Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jemig, als het zó moet...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Jemig, als het zó moet...

Ongelezen bericht door smoekie »

lieke schreef:Daarom zei ik ook 'ik begrijp heus wel dat zulks in 5 generaties niet bereikbaar is'. :wink:
Maar je kunt als goedwillende fokker heus wel een keer er aan beginnen en dan over een jaartje of 20 of 25 eens kijken of je werkelijk allemaal mensenvreters hebt gecreeërd.
Of niet natuurlijk.
Als je het leuk vindt om hondenvreters te produceren.

Daar zijn ze mijn inziens al mee begonnen en het aantal bijtincidenten zeker richting familieleden is naar mijn bescheiden mening alleen maar toegenomen. Als ik de krantenberichten mag geloven tenminste :schrik:

Het is maar net met welke réden je een hond aanschaft. Ik hoef/wil geen sociale hondenallemansvriend. Ik wil een hond ten gunste van mijn gezin. Ten gunste van mijzelf, en vooral ten gunste van mijn kinderen. Als dat inhoud dat het geen allemansvriend voor honden is so be it.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

smoekie schreef:
lieke schreef:Daarom zei ik ook 'ik begrijp heus wel dat zulks in 5 generaties niet bereikbaar is'. :wink:
Maar je kunt als goedwillende fokker heus wel een keer er aan beginnen en dan over een jaartje of 20 of 25 eens kijken of je werkelijk allemaal mensenvreters hebt gecreeërd.
Of niet natuurlijk.

Daar zijn ze mijn inziens al mee begonnen en het aantal bijtincidenten zeker richting familieleden is naar mijn bescheiden mening alleen maar toegenomen. Als ik de krantenberichten mag geloven tenminste :schrik:

Het is maar net met welke réden je een hond aanschaft. Ik hoef/wil geen sociale hondenallemansvriend. Ik wil een hond ten gunste van mijn gezin. Ten gunste van mijzelf, en vooral ten gunste van mijn kinderen. Als dat inhoud dat het geen allemansvriend voor honden is so be it.
Bijna alle honden zijn lief en betrouwbaar voor het gezin, uitzonderingen daargelaten. :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Marco88 schreef:Bijna alle honden zijn lief en betrouwbaar voor het gezin, uitzonderingen daargelaten. :wink:
Tuurlijk :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

smoekie schreef: Denk je nu echt dat er vroeger itt nu om maar 1 voorbeeldje te noemen zoveel huidproblemen waren met dit soort honden? Kan me vergissen hoor, maar volgens mij niet. Dat is wél 1 van de neveneffecten van het (naar mijn mening) zogenaamd selectief fokken op "hondvriendelijkheid/kruisen" :19:
Ik weet niet wat jij onder vroeger verstaat maar eind jaren 80 begin jaren 90 waren er ook al veel huidproblemen onder de pitjes.
Weet niet of er toen een selectief fokbeleid was maar een vriendin van mij die zuivere pitjes had zat regelmatig bij de da vanwege huidproblemen bij haar honden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Lothian schreef:Moet een teef dan (soms) vast- of omhooggehouden worden als ze gekoppeld staat? Waarom?
Omdat ze lang gekoppeld kunnen staan en dan soms liever aan de wandel willen.
Geen lekker gevoel voor een reu die nog vast zit :schrik:
maar daarom volstaat het gewoon om ze aan de lijn te houden, daarvoor heeft ze geen ondersteuning nodig.

als de reu afgestapt is valt er sowieso niks meer te ondersteunen en als hem dat niet zou lukken moet hij gewoon eventjes geholpen worden.
Shoot me, maar ik kan me bij een hond van 70 kilo ook voorstellen dat die teef door haar hoeven gaat en dat dan die ondersteuning niet gek is. Vooral als zo'n reu het niet nodig vindt af te stappen. Komt ook voor. Dat heb ik bij honden van rond de 45 kilo al gezien, laat staan bij zwaarder.
Dus dat snap ik ook nog. Ik ken ook teven die willen liggen en daar is zo'n reu dan niet onverdeeld blij mee. ik kan je vertellen dat mijn rug er ook niet van gaat juichen. Dus na dat afstappen snap ik het óók nog.
Er zijn nou eenmaal mensen die overal hulpstukken en zo voor bedenken.

