Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door laeken »

Remco v/d Sanden schreef:Hondenleed, dierenleed in het algemeen is nooit goed, en valt ook niet goed te praten, dat voorop.

Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.

Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...

Ik vind het aanbod in de Nederlandse asielen niet zo groot en grappig genoeg halen die ook vaak honden uit het buitenland om de hokken te vullen. Het lokale asiel hier (Duitsland) heeft 80% Grieken en Spanjaarden zitten. Hier in Duitsland zie je geen mechelse herders en kruisingen daarmee en ook de klapkaken zitten hier vrijwel niet. Dat is toch wat je veel in Nederlandse asielen ziet. En jack Russels. Maar als je nu iets heel anders wil? Bv een jachthond? Hoeveel denk je dat daarvan in de Nederlandse asielen zitten? De uitspraak dat hier zoveel honden in de asielen zitten is echt niet waar. De honden die er zitten zijn vaak van een ander kaliber dan de honden uit het buitenland. En als je dus een ongecompliceerd jong hondje zoekt en niet de fokker wil opzoeken kom je op een buitenlands hondje. Wat maakt dat uit? Waarom is er bij honden ineens een grens terwijl we 1 europa zouden zijn? Ik ben heel blij met mijn Spaanse hondje en zie totaal niet wat er mis is met mijn keuze die te nemen. Nederlandse asielhonden hebben het prima. De langzitters vaak erg probleemgedrag dat ik nu niet wil hebben en de kortzitters hebben zo een baas. Dat allemaal ondanks dat we hondjes uit het buitenland halen :engel:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Komt er in ieder geval op neer dat als je daar een hond vandaan haald dat je hem ook een beter leven wil geven.
Dus wees blij dat hij dat bij jou heeft gehad de laatste tijd van zijn leven en dat je hem op tijd hebt in kunnen laten slapen.
Je kunt wel lekker ongenuanceert in je sjagerijn en verdriet blijven hangen door die stichting af te blijven branden maar dat schiet ook niet op.
Wees blij dat je dat beest gekend hebt en iets voor hem hebt kunnen betekenen en hij voor jou..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Omdat er van een bepaald aantal type honden hier veel in het asiel zitten. Als je een klapkaak, een jack russel, een oude hond met mankementen of een herder met gedragsprobleem wilt, dan zit je hier goed. Als je een hond wilt die mogelijk wat angstig is, maar voor de rest een redelijk neutrale hond. Dan heb je hier maar heel weinig keuze. Vrijwel alle honden die in die categorie zitten zijn binnen 3 maanden, en de meeste zelfs binnen een paar weken, al herplaatst. En dan zijn er nog asiels die ontzettend streng zijn qua eisen (zoals bijv. een asiel dat niets meegeeft als er een hond in het gezin is waarmee ipo gedaan wordt, of niets meegeeft omdat het een appartement is, etc.), voorbij de redelijkheid.

Er staan op het moment 771 honden op dierenasiels.com .
200 daarvan zijn terriërs,
133 zijn herders.
113 dogachtigen en berghonden, bestaat voor een groot deel ook uit herders, amerikaanse bulldoggen en klapkaken.
48 Waak en verdedigingshonden = 25 rottweiler(kruisingen), 10 klapkaken, 13 overige rassen.
68 retrievergroep
27 kleine jachthonden
7 windhonden
25 kees- en poolhonden, waarvan 15 husky(kruisingen)
60 gezelschapshonden, waarvan 23 geplaatst en 10 nieuw, 17 oude hondjes (niet geplaatst of nieuw), 3 gereserveerd en 2 hulpoproepen (geen hond aangeboden). Dus nog 15 honden waarbij er waarschijnlijk dan ook nog een aantal afvallen vanwege gedrag.
En dan nog 94 onherleidbare bastaarden, waarvan een hoop geplaats, nieuw of oude honden zijn.

Voor windhonden moet je dus naar het buitenland. Kleine gezelschapshondjes vaak ook, net als kleine jachthonden. Bij onherleidbare bastaarden kan ik geen exacte telling geven want de site raakte eruit na een selectie honden bekijken.

