Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
*verwijderd*, hoofdverantwoordelijke ACE Nederland en *verwijderd* ACE PR verantwoordelijke
zeggen de zaak betreft mijn overleden hond Carmina tot op de bodem toe uitgezocht te hebben.
Ik heb aan ze gevraagd wat er uit hun onderzoek naar voren is gekomen.
Heel vreemd en onbegrijpelijk maar ze hebben mij te kennen gegeven dat ik daar niets over te horen zal krijgen!?
*verwijderd* was tot voor kort stage-coördinator bij ACE.
Zij is weggegaan bij ACE omdat zij erachter is gekomen dat er daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
*verwijderd* heeft contact met mij opgenomen en het is dankzij haar dat ik toch nog iets te weten ben gekomen.
Zij kon mij vertellen dat *verwijderd* door hun grondige onderzoek tot de conclusie zijn gekomen dat Carmina inderdaad door ACE met Hondenziekte is overgevlogen. Niets nieuws, want dat was ook al uit de sectie gebleken.
Wel nieuw voor mij was te lezen dat Carmina niet de enige hond is die door ACE met "Hondenziekte" is overgevlogen, geen eenmalig incident dus!
Ook lees ik dat er meer medische blunders hebben plaatsgevonden.
*verwijderd*erkennen dat ACE schuldig is!
ACE heeft bewust een ernstig zieke hond overgevlogen naar Nederland.
*verwijderd* was aanwezig bij een gesprek in het asiel van ACE waarin gezegd werd dat die hond (Carmina) nooit het asiel had mogen verlaten.
Dat staat haaks op wat de voorzitster altijd beweerd heeft, namelijk dat Carmina voor vertrek een gezonde hond was en dat het uitgesloten was dat de hond aan Hondenziekte zou hebben geleden.
Echter tot mijn verbijstering (en het is ook weer via *verwijderd* dat ik daar achter gekomen ben) beweert de voorzitster van ACE nu dat ik zou hebben geweten dat Carmina kanker zou hebben gehad en nog maar enkele maanden/weken te leven zou hebben en dat ik daar volledig mee akkoord zou zijn gegaan.
Ik ben blij dat ik sectie heb laten verrichten.
Uit de sectie is gebleken dat de voorzitster van ACE keihard liegt; er zijn géén tumoren aangetroffen.
Ik vraag mij af wat voor een persoon die voorzitster is dat zij zulke weerzinwekkende leugens kan vertellen (mij is voor adoptie verteld dat Carmina gezond was) maar ook dat zij het blijkbaar normaal vindt om honden met kanker, in de terminale fase van hun leven ter adoptie aan te bieden!
Inmiddels heb ik inderdaad het bewijs gevonden dat ACE dat ook daadwerkelijk doet.
Op Marktplaats werd door ACE een 18 jarig hondje aangeboden, haar lijfje vol tumoren, ze heeft pijn, is blind, onzindelijk doordat ze niet meer naar buiten durft, heeft nog maar enkele dagen/weken te leven.
zeggen de zaak betreft mijn overleden hond Carmina tot op de bodem toe uitgezocht te hebben.
Ik heb aan ze gevraagd wat er uit hun onderzoek naar voren is gekomen.
Heel vreemd en onbegrijpelijk maar ze hebben mij te kennen gegeven dat ik daar niets over te horen zal krijgen!?
*verwijderd* was tot voor kort stage-coördinator bij ACE.
Zij is weggegaan bij ACE omdat zij erachter is gekomen dat er daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.
*verwijderd* heeft contact met mij opgenomen en het is dankzij haar dat ik toch nog iets te weten ben gekomen.
Zij kon mij vertellen dat *verwijderd* door hun grondige onderzoek tot de conclusie zijn gekomen dat Carmina inderdaad door ACE met Hondenziekte is overgevlogen. Niets nieuws, want dat was ook al uit de sectie gebleken.
Wel nieuw voor mij was te lezen dat Carmina niet de enige hond is die door ACE met "Hondenziekte" is overgevlogen, geen eenmalig incident dus!
Ook lees ik dat er meer medische blunders hebben plaatsgevonden.
*verwijderd*erkennen dat ACE schuldig is!
ACE heeft bewust een ernstig zieke hond overgevlogen naar Nederland.
*verwijderd* was aanwezig bij een gesprek in het asiel van ACE waarin gezegd werd dat die hond (Carmina) nooit het asiel had mogen verlaten.
