Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Cocker Spaniel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dana, Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 1

Re: Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Jansjepansjekevertje »

dagmar88 schreef:
Jansjepansjekevertje schreef:Wat ik gewoon raar vind is dat ik merk dat de hond het super goed doet. Maar volgens menigeen hier pak ik het dus helemaal verkeerd aan? Dat rijmt in mijn ogen niet echt bij elkaar nee. Heel bijzonder vind ik dat.

Mijn honden zitten nu meer apart dan normaal, omdat de benedenverdieping tijdelijk buiten gebruik is. En niet apart, dan wel op een erg klein oppervlak.
Dat lijkt voor een buitenstaander ook prima te gaan. Ze hebben zich er bij neergelegd, meer is het niet en meer kunnen ze niet :U:
Zo lang in de bench is extreem en valt bij alle honden, pup, herplaatser of al 8 jaar bij dezelfde baas onder benchmisbruik in plaats van gebruik.
Als het de norm zou zijn wel ja. Jezus zeg... Hoe duidelijk voorgekauwd wil je het nog hebben Dagmar?

Buiten de nacht (dat wil zeggen dat de nacht niet meetelt he... want dan is het bioritme van je hond anders, dan slaapt ie namelijk...) is een uurtje of 3 a 4 echt wel lang zat normaal gesproken. Maar we hebben het hier niet over een normale situatie. We hebben het hier over een hond die het abnormale gewend is en die ik rustig aan wil laten wennen aan hoe het wèl hoort te zijn...

Benchmisbruik. Flikker toch op! Alsof ik van plan ben haar het grootste gedeelte van de tijd dat ze wakker is op te sluiten. Ik ben er wel weer klaar mee hier. Die territoriale driften van jullie hier op dit forum beginnen me te jeuken!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ik voel de puntjes al aankomen
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Rosita Compagner schreef:ik voel de puntjes al aankomen
Haha, ja, maar ik ga niet gauw alles quoten hoor :wink:

OT: veel mensen die hier reageren hebben zelf ook een herplaatser en spreken wel degelijk uit ervaring. Mijn hond, die het overigens heel leuk heeft gehad voordat ze bij mij kwam, liep me de eerste weken ook voortdurend achterna. Dat ging vanzelf over toen ze doorhad dat ik niets interessants of gevaarlijks (voor haar) deed.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jansjepansjekevertje schreef: Buiten de nacht (dat wil zeggen dat de nacht niet meetelt he... want dan is het bioritme van je hond anders, dan slaapt ie namelijk...) is een uurtje of 3 a 4 echt wel lang zat normaal gesproken. Maar we hebben het hier niet over een normale situatie. We hebben het hier over een hond die het abnormale gewend is en die ik rustig aan wil laten wennen aan hoe het wèl hoort te zijn...

Benchmisbruik. Flikker toch op! Alsof ik van plan ben haar het grootste gedeelte van de tijd dat ze wakker is op te sluiten. Ik ben er wel weer klaar mee hier. Die territoriale driften van jullie hier op dit forum beginnen me te jeuken!
flikker zelf toch op! je hond zit wél langer in de bench dan ze eruit is
Jansjepansjekevertje schreef:Hahaha jup! Dat klopte! Helaas :-(

Maarreh... een hond die gewend is in een bench te gaan vindt daar ook zijn rust. Als je een hond die het gewend is in zo'n veilig holletje te zitten opeens continu alleen in huis laat, dan kan dat een beetje vreemd voelen. Ik heb die fout gemaakt met mijn vorige hond. Punt is dat die dacht dat ie dus gelijk ook maar het hele huis moest gaan bewaken. En dat was frustrerend voor 'm. Die fout wil ik met haar niet gaan maken. Dus nee, ik ga haar niet opeens een paar uur alleen in huis laten. Dat ga ik opbouwen. En dat lijkt de omgekeerde wereld. Dat is het eigenlijk ook, maar het is wat het is.

Ze zal zo'n vijf uur tot zes uur in haar bench zitten. En ja, dat is heel lang. Maar zij is gewend om er acht tot negen uur (ja, ècht!) in te zitten ondertussen. Dat is niet wat ik voor haar wil. Vandaar dat ik het af ga bouwen. Maar niet in één keer. Merk toch al dat ze aan prikkels moet wennen. Dus liever gedoseerd.
Jansjepansjekevertje schreef:Ja, 's nachts ook. Van 23.00/23.30 - 6.30. En dan vanaf 8.30 weer als ik moet gaan werken. Maar ik werk onregelmatig. Kan soms ook maar 3 uurtjes zijn. Heb nu ook nog niet hoeven werken. Ben gestart met fietsen met haar en speurspelletjes. Dat ga ik voor en na mijn werk met haar doen. En een hond kan geen klok kijken. Die weet niet of ik 4 of 6 uur weg ben geweest.
Jansjepansjekevertje schreef:Ik doe haar overigens op dit moment óók in de bench als ik niet weg ga overdag af en toe. Voor de continuïteit en voor haar eigen rust. Anders blijft ze me achterna lopen terwijl ze eigenlijk heel moe is. Ik moet haar echt haar rust ook gunnen en dat gaat heel goed zo. Als ik tijd heb om te zitten gaat ze in haar mand rusten. Als ik dat niet heb gaat ze in de bench.
maar hey, de nacht telt niet mee he? waarom niet? denk je echt dat ze de hele nacht niet bewegen? in de bench wordt dat érg beperkt, maar als ze vrij mogen rondlopen zal je zien dat ze dan weer daar en dan weer daar liggen. maar dan krijgen ze vast hun rúst niet he? :piew: . heb je wel eens eerder een cocker gehad? of een herplaatscocker? volgens mij niet he? dus wat weet jij daar dan nou eigenlijk helemaal van? gadverdamme zeg. jij begint mij te jeuken, heel erg.

