Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ACE biedt 18 jarig hondje met kanker aan op Marktplaats

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: ACE biedt 18 jarig hondje met kanker aan op Marktplaats

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef:
10eke schreef:De eigenaren van Hera hadden beter naar een dierenarts kunnen gaan om haar in te laten slapen en haar niet in de steek mogen laten in die laatste moeilijke levensfase.
Een onverdraaglijke gedachte dat die eigenaren nu in de veronderstelling zijn dat hun hond is overleden!
Ze moesten eens weten wat Hera nog allemaal moet doorstaan en hoe er met haar gesold wordt.
Het was juist hun bedoeling om haar een lijdensweg te besparen.
Oh, je kent ze?
De eigenaren hebben volgens de advertentie het hondje afgegeven bij een dodingsstation wat bij mij ook niet overkomt als dierenliefde.
Na 18 jaar mag ik dan toch aannemen dat je zelf zorgt voor je hondje tot het laatste moment dus met het besparen van die lijdensweg valt het volgens mij wel mee en waren ze daar niet echt zo mee bezig.
Dat snap ik dus eerlijk gezegd ook niet.
Maar goed om deze stichting massaal te gaan mailen ook niet , alsof dat in het belang van het hondje is :denken:
Precies, wat in de advertentie staat.
Wie zegt dat het ook werkelijk zo is? :U:
Nou ja hoe het ook zit het hondje is hoe dan ook in het asiel terecht gekomen en het lijkt me niet dat ze in deze conditie een lang leven als zwerfhond zal hebben gehad.
Dus dat er een eigenaar is geweest tot voor kort dat geloof ik wel maar verder weten we er uiteraard niets vanaf.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik vind dat een stichting zich echt niet altijd hoeft te verantwoorden, maar in extreme gevallen als deze wel
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

M@scha schreef:Ik vind dat een stichting zich echt niet altijd hoeft te verantwoorden, maar in extreme gevallen als deze wel

Ik vind het aanbieden van dit hondje te absurd voor woorden hoor en daar is wmb geen verantwoording voor nodig want daar is gezond verstand voor nodig en dat ontbreekt hier klaarblijkelijk :ugh:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wie weet was het beessie wel van een overleden baasje en is door familie daar gedumpt.?
Maar goed je weet het niet alleen dat deze stichting het prul te koop aanbied met een zielig verhaal met de dood eenvoudige reden om haar zo snel mogelijk te slijten aan 1 of ander.
Het hele verhaal gaat meer over de geweldige redders dan over het welzijn van het ouwe krakkemikkerige onzindelijk beessie.
Net wat er geschreven werd , geef dat prul een paar leuke dagen zonder stress en pijn en laat haar gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Wie weet was het beessie wel van een overleden baasje en is door familie daar gedumpt.?
Maar goed je weet het niet alleen dat deze stichting het prul te koop aanbied met een zielig verhaal met de dood eenvoudige reden om haar zo snel mogelijk te slijten aan 1 of ander.
Het hele verhaal gaat meer over de geweldige redders dan over het welzijn van het ouwe krakkemikkerige onzindelijk beessie.
Net wat er geschreven werd , geef dat prul een paar leuke dagen zonder stress en pijn en laat haar gaan.
Ach het verhaal is ons ook enkel maar onder de aandacht gebracht zodat we met z'n alle op deze stichting kunnen kotsen.
Daar zitten ook niet enkel nobele motieven achter ben ik van mening.
Nu is er alle tijd om slechte stichtingen onder de aandacht te brengen ,iets wat voor de aanschaf van je hond wat meer aandacht verdient lijkt mij.

Komt op mij over als mensen die hun hondje uit de broodfok weghalen om vervolgens daarna hele campagnes daar tegen te beginnen.
Te dom om te beseffen dat het beter was geweest om je hond daar niet weg te halen dan achteraf te gaan lopen mekkeren nadat je geholpen hebt het in stand te houden :19:
Afbeelding

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kunnen we geen geld bieden om het beestje daar in te laten slapen? Als ze daar op in zouden gaan tenminste..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Wie weet was het beessie wel van een overleden baasje en is door familie daar gedumpt.?
Ach het verhaal is ons ook enkel maar onder de aandacht gebracht zodat we met z'n alle op deze stichting kunnen kotsen.
Daar zitten ook niet enkel nobele motieven achter ben ik van mening.
Nu is er alle tijd om slechte stichtingen onder de aandacht te brengen ,iets wat voor de aanschaf van je hond wat meer aandacht verdient lijkt mij.

