Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lomp speelgedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Lomp speelgedrag

Ongelezen bericht door Judith »

Ik weet het Dux is een dalmaat en dat staat zo ongeveer voor lompigheid. Maar ik vroeg mij af of ik het lomp op andere honden afrennen kan afleren? Gister denderde hij op een groepje honden af (ik ken deze honden) en daar was 1 hond het niet mee eens, die heeft hem ook even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was. Maar het maakt geen indruk, hij rende en speelde gewoon weer verder, ondanks een 2e correctie van dezelfde hond. Hij gaat dan wel met een lage houding en lage kwispel verder, maar zich overgeven neuh dat vind hij niet nodig... :roll:
Ik zorg er nu voor dat hij niet op 100m op honden af kan rennen, dus ik hou hem zo lang mogelijk bij mij (met de lange lijn). Maar of er nu 1cm of 100m tussen zit hij dendert erop af en is ook gewoon oprecht lomp. Hij mag bij mij overigens niet lomp zijn, zodra hij lomp is lijn ik hem aan en ga ik verder. Ik accepteer het gewoon niet.
Hij beukt er op los als ik niet uit kijk, maar bij een aantal honden gaat hij heerlijk op de grond liggen spelen beetje met die bekken gek doen enz. Af en toe rondje rennen en is hij dus weer niet lomp. (hij kan dus ook normaal spelen)

Het aandacht vragen gaat mwoah, hij wilt echt wel een koekje en blijft ook echt wel staan, maar hij moet en zal naar die hond kijken.
Vandaag was ik het zo zat dat ik hem bij zijn wang heb gepakt en hij mocht dus niet naar die hond kijken. Het intereseerde hem geen zak dat ik hem bij zijn wang vast had, hij probeerde alsnog via zijn ooghoeken of zich uit mijn hand te wurmen. :hmmm: :ugh:
Hij kijkt naar mij voor die secondes dat hij een koekje krijgt, ook als ik dit langer maak qua tijd, hij blijft steeds omkijken, omdraaien enz. Ik gebruik ook gedroogde spullen en knakworst het maakt niets uit. :hmmm:

Ja vandaag was is ik hem even helemaal zat, hij deed precies alles wat ik niet wilde dat hij deed en had echt 10 middelvingers en in allebei de oren stront :boos: . Maar ik ga morgen weer vol goede moed verder, want morgen is hij weer het beste jongetje van de klas
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: Lomp speelgedrag

Ongelezen bericht door sbientje »

hij klinkt precies als Pom, die deed dit ook. Echt dat ik soms dacht: aaaa beest! doe eens normaal! echt zonder na te denken zo een roedel herders inrennen, ongenadig op je donder krijgen en de volgende dag gewoon weer willen.. Hetzelfde met dat aandacht vragen, dan keek ze gewoon langs me heen. Het wordt beter, maar het kost wel veel tijd..
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoe oud is hij? Het valt me op dat tot een maand of 8-9 ze ermee weg komen, maar daarna word het gedrag gecorrigeerd door andere honden.
Perry en Noah

Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

duitse herder schreef:Hoe oud is hij? Het valt me op dat tot een maand of 8-9 ze ermee weg komen, maar daarna word het gedrag gecorrigeerd door andere honden.
Dux is 2 september 5 maanden.
Het is nu af en toe een ongeleid projectiel
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik zou gaan belonen voor rustig naar de hond kijken. Kijken naar de hond zonder trekken, springen of ander raar gedrag is click en koekje. Eerst oefenen op de afstand dat Dux dat ook kan. Je zult zien dat als je dit lang genoeg oefent, hij bij het zien van een andere hond steeds sneller naar jou terug gaat kijken om te zien waar het koekje blijft.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

oefenen oefenen oefenen oefenen :mrgreen: Elmo was ook zo. En dat heeft heel wat kaas gekost om hem zover te krijgen dat hij niet meer zo debiel naar andere honden heen denderde.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik laat Sookie met een koekje volgen en er voorbij lopen.
Maar ook die stiert nog wel eens als een dolle stier op andere honden af.
Ze worden vanzelf een keer gecorrigeerd natuurlijk maar dan is het al gauw een nare ervaring en dat wil je natuurlijk ook liever niet.

hopelijk vind je een manier die voor jullie werkt.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Eefje83 schreef: Ze worden vanzelf een keer gecorrigeerd natuurlijk maar dan is het al gauw een nare ervaring en dat wil je natuurlijk ook liever niet.