een cocker wil het liefst de hele dag bij de baas zijn. daar worden ze niet onrustig van maar juist zeker. het kan onrustig lijken doordat ze je steeds in de gaten houden maar het brengt ze rust als ze bij je mogen zijn. die rust en die zekerheid ontneem je haar en ze heeft het echt niet beter dan waar ze vandaan komt. baasje wel thuis en dan nog beneden moeten blijven of opgesloten. mens, ga toch zelf 16 uur per dag op het toilet zitten met je het is geen benchmisbruik :kotz: .
ik heb meer dan 20 jaar honden, pups en herplaatsers en verschillende rassen en NOG NOOIT een bench gebruikt. dit is ook NOG NOOIT nodig geweest. de honden vonden hun rust hier bij mij door het vertrouwen dat ik ze gaf. maar hee, wat weet ik er nou van he? en sorry, ik kan echt niet normaal reageren op dit soort posts van jou en dat komt vooral omdat ik erg slecht tegen dit soort ongein kan.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Geniet ervan!

Jans ik heb op een paar eerdere vragen geantwoord van jou, of zelf dingen aangedragen en ik vind dat je altijd heel open reageerde.
Je hoeft het natuurlijk echt niet eens te zijn met iedereen, want dat zou lastig zijn met al die verschillende meningen, maar ik had wel het idee dat je dingen las en niet direct afschreef omdat ze niet in je straatje paste (herplaatsers, buitenlandse honden etc.). Dat doet echt niet iedereen op een forum.

Jij met de kinderen en jullie hond zullen zelf jullie manier moeten vinden, niemand hier op het forum gaat kunnen vertellen hoe die manier is.
Ik zou graag mijn ervaring willen delen, misschien heb je er wat aan, en zo niet: ook goed.

Wij hebben Vita nu zo'n 5 maanden. Ze liep ons in het begin ons heel erg achterna. Dit was ook echt niet ineens over, maar werd heel langzaam minder. Soms zo langzaam dat we het pa na een langere tijd merkte. Het duurde wel zo'n twee maanden voor ze bleef liggen als ik naar een andere kamer liep. Nu blijft ze eigenlijk altijd liggen, tenzij ze denkt dat er actie is (uitlaten,eten).
Ik heb het juist laten gaan. Honden lopen in zo'n herplaats situatie achter je aan omdat het allemaal nieuw is en onzeker.
Natuurlijk moeten ze die rust ook hebben, maar ze lopen niet achter je aan omdat ze te weinig rust krijgen, ze lopen achter je aan omdat ze onzeker zijn.
Dus wanneer je de bench gaat gebruiken voor verplichte rust tijdens die onzekere momenten ga je een symptoom aanpakken en niet een oorzaak.

Of de onzekerheid op een gegeven moment weggaat door tijd of doordat ze juist mogen zien wat er allemaal gebeurd, kan ik je niet vertellen. Ik denk zelf dat het mee mogen lopen wel meehelpt.
Laatst gewijzigd door Kirra op 09 sep 2014 00:57, 3 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb ook nog nooit een bench gehad. Terwijl mijn huidige hond dat wel (vooral 's nachts) gewend was. Maar ze had meteen door dat ze ergens anders was met andere regels, geen enkel probleem. Net zoals ze begrijpt dat ze bij mij overal op mag springen, en bij sommige andere mensen niet. Honden passen zich juist zo ongelooflijk goed aan aan veranderde omstandigheden. Daardoor zijn het ook zulke geweldige huisdieren :I:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief

een cocker vandie leeftijd heeft geen rust nodig, het zijn juis heel erg energieke hondjes. als je die gaat opsluiten ontneem je ze ook nog de kans wat van die energie kwijt te raken.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het beest kan toch ook niks anders dan gaan slapen in die bench, wat moet ze anders doen?

ik heb niks tegen een bench, heb er zelf ook jarenlang een gebruikt en als hij niet te klein was geweest voor rita had ie er waarschijnlijk nog gestaan.
mijn honden lagen er graag in, maar wel uit eigen wil aangezien de deur altijd open was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ach.. dat hondje moet wel heel vaak in de bench :ugh: Wat sneu :cry: En ja in jullie geval is het moeten en niet vrijwillig omdat de deur dicht zit.
Laat het een vrije keuze zijn en laat de deur gewoon open. Als ze zo braaf is en toch niks sloopt kan je haar gewoon de keuze laten toch? Als ze zich prettig voelt in de bench gaat ze er toch wel in liggen.

Of gaat het om je bank? In dat geval zou ik haar terug brengen naar haar oude eigenaar, zodat hij een plekje voor haar kan zoeken bij iemand die een hond niet het merendeel van de dag opsluit omdat ze de bank belangrijker vinden dan de hond.

Ik heb trouwens ook nog steeds een bench in huis staan, waar alletwee mijn hondjes graag in gaan liggen, maar de deur staat altijd open.

