Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schatje, maar je bent zo vroeg.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Baily schreef:Het is te bewonderen dat iemand vragen stelt en zich in alles wil verdiepen, maar daar gaat dit niet over. Wat mij hierbij stoort is dus dat de hond op hun uitkomende tijden leuk is en anders niet. Klinkt misschien wat cru, maar ik vind het nogal wat ongeduld uitstralen dat je als de hond negen maanden is al gaat klagen dat hij uitgelaten moet worden op een bepaalde tijd en er dan alleen maar iets aan wilt doen wat voor jezelf niet al te veel moeite kost zoals geen drinken en water geven vanaf een bepaalde tijd. Ja zo lust ik er nog wel een paar zeg.

Als je het al hebt over het opofferen van je leven met alleen al de hond zindelijk maken dan staan je nog heel wat opofferingen te wachten denk ik zo.
Wat jij klagen noemt, noem ik zoeken naar een betere oplossing.
En ik heb ook niets over opofferen gezegd.
Er alles voor over hebben is niet hetzelfde als je opofferen.
Ik zou wel es willen weten wie het leuk vind zijn nachtrust te moeten missen en plasjes op te kuisen. Het hoort er nu eenmaal bij, maar er is niets mis mee om naar oplossingen te zoeken om het allemaal wat vlotter te doen lopen.
Zelfs voor mijn dochter die 's nachts nog niet zindelijk is zoeken we naar een oplossing, wat is er dan fout aan dat je dat voor je hond doet.
En ik vind Luka altijd leuk ook al is het soms wel moeilijk.

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Gisteren de laatste keer buiten geweest om 22u.
Deze ochtend geslapen tot 18u50. Toppie hé.
Heb wel de vorige dagen vroeger opgestaan om voor hem wakker te zijn.
Maar deze ochtend sliep ik te vast.
Hij doet het goed hé.

Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Tot 18.50 uur!!!! das lang :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: bench

Ongelezen bericht door Hutsje »

derooma schreef:
winniepooh schreef:Het gaat echt het sneltste, ik probeerde ook alles met Laika, en het wilde maar niet lukken. Toen hebben we een bench gekocht en heb ik (in het begin) om de 2 uur mijn wekker gezet en even met haar naar buiten, en op 2 weken kon ze een ganse nacht zonder naar buiten te moeten. Terwijl ik daarvoor het weken op de manier van 'laat maar plassen en poepen' heb geprobeerd.
wij hebben ook het systeem van de bench voor onze hond. Hij wordt wel nog later dan 22 uur uitgelaten, zodat hij gerust de nacht in kan. Een hond houd er niet van om zijn eigen nest te bevuilen, dus zal dat ook niet in de bench doen. 's ochtends moet je hem dus inderdaad wel voor zijn, want anders associeert hij het blaffen met het feit dat je komt om hem te verlossen... niet doen dus. Even op de tanden bijten en wekker zetten. Zo stilaan opbouwen tot een voor jou "aanvaardbaar" uur.
Ik weet dat sommige mensen tegen het gebruik van een bench zijn en het zielig vinden, maar ik zeg altijd, met een hond kan je beter voorkomen dan te moeten boos zijn voor zaken waar de hond in sé niks kan aan doen... (ook stukbijten etc...) de hond vind zijn bench trouwens een veilig nestje dat het zijne is ! :p: :ok:
Mijn honden niet hoor! En met goed in de gaten houden kun je heel veel dingen die ze niet mogen voor zijn. Maar dit terzijde en dus off topic.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

qyan schreef:
Baily schreef:Het is te bewonderen dat iemand vragen stelt en zich in alles wil verdiepen, maar daar gaat dit niet over. Wat mij hierbij stoort is dus dat de hond op hun uitkomende tijden leuk is en anders niet. Klinkt misschien wat cru, maar ik vind het nogal wat ongeduld uitstralen dat je als de hond negen maanden is al gaat klagen dat hij uitgelaten moet worden op een bepaalde tijd en er dan alleen maar iets aan wilt doen wat voor jezelf niet al te veel moeite kost zoals geen drinken en water geven vanaf een bepaalde tijd. Ja zo lust ik er nog wel een paar zeg.

