Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als een dolle in het bos
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Als een dolle in het bos
Ik vind ook dat een hond zoveel mogelijk los moet. Ik heb mijn eigen hond nooit aan de riem en wij vergeten soms gewoon een riem mee te nemen. Dan gaan we lekker wandelen en de hond is dan altijd los. Ik kan de hond even vast pakken aan het vlooienbandje als er een auto komt op een smalle weg. Verder komt ze vanzelf naast lopen bij honden en tegenliggers, fietsen en auto's.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je je hond niet los laat leert hij ook niet loslopen. Pups laat ik ook daar waar dat kan standaard los.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
paarden leiband is in elk geval sterk genoeg...
Als ik je 1 tip mag geven...ga alstjeblieft oefenenen en trainen op loslopen
Ik heb het na een half jaar niet meer geprobeerd nadat Rimpel er een paar keer vandoor was gegaan
met als gevolg dat hij daarna nooit meer los kon (meerdere factoren hoor, het was een intacte reu en dat klikte niet zo heeeeeel gezellig met andere reuen) en ik dus altijd met een aangelijnde hond rondliep en op moest letten dat hij niet uit huis ontsnapte..
Als ik IETS over kon doen dan was het dat wel in elk geval...
Echt...dat gaat je zoveeeeel leuks opleveren.
Geloof me..
Ik weet wat ik zeg na bijna 12 jaar met een aangelijnde hond rondlopen
7 jaar geleden kwam Muis erbij, die kan prima loslopen en toen pas merkte ik hoe FIJN dat is..
Ik geniet daar nog steeds verschrikkelijk van met Muis en bij een volgendende hond wil ik dat weer.
Als ik je 1 tip mag geven...ga alstjeblieft oefenenen en trainen op loslopen
Ik heb het na een half jaar niet meer geprobeerd nadat Rimpel er een paar keer vandoor was gegaan
met als gevolg dat hij daarna nooit meer los kon (meerdere factoren hoor, het was een intacte reu en dat klikte niet zo heeeeeel gezellig met andere reuen) en ik dus altijd met een aangelijnde hond rondliep en op moest letten dat hij niet uit huis ontsnapte..
Als ik IETS over kon doen dan was het dat wel in elk geval...
Echt...dat gaat je zoveeeeel leuks opleveren.
Geloof me..
Ik weet wat ik zeg na bijna 12 jaar met een aangelijnde hond rondlopen
7 jaar geleden kwam Muis erbij, die kan prima loslopen en toen pas merkte ik hoe FIJN dat is..
Ik geniet daar nog steeds verschrikkelijk van met Muis en bij een volgendende hond wil ik dat weer.
-
Lemuria
Ik heb Izzy vanaf dag 2 loslopen in het bos/andere veilige plekken. Een pup volgt over het algemeen toch wel en met veel beloning kun je zo heel makkelijk een losloper creeeren. Af en toe ging ik op m'n hurken zitten en riep haar dan heel enthousiast, dat koppelde ik dan aan het woordje "hier". Bij m'n vorige honden heb ik dit heel anders gedaan en reageerden ze een beetje "meh" als ik riep, maar Izzy komt direct aan gedenderd als ik "hier" roep, want dat betekent knuffels en koekjes.
Nu is dé tijd om te leren
Nu is dé tijd om te leren
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Inderdaad, leren loslopen is essentieel. Bovendien heb je nu het voordeel dat hij in de buurt blijft (relatief) terwijl hij steeds verder weg zal gaan naarmate hij ouder wordt. Dit is dus juist de leeftijd te leren loslopen.
Mijn wettertje van 10 maanden vertoont vergelijkbaar gedrag, bedacht ik me vanmorgen, maar dan bij water.
Water vindt ze zóóóóó spannend! Maar ze durft er niet in, hooguit met twee voorpoten, en daardoor gaat ze als een dolle rondjes rennen als we bij water in de buurt zijn waar ze in zou kunnen. Het is een vorm van frustratie afreageren, frustratie die ze opbouwt doordat ze het water zo spannend vindt.
Ik denk dat jouw pup net zoiets doet: dat soort paadjes zijn heel erg spannend en daardoor gaat hij zo rennen.
Als je hem nou eens loslaat en blijft staan? Ik denk dat hij na een minuut is uitgerend eerlijk gezegd.
Je kunt het wel gaan verbieden, maar waarom eigenlijk? Hij doet niets stouts tenslotte.
Je kunt altijd iets van het pad af gaan staan, achter een boom of zo.
Aldoor je hond in gedrag kort houden heeft vooral tot gevolg dat hij straks alle kansen grijpt die hij ziet om er vandoor te gaan namelijk, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Mijn wettertje van 10 maanden vertoont vergelijkbaar gedrag, bedacht ik me vanmorgen, maar dan bij water.
