Dat snap ik, helaas is de tijd terugdraaien niet mogelijk.Tineke schreef:Tja en de mensen die daar hun hondjes blijven weghalen werken nu ook niet bepaald echt mee om dit soort organisaties te stoppen of het probleem kleiner te maken.10eke schreef:Fokkers beweren niet dat zij zich het lot aantrekken van de zovele kans-en thuisloze, buitenlandse honden in overvolledagmar88 schreef:Ja. Er zijn ook asiels, stamboomfokkers en mensen met gelegenheidsnestjes die tevens broodfokker zijn.10eke schreef: En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
Dus?
asielen en dat de hondenpopulatie drastisch moet verminderen, stichtingen en asielen wel en als je er dan zelf aan meewerkt om dat probleem nog groter te maken..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
10eke
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vast niet dat mensen zo onderhand ace een warm hart toedragen en dat effect heeft je gezeur en gedram wel, in elk geval op mij.10eke schreef:Vertel jij mij dan maar eens wat ik wil bereiken!renee-uk schreef:nou als je tegen die stichting net zo ongenuanceerd van leer getrokken bent als je hier doet kan ik me daar heel best wat bij voorstellen10eke schreef: Ben ik met je eens, ik ben ook pas nattigheid gaan voelen toen ik na het overlijden van mijn hond helemaal niets hoorde vanuit de stichting, terwijl ze steeds op de hoogte waren gehouden. Toen lieten ze hun ware gezicht zien.
Hoe was jouw contact met ACE, hun reactie toen bleek dat jouw hond niet gezond was?
besef je ook dat je met dit gedram precies het tegendeel bereikt van wat je wil?
ik snap die stichting wel eigenlijk, zou ook heel snel het contact afgekapt hebben met je.
je hád je natuurlijk ook van te voren beter kunnen orienteren
als ik van ace was zou ik dit gelaster trouwens ook niet pikken en stappen ondernemen.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 08 sep 2014 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
10eke
- Actief
Er zijn teveel honden, daar ging het niet om, er zijn stichtingen/asielen die ervoor zorgen dat er nóg meer honden bijkomen.laeken schreef:Ga lekker naar de fokker en hou je smoel dan gewoon hier.10eke schreef:Fokkers beweren niet dat zij zich het lot aantrekken van de zovele kans-en thuisloze, buitenlandse honden in overvolledagmar88 schreef:Ja. Er zijn ook asiels, stamboomfokkers en mensen met gelegenheidsnestjes die tevens broodfokker zijn.10eke schreef: En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
Dus?
asielen en dat de hondenpopulatie drastisch moet verminderen, stichtingen en asielen wel en als je er dan zelf aan meewerkt om dat probleem nog groter te maken..Jij weet niet wat asielen en stichtingen beweren en als een stichting of asiel beweert dat er minder honden moeten komen in deze wegwerpmaatschappij dan geef ik ze nog groot gelijk ook.
Verder scheer jij elke stichting over 1 kam en daarom ben je vreselijk dom bezig en enorm irritant. Nu praat je weer voor de fokkers. Alsof je ook maar enig idee hebt wat fokkers vinden aangezien er duizenden fokkers zijn met duizenden meningen. Praat lekker voor jezelf![]()
Kan dit mens niet gewoon gebanned worden? Ze komt hier alleen om een stichting af te branden en inmiddels alle stichtingen geloof ik. Ook praat ze namens fokkers alsof ze een soort fokkersvertegenwoordiger is en daar schiet niemand denk ik iets mee op. Weg ermee wat mij betreft haha!
Ik weet dat er hele goede en betrouwbare stichtingen zijn, die ook netjes hun financiële jaarverslagen openbaar maken en
waar is terug te vinden wat er exact met het geld gebeurt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een vraag eindigd met een vraagteken en geen schreeuwerig uitroepteken. Waarom zeg je het zelf niet?10eke schreef:Vertel jij mij dan maar eens wat ik wil bereiken!