Als je het al hebt over het opofferen van je leven met alleen al de hond zindelijk maken dan staan je nog heel wat opofferingen te wachten denk ik zo.
baily, toen ik qyan uit het nest haalde kreeg ik van de fokker het advies ivm zindelijkheidstraining na 20.00 geen water meer geven!
ik zie niet in wat hier mis aan is hoor.
buiten het feit dat je zelf weleens nachtrust wilt (want daar gaat het gewoon niet om) is het voor de hond knap vervelend om het niet meer op te kunnen houden en uiteindelijk in huis te plassen.
het heeft bij qyan verschrikkelijk lang geduurd eer hij zindelijk was, denk mede omdat we boven wonen en we dus niet binnen die belangrijke seconden beneden waren om qyan optijd het verschil te laten weten dat plassen buiten moet.
het enige wat je doet is je hond een eindje op weg helpen met de zindelijkheidstraining door op gepaste tijden zijn water weg te halen.
met eten hebben wij dit trouwens nooit gedaan, de ene keer krege hij om 8 uur, dan weer om 10 uur, altijd andere tijden.
maar water in begin dus na 20.00 weg.
later nadat dat goed ging bij qyan zijn we steeds een half uur langer drinken gaan geven, net zolang totdat hij gewoon dag en nacht beschikking had over zijn water!
Kennissen van mij deden het ook zo, na 20.00 uur geen water meer. De pup huilde uren lang omdat hij zo'n dorst had 8O . Maar nee, geen water geven, want de fokker had gezegd en hij moest anders plassen. :?
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik heb gewoon altijd water laten staan, s'nachts er heel vaak uit met de hond, en vooral geen bench in huis :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Hutsje
Zeer actief

Dingo schreef:Ik heb gewoon altijd water laten staan, s'nachts er heel vaak uit met de hond, en vooral geen bench in huis :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hutsje schreef:
Dingo schreef:Ik heb gewoon altijd water laten staan, s'nachts er heel vaak uit met de hond, en vooral geen bench in huis :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gebruik hier wel een vari kennel, maar wel met een bakje water er in (zitten van die bakjes bij die je eraan kan hangen),
dus gewoon drinken als ze dorst heeft ;)
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Gewoon lekker uitslapen en niet zeuren als je hond binnen piest of poept.
Ik heb ze nooit zindelijk "gemaakt" gaat gewoon vanzelf.
En op zaterdag en zondag slaap ik uit tot 11 of 12 uur! helemaal niet zielig.
Mijn honden zijn DE twee grootste liefdes in mijn leven en ik heb alles voor ze over, maar......... ze moeten zich aanpassen aan mijn leven, ik niet aan het hunne!

En mama sanne, ik vind dat je het prima doet, lekker blijven vragen wat je wilt :ok:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

[quote="Marja"]Gewoon lekker uitslapen en niet zeuren als je hond binnen piest of poept.
quote]

Nee joh, stel je toch eens voor, dat je je er s'nachts ook nog uit moet...
Daaaag mevrouw "ik heb een hond omdat dat leuk bij mijn interieur past" :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
AfbeeldingAfbeelding
Marja
Zeer actief

Hoe raad je het zo
Ik heb inderdaad zwart witte honden, een zwart bankstel en een wit kleed :tong:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Marja schreef:Hoe raad je het zo
Ik heb inderdaad zwart witte honden, een zwart bankstel en een wit kleed :tong:
en veel bruine strontvlekken en gele pisvlekken :ok:

Maar...je hebt dan ook heerlijk kunnen uitslapen :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marja schreef:Gewoon lekker uitslapen en niet zeuren als je hond binnen piest of poept.
Ik heb ze nooit zindelijk "gemaakt" gaat gewoon vanzelf.
En op zaterdag en zondag slaap ik uit tot 11 of 12 uur! helemaal niet zielig.
Mijn honden zijn DE twee grootste liefdes in mijn leven en ik heb alles voor ze over, maar......... ze moeten zich aanpassen aan mijn leven, ik niet aan het hunne!