Ik heb er geen verstand van maar ik heb begrepen dat bij paarden natuurlijke dekkingen zelden tot nooit meer voorkomen, en bij koeien al helemaal niet.
Is dat eigenlijk anders?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef: Denk je nu echt dat er vroeger itt nu om maar 1 voorbeeldje te noemen zoveel huidproblemen waren met dit soort honden? Kan me vergissen hoor, maar volgens mij niet. Dat is wél 1 van de neveneffecten van het (naar mijn mening) zogenaamd selectief fokken op "hondvriendelijkheid/kruisen" :19:
Ik weet niet wat jij onder vroeger verstaat maar eind jaren 80 begin jaren 90 waren er ook al veel huidproblemen onder de pitjes.
Weet niet of er toen een selectief fokbeleid was maar een vriendin van mij die zuivere pitjes had zat regelmatig bij de da vanwege huidproblemen bij haar honden.
En omdat zij toen met haar zuivere pitjes(wat voor stamboom hadden ze eigenlijk?) regelmatig bij de DA zat was het toen ook al? Ik kan en ok kheb een beetje alzheimer nog zo goed graven in mijn geheugen als ik wil, maar van huidproblemen zoals deze er hedentendage zijn staat mij niks, maar dan ook totaal niks van bij :19:

Zo ongeveer enige "fokbeleid" die er toen was (en dat is niet meer), was dat je raszuivere (en daar zal wel weer commentaar opkomen) pits "op elkaar" gooide. En niet de "op een pit lijkende" hond van de buren even verderop die al gekruist was met.
smoekie
Zeer actief

Inge O schreef:
smoekie schreef:
Inge O schreef:
lieke schreef:Er gaat iets vreselijk mank in deze logica.
en toch proberen ze ons dat fabeltje al jaren wijs te maken :oeps: .

Wat zal er gebeuren denk je als men het "baasgerichte" uit een wartje zal proberen te fokken? Zal dat een verbetering zijn denk je? Van een hovawart ga je toch ook niet proberen een "gezellige" gezinshond te maken :19:
ik snap de vergelijking van geen kanten. ten eerste is een hovawart een gezellige gezinshond, ten tweede is hij maar beperkt baasgericht en ten derde zie ik niet wat het verband zou kunnen zijn met wat hier besproken wordt over de staf en de pit - zelfs niet als een voorbeeld.

en alle negatieve evoluties van de stafs/pits die jij zomaar uit het niets aan elkaar linkt zijn als bewijsvoering even waardevol als de redenering : nederlanders worden de laatste decennia groter + nederlanders hebben een voorkeur voor oranje => oranje maakt groter.

Oh ok "beperkt baasgericht" check! Zal het even onthouden :ok:

Dat jij de vergelijking niet snapt, snap ik nog wel hoor.

Maar ik vroeg het je ook gewoon uit pure interesse. Wát als men het baasgerichte uit een wartje zou proberen te fokken?

Daarbij heb ik van jou meer dan eens gelezen dat een hovawart nu niet bepaald de meest geschikte "huishond" is zeker niet indien er ook (meerdere) kinderen rondlopen. Wil het wel opzoeken als jij zegt dat het niet zo is hoor, dat lees ik dan wel.

En het kan zijn dat je inmiddels een andere mening bent aangedaan, maar de hovawart als gezellige knuffelige "gezinshond" nee, die link heb ik nooit eerder kunnen leggen. En wees getroost, dat is niet enkel en alleen door jouw beschrijving van de wartjes :F:

edit:

ff van je site geplukt :wink:

een hovawart is meestal geen allemansvriend, voor sommige mensen is dit een positieve
eigenschap, voor anderen een negatieve. Wie liever heeft dat zijn hond vriendelijk is tegen jan en
alleman, bekend of onbekend, die moet echt over een ander ras nadenken.

Ik zeg vaak dat een hovawart een beetje 'Jekyll and Hyde' is : in hun persoonlijkheid hebben ze een
sterke kant die eigen is aan de meeste waakhondenrassen, maar tegelijkertijd hebben ze ook een
hele softe kant, dan worden het hova-watjes ipv. hovawartjes. Dat maakt dat ze zeker niet voor
iedereen geschikt zijn

Zo kunnen ze niet alleen hun eigen huis en tuin gaan bewaken, maar ook als je ergens op een
terrasje zit kunnen ze al snel denken dat het tafeltje-en-omgeving van hen is : langskomende
obers, mensen of honden moeten dan (vinden zij) vakkundig verjaagd worden.