Dat staat haaks op wat de voorzitster altijd beweerd heeft, namelijk dat Carmina voor vertrek een gezonde hond was en dat het uitgesloten was dat de hond aan Hondenziekte zou hebben geleden.
Echter tot mijn verbijstering (en het is ook weer via *verwijderd* dat ik daar achter gekomen ben) beweert de voorzitster van ACE nu dat ik zou hebben geweten dat Carmina kanker zou hebben gehad en nog maar enkele maanden/weken te leven zou hebben en dat ik daar volledig mee akkoord zou zijn gegaan.
Ik ben blij dat ik sectie heb laten verrichten.
Uit de sectie is gebleken dat de voorzitster van ACE keihard liegt; er zijn géén tumoren aangetroffen.
Ik vraag mij af wat voor een persoon die voorzitster is dat zij zulke weerzinwekkende leugens kan vertellen (mij is voor adoptie verteld dat Carmina gezond was) maar ook dat zij het blijkbaar normaal vindt om honden met kanker, in de terminale fase van hun leven ter adoptie aan te bieden!
Inmiddels heb ik inderdaad het bewijs gevonden dat ACE dat ook daadwerkelijk doet.
Op Marktplaats werd door ACE een 18 jarig hondje aangeboden, haar lijfje vol tumoren, ze heeft pijn, is blind, onzindelijk doordat ze niet meer naar buiten durft, heeft nog maar enkele dagen/weken te leven.
viewtopic.php?f=30&t=289805
Klopt, deze..
Klopt, deze..
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat zat eraan te komen10eke schreef:*verwijderd* was tot voor kort stage-coördinator bij ACE.
Zij is weggegaan

Maar dit terzijde.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- iones
- Zeer actief
Nou, ik vind best dat er een mogelijkheid tot waarschuwing tegen deze stichting moet kunnen. Dit klinkt echt niet best.Tara schreef:Kun jij niet gewoon een eigen anti-ACE website openen of zo?10eke schreef:*verwijderd*, hoofdverantwoordelijke ACE Nederland en *verwijderd* ACE PR verantwoordelijke
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Wanneer je als lid 15 postst hebt die állen over de Stichting ACE gaan (in negatieve zin), kan ik de opmerking van Tara goed volgeniones schreef:Nou, ik vind best dat er een mogelijkheid tot waarschuwing tegen deze stichting moet kunnen. Dit klinkt echt niet best.Tara schreef:
Kun jij niet gewoon een eigen anti-ACE website openen of zo?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bij iedere stichting zal wel eens wat fout gaan Je kunt nooit gezondheid garanderen en vooral niet bij een oude hond.
Als je het waarheidsgehalte van een exwerkneemster af moet laten hangen en het brengt al zijnde " zie je wel ik had toch gelijk" ben je ook wel een beetje zielig.
Als je het waarheidsgehalte van een exwerkneemster af moet laten hangen en het brengt al zijnde " zie je wel ik had toch gelijk" ben je ook wel een beetje zielig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
bouvierpoedel schreef:Bij iedere stichting zal wel eens wat fout gaan Je kunt nooit gezondheid garanderen en vooral niet bij een oude hond.
Carmina is in het asiel van ACE in 5 maanden tijd 12 kilo afgevallen, terwijl zij bij binnenkomst al erg ondervoed was.
Dan is het toch wel overduidelijk dat zo'n hond heel erg ziek is.
Toch garandeerden ze mij dat Carmina gezond was!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
10eke je kan hier wel klagen over deze stichting maar als je voor die tijd net zo veel tijd in deze stichting had gestoken had je gelezen dat er al vaker iets mis was bij deze stichting.
Ken je het spreekwoord wie zijn billen brand moet op de blaren zitten?
Nu gewoon ophouden met miepen over deze stichting
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik lees ook erg veel goeds over deze stichting en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Iets van,...de beste stuurlui staan aan wal ofzo?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan best hoor dat er met jouw hond iets fout is gegaan.Maar dat je een exwerknemer gebruikt om je gelijk te halen .10eke schreef:bouvierpoedel schreef:Bij iedere stichting zal wel eens wat fout gaan Je kunt nooit gezondheid garanderen en vooral niet bij een oude hond.