Water vindt ze zóóóóó spannend! Maar ze durft er niet in, hooguit met twee voorpoten, en daardoor gaat ze als een dolle rondjes rennen als we bij water in de buurt zijn waar ze in zou kunnen. Het is een vorm van frustratie afreageren, frustratie die ze opbouwt doordat ze het water zo spannend vindt.
Ik denk dat jouw pup net zoiets doet: dat soort paadjes zijn heel erg spannend en daardoor gaat hij zo rennen.
Als je hem nou eens loslaat en blijft staan? Ik denk dat hij na een minuut is uitgerend eerlijk gezegd.
Je kunt het wel gaan verbieden, maar waarom eigenlijk? Hij doet niets stouts tenslotte.
Je kunt altijd iets van het pad af gaan staan, achter een boom of zo.
Aldoor je hond in gedrag kort houden heeft vooral tot gevolg dat hij straks alle kansen grijpt die hij ziet om er vandoor te gaan namelijk, en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
-
Gijsstabij
Ik heb alle tips/adviezen/ervaringen gelezen en ga alles in beraad nemen zoals men dat zegt
Los laten leren lopen vind ik belangrijk maar dat moet het in een omgeving waarvan ik vind dat het mag en veilig is
Al heb ik een vermoeden dat gijs een van de stabij's is die wel eens zijn neus achterna kan gaan en pas terug komt wanneer hij zin heeft
eerst proberen in een prikkelarme omgeving dus, haha. Daarna opbouwen
Dit weekend was ik van plan om weer naar hetzelfde paadje te gaan,
misschien omdat hij er nu al een keer is geweest het allemaal niet meer zo nieuw en spannend is,
kijken of hij dan nog steeds zo dol doet, haha
en anders heb ik meerdere tactieken in mn achterzak!
Los laten leren lopen vind ik belangrijk maar dat moet het in een omgeving waarvan ik vind dat het mag en veilig is
Al heb ik een vermoeden dat gijs een van de stabij's is die wel eens zijn neus achterna kan gaan en pas terug komt wanneer hij zin heeft
eerst proberen in een prikkelarme omgeving dus, haha. Daarna opbouwen
Dit weekend was ik van plan om weer naar hetzelfde paadje te gaan,
misschien omdat hij er nu al een keer is geweest het allemaal niet meer zo nieuw en spannend is,
kijken of hij dan nog steeds zo dol doet, haha
en anders heb ik meerdere tactieken in mn achterzak!
-
Gijsstabij
We hebben vanmorgen weer in het bos gelopen, niet dezelfde plek
een stuk waar nauwelijks gelopen word en véél wild loopt (ik zag sporen van herten)
Meneer aan de lange lijn gedaan, 15m, wij lopen gewoon vooruit, hij gaat snuffelen en komt op een gegeven moment weer aanracen
Stuk langs de weg even aan de gewone lijn weer, daarna een stuk door het bos weer
toen aan de korte lijn gehouden en dat ging ook prima, wss omdat hij toen ook al een beetje moe was
Geen gek getrek of debiel gedoe gehad
het was wel een breed pad, maar dit ging in ieder geval fantastisch!!!
Binnenkort ook op een smal paadje proberen
Maar ben alweer supertrots, als er geen gedoe is dan is het ook gewoon superleuk en word ik er helemaal vrolijk van
wat hij natuurlijk ook weer merkt
een stuk waar nauwelijks gelopen word en véél wild loopt (ik zag sporen van herten)
Meneer aan de lange lijn gedaan, 15m, wij lopen gewoon vooruit, hij gaat snuffelen en komt op een gegeven moment weer aanracen
Stuk langs de weg even aan de gewone lijn weer, daarna een stuk door het bos weer
toen aan de korte lijn gehouden en dat ging ook prima, wss omdat hij toen ook al een beetje moe was
Geen gek getrek of debiel gedoe gehad
het was wel een breed pad, maar dit ging in ieder geval fantastisch!!!
Binnenkort ook op een smal paadje proberen
Maar ben alweer supertrots, als er geen gedoe is dan is het ook gewoon superleuk en word ik er helemaal vrolijk van
wat hij natuurlijk ook weer merkt
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
En je mag je tevredenheid best kenbaar maken aan je hondje
had je die lange lijn nog in je handen of sleepte dat gewoon achter de hond aan over de grond?
-
Gijsstabij
Ik had hem wel vast maar een heel stuk sleepte gewoon over de grond,
geen te lang stuk want hij bleef achter alle struikjes enzo hangen, haha
geen te lang stuk want hij bleef achter alle struikjes enzo hangen, haha