Zelfs als maar de helft van de honden erop staat, is dat waarschijnlijk wel de helft die lastig herplaatst wordt, de rest is dan al weg voordat ze erop komen. Dan hebben we het dus over 1500 honden in de Nederlandse asiels. Dat zijn geen volle asiels, laat staan vol met leuk te plaatsen dieren. Pas kwam ik viavia op een amerikaanse shelter uit. Niet bijzonder qua opvang of wat dan ook. Meer dan 350 honden. Dat is een vol asiel. En ik gun ieder beestje zijn huis hoor, maar voor mij houdt het bij de grenzen niet op. Als ik een herplaatser wil, wil ik er namelijk wel één die bij me past.
Laatst gewijzigd door Domor op 05 sep 2014 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Remco v/d Sanden schreef:Hondenleed, dierenleed in het algemeen is nooit goed, en valt ook niet goed te praten, dat voorop.

Wat ik echter nog steeds niet kan bevatten zijn heel die stichtingen, organisaties en andere goed bedoelende mensen ( en de minder goed bedoelende... ) die met steeds grotere maten proberen de honden in NL te slijten. Dit terwijl er hier in de asiels helaas nog zeer veel honden zitten te wachten op een goed huis. Waarom dan nog honden importeren, als we hier nou geen asielhonden hadden ok, prima, maar we hebben echt geen tekort aan asieldieren.
Iedereen met een beetje verstand weet dat wanneer ergens geld mee verdient kan worden er mensen zijn die dit maar al te graag doen, zeker als men die Kaaskoppen kan verleiden met een lieve puppy of een zielig hondje. Het handjevol goede mensen buiten beschouwing gelaten natuurlijk.
Maar hoe was het gezegde, verbeter de wereld begin bij jezelf? Laten we eerst zorgen dat hondenleed hier verdwijnt, want ook opgesloten zitten in een kooitje voor jaren is leed. En hier weet je iig dat men alle zorg geeft die mogelijk is en iig niet meewerk aan de uitbuiting van dieren aldaar.

Maar dat is mijn, nogal ongezouten mening.
Nogmaals, het leed van een dier is nooit goed. Het verlies van een huisdier is verschrikkelijk. Maar veel leed kan men juist besparen door verder te kijken dan wat men voorgeschoteld krijgt, wat men wil laten zien...
Zelf ook herplaatsers?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik lees nu pas dat je meewerkt aan uitbuiting aldaar als je een buitenlandse hond neemt. Kun je me dat uitleggen? Hoe werk ik mee aan uitbuiting als mijn hond uit Spanje komt?
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

En hoewel ik dus op zoek was naar een hond van een bepaald kaliber was de spoeling ook dun in de Nederlandse asiels. Ik heb na Keet me terdege georiënteerd in asiels in binnen en buitenland en toevallig zat Luna in een Nederlands asiel. 2 Maanden daarvoor zat er een heel leuke hond, volgens mij ook via ACE, maar dat was toen gewoon te vroeg, die hond is trouwens super terecht gekomen en is een super hond. Het gaat mij om de klik, als die er is met een hond in het buitenland of Nederland, dat maakt mij dan niet uit.
En mocht Luna ons ontvallen en ik heb een klik met een hond uit een buitenlandse opvang, dan ga ik daar voor.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik lees nu pas dat je meewerkt aan uitbuiting aldaar als je een buitenlandse hond neemt. Kun je me dat uitleggen? Hoe werk ik mee aan uitbuiting als mijn hond uit Spanje komt?
:mrgreen: Die van mij zijn én buitenlandertjes én herplaatsers tegelijk. Wat nu?
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

Jaap* schreef:Zelf ook herplaatsers?
Is helaas in mijn huidige roedel niet mogelijk om herplaatsers er bij te zetten, tevens ontbreekt de ruimte om dit te doen. Indien ik beschikte over meer ruimte hadden hier al veel meer honden gezeten ( Bouviers die herplaatst moeten worden )
Maar op dit moment helaas niet verantwoord mogelijk.
laeken schreef:Ik lees nu pas dat je meewerkt aan uitbuiting aldaar als je een buitenlandse hond neemt. Kun je me dat uitleggen? Hoe werk ik mee aan uitbuiting als mijn hond uit Spanje komt?
Als je een zwerfhondje van straat meeneemt is dat idd niet aanwezig, op het moment dat er centen bij komen kijken zie je dat mensen opeens rare dingen gaan doen. Puppy Mills etc. Natuurlijk zijn er goede mensen die het beste met de beesten voor hebben, maar er zijn er ook die alleen maar aan eigen gewin denken. Helaas zien mensen vaak alleen maar die zielige hond die "gered" is door die instelling.