met kinderen is de hovawart, net zoals eigenlijk wel de meeste honden, heel lief - zolang die
kinderen ook lief zijn met hem. Als kinderen wordt aangewend om op de goede manier met hun hond
om te gaan worden ze de dikste vriendjes en kunnen ze heel veel aan elkaar hebben

En laat ik bovenstaande nu juist niet in een "gezinshond" zoeken :ok:

Ik wil gewoon wél een allemansvriendje, ik wil geen jekyll and Hyde hond, ik hoef geen "waakhond", als ik een waakhond wil, neem ik wel een waakhond en last but not least wil ik aangezien ik zélf kinderen heb géén hond in huis hebben die als er maar iets gebeurt wat hem/haar niet bevalt uithaalt. Tuurlijk leer ik mijn kinderen (hebben ze al geleerd, daar niet van) niet met honden te etteren, maar moet niet zo zijn dat als ze even iets doen wat niet mag ze gelijk gegrepen worden. Kinderen zijn en blijven kinderen en die kunnen wel eens onverwachte dingen doen. Ook bij de hond.

edit:
Inge O schreef:en alle negatieve evoluties van de stafs/pits die jij zomaar uit het niets aan elkaar linkt zijn als bewijsvoering even waardevol als de redenering : nederlanders worden de laatste decennia groter + nederlanders hebben een voorkeur voor oranje => oranje maakt groter.

Zal het vast mis hebben hoor. Maar behalve dat ik niet van Oranje houd behalve wanneer het Nederlands elftal uit moet komen voor bijv. het EK of WK heeft het groter worden en ouder worden van Nederlanders niks meer of minder te maken met voeding, en leefstijl :19:

Dat zal trouwens bij een hond ook niet anders zijn. Kan me dan ook wel voorstellen dat de "huidige" huidproblemen óók enigzins te maken kunnen hebben met de voeding van anno nu en het (niet selectieve) "fokbeleid" van de afgelopen paar jaar daar niet alles mee te maken heeft :cool2:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn zoveel rassen selectief aardig voor de familie en verder afstandelijk. Zijn dat dan allemaal slechte huishonden?
Beetje kort door de bocht, smoek. Je zegt nu alleen wat jij wilt, maar dat is geen algemeen gegeven he. Dat is alleen wat jij wilt.

edit:
O, en huidproblemen hebben maar zeer beperkt te maken met voeding en vooral alles met erfelijkheid en verrotte immuunsystemen.

Afbeelding

Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

laeken schreef:
smoekie schreef:
laeken schreef:
smoekie schreef:En met de huishonden van mijn ouders heeft het inderdaad niets te maken. Feit is dat het gebeurt. Dat ontken ik niet, en heb ik ook niet ontkend. Maar doen alsof het iets "standaard" is. Nee verre van zelfs.

Niet? En hoe weet jij dat dan? :denken: Dat vroeg ik al eerder. Ik ken zelfs mensen die ze gebruiken bij pitbulls die nooit hebben gevochten op ongelukjes na.
Ervaring Marc. Ervaring. Daarbij denk ik dat je lult vwb de "mensen die je kent" die zo'n ding hebben en gebruiken :F:

edit: Trouwens. Je hebt me niet eerder gevraagd hoe ik dat weet. En daarbij was jij degene toen ik aangaf dat dit niet de "standaard" manier van dekken is die zei dat dit waarschijnlijk de "echte vechters" zijn. Hoe weet jij dat? Alleen omdat ze er mooi afgetraind uitzien? Omdat het geen hobbezakken van kruisingen zijn? Kunstig van jou hoor :E: Hoe weet jij dat ze eerst vechten en dan overmorgen een dekking hebben en het zo moet (vastgebonden) omdat ze meestal niet kunnen schakelen? Alsof jij er met je neus bovenop gezeten zou hebben. En het nog "logisch" vinden ook :LOL: :LOL: :LOL:

Als je me niet gelooft is dat je goed recht. Bespaar me dan ook jou verhaaltjes want zo kunnen we toch niet praten. Misschien klets jij wel uit je nek de hele dag? Zou me niks verbazen.
Heb je nou echt niet door dat er werkelijk geen touw aan vast te knopen is wat je allemaal zegt? Je verdraait het iedere keer zo om je gelijk maar te halen maar gewoon toegeven dat je het inderdaad niet goed hebt gelezen of laten doen is minder moeite hoor.
smoekie
Zeer actief

Marjoleine schreef:Er zijn zoveel rassen selectief aardig voor de familie en verder afstandelijk. Zijn dat dan allemaal slechte huishonden?
Beetje kort door de bocht, smoek. Je zegt nu alleen wat jij wilt, maar dat is geen algemeen gegeven he. Dat is alleen wat jij wilt.

edit:
O, en huidproblemen hebben maar zeer beperkt te maken met voeding en vooral alles met erfelijkheid en verrotte immuunsystemen.