En mama sanne, ik vind dat je het prima doet, lekker blijven vragen wat je wilt :ok:
8O Ga je met alles wat afhankelijk is van jouw zorg zo om? Dan mag ik hopen dat je geen kinderen krijgt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby was ook zo'n hond die er lang over gedaan heeft voordat hij zijn plas 's nachts goed kon ophouden. En doordat iedereen om je heen je erom uitlacht en zegt dat zijn/haar hond al met 6 weken zindelijk was, gingen we aan onszelf twijfelen. Bakje water weghalen na 20.00 uur bleek niet zo'n succes als je ook nog oude honden in huis hebt die gewoon veel drinken, vooral 's avonds. :mrgreen: En dat monstertje van ons wilde zijn laatste rondje helemaal niet plassen en poepen, die wilde spelen, dus de volgende morgen konden we het braaf weer in huis opruimen. Dus dan maar net zolang blijven rondlopen tot hij het buiten gedaan had. Laatste rondje was dan om ongeveer 23.30 uur tot 24.00 uur en soms langer. Hielp ook niet. 's morgens vroeg op om hem dan maar zo snel mogelijk uit te laten hielp wel. Want wat bleek? Tim staat als eerste op en ik een uurtje later. En dan was Toby dus wakker geworden en dan hield hij het niet meer, want dat was zijn ritme: wakker worden, oeps ik moet nodig, plassen en poepen. Dus dat hebben we ook meteen aangepast. We hebben ook de etenstijden toen aangepast. Toby kreeg toen nog (met 9 maanden omdat hij maar niet aankwam) 3 maaltijden. Dus hij zat gewoon hartstikke bomvol 's nachts. Laatste maaltijd om 17.00 uur, zodat tijdens het laatste rondje de kans groot was dat hij moest poepen.
Alles met elkaar is het uiteindelijk vanzelf over gegaan. Hij werd wat ouder, kreeg meer controle over zijn blaas 's nachts en werd ook wat rustiger, waardoor hij ook niet meteen op knappen staat als hij wakker wordt.
Dus we kunnen nu met een gerust hart uitslapen sinds hij ongeveer een jaar oud was. Maar ja, ik heb ook nog twee oude honden en die houden dat dus niet vol, die hebben een ritme dat er uiterlijk 8 uur tussen mag zitten tussen de avond en de ochtend. Dus we blijven gezellig vroeg opstaan en zo af en toe wordt er toch maar weer gedweild omdat er soms wel een ongelukje gebeurd. Uitslapen? Al eeuwen niet meer gedaan. :mrgreen: Maar dat weten we nu eenmaal. Is de pup net zindelijk worden de oudjes weer wat onzindelijk. :mrgreen:
Wat ik hier nu mee wil zeggen is niet hoe je het moet doen, maar wel dat je gewoon een beetje moet kijken met de mogelijkheden m.b.t. voerschema, uitlaatschema, je eigen ritme en die van je huisgenoten en dan moet kijken waar je hond het beste op droog blijft.
Dus dit is meer een hart onder de riem voor al die mensen die denken dat ze een domme hond hebben omdat ie nog steeds niet goed de nacht doorkomt. Het komt goed, echt waar. Maar daar ben je zelf bij. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Mama Sanneke
Zeer actief