Je kan zelf wel denken dat je het goed doet, en dat het in het belang van de hond is maar het is nou eenmaal niet normaal om een hond zo lang op te sluiten in zo'n kleine ruimte.
En dat ze eerste nog vaker in de bench zat vind ik kul, dat gunde haar vorige baas haar blijkbaar niet anders had hij haar wel gehouden. Heb je wel eerlijk verteld dat je haar zo'n 16 uur per etmaal ( of meer :schrik: ) in een klein kooitje op gaat sluiten?

Ik heb medelijden met het hondje :cry:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Waarom in de bench als ze niet sloopt?
Waarom in de bench als je thuis bent? Cockers zijn heel aanhankelijk , Roxy gaat mij ook overal achterna gaat daar liggen waar ik zit. Het liefste bovenop mij. En als je dan toch al moet werken verdiend ze toch wel die aandacht als je thuis bent. Ze zijn ook erg actief dus als je merkt dat ze druk is een leuk spelletje doen apport of zo dan gaat ze zelf wel liggen als ze moe is. Roxy gaat alleen in de bench als we ergens logeren hetbos haar veilige haven haar huisje dan we doen de deur dan niet dicht maar ze komt er ook niet uit.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

dubbel
Laatst gewijzigd door Jansjepansjekevertje op 09 sep 2014 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Kirra schreef:Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Geniet ervan!

Jans ik heb op een paar eerdere vragen geantwoord van jou, of zelf dingen aangedragen en ik vind dat je altijd heel open reageerde.
Je hoeft het natuurlijk echt niet eens te zijn met iedereen, want dat zou lastig zijn met al die verschillende meningen, maar ik had wel het idee dat je dingen las en niet direct afschreef omdat ze niet in je straatje paste (herplaatsers, buitenlandse honden etc.). Dat doet echt niet iedereen op een forum.

Jij met de kinderen en jullie hond zullen zelf jullie manier moeten vinden, niemand hier op het forum gaat kunnen vertellen hoe die manier is.
Ik zou graag mijn ervaring willen delen, misschien heb je er wat aan, en zo niet: ook goed.

Wij hebben Vita nu zo'n 5 maanden. Ze liep ons in het begin ons heel erg achterna. Dit was ook echt niet ineens over, maar werd heel langzaam minder. Soms zo langzaam dat we het pa na een langere tijd merkte. Het duurde wel zo'n twee maanden voor ze bleef liggen als ik naar een andere kamer liep. Nu blijft ze eigenlijk altijd liggen, tenzij ze denkt dat er actie is (uitlaten,eten).
Ik heb het juist laten gaan. Honden lopen in zo'n herplaats situatie achter je aan omdat het allemaal nieuw is en onzeker.
Natuurlijk moeten ze die rust ook hebben, maar ze lopen niet achter je aan omdat ze te weinig rust krijgen, ze lopen achter je aan omdat ze onzeker zijn.
Dus wanneer je de bench gaat gebruiken voor verplichte rust tijdens die onzekere momenten ga je een symptoom aanpakken en niet een oorzaak.

Of de onzekerheid op een gegeven moment weggaat door tijd of doordat ze juist mogen zien wat er allemaal gebeurd, kan ik je niet vertellen. Ik denk zelf dat het mee mogen lopen wel meehelpt.
Hey Kirra,

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk met wat je zegt. Ik bekijk graag alles met een open blik en haal er dan vervolgens uit wat ik denk te kunnen gebruiken. Op mijn beurt hoeft ook niet iedereen het eens te zijn met wat ik zeg. De ene mening kan prima naast de andere. Tenminste, dat zou moeten kunnen, maar ik heb, en eerder ook al, ondertussen gemerkt dat dat hier op het forum niet geldt. Dat wanneer je niet met de wind mee waait, je dus een hoop tegenwind kunt verwachten. Vind zoiets erg jammer.

Waar ik zo ontzettend van ga steigeren is dat ik notabene een paar keer uitleg dat ik vind dat mensen gelijk hebben met wat ze zeggen over dat zo veel in de bench gewoon te veel is. Dat ìs het ook. Maar ik ben het af aan het bouwen. Ik heb ondertussen gemerkt dat in één keer alle vrijheid voor haar niet te behappen is. Daar lijkt ze onzeker van te worden. Zo heb ik dus gisteravond na dat hele gedoe hier het benchdeurtje inderdaad open gelaten toen ik ging slapen. Resultaat was dat ik om een uur of half één haar maar weer in de bench heb gedaan met het deurtje dicht omdat ze piepend door het huis liep te drentelen. Eenmaal in haar bench ging ze lekker liggen slapen. Ze weet gewoon niet wat ze met die ruimte mòet.

Ik krijg het halve forum over me heen omdat ik vertel dat ik rustig af wil bouwen. Iedereen weet beter dan ik hoe ik het aan moet pakken met mijn eigen hond. Ik zou haar in de bench stoppen omdat ik dat zèlf makkelijker vind... 'Benchmisbruik!' wordt er geroepen. Daar word ik ontzettend kwaad van, van zo veel tunnelvisie. Dat je een mening hebt is één ding. Maar dat iemand besluit het op een andere manier aan te pakken dan jij zelf hebt gedaan, moet diegene dan op deze manier veroordeeld worden? Daar gaat het bij mij van jeuken ja!!!

Ik zeg zelfs dat het mijn streven is Dana uiteindelijk alle ruimte te geven, mits ze dat zelf aankan. Ik kijk daarbij echt wel verder dan mijn neus lang is hoor. Blijft een kwestie van gedoseerd uitproberen. Vandaag weer een keertje alleen met open deurtje.