Zoek anders maar eens op Puppy Mill Spain of zo, daar word je niet vrolijk van.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
Jaap*
Zeer actief

Remco v/d Sanden schreef:
Jaap* schreef:Zelf ook herplaatsers?
Is helaas in mijn huidige roedel niet mogelijk om herplaatsers er bij te zetten, tevens ontbreekt de ruimte om dit te doen. Indien ik beschikte over meer ruimte hadden hier al veel meer honden gezeten ( Bouviers die herplaatst moeten worden )
Maar op dit moment helaas niet verantwoord mogelijk.
Het gaat mij er even om dat je anderen niet de maat hoeft te nemen over hoeveel ze wel of niet aan het hondenoverschot doen, als je zelf shopt bij een fokker.
Iedereen mag natuurlijk net zoveel speciaal voor hun gemaakte honden aanschaffen als ze willen, maar doe dan even rustig aan als je verwijten maakt over het overschot.
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Koningspoedel
Contacteer:

Jaap* schreef:Het gaat mij er even om dat je anderen niet de maat hoeft te nemen over hoeveel ze wel of niet aan het hondenoverschot doen, als je zelf shopt bij een fokker.
Iedereen mag natuurlijk net zoveel speciaal voor hun gemaakte honden aanschaffen als ze willen, maar doe dan even rustig aan als je verwijten maakt over het overschot.
Ahh, dus alleen als je zelf in de mogelijkheid bent om herplaatsers te nemen mag je hierover een mening hebben en deze ventileren...

Wist niet dat dat zo hoorde hier? Ik zal er rekening mee houden dat bepaalde mensen niet graag een reactie krijgen die niet in hun lijn der denkwijze ligt....

En ik zeg nergens dat mensen geen honden moeten nemen, maar sommigen mensen zouden even verder moeten kijken dan de neus lang is. Maar goed, ik hoe m'n mondje wel, ik merk wanneer een eigen standpunt niet gewenst is.

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Remco v/d Sanden schreef: En ik zeg nergens dat mensen geen honden moeten nemen, maar sommigen mensen zouden even verder moeten kijken dan de neus lang is. Maar goed, ik hoe m'n mondje wel, ik merk wanneer een eigen standpunt niet gewenst is.

Werkt dat ook twee kanten op?

Raar idee trouwens, dat er en masse honden worden gefokt en naar stichtingen gaan "voor de centen".
Toch apart dan, dat ze niet meteen als pup tegen een meerprijs worden verkocht, maar eerst jaren aan de vreet gehouden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Jaap* schreef:Het gaat mij er even om dat je anderen niet de maat hoeft te nemen over hoeveel ze wel of niet aan het hondenoverschot doen, als je zelf shopt bij een fokker.
Ahh, dus alleen als je zelf in de mogelijkheid bent om herplaatsers te nemen mag je hierover een mening hebben en deze ventileren...

Wist niet dat dat zo hoorde hier? Ik zal er rekening mee houden dat bepaalde mensen niet graag een reactie krijgen die niet in hun lijn der denkwijze ligt....

En ik zeg nergens dat mensen geen honden moeten nemen, maar sommigen mensen zouden even verder moeten kijken dan de neus lang is. Maar goed, ik hoe m'n mondje wel, ik merk wanneer een eigen standpunt niet gewenst is.
Ik denk dat jij het ook niet zou waarderen als mensen tegen jou zeggen at je geen rashond bij een fokker mag kopen maar dat je ipd een asielhond uit nederland moet halen. Want anders werk je mee aan het overschot in stand houden :pffff: :wink:
Zo werkt dat toch niet? :19: Mensen willen die hond die ze leuk vinden en bij hun past. Als die hond toevallig in het buitenland zit dan is dat maar zo. Wat boeit een landsgrens dan nog? Ik heb mijn rashond in het buitenland gekocht omdat hier niet zoveel harlekijnfokkers zijn. Mag dat dan wel? Zelfde met asieldieren. Zit hier niks van je gading kun je in het buitdnland kijken.
Laatst gewijzigd door lets have fun op 05 sep 2014 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief

Als ik een hond zoek, dan zoek ik een hond die bij mij en mijn situatie past.
Waar de hond geboren is of waar hij verblijft speelt daarbij geen rol.
Het enige wat ik niet doe is rechtstreeks uit de broodfok of broodhandel kopen.
Jaap*
Zeer actief

