Ik zorg er nu voor dat hij niet op 100m op honden af kan rennen, dus ik hou hem zo lang mogelijk bij mij (met de lange lijn). Maar of er nu 1cm of 100m tussen zit hij dendert erop af en is ook gewoon oprecht lomp. Hij mag bij mij overigens niet lomp zijn, zodra hij lomp is lijn ik hem aan en ga ik verder. Ik accepteer het gewoon niet.
Hij beukt er op los als ik niet uit kijk, maar bij een aantal honden gaat hij heerlijk op de grond liggen spelen beetje met die bekken gek doen enz. Af en toe rondje rennen en is hij dus weer niet lomp. (hij kan dus ook normaal spelen)
Het aandacht vragen gaat mwoah, hij wilt echt wel een koekje en blijft ook echt wel staan, maar hij moet en zal naar die hond kijken.
Vandaag was ik het zo zat dat ik hem bij zijn wang heb gepakt en hij mocht dus niet naar die hond kijken. Het intereseerde hem geen zak dat ik hem bij zijn wang vast had, hij probeerde alsnog via zijn ooghoeken of zich uit mijn hand te wurmen.
Hij kijkt naar mij voor die secondes dat hij een koekje krijgt, ook als ik dit langer maak qua tijd, hij blijft steeds omkijken, omdraaien enz. Ik gebruik ook gedroogde spullen en knakworst het maakt niets uit.
Ja vandaag was is ik hem even helemaal zat, hij deed precies alles wat ik niet wilde dat hij deed en had echt 10 middelvingers en in allebei de oren stront