Maar ik stop hier met schrijven. Ik voel me hier gewoon echt niet fijn bij.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

En ook zo wat...

Gaan mensen hier tijden neerzetten: van zo tot zo laat... Zie je wèl, ze zit meer wel dan niet in de bench. Maar de tijden die ik noem zijn de uitersten en in het geval van werken. Maar ik heb sinds vorige week helemaal niet hòeven werken nog. Ik werk part-time in de zorg en heb aangegeven oproepbaar te zijn, maar het is rustig en ik ben dus nog niet opgeroepen om aan het werk te gaan. Dus afgelopen week heeft ze helemaal die tijd niet in de bench gehoeven. En ondertussen zijn we al een week verder en zij al meer vertrouwd. Het afbouwen/opbouwen van vrijheid is ondertussen dus al begonnen en ik heb het geluk gehad dat ik enkel een paar afspraken heb gehad waarbij zij ondertussen in de bench zat. Wel heb ik haar dus op de momenten dat ik dacht dat zij haar rust kon gebruiken, maar niet leek te krijgen, in de bench gedaan. Hoezo heeft een jonge hond géén rust nodig? Heel bijzonder. En jùist omdat Cockers altijd achter je aan willen drentelen kun je ze om die reden even in de bench doen als ze niet bij je kunnen zijn maar wel hun rust nodig hebben. Ik deed dat als ik bezig was dus af en toe even. Maar geen uren of zo hoor. Overigens is deze wijze van handelen elders op het net ook gewoon terug te vinden hoor. En wat Kirra zegt over die onzekerheid, dat denk ik zeker ook, dat ze dat in het begin daarom doen. En jij, Kirra, loste dat op door haar twee maanden achter je aan te laten drentelen. En ik kan me voorstellen waarom je daarvoor hebt gekozen hoor. Maar ik kies ervoor om Dana te laten zien dat het óók goed is als ze niet continu achter me aan kan, door haar op haar veilige plekje te laten zitten op zo'n moment. (In het geval ik bijvoorbeeld boven bezig ben en zij niet mee kan, want ze mag hier de trap niet op)

En dat bedoel ik dus met de situatie niet kennen... Jullie gaan er maar klakkeloos vanuit dat als ik zeg dat ze in de bench zal moeten als ik werk, dat gegandeerd van 8.30 tot 14.30 is. Terwijl ik ondertussen nog niet eens hèb hoeven werken. Dus wat ik voor ogen had is nog niet eens nodig geweest. En da's fijn want dan kan ik het nog gedoseerder doen. Dana zit dus nìet meer in de bench dan ze eruit is. En ze kan haar energie prima kwijt tijdens het zwemmen en fietsen. En jazeker, ook een jonge hond heeft rust nodig.

Voordat je heel hard gaat roepen kun je soms beter gewoon even je oogkleppen afdoen en echt kijken waar je mee te maken hebt en waar iemand het over heeft. Dat scheelt onnodig kwetsend zijn. Nogmaals, die tunnelvisie, ik kan daar echt heel slecht tegen.

Ik word echt gewoon zo kriegel van het 'ik heb al jaren honden, dus ik kàn het weten...' Jazeker weet je dan heel wat van honden. Heb zelf ook jááááren honden gehad. Maar niet deze hond. Elke hond is anders en elke hond heeft wat anders nodig. Als je ze allemaal gelijk behandelt zul je ze zeker tekort doen.

En wat me ook opvalt is dat degenen die het àllerhardste roepen meer dan tigduizend berichten op de teller hebben staan in een paar jaar tijd. Weet je zeker dat je nog wel genoeg aandacht aan je hond kunt besteden als je zó veel op het internet zit?! Of wordt er gewoon niet geslapen? En ook in het laatste geval zul je er niet voor de volle 100% voor je hond kunnen zijn...
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Maar het is toch een heerlijk gevoel als je hondje zich een beetje kan vermaken als je weg bent?
Die van mij ligt dan in de vensterbank, te koekeloeren naar de straat, de voorbij vliegende meeuwen en soms komt er een bootje langs. Ik heb wel eens een opvangertje gehad die ik liever in de bench had als ik weg was (vanwege nog een twijfelachtige zindelijkheid en de interactie met mijn eigen hond was niet altijd gezellig dus daar wilde ik bij blijven) en dan heb ik altijd het gevoel zo snel mogelijk naar huis te willen.

Ik snap dat je kriegel wordt van de aanvallende reacties. En als je had aangegeven geen bench te willen gebruiken, krijg je ook het halve forum over je heen. Dat is mij in ieder geval een keer gebeurd toen ik zat met een onrustige hond tijdens mijn werk. Die moest maar in de bench, vonden veel. Terwijl ikzelf het liever wilde oplossen zonder bench, wat gewoon is gelukt.