Jij hebt een ongezouten mening hoor. Ik niet.
Je hebt overigens, zo te zien, drie keer de kans gehad om iets voor de zielige honden te betekenen :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

een herplaatser hoef je ook niet 'erbij te zetten', je kunt ook gewoon voor herplaatsers gaan in plaats van voor een pup.
neem je leuk een nederlandse herplaatser.
doe je fijn wat voor de honden die je zo aan je hart gaan in die overvolle nederlandse asiels.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

In het buitenland zal net zoveel of misschien wel meer broodfok zitten. Als je een hond uit het buitenland van een armmoedig landje haalt vind ik dat net zoveel mee werken aan de broodfok. Ene hondje is weg en de volgende kan weer komen in een slechte situatie.
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Koningspoedel
Contacteer:

Jaap* schreef:Jij hebt een ongezouten mening hoor. Ik niet.
Je hebt overigens, zo te zien, drie keer de kans gehad om iets voor de zielige honden te betekenen :mrgreen:
Niet eerst roepen voor je ergens iets vanaf weet.

Ik heb idd 3 honden, 3 honden van fokkers, waarvan er 2 zware epilepsie hebben een eentje zware huidproblemen. Waar veel fokkers en potentieel eigenaren de kosten en zorg die dat met zich meebrengt niet zouden willen of kunnen dragen.
Dus ja... Of ik dan iets voor zielige hondjes beteken... schijnbaar niet genoeg, omdat ze van fokkers afkomen en ik niet genoeg hart heb om iets voor "zielige" dieren te doen...
Laatst gewijzigd door Remco v/d Sanden op 05 sep 2014 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
Domor
Zeer actief

Dat komen ze daar toch wel. Veel asiels krijgen daar een bepaalde tijd per hond (2 of 4 weken) geld voor als hij in het asiel zit. Daarna worden ze afgemaakt. Het enige wat je dus doet is een hond wegvissen voordat hij ingeslapen/gedood wordt. Daar hebben ze niet bepaald een no-kill principe.
Devel

Nee je hebt geen ex verwaardeloost geïmporteerd scharminkel dus mag niet oordelen hoor. Van mij mogen ze dat importeren van die zieke beesten wel verbieden tot er echt geen aanbod is in nl.

hoevaak lees je wel niet dat het beest hierheen gehaald wordt zonder dat het al ee toekomstig huisje heeft? Wat schiet het dier daarmee op?
Jaap*
Zeer actief

Devel schreef:Nee je hebt geen ex verwaardeloost geïmporteerd scharminkel dus mag niet oordelen hoor. Van mij mogen ze dat importeren van die zieke beesten wel verbieden tot er echt geen aanbod is in nl.

hoevaak lees je wel niet dat het beest hierheen gehaald wordt zonder dat het al ee toekomstig huisje heeft? Wat schiet het dier daarmee op?
:roll:
Zieke beesten van de fokker mag wel?
Devel

Domor schreef:Dat komen ze daar toch wel. Veel asiels krijgen daar een bepaalde tijd per hond (2 of 4 weken) geld voor als hij in het asiel zit. Daarna worden ze afgemaakt. Het enige wat je dus doet is een hond wegvissen voordat hij ingeslapen/gedood wordt. Daar hebben ze niet bepaald een no-kill principe.
Vind dat helemaal geen slechte oplossing. Hier worden dieren voor minder in de doofpot gestoken bij fokkers.
Jaap*
Zeer actief

Jaap* schreef:Jij hebt een ongezouten mening hoor. Ik niet.
Niet eerst roepen voor je ergens iets vanaf weet.

Ik heb idd 3 honden, 3 honden van fokkers, waarvan er 2 zware epilepsie hebben een eentje zware huidproblemen. Waar veel fokkers en potentieel eigenaren de kosten en zorg die dat met zich meebrengt niet zouden willen of kunnen dragen.
Dus ja... Of ik dan iets voor zielige hondjes beteken... schijnbaar niet genoeg, omdat ze van fokkers afkomen en ik niet genoeg hart heb om iets voor "zielige" dieren iets te doen...
Het ging er om dat er volgens jou niet meer honden bij moesten in nederland, omdat we er al teveel hebben.
En dat je het veroordeelt.
Dan is de vraag waarom je zelf bij een fokker shopt gewoon legitiem.
Jaap*
Zeer actief