-
10eke
- Actief
Als jullie je eraan storen dan laat je dit topic toch gewoon links liggen![/quote]
je kunt ook gewoon stoppen met je lastercampagne en gewoon gaan forummen, dus iets nuttigs vertellen ipv dagelijks vervallen in een het dezelfde uitgekauwde herhaling.... óf je gaat gewoon hier weg en gaat ergens anders lopen klagen dat kan ook nog...[/quote]
Het is mijn topic, staat het je niet aan, ga gewoon zelf weg!
je kunt ook gewoon stoppen met je lastercampagne en gewoon gaan forummen, dus iets nuttigs vertellen ipv dagelijks vervallen in een het dezelfde uitgekauwde herhaling.... óf je gaat gewoon hier weg en gaat ergens anders lopen klagen dat kan ook nog...[/quote]
Het is mijn topic, staat het je niet aan, ga gewoon zelf weg!
-
10eke
- Actief
Helemaal mee eensrenee-uk schreef:ook eensdagmar88 schreef:Achi schreef: Op mij komen de citaten toch wel heel verschillend over. In het eerste geval worden (al dan niet objectieve) feiten genoemd over de situatie waarin de hond heeft geleefd. Als toekomstige adoptant kan het relevant zijn om te weten dat de hond dus hoogst waarschijnlijk niet gewend is om buiten te komen, aan een lijn te lopen etc.
Uit het tweede citaat spreekt veel sentiment en worden menselijke emoties aan de hond toegeschreven. Een dergelijke beschrijving spreekt mij niet aan en ik zou er dan waarschijnlijk ook niet voor kiezen om bij deze stichting een hond te adopteren.
precies
-
10eke
- Actief
In Nederland gebeurt het en ook in Spanje.laeken schreef:Is dat asiel in NL of in Spanje? Want dat er in de chaos van opgevangen honden in Spanje pups geboren worden is volkomen logisch lijkt mij. Dat er geplande dekkingen plaatsvinden zal ACE niet zeggen neem ik aan?
Maar wat maakt jou dat eigenlijk uit?
Ik vind het helemaal niet logisch en ook niet verantwoord dat er pups geboren worden uit asieldieren.
Bij ACE worden de honden (dat zeggen ze tenminste) kort na binnenkomst gesteriliseerd. Zou er toch 'per ongeluk' een hond
gedekt zijn dan kunnen ze deze direct nog laten steriliseren.
- dagmar88
- Zeer actief
10eke schreef:In Nederland gebeurt het en ook in Spanje.laeken schreef:Is dat asiel in NL of in Spanje? Want dat er in de chaos van opgevangen honden in Spanje pups geboren worden is volkomen logisch lijkt mij. Dat er geplande dekkingen plaatsvinden zal ACE niet zeggen neem ik aan?
Maar wat maakt jou dat eigenlijk uit?
Ik vind het helemaal niet logisch en ook niet verantwoord dat er pups geboren worden uit asieldieren.
Bij ACE worden de honden (dat zeggen ze tenminste) kort na binnenkomst gesteriliseerd. Zou er toch 'per ongeluk' een hond
gedekt zijn dan kunnen ze deze direct nog laten steriliseren.
Honden worden alleen binnen acemuren vruchtbaar?
-
10eke
- Actief
Waarom gaat ACE dan ook naar andere gemeente-asielen waar ze wél voor de honden moeten betalen?laeken schreef:10eke schreef: "Als het alleen om redden zou gaan, zou het niets uitmaken welke hond je mee neemt"
Uit het gemeente-asiel/dodingsstation in Malaga krijgt ACE de honden gratis mee!
Dan denk ik ook, waarom halen jullie dan niet álle honden daar want het maakt toch niet uit wélke honden er gered worden!?
Kunnen ze eens wat geld gaan besteden aan castratie/sterilisatieprojecten.
Werkelijk, je gaat raaskallen. Gelukkig krijgen ze de honden gratis en waar ze plaats voor hebben zullen ze ophalen denk ik. Prima toch? Of zie jij die honden liever dood.