Tuurlijk zijn er genoeg rassen leuk genoeg als "gezins/familiehond" maar een hovawart is dat mijn inziens zéker niet. Zeker niet op basis van hun karaktereigenschappen en hetgeen Inge O daar zelf meer dan eens over verteld heeft. Dus de vergelijking maken (wat zij mijn inziens doet) alsof een hovawart zo ongeveer "hetzelfde" is als bijv. een pitbulle. Nee verre van zelfs. Mijn mening :wink: Ik blijf wat dat betreft dan ook echt van mening dat je geen karaktereigenschappen moet willen "veranderen/wissen". Niet bij een Pitbull en óók niet bij bijv. een hovawart. :pffff: Je kiest voor bepaalde dingen of niet.

Voor mij en daar kun je het mee eens of oneens zijn (dat staat een ieder vrij) is er maar 1 huishond en dat is de pitt/staff. Kun je kort door de bocht vinden, maar mijn ervaring met dat soort honden is nu eenmaal van dien aard dat ik hen dan ook boven aan het lijstje heb staan. Dat ze niet "gezellig" zijn voor soortgenoten. Tja, dat is iets wat ik op de koop toe neem.

En vwb die huidproblemen. Precies wat jij zegt heeft vooral met erfelijkheid en verrot immuunsysteem (niet selectief zijn) te maken. Dat is dan ook de reden dat ik zeg dat het ook "enigzins" met voeding te maken kan hebben.
Tineke
Zeer actief

smoekie schreef:
Tineke schreef:
En omdat zij toen met haar zuivere pitjes(wat voor stamboom hadden ze eigenlijk?) regelmatig bij de DA zat was het toen ook al? Ik kan en ok kheb een beetje alzheimer nog zo goed graven in mijn geheugen als ik wil, maar van huidproblemen zoals deze er hedentendage zijn staat mij niks, maar dan ook totaal niks van bij :19:

Zo ongeveer enige "fokbeleid" die er toen was (en dat is niet meer), was dat je raszuivere (en daar zal wel weer commentaar opkomen) pits "op elkaar" gooide. En niet de "op een pit lijkende" hond van de buren even verderop die al gekruist was met.
Ik weet niet uit wat voor lijnen haar honden kwamen maar weet wel dat ze uiteraard op meer is afgegaan dan enkel haar eigen honden en dat ze dit heus wel heeft nagetrokken.
Zij was namelijk nogal van het serieuze en haar kennis ging wat verder dan enkel wat ze opdeed van google en haar honden waren geen op een pit lijkende hond van de buren.
Ze was een echte liefhebster van het ras en ging er zeer serieus mee om.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Inge O schreef:
smoekie schreef: :blah:
tja, dat jij een allemansvriend wil verandert niks aan het feit dat niet-allemansvrienden ook prima gezinshonden kunnen zijn.

Is dat het nieuwe quoten? Dingen weglaten zodat je daar je antwoord op kan aanpassen? De pot op voor je. Wil je antwoord quote je ook maar goed.

Inge O schreef:
smoekie schreef:Daarbij heb ik van jou meer dan eens gelezen dat een hovawart nu niet bepaald de meest geschikte "huishond" is zeker niet indien er ook (meerdere) kinderen rondlopen. Wil het wel opzoeken als jij zegt dat het niet zo is hoor, dat lees ik dan wel.
ga maar zoeken :ok: .
Heb ik zojuist even hierboven gedaan :19: Ok, niet hier, maar even de "snelste" bron. Je eigen website :U:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lieke schreef:
dagmar88 schreef:
lieke schreef: Ten tweede ken ik heel veel rassen die tolerant en vriendelijk zijn naar soortgenoten. En die vreten heus geen mensen op ter compensatie.
:19:

En daar bij is ook eerst generaties lang wel op agressie geselecteerd?

Daarom zei ik ook 'ik begrijp heus wel dat zulks in 5 generaties niet bereikbaar is'. :wink:
Of niet natuurlijk.
En je denkt dat je na selectie op een normaal lontje icm zelfverzekerheid dan nog een grote, gezonde basis hebt met het karakter van een stafford?
Of iets wat er op lijkt, maar het niet is? Ik hoef er alvast geen voor het uiterlijk.
smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef:
Tineke schreef:Ik weet niet wat jij onder vroeger verstaat maar eind jaren 80 begin jaren 90 waren er ook al veel huidproblemen onder de pitjes.

