Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door marian* »

Word je niet doodmoe van dit gedoe ts?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

laeken schreef:Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
Dan ben jij de eerste die ik dat hoor zeggen.
Zijn er nog meer mensen die vinden dat er hoogbejaarde, aan kanker lijdende, terminale. blinde honden op Marktplaats mogen worden aangeboden?
Door een org. die beweert begaan te zijn met honden?
Het hondje lijdt pijn.
Ik vind het walgelijk.

"Als iemand er even gelukkig mee wil zijn"
Het gaat niet om iemand, het gaat om het hondje dat ze nog willen overvliegen van Spanje naar Nederland.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

10eke schreef:
dagmar88 schreef:
10eke schreef: Heel mooi dat jouw moeder zo tevreden is Xtine; ik weet dat jij een ACE fan bent.
Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
:hmmm: Je bent meteen ace fan als je ervaring anders is dan de jouwe?
Dat niet natuurlijk maar ik weet dat Xtine ACE fan is, dat heeft zij zelf geschreven.
Ik ben niet voor en niet tegen,
ik ben realistisch.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ja, van mij mogen ze dat ook. Ik heb een hoogbejaarde kater uit het asiel gehaald, is echt van alles mee aan de hand, afgelopen kerst ging ik voor de roze spuit maar hij heeft het weer gered. Voorlopig zijn we een jaar verder sinds hij uit het asiel gekomen is en ligt hij nu te genieten in het zonnetje? Een dier kan beter in een liefdevolle omgeving sterven dan in een koud donker hok. Maargoed, dat is mijn mening. En dan maakt het me niet uit wat de nationaliteit is van dat dier.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

10eke schreef:
laeken schreef:Van mij mogen ze dat hondje aanbieden hoor. Als iemand er even gelukkig mee wil zijn en als dat hondje mag sterven in de armen van een baasje heb ik er geen problemen mee. Waarom heb jij er eigenlijk zoveel problemen mee? Want ken jij dat hondje? Wie weet hoe het met dat hondje is?
Dan ben jij de eerste die ik dat hoor zeggen.
Zijn er nog meer mensen die vinden dat er hoogbejaarde, aan kanker lijdende, terminale. blinde honden op Marktplaats mogen worden aangeboden?
Door een org. die beweert begaan te zijn met honden?
Het hondje lijdt pijn.
Ik vind het walgelijk.

"Als iemand er even gelukkig mee wil zijn"
Het gaat niet om iemand, het gaat om het hondje dat ze nog willen overvliegen van Spanje naar Nederland.
Ik ben het met je eens hoor. Die hond zou beter geholpen zijn met een spuitje, maarja ik heb begrepen dat het daarvoor inmiddels al te laat is.
Ik vind overigens dat kritische noten best gehoord mogen worden. Niemand is perfect, en met aangedragen verbeterpunten zou je blij moeten zijn als organisatie.
Ik ken de hele organisatie niet, maar ik ben wel van mening dat je ook een open oog voor zaken die wél goed gaan moet houden. Een evenwichtig oordeel werkt beter, en is misschien nog eens productief. Met alleen bashen, hoe netjes verwoord ook, bereik je niks :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

JYBD schreef:Ja, van mij mogen ze dat ook. Ik heb een hoogbejaarde kater uit het asiel gehaald, is echt van alles mee aan de hand, afgelopen kerst ging ik voor de roze spuit maar hij heeft het weer gered. Voorlopig zijn we een jaar verder sinds hij uit het asiel gekomen is en ligt hij nu te genieten in het zonnetje? Een dier kan beter in een liefdevolle omgeving sterven dan in een koud donker hok. Maargoed, dat is mijn mening. En dan maakt het me niet uit wat de nationaliteit is van dat dier.
dat is een verschil. jou kat hoefde niet te vliegen en dit hondje wel :wink:
ellen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het nog steeds niet duidelijk of dat hondje nu wel of niet naar NL had moeten komen. Ik heb dat hondje niet gezien. Mijn vorige oude hond had ook kanker en zat ook aan de pijnstillers tegen god weet wat. Beest heeft 3 hele mooie jaren gehad. Zolang ik dat hondje niet gezien heb ga ik echt geen oordeel vellen. Vliegen betekent 2 uurtjes in een bench. Wat is daar nu zo dramatisch aan? En dan een paar mooie weken, maanden of als het meevalt wie weet een jaar? Wat is daar mis mee? Zolang hij leeft kan hij beter hier dan daar leven toch?