- dagmar88
- Zeer actief
10eke schreef:Waarom gaat ACE dan ook naar andere gemeente-asielen waar ze wél voor de honden moeten betalen?laeken schreef:10eke schreef: "Als het alleen om redden zou gaan, zou het niets uitmaken welke hond je mee neemt"
Uit het gemeente-asiel/dodingsstation in Malaga krijgt ACE de honden gratis mee!
Dan denk ik ook, waarom halen jullie dan niet álle honden daar want het maakt toch niet uit wélke honden er gered worden!?
Werkelijk, je gaat raaskallen. Gelukkig krijgen ze de honden gratis en waar ze plaats voor hebben zullen ze ophalen denk ik. Prima toch? Of zie jij die honden liever dood.
Omdat daar ook fijne, plaatsbare honden zitten?
Wat maakt het eigenlijk uit wat ze voor de honden betalen?
-
10eke
- Actief
Er is iemand die beweert te weten wat ik wil bereiken, dus vraag het daar maar aan!!laeken schreef:Een vraag eindigd met een vraagteken en geen schreeuwerig uitroepteken. Waarom zeg je het zelf niet?10eke schreef:Vertel jij mij dan maar eens wat ik wil bereiken!
- renee-uk
- Zeer actief
voorlopig had je zelf beter al dat onderzoek van te voren kunnen doen, dan had je niet jezelf wat hoeven verwijten.
waarschijnlijk had je dan ook niet zo hard hoeven schreeuwen.
waarschijnlijk had je dan ook niet zo hard hoeven schreeuwen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
10eke
- Actief
In Malaga betalen ze niets voor de honden, als ze alle honden daar vandaan zouden halen (er zijn er daar heel veel) dan zouden ze veel geld besparen waar ze iets mee zouden kunnen doen wat de honden ten goede komt, bv zwerfhonden castreren/steriliseren.dagmar88 schreef:10eke schreef:Waarom gaat ACE dan ook naar andere gemeente-asielen waar ze wél voor de honden moeten betalen?laeken schreef:10eke schreef: "Als het alleen om redden zou gaan, zou het niets uitmaken welke hond je mee neemt"
Omdat daar ook fijne, plaatsbare honden zitten?
Wat maakt het eigenlijk uit wat ze voor de honden betalen?
- renee-uk
- Zeer actief
oh jee je wordt al zieliger10eke schreef:Er is iemand die beweert te weten wat ik wil bereiken, dus vraag het daar maar aan!!laeken schreef:Een vraag eindigd met een vraagteken en geen schreeuwerig uitroepteken. Waarom zeg je het zelf niet?10eke schreef:Vertel jij mij dan maar eens wat ik wil bereiken!
maar het is een prima manier om geen antwoord te hoeven geven en er niet voor uit te hoeven komen dat je gewoon maar wat in de ruimte zit te raaskallen.

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Jeetje 10eke, get a life. 
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een gekrijs in de ruimte...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Zou je echt willen dat Ace stopte met bestaan?
En wat moeten de zwerfhonden daar dan?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 2
15 pagina's
Ik denk dat je de stichting niet volledig slecht kan maken, ik ken ze niet maar iedereen heeft wel goede en slechte ervaringen met verschillende mensen. Fouten gebeuren nu eenmaal, het zou niet mogen maarja.
Wij hebben zelf een herplaatser van een stichting, goede ervaringen, hond was gezond en verhaal van de achtergrond klopte redelijk goed. Er is geen zielig verhaal op gehangen maar gewoon de achtergrond zodat we wisten wat te verwachten (mishandeld door jagers in spanje, opgesloten en gedumpt/ontsnapt).
Van diezelfde stichting hadden we een 2e herplaatser genomen en dat is tegen gevallen, ze wisten zo goed als geen achtergrond en achteraf bleek dat hij een tuin nodig had en mensen die continue thuis waren, was bij ons niet het geval. Dusja zelfde stichting 2 verschillende ervaringen.
