Ik heb nooit ergens een aanbetaling hoeven te doen.NudityAndTheBeast schreef:Ik vraag een aanbetaling als de mensen hier zijn geweest en hun keuze definitief is. Om de simpele reden dat ik daarna dus ook mensen af zeg... Bij mij is het systeem als volgend:
Ik vraag 250 euro aanbetaling als ze definitief een pup kiezen.
Zeg ik om een of andere reden af, of sterft de pup toch nog, stort ik het bedrag terug.
Zeggen de mensen die een pup hebben gereserveerd af, blijft het geld van mij.
Voor mij is het toch een beetje een zekerheid, ik heb wat dat betreft nogal een moeilijk ras, je weet nooit wat er gaat in zitten, meestal heb je veel aanvragen voor naakt en dan kan je zomaar eens een nest vol powderpuffjes hebben... Ook zijn er mensen die koste wat kost een true hairless willen , of net een Hairy Hairless... Dus 'een lijst met mensen+ backup' heb je eigenlijk bijna nooit... Iedereen wacht af tot de pups geboren zijn...![]()
Verder is het ook inderdaad om al een deel van de kosten te dekken.
Ik heb er zelf ook geen probleem mee als een fokker aan mij een aanbetaling vraagt.
Ik zou er geen moeite mee hebben. Wel met een fokker zoals jij.
Bij afzeggen zonder zeer grondige redenen zou je van mijn advocaat een aangetekende brief ontvangen om alsnog tot levering over te gaan. Mocht je het desbetreffend hondje al verkocht hebben dan had je benevens resitutie van de aanbetaling onherroepelijk een schadeclaim aan je broek hangen.
Uit principe, ik houd nl niet van dit soort praktijken. Die vallen onde de categorie wurgcontracten. Daar kom je bij een rechter niet mee weg.
Het ligt weliswaar niet in mijn aard om zoiets te doen, maar bij fokkers zoals jij waar het geldelijk gewin duidelijk voorop staat ligt dat bij mij heel anders.
Als ik al bij je zou kopen gebeurde de aanbetaling giraal en zeker niet contant.