Ik zou het niet doen zoals jij doet, omdat ik een hekel heb aan kooien en dat is een bench gewoon. Maar het is jou hond en jij maakt je eigen keuzes maar ik zou er wel voor waken dat je hondje niet te veel opgesloten zit. Ook al lijkt ze dan rustig - die opgekropte spanning en energie kan er dan juist uit komen in situaties waarin ze niet in de bench zit, terwijl de oorzaak daar wel zou kunnen liggen.
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Onze hond heeft niet twee maanden constant achter ons aan gedrenteld. Het had die tijd nodig voordat ze altijd bleef liggen als ik naar een andere kamer liep, maar ja het kostte wel veel tijd.
Ik heb ook gelezen over adviezen dat de hond een blijf commando moet krijgen en je niet overal moet volgen. Ik vond dat een onmogelijk klus met een hond die je pas net had en waar je buiten zicht ging. Een bench hadden wij niet en wilde ik ook liever niet (niet dat ik iets fundamenteels tegen benches heb :tongue: ).
Mij niet volgen via commando leek me dus niet haalbaar (of het wenselijk is even buiten beschouwing laten). Als het mij niet lukt met een commando om haar te laten blijven (wat ze wel goed kende), dan is het blijkbaar voor het hondje tegen het gevoel in en/of héél erg lastig om mij niet te volgen. Dan wil haar niet alle keuze afnemen door haar bijvoorbeeld in een bench te zetten.

Maar goed Vita is Dana niet en Dana is Vita niet. Vita had 3 maanden in het asiel gezeten en kwam daarvoor van een baas waar ze 8 jaar had gewoond. Volgens mij was een nieuw huis heel erg wennen voor haar. Bij Dana misschien minder of uit dit zich anders.

Ik denk dat de bench wel goed is voor alleen thuis blijven, daar lijkt ze gewend aan te zijn en rustig van te worden. Prima toch.
Je zou het later als ze minder onzeker is altijd nog zonder bench kunnen proberen.
Af en toe oefenen als je thuis bent lijkt me prima. Ook als je heen en weer loopt. Zolang het allemaal niet te veel is. Het lijkt me wel goed voor haar om dan op andere momenten achter je aan te kunnen lopen.

Jammer trouwens dat de vorige eigenaar toch niet alles verteld heeft, maar had je haar niet genomen als hij het wel had verteld? Ik denk dat je haar net zo goed had meegenomen, dus vergeet dat stukje geschiedenis maar.
Ik las ergens iets over red cocker syndrom, ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Ik zie er geen aanwijzingen voor een bovendien is het een zeer zeldzame aandoening.
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Leuk hondje.
Je hebt haar nu een week, zal voor iedereen wel even wennen zijn en zoeken wat werkt.
Zelf heb ik nooit een bench gehad, was niet nodig hier, maar kan me voorstellen dat dat, zeker in een gezin met kinderen, prettig kan zijn, heb er ook niets tegen.

Ik denk dat er niets mis is met je idee omtrent bench gebruik, je zegt zelf al dat je er uiteindelijk vanaf wil.
Ook neem ik aan en dat schrijf je ook wel, dat je hondje voldoende achter jullie aan kan hobbelen, maar dat het soms gewoon niet gewenst is. Volgens mij, niks mis mee.

Het belangrijkste nu, is dat het hondje jullie leert kennen en de routines in huis duidelijk worden. In een gezin met kinderen komt zo'n jonge, energieke hond best wel aan zijn trekken denk ik zo en nu en dan een pauze kan echt geen kwaad. Wel is het belangrijk om hierin vriendelijk en voorspelbaar te zijn, dus niet uit irritatie te werk gaan.

Ik vind je enthousiasme over het hondje leuk. Natuurlijk wil je alles goed aanpakken, probeer vooral te genieten en naar je hondje te kijken en problemen ontstaan het meest als je aanpak niet bij je past, of als je problemen gaat oplossen die er nog niet zijn.

Veel plezier met jullie hondje en succes maar.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te merken dat er ook mensen zonder tunnelvisie :-)

Vind het zeker een veel fijner idee als ik weet dat mijn hondje zich vermaakt thuis. En zelfs zonder bench wil ik zo snel mogelijk weer thuis zijn om te zien hoe het met haar gaat. Dat zal best nog wel veranderen als ik eenmaal weet hoe het gaat op de lange termijn, dan zal ik het wel minder lastig vinden om af en toe even van huis te zijn.

Vanochtend is Dana twee uur alleen thuis geweest met open bench. Ik heb haar d'r kong in d'r bench gegeven. En ben stiekem eerst naar boven gegaan. Ik merkte dat ze op den duur toch begon te piepen en blaffend met alles buiten bezig was. Niet zo fijn dus. Ik heb daarom voordat ik ècht wegging de gordijnen aan de voorkant van het huis dicht gedaan en de radio zachtjes aan. Ik woon aan een drukke straat en dat zijn blijkbaar te veel prikkels voor d'r.

Maar op deze manier is het prima gegaan. Ik kon bij thuiskomst aan de gordijnen zien dat ze er niet alsnog onderdoor is gaan kijken en ik hoorde bij navraag van de buurvrouw dat ze ook niet heeft lopen blaffen. Ze lag heerlijk op de bank toen ik de deur opendeed. De slimmerd. Maar da's prima hoor. Ik vind het niet erg als ze op de bank ligt als ik er niet ben. Gelijk heeft ze!

Zometeen ga ik lekker een eindje fietsen met 'r. Misschien naar het water ook. We zien wel. Ff lekker wat doen. En dan morgen moet ik waarschijnlijk een halve dag werken en ga ik kijken of ze dat op dezelfde manier ook weer kan zo. Ik denk eigenlijk van wel. Maar de nachten gaat ze gewoon nog even in d'r bench. Daar liet ze gisteravond toch duidelijk van zien dat ze niet wist wat ze er mee moest.