Carmina is in het asiel van ACE in 5 maanden tijd 12 kilo afgevallen, terwijl zij bij binnenkomst al erg ondervoed was.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Actief
Er is met mijn hond niet 'iets fout' gegaan hoor!bouvierpoedel schreef:Kan best hoor dat er met jouw hond iets fout is gegaan.Maar dat je een exwerknemer gebruikt om je gelijk te halen .10eke schreef:bouvierpoedel schreef:Bij iedere stichting zal wel eens wat fout gaan Je kunt nooit gezondheid garanderen en vooral niet bij een oude hond.
Mijn hond is in het asiel van ACE verwaarloosd, is aan haar lot overgelaten zonder de medische zorg die zij zo dringend nodig had. Dat kun je geen foutje noemen, dat is grove nalatigheid!
-
- Actief
Helaas ben ik nog niet uitgemiept over deze organisatie, in de titel noem ik ACE wel een stichting maar zelf noemen ze zich een organisatie, dus dat zullen ze dan ook wel zijn.. een organisatie en dus geen stichting!!Pino01 schreef:10eke je kan hier wel klagen over deze stichting maar als je voor die tijd net zo veel tijd in deze stichting had gestoken had je gelezen dat er al vaker iets mis was bij deze stichting.
Een stichting is een organisatie maar een organisatie is nog geen stichting!!
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Dan pas je je topictitel aan?10eke schreef:Helaas ben ik nog niet uitgemiept over deze organisatie, in de titel noem ik ACE wel een stichting maar zelf noemen ze zich een organisatie, dus dat zullen ze dan ook wel zijn.. een organisatie en dus geen stichting!!Pino01 schreef:10eke je kan hier wel klagen over deze stichting maar als je voor die tijd net zo veel tijd in deze stichting had gestoken had je gelezen dat er al vaker iets mis was bij deze stichting.

Is dat ook weer uit de wereld

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ken ook stichtingen zonder enige vorm van organisatie. Dát is pas horror.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Gaat het daar om? Dat een organisatie zich stichting noemt maar geen stichting is maar een organisatie die zich stichting noemt en dat een stichting een organisatie is maar een organisatie nog geen stichting?10eke schreef:Helaas ben ik nog niet uitgemiept over deze organisatie, in de titel noem ik ACE wel een stichting maar zelf noemen ze zich een organisatie, dus dat zullen ze dan ook wel zijn.. een organisatie en dus geen stichting!!Pino01 schreef:10eke je kan hier wel klagen over deze stichting maar als je voor die tijd net zo veel tijd in deze stichting had gestoken had je gelezen dat er al vaker iets mis was bij deze stichting.

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een gedram zeg....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Kijk dat gedram hoeft voor mij ook niet zo, en het zou je ook sieren om te kijken wat je zelf anders had kunnen doen,maar ik begrip wel je frustratie dat je een zieke hond krijgt. dat er dan vervolgens ook nog over gelogen wordt, dingen verdraaid worden etc zou mij ook behoorlijk dwars zitten. Aan de andere kant.....je kan dat nou eenmaal niet veranderen. Je kan alleen veranderen wat jij doet en niet wat anderen doen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Mijn hondje uit Spanje kan ook ziek zijn en Spaanse ziektes hebben. Dat heb je nu eenmaal wel eens met dieren uit overvolle buitenlandse asielen. Zo simpel is het en daar kan je eeuwig over zeuren of gewoon de consequenties dragen van je keuzes. Als Bas ziek blijkt te zijn dan heb ik daar willens en wetens voor gekozen. En dan heeft ze gelukkig geen dood hoeven ervaren zonder baasjes en zonder huis in een Spaans asiel.
Mensen maken fouten. Ook stichtingen en besturen en asielmedewerkers. Zeker met de Spaanse honden en hun ziektes kunnen zaken mis gaan.
Of die stichting nu wel of niet fout gehandeld heeft doet er niet toe wat mij betreft. Ze hebben er in elk geval voor gezorgd dat heel veel leuke honden heel veel leuke baasjes gevonden hebben. Mooi toch? En als iemand mijn stichting of mij door het slijk haalde dan stopte ook de communicatie. Zo vreemd vind ik dat niet. Ik snap ook totaal niet wat je hiermee probeert te bereiken? Dat ze stoppen met asielhonden uit het buitenland een goed baasje in Nederland te laten krijgen? Dat vind ik niet zo nobel. Dat ze een slechte naam krijgen? Wie zijn daarvan de dupe? De honden. En wat is dat nu weer voor doel? Nee, laat die mensen lekker en neem je verlies.
