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

maart schreef:ach ja, zeiken op een ander maakt jezelf ineens een stuk belangrijker natuurlijk.

ik denk dat je het niet helemaal goed ziet en je vergist in hoe snel een topic zakt en dus simpelweg niet gezien wordt
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef: Hier wordt amper op iets van mij gereageerd (als ik een topic open, krijg ik nooit antwoord,
:neenee: je overdrijft schromelijk.
ik heb het niet op fototopics :wink:
maart
Zeer actief

M@scha schreef:

ik denk dat je het niet helemaal goed ziet en je vergist in hoe snel een topic zakt en dus simpelweg niet gezien wordt
dat kan best.
Alleen zonde dat als een 'bekend' iemand een topic opent over zijn hond die ff geen scheet kan laten, er 10 pagina's sterkte wensen komen, en van iemand anders die met een medisch probleem zit met een hond, het niemand iets kan schelen.

het zij zo hoor, maar het is zonde.
Maar goed, dat is overal zo natuurlijk :wink: :wink:
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”