Maar tot zo ver mijn updates. Ik ga echt stoppen met schrijven hier. Ik merk dat ik echt last heb van de veroordelende en kortzichtige manier van reageren die sommigen hier er op na houden. Dus dat zoek ik ook liever niet meer op. Wel echt jammer. Een groot forum als dit kan zo'n mooi medium zijn om kennis en ervaring uit te wisselen.
renee-uk
Zeer actief

misschien ligt het ook wel een beetje aan je eigen lange tenen?
zou het feit dat je zo heftig reageert ook niet wat liggen aan het feit dat je zelf ook niet zo blij was met een hondje dat zo lang in die bench moest zitten?

eigenlijk heb je met die bench niet afsluiten gedaan wat je door verschillende mensen aangeraden is en ga je ermee door als het werkt en laat je het zo als het niet werkt.
en daar lijkt me heel niks mis mee :U:

in elk geval wens ik je veel succes met dana :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef: Dat doen pups ook als ze pas bij een nieuwe baas zijn.
Mijn pup niet, maar heb nog geen herplaatser gehad die dat niet deed.
Hutsje
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:En ook zo wat...

Gaan mensen hier tijden neerzetten: van zo tot zo laat... Zie je wèl, ze zit meer wel dan niet in de bench. Maar de tijden die ik noem zijn de uitersten en in het geval van werken. Maar ik heb sinds vorige week helemaal niet hòeven werken nog. Ik werk part-time in de zorg en heb aangegeven oproepbaar te zijn, maar het is rustig en ik ben dus nog niet opgeroepen om aan het werk te gaan. Dus afgelopen week heeft ze helemaal die tijd niet in de bench gehoeven. En ondertussen zijn we al een week verder en zij al meer vertrouwd. Het afbouwen/opbouwen van vrijheid is ondertussen dus al begonnen en ik heb het geluk gehad dat ik enkel een paar afspraken heb gehad waarbij zij ondertussen in de bench zat. Wel heb ik haar dus op de momenten dat ik dacht dat zij haar rust kon gebruiken, maar niet leek te krijgen, in de bench gedaan. Hoezo heeft een jonge hond géén rust nodig? Heel bijzonder. En jùist omdat Cockers altijd achter je aan willen drentelen kun je ze om die reden even in de bench doen als ze niet bij je kunnen zijn maar wel hun rust nodig hebben. Ik deed dat als ik bezig was dus af en toe even. Maar geen uren of zo hoor. Overigens is deze wijze van handelen elders op het net ook gewoon terug te vinden hoor. En wat Kirra zegt over die onzekerheid, dat denk ik zeker ook, dat ze dat in het begin daarom doen. En jij, Kirra, loste dat op door haar twee maanden achter je aan te laten drentelen. En ik kan me voorstellen waarom je daarvoor hebt gekozen hoor. Maar ik kies ervoor om Dana te laten zien dat het óók goed is als ze niet continu achter me aan kan, door haar op haar veilige plekje te laten zitten op zo'n moment. (In het geval ik bijvoorbeeld boven bezig ben en zij niet mee kan, want ze mag hier de trap niet op)

En dat bedoel ik dus met de situatie niet kennen... Jullie gaan er maar klakkeloos vanuit dat als ik zeg dat ze in de bench zal moeten als ik werk, dat gegandeerd van 8.30 tot 14.30 is. Terwijl ik ondertussen nog niet eens hèb hoeven werken. Dus wat ik voor ogen had is nog niet eens nodig geweest. En da's fijn want dan kan ik het nog gedoseerder doen. Dana zit dus nìet meer in de bench dan ze eruit is. En ze kan haar energie prima kwijt tijdens het zwemmen en fietsen. En jazeker, ook een jonge hond heeft rust nodig.

Voordat je heel hard gaat roepen kun je soms beter gewoon even je oogkleppen afdoen en echt kijken waar je mee te maken hebt en waar iemand het over heeft. Dat scheelt onnodig kwetsend zijn. Nogmaals, die tunnelvisie, ik kan daar echt heel slecht tegen.

Ik word echt gewoon zo kriegel van het 'ik heb al jaren honden, dus ik kàn het weten...' Jazeker weet je dan heel wat van honden. Heb zelf ook jááááren honden gehad. Maar niet deze hond. Elke hond is anders en elke hond heeft wat anders nodig. Als je ze allemaal gelijk behandelt zul je ze zeker tekort doen.

En wat me ook opvalt is dat degenen die het àllerhardste roepen meer dan tigduizend berichten op de teller hebben staan in een paar jaar tijd. Weet je zeker dat je nog wel genoeg aandacht aan je hond kunt besteden als je zó veel op het internet zit?! Of wordt er gewoon niet geslapen? En ook in het laatste geval zul je er niet voor de volle 100% voor je hond kunnen zijn...
tja, wat je zaait oogst je. ik ben pas zo fel geworden nadat jij dat werd. de kreten flikker op en het jeukt me zijn van jóuw hand. die heb ik teruggekaatst. en verder heb ik alleen gereageerd op wat jij schreef. wat fel ms ja, best. maar alleen omdat honden mij erg aan het hart gaan. en ik niet goed tegen misbruik kan en daar leek/lijkt het op in jouw berichten. en ik reageer wél direct op jou in plaats van dat onderhuidse indirecte onder de gordel gekonkel.

