Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras meest geschikt?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi en tat
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Welk ras meest geschikt?

Ongelezen bericht door Demi en tat »

Cane corso zou ik voor gaan, heel lief en beschermend.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Er passen veel rassen op die manier.
Maar in de praktijk kan je je denk ik niet 100% aanpassen op een hond. Je hebt nou eenmaal een levensstijl en voorkeuren.
Ik vind newfoundlanders, Leonbergers uitermate geschikt voor kleine kinderen vanwege hun tolerante houding, ook voor grotere hoor, maar denk wel dat als je uiteindelijk dan echt een speelmaatje zoekt voor de kinderen, een Leo/Newf daar misschien wat minder in is geïnteresseerd.
Gemiddelde golden of labrador van 3+ kan ook prima. (jonger zou ik niet doen)
Corgi's zijn denk ik vrij wisselend, Apple is de grootste kindervriend die ik ken, speelt ook gewoon heel erg leuk met ze (brengt bal terug en laat de bal zonder commando los en komt 'm met plezier terugbrengen) Maar kan me ook wel voorstellen dat er corgi's zijn die kinderen misschien iets minder vinden. Helemaal zeker weten doe je het helaas nooit.

Wel zou ik eerst hond volwassen laten worden, of wachten totdat kind een jaar of 3-4 is.
Maar dat is ook persoonlijk voor een deel.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Als mensen om een specifieke reden voor een ras kiezen kan ik dat soms goed begrijpen. Maar als je enige eis is dat de hond goed te houden is als gezinshond dan zijn er binnen een dag 100 geschikte hondjes te vinden die niet direct van een fokker komen of geen rashond zijn, en vind ik het ergens hypocriet om voor een raspup te gaan. Maar dat is mij persoonlijk, en daarom zou ik dus maar gewoon geen advies geven.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Roo schreef:Als mensen om een specifieke reden voor een ras kiezen kan ik dat soms goed begrijpen. Maar als je enige eis is dat de hond goed te houden is als gezinshond dan zijn er binnen een dag 100 geschikte hondjes te vinden die niet direct van een fokker komen of geen rashond zijn, en vind ik het ergens hypocriet om voor een raspup te gaan. Maar dat is mij persoonlijk, en daarom zou ik dus maar gewoon geen advies geven.
:U:
hypocriet is huichelachtig.
waar huichelt iemand die voor een raspup gaat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Roo schreef:Als mensen om een specifieke reden voor een ras kiezen kan ik dat soms goed begrijpen. Maar als je enige eis is dat de hond goed te houden is als gezinshond dan zijn er binnen een dag 100 geschikte hondjes te vinden die niet direct van een fokker komen of geen rashond zijn, en vind ik het ergens hypocriet om voor een raspup te gaan. Maar dat is mij persoonlijk, en daarom zou ik dus maar gewoon geen advies geven.
Oh?
Waarom is dat hypocriet? :U:

Er is een hele rasgroep (Gezelschapshonden) met rassen die daar voor gefokt worden.
Alleen misschien niet allemaal geschikt voor een gezin met kleine kinderen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roo
Zeer actief

renee-uk schreef:

Ik bedoel daar mee dat veel mensen uitdragen dat ze een enorme liefde voor honden kennen, maar vaak niet willen kijken naar honden die het hard nodig hebben of 'buiten de boot' vallen, al is er niks mis met ze. Dat geldt vooral als ze dus naast gezinshond geen enkele eisen hebben of passies hebben voor bepaalde rassen.

Niemand hoeft 'de rotzooi van andere mensen op te ruimen' en persee te kiezen voor een asielhond of herplaatser, alleen ik zelf zou als dierenliefhebber wel eerst daar rondkijken, omdat die honden er ook niet om gevraagd hebben iemands rotzooi te worden en er toch al zijn. Maar nogmaals, dit is een persoonlijke opvatting.

Ik zou ieder vrij laten in zijn keus en er moet niks verplicht of verboden worden wat betreft de aanschaf van honden, maar ik zou dit voorbeeldgezin dus geen rashond kunnen adviseren.

edit: misschien was hypocriet niet het juiste woord en was ik beter voor eigenaardig gegaan
renee-uk
Zeer actief

Roo schreef:
renee-uk schreef:

Ik bedoel daar mee dat veel mensen uitdragen dat ze een enorme liefde voor honden kennen, maar vaak niet willen kijken naar honden die het hard nodig hebben of 'buiten de boot' vallen, al is er niks mis met ze. Dat geldt vooral als ze dus naast gezinshond geen enkele eisen hebben of passies hebben voor bepaalde rassen.