Devel schreef:
Domor schreef:Dat komen ze daar toch wel. Veel asiels krijgen daar een bepaalde tijd per hond (2 of 4 weken) geld voor als hij in het asiel zit. Daarna worden ze afgemaakt. Het enige wat je dus doet is een hond wegvissen voordat hij ingeslapen/gedood wordt. Daar hebben ze niet bepaald een no-kill principe.
Vind dat helemaal geen slechte oplossing. Hier worden dieren voor minder in de doofpot gestoken bij fokkers.
Watte?
Devel

Zoals het er staat Jaap.
Jaap*
Zeer actief

Ja maar wat betekent het?
Domor
Zeer actief

Vind je het geld geven voor een bepaalde tijd een goed systeem.
Het inslapen na 2 tot 4 weken
Of het wegvissen voor de dood

Overigens gaat het hier niet op pups over het algemeen en er worden nog steeds honden opgehangen, vergiftigd of neergeschoten in die landen.

In Nederland kan je ze gewoon in het asiel kwijt, hoef je geen papieren of wat af te geven. En dus is er over het algemeen geen afstamming bekend, dus voor een beetje fokker maakt het niet uit en voor echt slechte fokkers is het ook geen issue, want die doen toch wel met hun honden wat ze willen-
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Koningspoedel
Contacteer:

Jaap* schreef:Het ging er om dat er volgens jou niet meer honden bij moesten in nederland, omdat we er al teveel hebben.
En dat je het veroordeelt.
Dan is de vraag waarom je zelf bij een fokker shopt gewoon legitiem.
Idd, dat veroordeel ik tot op bepaalde hoogte. Ik veroordeel de mensen die op hun vakantie daar een hondje meenemen om hun eigen gevoel te strelen dat ze iets goed doen, terwijl ze direct of indirect kunnen meewerken aan de in stand houding van deze cultuur. Terwijl men hier ook vaak hun droomhondje zou kunnen vinden ( impulsaankoop! )

Tevens veroordeel ik die goedbedoelende mensen die een busje vol honden uit de warme landen meenemen ( met de beste bedoelingen misschien ) om vervolgens hier die honden te slijten aan mensen voor hun eigen gemoedsrust of zelfs geldelijk gewin.

Mijn oudste hond komt uit Belgie, omdat er hier destijds geen goede boef te vinden was die wij zochten, de rest komt uit NL. De reden dat ik geen andere herplaatser erbij kan nemen heb ik net al uitgelegd en lijkt me duidelijk. Als onze oudste straks niet meer is word het een ander verhaal. Maar dan ga ik niet kijken of er in Portugal een leuk windhond zit, terwijl mijn hart ligt bij Bouviers, waar er helaas ook genoeg zijn die een goed tehuis willen.

Maar ik neem aan dat jouw hond wel een herplaatser is uit het buitenland gezien je overtuiging hier?

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
Devel

Jaap* schreef:Ja maar wat betekent het?
Grote fokkers die niet willen dat hun nesten in de slechte publiciteit komt te staan als er wat mankeerd. Geen juiste kleuren, knikstaartjes, doof enz. Vaak zat komt het voor dat deze dieren worden ingeslapen terwijl deze dieren een prima leven kunnen lijden.

Zover de doofpot ingestopt worden zoveel nesten gehad en nooit is het fout gegaan altijd goede dikke pups blablabla nooit foutjes enz. Dan vind ik honden die in asiels zitten die ingeslapen worden doorcte lang zitten of slechtegezondheid geen slechte oplossing.
Domor
Zeer actief

Die honden worden daar ook gewoon de nek omgedraaid in het nest. Dit gaat om honden die dat al overleeft hebben of zwerfhonden zijn. Ik ben niet per se tegen inslapen na een bepaalde periode (6+ maanden of eigenlijk onherplaatsbaar), maar het ging om het feit dat je zo plaatsmaakte voor een andere hond. En dat is dus niet waar. Er is in dat soort asiels eigenlijk altijd plaats. Je kan namelijk gewoon stapelen, ze hoeven alleen te overleven, niet gezond of heel te blijven.
Devel

In die asiels niet maar bij de mensen waar ze vandaan komen wel, teven die daar loslopen en zo weer een nest neerleggen. Schiet het zooitjr af waar teveel last van is en het probleem is opgelost. Hoeft dat allemaal niet naar nederland of weet ik veel waar.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”