En je wil niet weten hoe lang mensen hun lieve Fluf en Fief laten leven dus ga niet oordelen wanneer en waarom iemand een hondje moet doodmaken. Dat kun je niet voor een ander beslissen. Ik zou zeggen, kijk zelf en oordeel dan. Want zolang je niet weet hoe het hondje is en wat het hondje nog kan is er echt niks over te zeggen.
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:
JYBD schreef:Ja, van mij mogen ze dat ook. Ik heb een hoogbejaarde kater uit het asiel gehaald, is echt van alles mee aan de hand, afgelopen kerst ging ik voor de roze spuit maar hij heeft het weer gered. Voorlopig zijn we een jaar verder sinds hij uit het asiel gekomen is en ligt hij nu te genieten in het zonnetje? Een dier kan beter in een liefdevolle omgeving sterven dan in een koud donker hok. Maargoed, dat is mijn mening. En dan maakt het me niet uit wat de nationaliteit is van dat dier.
dat is een verschil. jou kat hoefde niet te vliegen en dit hondje wel :wink:
ellen
Ja, maar dat zou voor mij niet uitmaken. In een bench, een paar uurtjes, net wat laeken zegt, dat maakt ook niet uit. Als mijn ouwtje in Hongarije had gezeten en ik was hem tegen gekomen had ik hem ook laten komen.

Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Er was toch ook jaren geleden een staffie die in een asiel zat en kanker had,.. beestje heeft nog een tijdje geleefd bij zijn nieuwe baasje...als het dier geen pijn heeft of high is van de medicijnen zie ik geen probleem.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind de toon nu heel anders dan als het om andere verhalen gaat, waarin mensen er nog niet voor kiezen om een hond te laten euthanaseren.

Normaal lees je hier toch dat mensen sneller overgaan tot euthanasie en veroordelen dat iemand daar juist niet voor kiest. Vooral als het om stichtingen gaat.

En nu is men plotseling een stuk genuanceerder, omdat iemand tegen ACE zou zijn.

Ik neem niet echt een standpunt tegen of voor ACE in.
Dat oude hondje hadden ze mijns inziens beter kunnen laten inslapen en kunnen kiezen voor een jonge en gezonde hond daarvoor in plaats. Nu gaat dit hondje binnen de kortste keren tóch dood, en de jonge gezonde hond ook, omdat ze die lieten zitten in het dodingsstation.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Mensen die een oud ziek hondje zijn genadebrood geven nemen geen jong hondje. Als iemand mij een oud besje aan gaat bieden voor een laatste paar maandjes zou ik best ja zeggen. Maar dat zeg ik niet tegen een leuke mooie jonge hond. Dat is echt appels met peren vergelijken vind ik.
Afbeelding
iones
Zeer actief

laeken schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens. Mensen die een oud ziek hondje zijn genadebrood geven nemen geen jong hondje. Als iemand mij een oud besje aan gaat bieden voor een laatste paar maandjes zou ik best ja zeggen. Maar dat zeg ik niet tegen een leuke mooie jonge hond. Dat is echt appels met peren vergelijken vind ik.
Ik betwijfel alleen of er mensen zijn die zo´n ziek oud besje nemen met allerlei problemen. het is zo kansloos.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

iones schreef:
laeken schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens. Mensen die een oud ziek hondje zijn genadebrood geven nemen geen jong hondje. Als iemand mij een oud besje aan gaat bieden voor een laatste paar maandjes zou ik best ja zeggen. Maar dat zeg ik niet tegen een leuke mooie jonge hond. Dat is echt appels met peren vergelijken vind ik.
Ik betwijfel alleen of er mensen zijn die zo´n ziek oud besje nemen met allerlei problemen. het is zo kansloos.
Moet je niet zeggen. Ik ben zo'n mafkees die anderhalve maand geleden een dove, blinde, kale 18-jarige kat met een halve kaak heeft geadopteerd.
Om de stumper nog een paar weken/maanden te geven.
Zal je net zien dat de stakker nog 5 jaar leeft.
:F:
Afbeelding
JYBD
Zeer actief