Ik weet niet uit wat voor lijnen haar honden kwamen maar weet wel dat ze uiteraard op meer is afgegaan dan enkel haar eigen honden en dat ze dit heus wel heeft nagetrokken.
Zij was namelijk nogal van het serieuze en haar kennis ging wat verder dan enkel wat ze opdeed van google en haar honden waren geen op een pit lijkende hond van de buren.
Ze was een echte liefhebster van het ras en ging er zeer serieus mee om.

Vandaar mijn vraag ook. Ik ken tal van serieuze fokkers die het ras in hun hart gesloten hebben. Zowel toen als nu. Doen hun best voor de honden maar meer dan een "paspoort" is/krijg je niet :19: Tot zover (mijn inziens) de serieuze liefhebberij en raszuiverheid.

Ben overigens wel oprecht nieuwsgierig uit welke lijn die van haar kwam. Dus mocht je haar nog spreken, vraag het haar eens als je wil.
Tineke
Zeer actief

smoekie schreef: Vandaar mijn vraag ook. Ik ken tal van serieuze fokkers die het ras in hun hart gesloten hebben. Zowel toen als nu. Doen hun best voor de honden maar meer dan een "paspoort" is/krijg je niet :19: Tot zover (mijn inziens) de serieuze liefhebberij en raszuiverheid.
Nou ik denk dat ze wel wat slimmer was om bij dat soort fokkers haar honden te hebben weggehaald maar zoals ik al zei ik weet niet uit wat voor lijnen haar honden kwamen maar weet wel zeker dat ze niet van een gelegenheidsnestje van de buren om de hoek zullen zijn geweest.
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Marjoleine schreef:Shoot me, maar ik kan me bij een hond van 70 kilo ook voorstellen dat die teef door haar hoeven gaat en dat dan die ondersteuning niet gek is.
ten eerste weegt de minderheid zoveel en ten tweede is dat alleen tijdens de dekking, niet erna want dan is de reu er al af.
En ik zei dat ik het bij 40 kilo al mis heb zien gaan.
Als je nou de rest van de quote ook even pakt? Dan zie je dat ik ook zeg dat er reuen zijn die niet afstappen. En dat ik best snap dat hulp in deze vorm dan handig kan zijn.
Marjoleine schreef:Ik heb er geen verstand van maar ik heb begrepen dat bij paarden natuurlijke dekkingen zelden tot nooit meer voorkomen, en bij koeien al helemaal niet.
Is dat eigenlijk anders?
ja, en :denken: :denken: ?
Dat was een vraag. :19:

Afbeelding

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

smoekie schreef: En laat ik bovenstaande nu juist niet in een "gezinshond" zoeken :ok:

Ik wil gewoon wél een allemansvriendje, ik wil geen jekyll and Hyde hond, ik hoef geen "waakhond", als ik een waakhond wil, neem ik wel een waakhond en last but not least wil ik aangezien ik zélf kinderen heb géén hond in huis hebben die als er maar iets gebeurt wat hem/haar niet bevalt uithaalt. Tuurlijk leer ik mijn kinderen (hebben ze al geleerd, daar niet van) niet met honden te etteren, maar moet niet zo zijn dat als ze even iets doen wat niet mag ze gelijk gegrepen worden. Kinderen zijn en blijven kinderen en die kunnen wel eens onverwachte dingen doen. Ook bij de hond.
neem een american stafford dan, ook gezien volgens ras beschrijving als kindvriendelijke hond.
wordt niet bij verteld dat ze oersterk zijn, vaak ontzettend lomp, en niet altijd even lekker wandelt aan de riem :ugh: en stront eigenwijs zijn :tongue:
Ook niet echt ideaal bij jonge kinderen :hmmm:

M'n zus heeft ook een stafford, en die is echt superwaaks.
Laatst gewijzigd door Marco88 op 15 aug 2014 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef: Vandaar mijn vraag ook. Ik ken tal van serieuze fokkers die het ras in hun hart gesloten hebben. Zowel toen als nu. Doen hun best voor de honden maar meer dan een "paspoort" is/krijg je niet :19: Tot zover (mijn inziens) de serieuze liefhebberij en raszuiverheid.