Bas is mijn tweede hond uit Spanje. Ik weet precies waar ik aan begonnen ben en tot nu toe is Bas heel erg gezond. Gelukkig. Het gaat super en ze is perfect geplaatst want wij zijn dol op haar en ze draait hier mee alsof ze hier geboren is. Perfect gewoon.
Mijn hondje uit Spanje kan ook ziek zijn en Spaanse ziektes hebben. Dat heb je nu eenmaal wel eens met dieren uit overvolle buitenlandse asielen. Zo simpel is het en daar kan je eeuwig over zeuren of gewoon de consequenties dragen van je keuzes. Als Bas ziek blijkt te zijn dan heb ik daar willens en wetens voor gekozen. En dan heeft ze gelukkig geen dood hoeven ervaren zonder baasjes en zonder huis in een Spaans asiel.
Mensen maken fouten. Ook stichtingen en besturen en asielmedewerkers. Zeker met de Spaanse honden en hun ziektes kunnen zaken mis gaan.
Of die stichting nu wel of niet fout gehandeld heeft doet er niet toe wat mij betreft. Ze hebben er in elk geval voor gezorgd dat heel veel leuke honden heel veel leuke baasjes gevonden hebben. Mooi toch? En als iemand mijn stichting of mij door het slijk haalde dan stopte ook de communicatie. Zo vreemd vind ik dat niet. Ik snap ook totaal niet wat je hiermee probeert te bereiken? Dat ze stoppen met asielhonden uit het buitenland een goed baasje in Nederland te laten krijgen? Dat vind ik niet zo nobel. Dat ze een slechte naam krijgen? Wie zijn daarvan de dupe? De honden. En wat is dat nu weer voor doel? Nee, laat die mensen lekker en neem je verlies.
Bas is mijn tweede hond uit Spanje. Ik weet precies waar ik aan begonnen ben en tot nu toe is Bas heel erg gezond. Gelukkig. Het gaat super en ze is perfect geplaatst want wij zijn dol op haar en ze draait hier mee alsof ze hier geboren is. Perfect gewoon.

-
- Zeer actief
Ik zit nu al een tijdje in de buitenlandse hondenwereld en leer dus ook de diverse stichtingen kennen en ik vind dit wel schandalig. En begrijp ts heel goed. Tuurlijk is het goed dat zo'n stichting buitenlandse hondjes die het in eigen land slecht hebben een goed huis geeft. Maar daar moet dan niet nog een heleboel ellende voor hond en nieuw baas aan vastzitten.
Ik vind dan ook dat er niet genoeg gewaarschuwd kan worden voor stichtingen die gewoon simpel gezegd niet goed bezig zijn. Er zijn er namelijk genoeg die wel zorgvuldig te werk gaan en hun verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat. Slechte stichtingen, die maar wat aanrommelen, bewust zieke honden hierheen halen en dit niet vermelden, die geplaatste honden niet willen terugnemem, noem maar op, mogen zichzelf wat mij betreft vandaag nog opheffen.
Maar ik denk dat dit forum niet zo geschikt is voor dit onderwerp. De mensen hiet zijn merendeels helemaal niet bezig met buitenlandse-hondenleed en ergeren zich dan algauw.
Sterkte aan ts in elk geval.
Ik vind dan ook dat er niet genoeg gewaarschuwd kan worden voor stichtingen die gewoon simpel gezegd niet goed bezig zijn. Er zijn er namelijk genoeg die wel zorgvuldig te werk gaan en hun verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat. Slechte stichtingen, die maar wat aanrommelen, bewust zieke honden hierheen halen en dit niet vermelden, die geplaatste honden niet willen terugnemem, noem maar op, mogen zichzelf wat mij betreft vandaag nog opheffen.
Maar ik denk dat dit forum niet zo geschikt is voor dit onderwerp. De mensen hiet zijn merendeels helemaal niet bezig met buitenlandse-hondenleed en ergeren zich dan algauw.
Nou, ik denk eerder dat de ergernis voortkomt uit het gedram en gestampvoet van TS. Het maakt dat mensen niet meer willen luisteren als je je zo opsteld en je maar een vervelende zeur vinden. TS schiet haar doel voorbij op deze manier.*Wolf* schreef: Maar ik denk dat dit forum niet zo geschikt is voor dit onderwerp. De mensen hiet zijn merendeels helemaal niet bezig met buitenlandse-hondenleed en ergeren zich dan algauw.