ik snap best dat je nu om je heen gaat slaan en mensen wilt raken met dingen die niet terzake doen. ik vind het alleen een beetje zwak en erg kinderachtig. want hoewel het je geen flikker aangaat maar het kennelijk wel belangrijk voor je is zal ik het even uitleggen (over vooroordelen gesproken).
hier is er 24/7 iemand bij mijn honden en wordt er heel veel met ze gedaan.
als je echt goede research gedaan zou hebben had je dat ook kunnen zien. en dan had je ook kunnen zien dat ik oa nachtdiensten draai en op mijn werk onbeperkt toegang heb tot het internet plus zeeen van in in die nachten. daarbij heb ik een berichten gemiddelde van 6.17 (wat je ook had kunnen zien), en zelfs een kind kan begrijpen dat dat géén dagtaak is. sterker nog, 6 berichten kosten me een paar minuten. dus die insinuatie mag je fijn bij je houden hoor. en laat ook de steken onder water in het vervolg maar achterwege want daar maak je je zelf een beetje belachelijk mee.
ik vind het altijd weer jammer dat mensen heel hard met de vinger naar iemand anders wijzen en de totale verantwoording elders leggen en niet bij henzelf zoeken. iets met balk en splinter enzo.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 09 sep 2014 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief

Eerlijk gezegd vind ik het van jou ook enigszins kortzichtig om er nu al de brui aan te geven.
Het is je eerste topic over je hondje en omdat er ook reacties zijn die je niet welgevallig zijn, haak je af.
En vervolgens zeg je dat je dat het jammer vindt omdat je wel verwachtte iets aan het forum te hebben.

Misschien toch eens op een rustig moment de reacties nog eens bekijken, want er staan veel waardevolle adviezen bij, zeker ook bij de reacties die je nu niet op waarde weet te schatten, omdat je je aangevallen voelt.

Aangevallen voelen is niet hetzelfde als aangevallen worden. De reacties worden gegeven in het belang van je hond en ook om je te helpen. Ze gaan daarbij uit van je geschreven tekst en schrijven vanuit hun eigen ervaring.
Je hoeft dat niet allemaal na te volgen, maar kunt er wel je voordeel mee doen.

De bejegening naar menseen die de moeite nemen hun ervaringen te delen, kan wel anders. Ik zie geen reacties die aanleiding zijn om lelijk te doen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

j.werkman schreef: Aangevallen voelen is niet hetzelfde als aangevallen worden.
Nou als het niet als aanval bedoeld is, mogen sommige mensen zich ook wel achter de oren krabben hoe het zit met hun communicatieve vaardigheden.
Of is het een forumcultuur geworden, waar mensen aan gewend zijn geraakt? Want op deze manier mensen aanspreken, dat zie ik in het echt nooit gebeuren. Dat gaat met stukken meer tact en reserve. Maar goed ook, want dat werkt gewoon beter. Dan kom je uit op een discussie tussen twee open mensen, ipv dat er aan de ene kant wordt getetterd waardoor de persoon aan de andere kant zich omdraait en wegloopt.
Afbeelding
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

j.werkman schreef:Eerlijk gezegd vind ik het van jou ook enigszins kortzichtig om er nu al de brui aan te geven.
Het is je eerste topic over je hondje en omdat er ook reacties zijn die je niet welgevallig zijn, haak je af.
En vervolgens zeg je dat je dat het jammer vindt omdat je wel verwachtte iets aan het forum te hebben.

Misschien toch eens op een rustig moment de reacties nog eens bekijken, want er staan veel waardevolle adviezen bij, zeker ook bij de reacties die je nu niet op waarde weet te schatten, omdat je je aangevallen voelt.

Aangevallen voelen is niet hetzelfde als aangevallen worden. De reacties worden gegeven in het belang van je hond en ook om je te helpen. Ze gaan daarbij uit van je geschreven tekst en schrijven vanuit hun eigen ervaring.
Je hoeft dat niet allemaal na te volgen, maar kunt er wel je voordeel mee doen.

De bejegening naar menseen die de moeite nemen hun ervaringen te delen, kan wel anders. Ik zie geen reacties die aanleiding zijn om lelijk te doen.
Dat er mensen zijn die de moeite nemen hun ervaringen te delen vind ik fijn en dat heb ik niet onder stoelen of banken gestoken. Maar dat ik wanneer ik besluit het anders aan te pakken en het idee heb dat afbouwen beter is voor Dana dan haar gelijk in het diepe gooien door haar lange tijd alleen in een grote ruimte thuis te laten zijn dingen naar mijn hoofd gegooid krijg als "Benchmisbruik!" en "Dat doe je alleen voor jezelf!" dat zie ik inderdaad als een aanval op mijn handelen. Dat heeft niks meer met aangevallen voelen te maken. Dat is gewoon echt niet fijn als je er op uit bent om het zo goed mogelijk te doen voor je hond.

En ik houd gewoon niet van die manier van doen. Ik respecteer op mijn beurt anderen die het anders doen dan mij. Maar als ik dit soort uitspraken naar mijn hoofd geslingerd krijg dan word ik zelf ook fel. En ik heb geen zin om dat hier verder op te zoeken. Je vrij uiten kan op dit forum niet. Dat zag ik al terug in andere topics en dat merk ik hier nu zelf. Dat heeft helemaal niks met mijn persoontje te maken, ik hoor het immers ook regelmatig van anderen, maar alles met de tendens op dit forum. En da's meer dan jammer, ja.
Jansjepansjekevertje
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:misschien ligt het ook wel een beetje aan je eigen lange tenen?
zou het feit dat je zo heftig reageert ook niet wat liggen aan het feit dat je zelf ook niet zo blij was met een hondje dat zo lang in die bench moest zitten?

eigenlijk heb je met die bench niet afsluiten gedaan wat je door verschillende mensen aangeraden is en ga je ermee door als het werkt en laat je het zo als het niet werkt.