Over de discussie pup/herplaatser/rashond, ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Wij hebben een herplaatser en dat is voor ons beter dan een pup op dit moment. Maar we zien onszelf niet al redder, wel hebben we een betere toekomst gegeven, maar dat doen de meeste mensen wel denk ik.
We hebben eerst gekeken naar andere herplaatsers maar Malena was uiteindelijk de hond voor ons.
Of ze nu een pup of een herplaatser is(uit een asiel hier of buitenland) maakte op dat moment niet veel uit.
Ik denk dat je de stichting niet volledig slecht kan maken, ik ken ze niet maar iedereen heeft wel goede en slechte ervaringen met verschillende mensen. Fouten gebeuren nu eenmaal, het zou niet mogen maarja.
Wij hebben zelf een herplaatser van een stichting, goede ervaringen, hond was gezond en verhaal van de achtergrond klopte redelijk goed. Er is geen zielig verhaal op gehangen maar gewoon de achtergrond zodat we wisten wat te verwachten (mishandeld door jagers in spanje, opgesloten en gedumpt/ontsnapt).
Van diezelfde stichting hadden we een 2e herplaatser genomen en dat is tegen gevallen, ze wisten zo goed als geen achtergrond en achteraf bleek dat hij een tuin nodig had en mensen die continue thuis waren, was bij ons niet het geval. Dusja zelfde stichting 2 verschillende ervaringen.
Over de discussie pup/herplaatser/rashond, ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Wij hebben een herplaatser en dat is voor ons beter dan een pup op dit moment. Maar we zien onszelf niet al redder, wel hebben we een betere toekomst gegeven, maar dat doen de meeste mensen wel denk ik.
We hebben eerst gekeken naar andere herplaatsers maar Malena was uiteindelijk de hond voor ons.
Of ze nu een pup of een herplaatser is(uit een asiel hier of buitenland) maakte op dat moment niet veel uit.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je hebt nog steeds hetzelfde kapsel.Nanna schreef:malinois schreef:Wat een gekrijs in de ruimte...
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Zielig Spaans hondje van ACE.

Gedeelte van mijn familie is Spaans, woont in Fuengirola.
Allemaal al hondjes geadopteerd van ACE.
Op foto mijn ma met Finette.
Hondje gekozen bij ACE.
Kregen ze nog niet mee, werd eerst gestereliseerd.
Dan visite van ACE thuis gekregen of de omstandigheden waarin het hondje ging leven goed waren.
Mijn pa toen 74, mijn ma 64.
Ik heb garant gestaan voor Finette indien er iets met mijn ouders zou gebeuren.
Hebben mij zelfs gecontacteerd met de vraag of dit correct was.
Klein weekje na sterilisatie zijn ze ze gaan ophalen.
Weekje nadien telefoontje of alles goed verliep.
Mijn pa spijtig genoeg intussentijd overleden maar mijn ma nog steeds dolgelukkig met haar Finette en met ACE.
Het hoeft niet altijd negatief te gaan hoor.

Hondje gekozen bij ACE.
Dan visite van ACE thuis gekregen of de omstandigheden waarin het hondje ging leven goed waren.
Mijn pa spijtig genoeg intussentijd overleden maar mijn ma nog steeds dolgelukkig met haar Finette en met ACE.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- iones
- Zeer actief
Precies.
En als ACE zou stoppen, zouden deze goede dingen óók niet meer gebeuren.
En als ACE zou stoppen, zouden deze goede dingen óók niet meer gebeuren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Lemuria
Ey, ga eens geen positieve dingen over Ace posten hier. Dit is een zielie-huilie topic en er is geen ruimte voor de goede verhalenXtine schreef:Zielig Spaans hondje van ACE.
Hondje gekozen bij ACE.
Gecondoleerd van je vader. Jammer dat hij niet lang van heeft kunnen genieten van Finette
-
10eke
- Actief
Het gros van de honden bij ACE zijn geen zwerfhonden.iones schreef:Zou je echt willen dat Ace stopte met bestaan?