Nou ik wel. Ik stond nog net niet te juichen als mijn hond werd opgewacht door een hond die haar wat manieren bijbracht. Heeft ook prima geholpen. In een dolle bui (vaaak) rent ze nog wel op honden af, damt de laatste meters in en maakt een rechtsomkeert als ze er achter komt dat ze niet wordt gewaardeerd. Ik vertrouw haar inmiddels 100% met àlle honden, omdat ze ze zelf veel beter kan inschatten dan ik.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra is ook een lomperd soms met vreemde honden.
Met de honden hier thuis kan ze overigens wel leuk spelen ,ook met Micron maar die hebben haar natuurlijk al lang de grenzen aangegeven :mrgreen:
Wij laten Abra zeker wel spelen en ravotten met andere honden maar niet met elke hond.
Ze heeft wat vaste vriendjes en vriendinnetjes en bij vreemde honden waarvan ik niet wil dat ze speelt laat ik haar even volgen en krijgt ze na het passeren en wat afstand ertussen weer vrij.
Dat werkt prima bij haar en om haar daarin alert te houden wissel ik de beloningen qua lekkers steeds af en probeer ik daar ook echt de voor haar lekkerste snackjes voor te gebruiken.
Ze krijgt overigens ook niet altijd een snackbeloning soms moet ze met een knuffel genoegen nemen of een verbale stembeloning.
Die variaties daarin houden haar wel scherp en bij de les.
Maar goed ze is al wel wat ouder dan 5 maanden :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Een correctie van een stabiele hond doet wonderen, Die zal met signalen aangeven rustig, als dit niet helpt keertje blokken, en valt het kwartje dan nog niet een flinke grauw snauw in zijn nek.
Ziet er rot uit maar is vaak een correctie die nodig is oké dat moet anders dit vinden ze niet leuk.
Je hondje zal voorzichtiger worden in benadering , en toch dezelfde hond die hem correctie heeft gegeven op rustigere manier kunnen verleiden voor spel.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dinos schreef:Een correctie van een stabiele hond doet wonderen, Die zal met signalen aangeven rustig, als dit niet helpt keertje blokken, en valt het kwartje dan nog niet een flinke grauw snauw in zijn nek.
Ziet er rot uit maar is vaak een correctie die nodig is oké dat moet anders dit vinden ze niet leuk.
Je hondje zal voorzichtiger worden in benadering , en toch dezelfde hond die hem correctie heeft gegeven op rustigere manier kunnen verleiden voor spel.
Ja maar niet iedere hond doet dat zo en honden die elkaar niet kennen kunnen veel harder corrigeren dan roedelgenoten.
Abra heeft ook weleens een waarschuwing van Rio gehad en speelt nog steeds graag met hem.
Een vreemde hond die hem heel opdringerig benadert krijgt echt van onderuit de zak als je hem de kans zou geven, die wil daarna echt niet meer met hem spelen.
Dat is heel anders dan een eigen roedelgenootje waar hij even later weer wel mee ravot.
En ja Rio is een stabiele hond maar met opdringerige types heeft hij niets op.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Tineke schreef:
Dinos schreef:Een correctie van een stabiele hond doet wonderen, Die zal met signalen aangeven rustig, als dit niet helpt keertje blokken, en valt het kwartje dan nog niet een flinke grauw snauw in zijn nek.
Ja maar niet iedere hond doet dat zo en honden die elkaar niet kennen kunnen veel harder corrigeren dan roedelgenoten.
Abra heeft ook weleens een waarschuwing van Rio gehad en speelt nog steeds graag met hem.
Een vreemde hond die hem heel opdringerig benadert krijgt echt van onderuit de zak als je hem de kans zou geven, die wil daarna echt niet meer met hem spelen.
Dat is heel anders dan een eigen roedelgenootje waar hij even later weer wel mee ravot.
Snap je verhaal, nee Dinos zal ook niet met opdringerige volwassen reu gaan spelen, maar is dit een puber of pup zijn veel stabiele honden wel wat coulanter, en zullen spel op hun voorwaarde aanvaren.
Volwassen honden zal de stabiele hond na correctie links laten liggen en nauwelijks meer aankijken, tenzij de gecorrigeerde hond wit voetje komt halen en super onderdanig is.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tineke schreef:
en dat is ook de reden dat je dat niet persee wil uitproberen denk ik.
Sookie kan met elke hond,want ze is superonderdanig,zelfs de boze honden hoeven alleen een lip op te trekken en ze is weer weg en anders ben ik er nog om dat te begeleiden .
Maar toch wil ik het niet altijd,ze moet gewoon wachten tot ik zeg dat het goed is.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”