Komt op mij over als mensen die hun hondje uit de broodfok weghalen om vervolgens daarna hele campagnes daar tegen te beginnen.
Te dom om te beseffen dat het beter was geweest om je hond daar niet weg te halen dan achteraf te gaan lopen mekkeren nadat je geholpen hebt het in stand te houden :19:
geen idee of de motieven zo liggen. in dit geval vind ik het toch wel een erg concreet voorbeeld van een doorgeslagen moeder theresa complexje bij deze stichting
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gollum schreef:Kunnen we geen geld bieden om het beestje daar in te laten slapen? Als ze daar op in zouden gaan tenminste..
Ja...misschien nemen ze het geld aan, maar wie zegt dat het dan ook echt gebeurt :wink:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik doneer geen cent aan zo'n stichting. Helaas ook voor het hondje, want anders had ik hem laten komen en direct in laten slapen. Maar ook dat gaat tegen mijn principes in. Moet die stumper eerst vliegen enzo....
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

Er staat ook in de advertentie dat de baasjes van Hera veel geld aan haar verdiend hebben door de verkoop van haar pups.
Is de eigenaar van Hera een broodfokker?
Lijkt me niet. dan hadden ze deze 18 jarige hond wel al veel eerder van de hand gedaan.
Ik begrijp dus eigenlijk ook niet hoe ze aan deze informatie komen.
De eigenaar van Hera zou dat dus aan de beheerder van het dodingsstation verteld moeten hebben..
Waarom zou je dat gaan vertellen als je je hond wilt laten inslapen?
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Gollum schreef:Kunnen we geen geld bieden om het beestje daar in te laten slapen? Als ze daar op in zouden gaan tenminste..
Dat idee is mooi, maar wie is er dan bij? Dat het beestje ook echt ingeslapen word?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Snap niet zo goed hoe ze nu aan dat hondje komen.
Er zijn wel meer mensen die niet bij het inslapen van hun hond willen zijn.
Maar een beetje weldenkende dierenarts laat zo'n hondje toch niet naar een stichting (of particulier) doorschuiven?
Zouden die mensen überhaupt weten wat er met haar is gebeurt of dat ze niet dood is?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dee schreef:
Dat idee is mooi, maar wie is er dan bij? Dat het beestje ook echt ingeslapen word?
Tja daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Het lijkt me zo zielig om dat hondje te laten vliegen..
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Sommige honden kun je beter redden door ze niet te redden, maar goed. De, na een aanrijding, dove en blinde pup die laatst op Facebook voorbij kwam moet ook zo nodig een nieuw huisje. Het zal allemaal wel, ik begrijp het niet meer.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sjaak-k schreef:Sommige honden kun je beter redden door ze niet te redden, maar goed. De, na een aanrijding, dove en blinde pup die laatst op Facebook voorbij kwam moet ook zo nodig een nieuw huisje. Het zal allemaal wel, ik begrijp het niet meer.
Raar. Met je eigen hond zou je toch zo snel mogelijk bij de dierenarts zitten om hem/haar in te laten slapen.
Waarom mag een "geredde" hond dan wel maar aan blijven modderen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

dagmar88 schreef:Snap niet zo goed hoe ze nu aan dat hondje komen.
Er zijn wel meer mensen die niet bij het inslapen van hun hond willen zijn.
Maar een beetje weldenkende dierenarts laat zo'n hondje toch niet naar een stichting (of particulier) doorschuiven?
Zouden die mensen überhaupt weten wat er met haar is gebeurt of dat ze niet dood is?
Deze stichting haalt honden van straat en haalt ze weg uit dodingsstations. Dus ze gaan naar een dodingsstation en halen daar een aantal honden weg. In Spanje worden de dodingsstations meen ik door de overheid gesteund en de stichting moet zelfs geld betalen omdat ze gezien worden als 'luxe' asiel. Dus ik denk dat dit hondje uit een dodingsstation komt en daar heeft een weldenkende dierenarts meestal weinig mee te maken :)
Afbeelding
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

sjaak-k schreef:Sommige honden kun je beter redden door ze niet te redden, maar goed. De, na een aanrijding, dove en blinde pup die laatst op Facebook voorbij kwam moet ook zo nodig een nieuw huisje. Het zal allemaal wel, ik begrijp het niet meer.

Ik draai al een tijdje mee in stichtingland en idd....soms snap je het echt niet meer.
Groetjes Heidi
Afbeelding
10eke
Actief

Ongelezen bericht door 10eke »

Ik vermoed dat "Hera" overleden is.
Ze is zowel van Marktplaats als van de site verwijderd.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

10eke schreef:Ik vermoed dat "Hera" overleden is.
Ze is zowel van Marktplaats als van de site verwijderd.
Dat zou een zegen zijn voor Hera.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lientje
Actief

Ongelezen bericht door Lientje »

Laten we het hopen voor de kleine schat :ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dagmar88 schreef:
Raar. Met je eigen hond zou je toch zo snel mogelijk bij de dierenarts zitten om hem/haar in te laten slapen.
Waarom mag een "geredde" hond dan wel maar aan blijven modderen?
De crisis is kei en keihard toegeslagen in Spanje. Mogelijk konden ze die spuit nog niet meer betalen, ik weet het niet. Een hond bij je oud laten worden en dan niet in laten slapen... dat gaat niet echt met elkaar in samenspraak.

De hond nog herplaatsen en dan ook nog in het buitenland is krankzinnig. Er zitten jongere honden in het dodingsstation die hier meer uit zouden halen, en die grotere kansen hebben om geadopteerd te worden. Ze zouden wat zakelijker kunnen zijn.

Maar zelf zou ik al helemaal nooit zo´n dodingsstation in kunnen gaan. Ik zou er kapot gaan van wanhoop.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”