Nou nee, ik denk niet dat het ligt aan mijn eigen lange tenen. Want wat je zegt klopt. En ik gaf in mijn posts ook aan dat gedoseerd te willen gaan proberen. Maar daar werd overheen gelezen want iedereen had het te druk met veroordelen. Het lijkt wel alsof er bij het woord 'bench' gelijk oogkleppen opgaan, tunnelvisie ontstaat, en iedereen het alleen nog maar druk heeft met het aandragen van zijn of haar eigen mening hierover. Waarin sommigen zo ver gaan dat ze niet eens meer alleen hun eigen mening verkondigen maar de mening van een ander aanvallen. Lijkt me nogal logisch dat je daar fel van wordt. Dat heeft niks met lange tenen te maken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jansjepansjekevertje schreef:
renee-uk schreef:misschien ligt het ook wel een beetje aan je eigen lange tenen?

Nou nee, ik denk niet dat het ligt aan mijn eigen lange tenen. Want wat je zegt klopt. En ik gaf in mijn posts ook aan dat gedoseerd te willen gaan proberen. Maar daar werd overheen gelezen want iedereen had het te druk met veroordelen. Het lijkt wel alsof er bij het woord 'bench' gelijk oogkleppen opgaan, tunnelvisie ontstaat, en iedereen het alleen nog maar druk heeft met het aandragen van zijn of haar eigen mening hierover. Waarin sommigen zo ver gaan dat ze niet eens meer alleen hun eigen mening verkondigen maar de mening van een ander aanvallen. Lijkt me nogal logisch dat je daar fel van wordt. Dat heeft niks met lange tenen te maken.

Misschien eens teruglezen vanaf de tweede bladzijde.
Ik lees tot een bepaald punt vanaf één kant adviezen en van de andere oordelen. Als toch niemand er wat van weet of je alleen bevestigd wilt hebben wat je doet, heeft een forum erg weinig nut.
En dat zegt niets over de kennis die hier aanwezig is als je daar van wilt profiteren.
renee-uk
Zeer actief

Jansjepansjekevertje schreef:

dat zou zo zijn als je alleen op 'aanmatigende' posts zo had gereageerd, maar dat is niet zo, je gaf algemene vegen uit de pan, die meteen ook golden voor mensen die je helemaal niet aangevallen hadden.
overigens heb je wel degelijk adviezen uitgeprobeerd, die gedeeltelijk goed hebben uitgepakt, dus zulke onzin is er nou ook weer niet geschreven.

dat je je niet vrij kunt uiten op dit forum is ook niet waar, dat bewijs je zelf.
je bent de eerste die aan het schelden slaat met je 'jeuken' en je 'flikker op' en ik denk dat dat op mening ander forum niet geaccepteerd zou zijn.

maar als je alleen hier bent gekomen om te horen te krijgen hoe geweldig je het doet, nee dan is dit forum niks voor jou, daar heb je gelijk in.
het welzijn van honden gaat menigeen hier nogal aan het hart en daar wordt ook niet over gezwegen om wille van de lieve vrede of de tere zieltjes.

al met al snijdt het mes aan twee kanten, is een beetje objectiviteit nooit weg en een hand in eigen boezem ook niet.
Afbeelding

joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Onze herplaatser die nu 6 maanden bij ons is was de eerste tijd ook onrustig en liep constant achter me aan terwijl hij bij zijn vorige baas nooit in een bench heeft gezeten. Is gewoon een kwestie van wennen.
Ik heb hem gewoon laten rondlopen en zijn gang laten gaan en merkte na een week of 2/3 dat het minder werd, nu is het helemaal weg en blijft hij door slapen als ik opsta.
Ik zou mijn hond nooit in een bench stoppen omdat hij onrustig is en nog moet wennen.
j.werkman
Zeer actief

Het is niet vol te houden dat het niet met jouw persoontje te maken heeft.
Ik neem toch aan dat hetgeen onder jouw naam geschreven is deel uitmaakt van wie en hoe jij bent.
En meteen wegrennen maakt ook deel uit van je persoon, evenals het zeggen dat anderen het met je eens zijn.
En dan zeggen dat je het jammer vindt.
Ik vind dat je alles wel heel gemakkelijk buiten jezelf plaatst enbij anderen neerlegd en dat is inderdaad wel jammer voor je.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb hier twee herplaatsers rond lopen. En bij eentje heb im haar overdag zeker af en toe in de bench gestopt terwijl ik thuis was. Maar wel met de reden dat zij begon te happen in benen als ze overprikkeld werd.
Dus dan had ze zeker even rust nodig. Maar nu is zij een hond die vanaf dat ze bij haar vorige baasjes kwam op 9 weken jonge leeftijd alleen de bench kent. En er uit kwam om even te plassen en poepen.
Combineer dat met extreem veel energie en een dikke plaat voor haar kop en toen nog 1 klein jongetje in huis moest het wel.
Nu ze ouder is zit ze alleen in de bench als we er niet zijn omdat ze nog alles sloopt wat ze tegen komt.

De andere herplaatser loopt tot op de dag van vandaag nog achter me aan in huis. En ik vind het prima!
Als ik opsta staat zij ook oo om mee te lopen. Harstikke gezellig.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”