Ben overigens wel oprecht nieuwsgierig uit welke lijn die van haar kwam. Dus mocht je haar nog spreken, vraag het haar eens als je wil.
Nou ik denk dat ze wel wat slimmer was om bij dat soort fokkers haar honden te hebben weggehaald maar zoals ik al zei ik weet niet uit wat voor lijnen haar honden kwamen maar weet wel zeker dat ze niet van een gelegenheidsnestje van de buren om de hoek zullen zijn geweest.

Nou ja, toen betaalde je voor "een echte" echt een godsvermogen. Tegenwoordig nog maar een drol. Voor 450-500 heb je er al "1" :schrik:

Vandaar mijn vraag dan ook :cool2:
Tineke
Zeer actief

smoekie schreef:
Tineke schreef:

Nou ja, toen betaalde je voor "een echte" echt een godsvermogen. Tegenwoordig nog maar een drol. Voor 450-500 heb je er al "1" :schrik:

Gut misschien moet ik haar dan ook even vragen een loonstrookje van die tijd bij te voegen als ze die nog heeft zodat we kunnen beoordelen of ze zich dat wel kon veroorloven :denken:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef:
Tineke schreef:

Gut misschien moet ik haar dan ook even vragen een loonstrookje van die tijd bij te voegen als ze die nog heeft zodat we kunnen beoordelen of ze zich dat wel kon veroorloven :denken:

Slaat dat nou weer op :piew:

Vraag je niks meer of minder of je als je haar spreekt wil vragen uit welke lijn haar hond(en) kwam(en) :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Lothian schreef:Moet een teef dan (soms) vast- of omhooggehouden worden als ze gekoppeld staat? Waarom?
Omdat ze lang gekoppeld kunnen staan en dan soms liever aan de wandel willen.
Geen lekker gevoel voor een reu die nog vast zit :schrik:
maar daarom volstaat het gewoon om ze aan de lijn te houden, daarvoor heeft ze geen ondersteuning nodig.

als de reu afgestapt is valt er sowieso niks meer te ondersteunen en als hem dat niet zou lukken moet hij gewoon eventjes geholpen worden.
Aan de lijn is toch ook "vast"?

Ik bedoelde niet dat die bouwwerken allemaal nodig zijn, maar dat vasthouden zinvol kan zijn.
Daar vroeg Lothian naar dacht ik :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tineke
Zeer actief

smoekie schreef:

Vraag je niks meer of minder of je als je haar spreekt wil vragen uit welke lijn haar hond(en) kwam(en) :19:
Dat slaat op jou dat lees je toch :19:
Als ik zeg dat iemand twee pitjes had doe jij net of dat onmogelijk was ,eerst omdat er bijna geen serieuze fokkers waren dan weer omdat ze zo duur waren.
Als ik zeg dat zij geen type is om haar honden bij een fukker weg te halen of om zich een verhaaltje op de mouw te laten spelden baseer ik me op wat ik van haar weet.
En op het gebied van honden is zij nou eenmaal zeer serieus en zal zij zeker niet over een nacht ijs zijn gegaan.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

Inge O schreef:
smoekie schreef: Tuurlijk zijn er genoeg rassen leuk genoeg als "gezins/familiehond" maar een hovawart is dat mijn inziens zéker niet. Zeker niet op basis van hun karaktereigenschappen en hetgeen Inge O daar zelf meer dan eens over verteld heeft. Dus de vergelijking maken (wat zij mijn inziens doet) alsof een hovawart zo ongeveer "hetzelfde" is als bijv. een pitbulle. Nee verre van zelfs. Mijn mening :wink: Ik blijf wat dat betreft dan ook echt van mening dat je geen karaktereigenschappen moet willen "veranderen/wissen". Niet bij een Pitbull en óók niet bij bijv. een hovawart. :pffff: Je kiest voor bepaalde dingen of niet.

Voor mij en daar kun je het mee eens of oneens zijn (dat staat een ieder vrij) is er maar 1 huishond en dat is de pitt/staff. Kun je kort door de bocht vinden, maar mijn ervaring met dat soort honden is nu eenmaal van dien aard dat ik hen dan ook boven aan het lijstje heb staan. Dat ze niet "gezellig" zijn voor soortgenoten. Tja, dat is iets wat ik op de koop toe neem.

En vwb die huidproblemen. Precies wat jij zegt heeft vooral met erfelijkheid en verrot immuunsysteem (niet selectief zijn) te maken. Dat is dan ook de reden dat ik zeg dat het ook "enigzins" met voeding te maken kan hebben.
euhhhh :19: :19: :19: :80: ?