iones schreef:
Ik dus wel, zijn levensverwachting was pet en wij besloten hem gewoon nog een paar maanden huiselijk warmte en liefde te geven. Dat we nu een jaar verder zijn? Daar ben ik alleen maar blij om.

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor alles is een publiek/doelgroep natuurlijk.
Vriendin van mij neemt ook altijd oudjes in huis van 12 en ouder. De 1 leeft nog een 2 jaar en de ander gaat hemelen na en half jaar.
Ze heeft een lieve DA die nog wel eens of eigenlijk heel vaak de rekening niet stuurd of alleen maar de kosten van med vraagd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor alles is een publiek/doelgroep natuurlijk.
Vriendin van mij neemt ook altijd oudjes in huis van 12 en ouder. De 1 leeft nog een 2 jaar en de ander gaat hemelen na en half jaar.
Ze heeft een lieve DA die nog wel eens of eigenlijk heel vaak de rekening niet stuurd of alleen maar de kosten van med vraagd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ik ben blij dat er nog een doelgroep is voor deze dieren. Al vrees ik dat het een kleine groep is.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Alma en ik hebben al twee hondjes van 15 herplaatst.
Een van deze hondjes heeft nog een pracht jaar gehad waarin ze ontzettend heeft genoten , ze is ook terecht gekomen bij een dame die in de regel wat oudere hondjes neemt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tineke schreef:Alma en ik hebben al twee hondjes van 15 herplaatst.
Een van deze hondjes heeft nog een pracht jaar gehad waarin ze ontzettend heeft genoten , ze is ook terecht gekomen bij een dame die in de regel wat oudere hondjes neemt.
Maar daar heb ik geen probleem mee :19: .
Waar het voor mij bij die oude hond van Ace om gaat is dat ik het ongewenst voor de hond vind om daar zo mee te sollen.
Dan kan iemand wel zeggen dat het maar een paar uurtjes in een bench is om van Spanje naar Nederland te vliegen. Dat klopt, maar het is wel vliegen in een ruim van een vliegtuig. Een hond met die lichamelijke gesteldheid, doe je dat niet aan nmm. Die gun ik echt wel nog een aantal fijne weken/maanden, maar dan wel bij iemand "om de hoek".
Als dat niet kan dan zou ik de hond een zachte dood gunnen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Liesbeth schreef:
Waar het voor mij bij die oude hond van Ace om gaat is dat ik het ongewenst voor de hond vind om daar zo mee te sollen.
Dan kan iemand wel zeggen dat het maar een paar uurtjes in een bench is om van Spanje naar Nederland te vliegen. Dat klopt, maar het is wel vliegen in een ruim van een vliegtuig. Een hond met die lichamelijke gesteldheid, doe je dat niet aan nmm. Die gun ik echt wel nog een aantal fijne weken/maanden, maar dan wel bij iemand "om de hoek".
Maar als die zachte dood dan komt na nog een aantal weken/maanden liefde gekend te hebben? Doet dat die 2 uurtjes bench niet teniet? Ik ben geneigd van wel.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marion. schreef:
Liesbeth schreef:
Maar als die zachte dood dan komt na nog een aantal weken/maanden liefde gekend te hebben? Doet dat die 2 uurtjes bench niet teniet? Ik ben geneigd van wel.
Die bench niet, maar wel die 2,5 uur vliegen en de hele rimram er omheen. Het is dus niet 2 uurtjes in de bench, het zijn er meer. Inchecken, opstijgen, ruim 2 uur vliegen, dalen, uitchecken. IK zou dat een hond niet aan doen als het niet 'nodig' is en zeker niet bij een hond die op die leeftijd is en lichamelijk niet lekker in elkaar zit (understatement).