60% van de ACE honden komt van Engelsen die teruggaan naar hun land, er komen veel afstandshonden binnen zoals dat ook in de Nederlandse asielen gebeurt, er worden pups uit asielhonden geboren, er worden honden gehaald uit het gemeente-asiel/tevens protectora in Malaga wat geen vreselijk dodingsstation is waar de honden standaard worden ingeslapen na een week of mishandeld worden e.d.
Hoeveel honden worden er werkelijk door ACE uit een vreselijke situatie gered?
En dat is wel wat ze beweren, het ene geval nog schrijnender dan het andere.
Lees de verhaaltjes maar bij de profielen.
Als ze (ACE) eerst maar eens antwoord zouden geven op de vraag wat er zo mis gaat dat er ernstig zieke honden worden overgevlogen.
Daar willen en kunnen ze geen antwoord op geven...
Betreft mijn hond hebben de Nederlandse medewerksters van ACE een grondig onderzoek verricht maar daar willen ze niets over naar buiten brengen...
Dat maakt het wantrouwen t.o.v. ACE alleen maar groter.
Heeft jouw ACE hond een Spaans paspoort?
-
10eke
- Actief
Heel mooi dat jouw moeder zo tevreden is Xtine; ik weet dat jij een ACE fan bent.Xtine schreef:Zielig Spaans hondje van ACE.
Hondje gekozen bij ACE.
Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
ACE verwijt de gemeente-asielen dat zij de dieren niet goed verzorgen en geen medische hulp bieden maar ACE maakt zich daar zelf schuldig aan.
Er zijn mij meerdere gevallen bekend van honden overgevlogen door ACE die zo ziek en verwaarloosd waren, dat ze onmogelijk door een dierenarts gezond verklaard kunnen zijn en toch staat er een handtekening onder de gezondheidsverklaring...
Xtine, waarom geef je geen antwoord op mijn vraag wat jij ervan vindt dat ACE een 18 jarig, aan kanker lijdend hondje dat pijn heeft, blind is en nog maar enkele dagen, weken of maanden te leven heeft, op Marktplaats aanbiedt?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
10eke, waarom richt jij geen FB pagina of iets dergelijks op met je haat- en lastcampagne ipv hier te blijven kakelen met als enig resultaat dat je alleen maar meer mensen tegen je in het harnas jaagt. Het helpt je in ieder geval helemaal niks, je bereikt alleen het tegenovergestelde... ik denk dat dit nu niet echt de bedoeling is.
Een forum is een discussieplaats waar je ook in andere topics reageert... niet alleen in je eigen ego topicje...
Een forum is een discussieplaats waar je ook in andere topics reageert... niet alleen in je eigen ego topicje...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
10eke.
dat je ACE stom vindt is duidelijk. dat je eigen ervaringen gedeeld mogen worden is ook geen probleem. maar pas op dat je niet wegzakt in het moeras dat ongefundeerde kritiek heet want dat is niet de bedoeling hier.
dat je ACE stom vindt is duidelijk. dat je eigen ervaringen gedeeld mogen worden is ook geen probleem. maar pas op dat je niet wegzakt in het moeras dat ongefundeerde kritiek heet want dat is niet de bedoeling hier.

- dagmar88
- Zeer actief
10eke schreef: Heel mooi dat jouw moeder zo tevreden is Xtine; ik weet dat jij een ACE fan bent.
Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is iets waar ik wel begrip voor kan opbrengen.laeken schreef:Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
Dit staat in de openingspost van TS
Via stichting ACE had ik een hond geadopteerd, Carmina, een grote, zwarte en oude hond. Voor adoptie had ik geïnformeerd of de hond gezond was, dat werd bevestigd.
Echter bleek de hond heel ernstig ziek te zijn en moest zij na 10 dagen in Nederland worden ingeslapen.
-
10eke
- Actief
Dat niet natuurlijk maar ik weet dat Xtine ACE fan is, dat heeft zij zelf geschreven.dagmar88 schreef:10eke schreef: Heel mooi dat jouw moeder zo tevreden is Xtine; ik weet dat jij een ACE fan bent.
Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.Je bent meteen ace fan als je ervaring anders is dan de jouwe?