Roelfien schreef:Toby was ook zo'n hond die er lang over gedaan heeft voordat hij zijn plas 's nachts goed kon ophouden. En doordat iedereen om je heen je erom uitlacht en zegt dat zijn/haar hond al met 6 weken zindelijk was, gingen we aan onszelf twijfelen. Bakje water weghalen na 20.00 uur bleek niet zo'n succes als je ook nog oude honden in huis hebt die gewoon veel drinken, vooral 's avonds. :mrgreen: En dat monstertje van ons wilde zijn laatste rondje helemaal niet plassen en poepen, die wilde spelen, dus de volgende morgen konden we het braaf weer in huis opruimen. Dus dan maar net zolang blijven rondlopen tot hij het buiten gedaan had. Laatste rondje was dan om ongeveer 23.30 uur tot 24.00 uur en soms langer. Hielp ook niet. 's morgens vroeg op om hem dan maar zo snel mogelijk uit te laten hielp wel. Want wat bleek? Tim staat als eerste op en ik een uurtje later. En dan was Toby dus wakker geworden en dan hield hij het niet meer, want dat was zijn ritme: wakker worden, oeps ik moet nodig, plassen en poepen. Dus dat hebben we ook meteen aangepast. We hebben ook de etenstijden toen aangepast. Toby kreeg toen nog (met 9 maanden omdat hij maar niet aankwam) 3 maaltijden. Dus hij zat gewoon hartstikke bomvol 's nachts. Laatste maaltijd om 17.00 uur, zodat tijdens het laatste rondje de kans groot was dat hij moest poepen.
Alles met elkaar is het uiteindelijk vanzelf over gegaan. Hij werd wat ouder, kreeg meer controle over zijn blaas 's nachts en werd ook wat rustiger, waardoor hij ook niet meteen op knappen staat als hij wakker wordt.
Dus we kunnen nu met een gerust hart uitslapen sinds hij ongeveer een jaar oud was. Maar ja, ik heb ook nog twee oude honden en die houden dat dus niet vol, die hebben een ritme dat er uiterlijk 8 uur tussen mag zitten tussen de avond en de ochtend. Dus we blijven gezellig vroeg opstaan en zo af en toe wordt er toch maar weer gedweild omdat er soms wel een ongelukje gebeurd. Uitslapen? Al eeuwen niet meer gedaan. :mrgreen: Maar dat weten we nu eenmaal. Is de pup net zindelijk worden de oudjes weer wat onzindelijk. :mrgreen:
Wat ik hier nu mee wil zeggen is niet hoe je het moet doen, maar wel dat je gewoon een beetje moet kijken met de mogelijkheden m.b.t. voerschema, uitlaatschema, je eigen ritme en die van je huisgenoten en dan moet kijken waar je hond het beste op droog blijft.
Dus dit is meer een hart onder de riem voor al die mensen die denken dat ze een domme hond hebben omdat ie nog steeds niet goed de nacht doorkomt. Het komt goed, echt waar. Maar daar ben je zelf bij. :mrgreen:
Van zo'n toffe uitleg kan ik nu echt genieten.
Eigenlijk willen we allemaal wel een propere hond.
Maar nu heb ik zoiets van ach ja, we hebben allemaal wel es een ongelukje, zelfs wij mensen ontsnappen er niet aan, kan er van mee praten.
Luka doet zijn best, wij doen ons best en zo is het heel mooi.

Toen hij trouwens gisteren buiten ging om 11u zat de kat van de buren er, zij vliegensvlug in dat kleine boompje, maar met die sneeuw kon ze niet blijven zitten ensprong eruit, pardoes op Luka, hij erachteraan, terug naar het perkje met de sneeuw en gooide de sneeuw omhoog en daarna begon hij rondjes te lopen in de tuin.
Het was me een prachtig gezicht, ik kan er echt van genieten.
Daarna was hij wel even in de war en toen hij in zijn mand moest slapen begon hij vrolijk op de deur te springen.
Even heb ik nog een blafje gehoord en daarna is hij gaan slapen.
Is hij nu niet flink of wat ?
Sanneke
Bedankt voor alle antwoorden .
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
derooma
Vaste gebruiker

opoffering

Ongelezen bericht door derooma »

ik stel mij even de vraag waarom mensen een hond nemen ? toch omdat ze dieren leuk vinden, en omdat ze het gezelschap ervan willen, nee ?
Is het dan zo vreemds dat je vragen hebt over het opvoeden ervan ? en zindelijkheid is toch wel één van de zaken die bij de opvoeding héél belangrijk zijn, want geef nu zelf toe, het moet leefbaar blijven voor iedereen... de hond moet niet jouw leven gaan leiden, maar jij moet de hond wel zover krijgen dat hij samen met jou een leuk leven leidt... nee ?
dus mensen, als iemand met een hond van 9 maand daar echt problemen mee heeft, geef ze dan gewoon advies en breek ze niet af. Het is de eerste hond, en ze leert eruit, daar is het forum toch voor dacht ik.
:ok: :P
Liefs. Marise, Castaar, en meneer poes...
Marja
Zeer actief

O.k ik ben soms wat kort door de bocht, maar er zijn hier mensen die zo snel boven op de kast zitten.................

wat ik bedoel te zeggen is dat ik gewoon een mens ben dat zich niet zo snel opwind over van alles en nog wat.
Poepen of plassen ze binnen, jammer dan maar ik ga daar niet over lopen stressen. Ik heb waarschijnlijk de mazzel gehad dat mijn beide honden binnen een paar weken uit zichzelf zindelijk waren, daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik heb ze beide hoogzomer gekregen en dus stond de deeur dag en nacht open. dat scheelt een hoop.

Ik word gewoon af en toe zo moe van al die regels, je moet dit en je moet dat want zo hoort het.
Ieder doet het op zijn manier met zijn honden. Laat mij het lekker op mijn manier doen!!!!!!!