.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Natuurlijk is het vervelend als je een zieke hond krijgt. Als een medewerker van de stichting dan aangeef dat de stichting van de ziekte op de hoogte was, zou ik ook op mijn achterste poten staan. Maar TS is de stichting op alle vlakken volledig de grond in aan het trappen. Ze gaat hierbij alleen af op informatie die ze via via gehoord heeft. Daarbij is ze natuurlijk nogal vatbaar voor de negatieve uitspraken over de stichting en worden de positieve ervaringen makkelijker genegeerd als je zelf een negatieve ervaring hebt.*Wolf* schreef:Ik zit nu al een tijdje in de buitenlandse hondenwereld en leer dus ook de diverse stichtingen kennen en ik vind dit wel schandalig. En begrijp ts heel goed. Tuurlijk is het goed dat zo'n stichting buitenlandse hondjes die het in eigen land slecht hebben een goed huis geeft. Maar daar moet dan niet nog een heleboel ellende voor hond en nieuw baas aan vastzitten.
Al met al heeft dit wat mij betreft niets te maken met het serieus nemen van het leed van buitenlandse honden. Wel met, wat mij betreft, onvoldoende onderbouwd gedram. Als TS meer had dan "iemand zei" en 1 zieke hond, had ik er wellicht anders over gedacht. Maar dat heeft ze niet

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier sta ik dan ook 100% achter.laeken schreef:Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- dagmar88
- Zeer actief
En dat heb je in wel 8 berichten bepaald? Apart.*Wolf* schreef:Ik zit nu al een tijdje in de buitenlandse hondenwereld en leer dus ook de diverse stichtingen kennen en ik vind dit wel schandalig. En begrijp ts heel goed. Tuurlijk is het goed dat zo'n stichting buitenlandse hondjes die het in eigen land slecht hebben een goed huis geeft. Maar daar moet dan niet nog een heleboel ellende voor hond en nieuw baas aan vastzitten.
Er zijn hier behoorlijk wat mensen met buitenlandse honden en potentiële kopers worden wel zeker gewaarschuwd. Of het nu gaat om broodfok, slechte asiels of stichtingen maakt daarin niet uit.
Aan de andere kant wordt verwacht dat wanneer een lid intelligent genoeg is om hier door de aanmeldprocedure komen, er ook de mogelijkheid is die grijze massa te gebruiken om 10 minuten te googlen in plaats van dat lelijke gejank achteraf.
-
- Zeer actief
Hoeveel nare ervaringen met één stichting moet je dan gehad hebben om te mogen meepraten? Twee, drie, vier? Of zou je er na één slechte ervaring beter zo verstandig zijn er niet nog een keer in te trappen? Daarbij ken ik ook heel veel negatieve ervaringen met ACE, uit tweede, derde, vierde hand, maar wel stuk voor stuk betrouwbaar en schrijnend. Er worden ook honden gelukkig geplaatst ja, maar daar moeten veel andere honden (extra) voor lijden. En dat geeft een stichting wat mij betreft geen bestaansrecht.luna2906 schreef: Als TS meer had dan "iemand zei" en 1 zieke hond, had ik er wellicht anders over gedacht. Maar dat heeft ze niet
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Tussen meepraten en afbranden zit een wereld van verschil. Niemand valt er over als TS melding maakt van haar negatieve ervaring. Nu lijkt het echter een hetze tegen deze stichting en dat is wat anders*Wolf* schreef:Hoeveel nare ervaringen met één stichting moet je dan gehad hebben om te mogen meepraten?luna2906 schreef: Als TS meer had dan "iemand zei" en 1 zieke hond, had ik er wellicht anders over gedacht. Maar dat heeft ze niet

-
- Actief
Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.Xtine schreef:Hier sta ik dan ook 100% achter.laeken schreef:Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Verwaarloosd want mijn hond was in het asiel van ACE 12 kilo afgevallen in 5 maanden tijd, terwijl zij een goede eetlust had (een teken dat er iets goed mis is!) en bv had zij ook een chronische oorontsteking (waarom is dat door niemand opgemerkt?) wat erop duidt dat er niet naar de hond is omgekeken.
Er zijn mij meerdere gevallen bekend van ernstig verwaarloosde honden die zijn overgevlogen door ACE.
Ik heb niet gekozen voor een zieke hond.
Ik heb voor adoptie gevraagd of de hond gezond was, dat is mij verzekerd.