Ik gun die hond alle liefde van de wereld, ook al is het maar 2 weken. Maar ik zou die hond ook alle stress, die zo'n herplaatsing op afstand met zich meebrengt, willen besparen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Marion. schreef:
Liesbeth schreef:
Die bench niet, maar wel die 2,5 uur vliegen en de hele rimram er omheen. Het is dus niet 2 uurtjes in de bench, het zijn er meer. Inchecken, opstijgen, ruim 2 uur vliegen, dalen, uitchecken. IK zou dat een hond niet aan doen als het niet 'nodig' is en zeker niet bij een hond die op die leeftijd is en lichamelijk niet lekker in elkaar zit (understatement).

Ik gun die hond alle liefde van de wereld, ook al is het maar 2 weken. Maar ik zou die hond ook alle stress, die zo'n herplaatsing op afstand met zich meebrengt, willen besparen.

Daar ben ik het wel mee eens. Die kat die ik heb geadopteerd, was ook zo'n wrak toen die bij de da werd binnengebracht. En in plaats van het beestje haar rust te gunnen, gingen ze haar opknappen. Inclusief een intensieve kaakoperatie.
Bij een beestje van ruim 18 jaar.
Wonder boven wonder overleefde Mo alle behandelingen en toen begon het leuren om haar te plaatsen. Niemand, zelfs de asiels niet, wilde haar hebben. En toen zat ze in de opnameruimte in een dierenartsenpraktijk. Maanden lang. In de weekenden zelfs alleen want dan is de praktijk gesloten.
Doodzielig.
Toen ik het hoorde van Sam, heb ik gezegd dat ze dan maar bij moest komen voor het laatste rukje van haar leven. En het is een heel lief dier, hoor, en ze heeft volgens mij best nog wel lol in haar leven met een continue aanvoer van lekkere hapjes, een warme slaapplek, schone bak en regelmatige ommetjes in de tuin.
Maar in de eerste instantie zouden ze niet moeten zijn begónnen aan al die medische handelingen en het dier haar rust geven.
Afbeelding
10eke
Actief

Herplaatsen jullie ook terminale hondjes die aan ongeneeslijke kanker lijden, pijn hebben, blind zijn, en welke dan ook nog een reis zal moeten doorstaan van een paar duizend km om het nieuwe thuis te bereiken?
Een hondje dat sinds kort niet meer naar buiten durft en daardoor onzindelijk is, dus blijkbaar verward/dement?

Het heeft niet met leeftijd te maken maar wel met dat het hondje pijn heeft. wat alleen maar erger zal worden.
10eke
Actief

Xtine schreef:
10eke schreef:
dagmar88 schreef:
10eke schreef: Heel mooi dat jouw moeder zo tevreden is Xtine; ik weet dat jij een ACE fan bent.
Natuurlijk verlopen de meeste adopties goed en zijn adoptanten tevreden anders zouden ze al niet meer bestaan.
Dat niet natuurlijk maar ik weet dat Xtine ACE fan is, dat heeft zij zelf geschreven.
ik ben realistisch.

Xtine, vind jij onderstaand verkooppraatje van ACE realistisch?
Ik vind het meer een verhaaltje van een sprookjesverteller.

Vele mensen worden geraakt door dergelijke verhaaltjes, wat natuurlijk krek de bedoeling is.
En ja, ik geef toe, ben er zelf ook ingetrapt.
Achteraf bleek van het zielige verhaaltje bij het profiel van mijn hond Carmina niets te kloppen.
Zou aan een zware, ijzeren ketting gehangen hebben, 4 keer rond haar nek gewrongen,
Kou, hevige wind, schokkend lijf, hijgend, uitgeput, pijn, paniek, doodsangst....
Dat zou haar aangedaan zijn door haar wrede baasje.
Later heeft de voorzitster van ACE zich per ongeluk laten ontvallen dat Carmina op straat is gevonden..