Enne Eline, wat betreft jou opmerking over kinderen, heeeeele foute opmerking.
Ik heb (er nog maar) eentje!
Dus kijk een beetje uit met wat je zegt!

Gelukkig nieuwjaar allemaal, en vooral voor alle honden.

groetjes Marja
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marja schreef: Enne Eline, wat betreft jou opmerking over kinderen, heeeeele foute opmerking.
Ik heb (er nog maar) eentje!
Dus kijk een beetje uit met wat je zegt!

Gelukkig nieuwjaar allemaal, en vooral voor alle honden.

groetjes Marja
Je mag vallen over mijn opmerking..ik viel over die van jou.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hera is nu bijna 6 maanden maar moet er ook uiterlijk om half 8 sochtendds uit om te plassen en soms te poepen.
Meestal trek ik even een makkelijke broek aan , stap in mn schoenen en laat d'r snel plassen buiten daarna mag ze dan vaak nog even bij ons in bed en meestal valt ze dan ook nog wel weer in slaap.....
Dingo
Zeer actief

Marja schreef:O.k ik ben soms wat kort door de bocht, maar er zijn hier mensen die zo snel boven op de kast zitten.................

wat ik bedoel te zeggen is dat ik gewoon een mens ben dat zich niet zo snel opwind over van alles en nog wat.
Poepen of plassen ze binnen, jammer dan maar ik ga daar niet over lopen stressen. Ik heb waarschijnlijk de mazzel gehad dat mijn beide honden binnen een paar weken uit zichzelf zindelijk waren, daar heb ik niets voor hoeven doen. Ik heb ze beide hoogzomer gekregen en dus stond de deeur dag en nacht open. dat scheelt een hoop.
Hahaha, zelf zindelijk geworden...ja zo kan ik het ook....
Zelfde verhaal en dan in de winter...dan was het je dus niet gelukt..lekker makkelijk kletsen op deze manier....maar niemand die er iets aan heeft ;)
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:Hera is nu bijna 6 maanden maar moet er ook uiterlijk om half 8 sochtendds uit om te plassen en soms te poepen.
Meestal trek ik even een makkelijke broek aan , stap in mn schoenen en laat d'r snel plassen buiten daarna mag ze dan vaak nog even bij ons in bed en meestal valt ze dan ook nog wel weer in slaap.....
Moos moest met 6 maanden er ook nog om half 8 uit 's ochtends, en daar was ik al vreselijk blij mee, want de maanden daarvoor was het gewoon half 7 of half 6 :mrgreen: (En daarna weer slapen daar deed ie niet aan, maar ik vond het eigelijk ook wel knus, wij met zijn tweetjes zo beneden zo vroeg :-D )
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Hutsje schreef:
qyan schreef:

baily, toen ik qyan uit het nest haalde kreeg ik van de fokker het advies ivm zindelijkheidstraining na 20.00 geen water meer geven!
ik zie niet in wat hier mis aan is hoor.
buiten het feit dat je zelf weleens nachtrust wilt (want daar gaat het gewoon niet om) is het voor de hond knap vervelend om het niet meer op te kunnen houden en uiteindelijk in huis te plassen.
het heeft bij qyan verschrikkelijk lang geduurd eer hij zindelijk was, denk mede omdat we boven wonen en we dus niet binnen die belangrijke seconden beneden waren om qyan optijd het verschil te laten weten dat plassen buiten moet.
het enige wat je doet is je hond een eindje op weg helpen met de zindelijkheidstraining door op gepaste tijden zijn water weg te halen.
met eten hebben wij dit trouwens nooit gedaan, de ene keer krege hij om 8 uur, dan weer om 10 uur, altijd andere tijden.
maar water in begin dus na 20.00 weg.
later nadat dat goed ging bij qyan zijn we steeds een half uur langer drinken gaan geven, net zolang totdat hij gewoon dag en nacht beschikking had over zijn water!
Kennissen van mij deden het ook zo, na 20.00 uur geen water meer. De pup huilde uren lang omdat hij zo'n dorst had 8O . Maar nee, geen water geven, want de fokker had gezegd en hij moest anders plassen. :?
wij hebben ons in ieder geval aan het advies gehouden, dat doe je ook best wel snel met je eerste eigen pup ;) .
als qyan dorst had gehad had ie echt wel water gehad, maar zolang een hond niet naar zijn bak loopt en geen dorst lijkt te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”