En dan zegt nu de voorzitster dat de hond kanker had en nog maar kort te leven.
Dat is geen foutje of iets wat mis is gegaan.
De voorzitster liegt en bedriegt!
De communicatie was al gestopt voordat ik het in de openbaarheid ben gaan brengen, toen gebleken was dat ik geen antwoorden zou gaan krijgen.
Dat zeggen ze inderdaad altijd bij ACE: "De honden zullen de dupe worden", waarmee ze je een schuldgevoel proberen aan te praten.
En nobel? Oude, zieke honden verwaarlozen en dan overvliegen, vind je dat nobel??
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je bent net zo'n plaat die blijft hangen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tineke
- Zeer actief
Nou ipv waarschuwen achteraf kan je beter je huiswerk van te voren maken.*Wolf* schreef:Ik zit nu al een tijdje in de buitenlandse hondenwereld en leer dus ook de diverse stichtingen kennen en ik vind dit wel schandalig. En begrijp ts heel goed. Tuurlijk is het goed dat zo'n stichting buitenlandse hondjes die het in eigen land slecht hebben een goed huis geeft. Maar daar moet dan niet nog een heleboel ellende voor hond en nieuw baas aan vastzitten.
Nu is er alle tijd om op diverse fora dit verhaal te doen en de stichting in de gaten te houden om over elke misstap aan de bel te trekken terwijl vijf minuten googlen vooraf alle ellende had kunnen besparen.
Het is inmiddels wel bekend welke stichtingen je moet mijden immers.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Remco v/d Sanden
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hondenleed, dierenleed in het algemeen is nooit goed, en valt ook niet goed te praten, dat voorop.
Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.
Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...
Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.
Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl
1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
http://www.remcovandesanden.nl
1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat wel meer mensen heel snel stoppen met communiceren met jou. Er is nauwelijks met je te communiceren. Je bent een soort eenzijdig orakel dat geen stoppen kent.10eke schreef: Het gaat erom dat er in het asiel van organisatie ACE honden verwaarloosd worden.
Verwaarloosd want mijn hond was in het asiel van ACE 12 kilo afgevallen in 5 maanden tijd, terwijl zij een goede eetlust had (een teken dat er iets goed mis is!) en bv had zij ook een chronische oorontsteking (waarom is dat door niemand opgemerkt?) wat erop duidt dat er niet naar de hond is omgekeken.
Er zijn mij meerdere gevallen bekend van ernstig verwaarloosde honden die zijn overgevlogen door ACE.
Ik heb niet gekozen voor een zieke hond.
Ik heb voor adoptie gevraagd of de hond gezond was, dat is mij verzekerd.
En dan zegt nu de voorzitster dat de hond kanker had en nog maar kort te leven.
Dat is geen foutje of iets wat mis is gegaan.
De voorzitster liegt en bedriegt!
De communicatie was al gestopt voordat ik het in de openbaarheid ben gaan brengen, toen gebleken was dat ik geen antwoorden zou gaan krijgen.
Dat zeggen ze inderdaad altijd bij ACE: "De honden zullen de dupe worden", waarmee ze je een schuldgevoel proberen aan te praten.
En nobel? Oude, zieke honden verwaarlozen en dan overvliegen, vind je dat nobel??
Natuurlijk hebben honden het slecht in asielen in Spanje en omstreken. Daar zitten nl een paar honderd honden op een hoopje en die worden verzorgd door een paar vrijwilligers. Wat verwacht jij nou? Nederlandse standaarden? Dat ze zo verzorgd worden als hier waar er misschien max 20 honden verzorgd worden door een groepje mensen dat tijd heeft om overal op te letten? Waarom denk je zelf dat je hond ziek was? Hoeveel honden denk jij dat daar per week kapot gaan van ellende en hoeveel honden komen daar binnen in de maand denk jij? Allemaal ziek, bang, agressief, verwaarloosd, vol parasieten etc.
Je neemt een hond uit die situatie. DING DONG! Wakker worden! Van welke planeet kom jij? Hoe verwacht je zelf dat je hond er aan toe is als hij uit een buitenlandse hondenopslag komt? Ik vind het al heel bijzonder dat ze weten dat hij 12 kilo afgevallen was. Denk overigens dat dat lariekoek is. Die gewichten daar worden geschat. Mijn hondje is geschat op 4 kilo. Nou, als die 4 kilo weegt is dat slechts het vel en de botten met niks erbij.