PLATITO

Ach zie nu toch ne keer wat een schoon hondje! Hoe schoon, que lindo! Hoe oud is hij? 12 jaar! Oh, wat zielig! En zo gaan ze verder naar de volgende kooi, want 12 jaar, daar beginnen ze niet aan. Zo kreeg kleine PLATITO veel voorbijgangers van de lichting "Driekoningenactie: neem een pup mee naar huis en dump binnen de drie maanden! - of - hou het vrouwtje voor verse pups!"
Hij werd gedumpt met Kerst. Zijn plaatsje werd vervangen door een verse puppy van een mooi lief moedertje dat daar ook in cel 45 zat. Haar pupjes gingen als sneeuw voor de zon weg, maar zij als mama bleef wachten op dag 10 om dan de spuit ter dood in zich te krijgen!
Kleine PLATITO stak zijn kleine hoofdje door de tralies, smekend aan alle voorbijgangers om hem toch maar te zien. Zijn grote bruine oogjes smekend naar een oplossing. Dit kon toch niet! Help me?
Maar hoe goed hij ook zijn best deed, onze lieverd had geen geluk. Zelfs de ijsmensen van het dodingstation wilden hem ons niet geven. Hij is veel te oud, wat ga je met "DAT" doen?
Wonderbovenwonder kregen we hem mee. Wat een schatje, wat een leven heeft hij nog in dat kleine lijfje zitten. Die ronde bruine kijkers kijken je aan en hij dankt je met zijn likjes elke dag. Hij is niet gelukkig waar hij is, tussen zovele hondjes met datzelfde lot, maar past zich aan want hij is blij dat hij nog leven mag. Hij besefte maar al te goed waar hij doorheen ging en van wat hij gered werd.
Van dit kleine ventje kunnen we allemaal een lesje leren. Hij gaf nooit op, bleef hopen en bleef dat kopje door de tralies steken, zijn grote ronde ogen gebruiken en wat er ook werd gezegd over hem, hij gaf niet op, ging niet in een hoekje zitten maar bleef volhouden. Oud rakkertje, een grote les van je geleerd: nooit de moed opgeven, ook niet in moeilijke momenten...

ter adoptie bij
ace-charity
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

10eke schreef:
Herplaatsen jullie ook terminale hondjes die aan ongeneeslijke kanker lijden, pijn hebben, blind zijn, en welke dan ook nog een reis zal moeten doorstaan van een paar duizend km om het nieuwe thuis te bereiken?
Een hondje dat sinds kort niet meer naar buiten durft en daardoor onzindelijk is, dus blijkbaar verward/dement?

Het heeft niet met leeftijd te maken maar wel met dat het hondje pijn heeft. wat alleen maar erger zal worden.
Ja natúúrlijk, Na1000xhetzelfdegedramwetenwehetwelleke :ok:
Dat vinden we hier allemaal volstrekt normaal.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

10eke schreef:
Xtine schreef:
10eke schreef:
dagmar88 schreef:
ik ben realistisch.

Xtine, vind jij onderstaand verkooppraatje van ACE realistisch?
Ik vind het meer een verhaaltje van een sprookjesverteller.

Vele mensen worden geraakt door dergelijke verhaaltjes, wat natuurlijk krek de bedoeling is.
En ja, ik geef toe, ben er zelf ook ingetrapt.
Achteraf bleek van het zielige verhaaltje bij het profiel van mijn hond Carmina niets te kloppen.
Zou aan een zware, ijzeren ketting gehangen hebben, 4 keer rond haar nek gewrongen,
Kou, hevige wind, schokkend lijf, hijgend, uitgeput, pijn, paniek, doodsangst....
Dat zou haar aangedaan zijn door haar wrede baasje.
Later heeft de voorzitster van ACE zich per ongeluk laten ontvallen dat Carmina op straat is gevonden..