:LOL: :LOL:

Ja, vetgedrukte is inderdaad lachwekkend :denken:

Weet je wat jij eens moet doen. Voor de grap eens googlen op je eigen naam op hovawart. En dan gewoon van "begin" af aan. Is leuk joh :engel: :LOL:
smoekie
Zeer actief

Tineke schreef:
smoekie schreef:

Als ik zeg dat iemand twee pitjes had doe jij net of dat onmogelijk was ,eerst omdat er bijna geen serieuze fokkers waren dan weer omdat ze zo duur waren.
Als ik zeg dat zij geen type is om haar honden bij een fukker weg te halen of om zich een verhaaltje op de mouw te laten spelden baseer ik me op wat ik van haar weet.
En op het gebied van honden is zij nou eenmaal zeer serieus en zal zij zeker niet over een nacht ijs zijn gegaan.

Dat zeg ik helemaal niet! Kolere zeg. Vallen de blaadjes nu al? Nee toch zeker :piew:

Ik vraag gewoon aan jou of je eens kan/wil vragen uit welke lijn die van haar kwamen. Niks meer, niks minder. Rest zeg ik niet eens wat over, ja, dat je eens terug moet lezen. Lees gewoon eens wat er staat! Bent toch hoop ik niet schizofreen of iets? Tering, Tineke zeg :schrik:
smoekie
Zeer actief

Marco88 schreef:
smoekie schreef: En laat ik bovenstaande nu juist niet in een "gezinshond" zoeken :ok:

neem een american stafford dan, ook gezien volgens ras beschrijving als kindvriendelijke hond.
wordt niet bij verteld dat ze oersterk zijn, vaak ontzettend lomp, en niet altijd even lekker wandelt aan de riem :ugh: en stront eigenwijs zijn :tongue:
Ook niet echt ideaal bij jonge kinderen :hmmm:

M'n zus heeft ook een stafford, en die is echt superwaaks.

Amstaff is niks meer of minder dan een verkapte en inmiddels vaak verneukte (show) Pitbull met FCI stamboom :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:lothian vroeg of een teef tijdens het gekoppeld staan omhoog moet gehouden worden en nee, dat moet ze niet gezien de reu afstapt of kan geholpen worden bij het afstappen (als hij onervaren is).

dit soort marteltuigen is er dus puur voor tijdens de dekking zelf, om

- gedrochten van rassen te ondersteunen omdat de teef de reu zelfs niet kan dragen tijdens de dekking (dan zeg ik : afschaffen zo'n ras)
Nee, dat is niet waar.

Er zijn reuen die niet overstappen, er zijn teven die willen liggen en/of aan de wandel gaan tijdens het vast staan.
Er zijn ontzettend veel reuen én teven die hoe dan ook gaan draaien, liggen, noem maar op.

Je overige punten vind ik ook geen reden, maar bovenstaande is niet zeldzaam.
En ik zal je vertellen dat als je een reu hebt van 70 kilo of meer die niet wenst over te stappen, je dan echt niet erg blij wordt.
De teef ook niet.

En dat geldt evenzeer voor rassen van in de 40 kilo trouwens.

En nogmaals: ik gebruik die dingen niet maar kan me heel goed situaties voorstellen waarin je er wel degelijk blij mee bent.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Marjoleine schreef:En ik zal je vertellen dat als je een reu hebt van 70 kilo of meer die niet wenst over te stappen, je dan echt niet erg blij wordt.
daarbij is jouw ervaring zoveel waard als die van mij zeker?

maar goed, zijn we het dus weer oneens, dat kan.
Weet je, je haalt er aldoor één zin uit om een punt te maken en de rest laat je maar achterwege.
Terwijl dit voorbeelden waren om MIJN punt te maken, maar dat zie je gemakshalve maar over het hoofd.

Wat jij wilt hoor.
Beetje eenzijdig benaderd, dat wel.

Wat die paarden betreft: nee, ik vraag me hooguit af of mensen die al die kunstgrepen bij paarden doodnormaal vinden, dezelfden zijn die het voor honden niet vinden kunnen.
En als dat zo is, is dat dan logisch?

Maar goed, einde discussie blijkbaar.

Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:
Tineke schreef:
smoekie schreef:

Ik proef hier een beetje vergane glorie.
Een beetje net zoals dat ik ook nog verstand meen te hebben van paarden, terwijl ik al bijna twintig jaar uit die business ben. :LOL:
Haha Tara :LOL:
Maar ben het met je eens. Vergane glorie :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
Inge O schreef:
smoekie schreef: Tuurlijk zijn er genoeg rassen leuk genoeg als "gezins/familiehond" maar een hovawart is dat mijn inziens zéker niet. Zeker niet op basis van hun karaktereigenschappen en hetgeen Inge O daar zelf meer dan eens over verteld heeft. Dus de vergelijking maken (wat zij mijn inziens doet) alsof een hovawart zo ongeveer "hetzelfde" is als bijv. een pitbulle. Nee verre van zelfs. Mijn mening :wink: Ik blijf wat dat betreft dan ook echt van mening dat je geen karaktereigenschappen moet willen "veranderen/wissen". Niet bij een Pitbull en óók niet bij bijv. een hovawart. :pffff: Je kiest voor bepaalde dingen of niet.

euhhhh :19: :19: :19: :80: ?

:LOL: :LOL:
Huh? :80:

Nee Smoek, nu ga je echt raar redeneren.
Jij mag de Pitbull de enige echte gezinshond vinden, maar het is onzin om te beweren dat alleen maar zulke honden 100% betrouwbaar zijn met kinderen. Dat dan die hondagressie daar ook bij hoort neem je dan maar voor lief. Vind ik overigens best hoor.
Maar afgaand op de incidenten die de krant haalden zijn ook pitbulls eigenlijk ook maar doodgewone honden net als zovele andere rassen. Ze kunnen allemaal een keer over de tief raken en bijten, dat kunnen die van mij ook, maar die van mij zie ik dat niet snel doen.En er zijn zoveel honden die ik dat niet snel zie doen.
So far dus die uitzonderlijke eigenschappen van De Pitbull. Anders nog iets?
Ik redeneer helemaal niet raar. Ik ga af op hetgeen ik lees. Dat jij afgaat op 1 zin (heb even mijn hele reactie in haar quote geplaatst als je het niet erg vind( is jouw goed recht net zoals het mijn goed recht is een ras lief te hebben en te verdedigen daar waar (mijn inziens) nodig.

En tis precies zoals jij aangeeft. Ik mag (gelukkig) de Pitbull de enige echte gezinshond vinden. En nergens beweer ik trouwens dat zulke honden 100% betrouwbaar zijn met kinderen. Ik zou het fijn vinden dat als jij de indruk hebt dat ik dat wel doe of heb gedaan je dat ook middels een quote of weet ik veel wat even laat zien, want dat beweer ik niet, en zal ik ook nimmer beweren. Niet voor wat betreft de Pitbull/Amstaff of welke andere hond dan ook.

Daarbij. De bijt incidenten die de krant halen. Daarvan durf ik (en ja tis gevaarlijk wat ik nu zeg daar ben ik me echt wel van bewust) te beweren dat daar geen 1 enkele "echte" pitbull verantwoordelijk voor is. Kruisingen, look a likes ja. Dat ben ik met je eens :ok:

Anders nog iets :wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 aug 2014 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tara schreef: Ik vind honden fokken of paarden fokken niet helemaal te vergelijken hoor. Een hond stop je in de auto, en dan rijd je zomaar naar de reu. Als die reu niet wil dekken, dan zoeken we gewoon een andere reu. Even gechargeerd uiteraard.
Een paard moet je in de trailer laden, transport is bewerkelijker, moeilijker, gevaarlijker, en daarnaast gewoon heel erg stressvol voor zo'n paard.
Ik zou voor mijn honden niet gauw tot KI overgaan, maar bij een paard (die business waar ik dus al twintig jaar geen deel meer van uitmaak :mrgreen: ) zou ik daar toch minder moeite mee hebben.
Eens. Daarbij komt nog dat gewilde hengsten vaak hoog in de sport worden uitgebracht, en een trap van een merrie bij een natuurlijke dekking per direct een einde aan de carrière kan betekenen, om over verminderde prestaties bij herhaaldelijk dekken maar te zwijgen. Een dekking van een paard is ook veel minder productief natuurlijk dan die van een hond, aangezien er bij honden toch eigenlijk altijd gemiddeld wel een stuk of 5 nakomelingen uit voortkomen, en bij een paard doorgaans niet meer dan 1. De afweging tussen risico tijdens de dekking en "opbrengst" in nakomelingen ligt ook wel behoorlijk anders.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”