PLATITO

Ach zie nu toch ne keer wat een schoon hondje! Hoe schoon, que lindo! Hoe oud is hij? 12 jaar! Oh, wat zielig! En zo gaan ze verder naar de volgende kooi, want 12 jaar, daar beginnen ze niet aan. Zo kreeg kleine PLATITO veel voorbijgangers van de lichting "Driekoningenactie: neem een pup mee naar huis en dump binnen de drie maanden! - of - hou het vrouwtje voor verse pups!"
Hij werd gedumpt met Kerst. Zijn plaatsje werd vervangen door een verse puppy van een mooi lief moedertje dat daar ook in cel 45 zat. Haar pupjes gingen als sneeuw voor de zon weg, maar zij als mama bleef wachten op dag 10 om dan de spuit ter dood in zich te krijgen!
Kleine PLATITO stak zijn kleine hoofdje door de tralies, smekend aan alle voorbijgangers om hem toch maar te zien. Zijn grote bruine oogjes smekend naar een oplossing. Dit kon toch niet! Help me?
Maar hoe goed hij ook zijn best deed, onze lieverd had geen geluk. Zelfs de ijsmensen van het dodingstation wilden hem ons niet geven. Hij is veel te oud, wat ga je met "DAT" doen?
Wonderbovenwonder kregen we hem mee. Wat een schatje, wat een leven heeft hij nog in dat kleine lijfje zitten. Die ronde bruine kijkers kijken je aan en hij dankt je met zijn likjes elke dag. Hij is niet gelukkig waar hij is, tussen zovele hondjes met datzelfde lot, maar past zich aan want hij is blij dat hij nog leven mag. Hij besefte maar al te goed waar hij doorheen ging en van wat hij gered werd.
Van dit kleine ventje kunnen we allemaal een lesje leren. Hij gaf nooit op, bleef hopen en bleef dat kopje door de tralies steken, zijn grote ronde ogen gebruiken en wat er ook werd gezegd over hem, hij gaf niet op, ging niet in een hoekje zitten maar bleef volhouden. Oud rakkertje, een grote les van je geleerd: nooit de moed opgeven, ook niet in moeilijke momenten...

ter adoptie bij
ace-charity

Allemachtig. :roll:
Word je nou niet moe van jezelf?
Ga een eigen facebookpagina oprichten en spam die vol met anti-Ace-praatjes. Hoef je ons er niet meer mee te vervelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

10eke schreef:

Al klaar met je lastercampagne?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ik snap niet zo goed waarom deze persoon hier dit platform krijgt om niks anders te doen dan een stichting zwart te maken. Ik snap prima dat er goede en slechte stichtingen zijn. Gelukkig is er ook internet.

De enige die deze persoon hier eigenlijk mee naait zijn de honden van ACE. Wie weet ziet iemand een hele leuke toffe hond en wil diegene de hond een kans geven. Dan gaan ze even internetten. (iets wat de TS blijkbaar pas NA dat ze een hond nam ging doen..... :oohja: :roll: ) en dan laten ze de hond zitten omdat deze lastercampagne een beslissende factor wordt.

Wat mij betreft haal je mensen zoals dit van het forum want ze blijft papegaaien en heeft verder geen enkele inbreng hier. Haar punt is gemaakt. Maar ze weet van geen ophouden en lijkt wel een pitbull die zich vastgebeten heeft. Ik zie geen meerwaarde van een topic van 17 pagina's over iets wat haar eigen domme schuld is. Mensen die broodfokpups halen lopen daarna ook altijd te janken op internet. Ipv dat ze internet eens gebruiken VOORDAT ze een hond halen.

En nogmaals, ik geloof ook geen reet van het verhaal van de TS. Nu staat er weer dat ze toegegeven hebben dat de hond van de straat kwam. Wat maakt dat uit en waarom is dat belangrijk. Daarnaast geloof ik er dus helemaal niks van. Laster waar ze lasteren kan en dat lijkt me nu wel klaar inmiddels toch?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Precies!
Je pakt er niet alleen de stichting mee, maar ook diens honden! Hou je van honden 10neke? Zou jij een hond een kans misgunnen?
JYBD
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Maar wat doen die 2 uurtjes in die bench in dat vliegtuig er nu toe als er daarna nog een jaar warmte en liefde komt? Nog een tijd in een kil hok met eventuele kwalen en zonder warmte en liefde is volgens mij veel stressvoller.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”