Niemand hoeft 'de rotzooi van andere mensen op te ruimen' en persee te kiezen voor een asielhond of herplaatser, alleen ik zelf zou als dierenliefhebber wel eerst daar rondkijken, omdat die honden er ook niet om gevraagd hebben iemands rotzooi te worden en er toch al zijn. Maar nogmaals, dit is een persoonlijke opvatting.

Ik zou ieder vrij laten in zijn keus en er moet niks verplicht of verboden worden wat betreft de aanschaf van honden, maar ik zou dit voorbeeldgezin dus geen rashond kunnen adviseren.
ja dat snap ik, snap alleen nog steeds niet waarom het hypocriet is om een raspup te willen :U:

edit:
ik snap sowieso niet wat anderen te vinden hebben van iemands hondenkeus.
al gaat de hele herplaatscommissie inclusief buitenlandsehondenredders op zijn kop staan, als ik een raspup wil schaf ik me die gewoon aan.
en als ik een herplaatser of een hondje uit het buitenland wil doe ik dat ook, ongeacht wat fokkers en rashondenmensen daarvan vinden.
laat mensen gewoon hun eigen keuzes maken; zij zijn degenen die met die hond leven moeten en niet degenen die staan te schreeuwen wat er aan die keus allemaal niet deugt.

de enige uitzondering vind ik de broodfok.
die is te verschrikkelijk om los te lopen en wat mij betreft steunt helemaal niemand die zodat dat vreselijke uitbuiten van honden eindelijk eens afgelopen is.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 sep 2014 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Roo schreef:edit: misschien was hypocriet niet het juiste woord en was ik beter voor eigenaardig gegaan
Ik snap net zo min waarom dat eigenaardig zou zijn. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

oh de edit had ik niet gezien, maar eigenaardig vind ik net zo goed onzin, zie mijn vorige post.
Afbeelding

Roo
Zeer actief

renee-uk schreef: al gaat de hele herplaatscommissie inclusief buitenlandsehondenredders op zijn kop staan, als ik een raspup wil schaf ik me die gewoon aan.
roo schreef: Ik zou ieder vrij laten in zijn keus
en als ik een herplaatser of een hondje uit het buitenland wil doe ik dat ook, ongeacht wat fokkers en rashondenmensen daarvan vinden.
laat mensen gewoon hun eigen keuzes maken
renee-uk schreef: ik snap sowieso niet wat anderen te vinden hebben van iemands hondenkeus.
ik heb gewoon een mening
renee-uk
Zeer actief

Roo schreef: ik heb gewoon een mening
maar je veroordeelt zo even en passant wel mensen die anders denken dan jij.
zoals hier:
Roo schreef:Ik bedoel daar mee dat veel mensen uitdragen dat ze een enorme liefde voor honden kennen, maar vaak niet willen kijken naar honden die het hard nodig hebben of 'buiten de boot' vallen, al is er niks mis met ze. Dat geldt vooral als ze dus naast gezinshond geen enkele eisen hebben of passies hebben voor bepaalde rassen.
mensen mogen echt helemaal zelf weten wat voor hond ze nemen hoor, daar hebben ze jouw goedkeuring echt niet voor nodig en je hebt er geen klap mee te maken ook nog :roll:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 23 sep 2014 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Ik denk dat een golden retriever van een goede fokker(geen brookfok) een veilige keus is.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Marco88 schreef:Ik denk dat een golden retriever van een goede fokker(geen brookfok) een veilige keus is.
stond die niet ergens hoog op een van die lijstjes waar jij altijd te pas en vaker nog te onpas mee aan komt kakken?
Afbeelding

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

renee-uk schreef:
Marco88 schreef:Ik denk dat een golden retriever van een goede fokker(geen brookfok) een veilige keus is.
stond die niet ergens hoog op een van die lijstjes waar jij altijd te pas en vaker nog te onpas mee aan komt kakken?
Doe niet zo brutaal kleuter
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Marco88 schreef:
renee-uk schreef:
Doe niet zo brutaal kleuter
oh gaaf als je geen normaal antwoord weet geef je maar een compliment, dat moesten meer mensen doen.
dank je wel :flower:
Afbeelding

Roo
Zeer actief

renee-uk schreef:
zoals hier:
Roo schreef:Ik bedoel daar mee dat veel mensen uitdragen dat ze een enorme liefde voor honden kennen, maar vaak niet willen kijken naar honden die het hard nodig hebben of 'buiten de boot' vallen, al is er niks mis met ze. Dat geldt vooral als ze dus naast gezinshond geen enkele eisen hebben of passies hebben voor bepaalde rassen.
mensen mogen echt helemaal zelf weten wat voor hond ze nemen hoor, daar hebben ze jouw goedkeuring echt niet voor nodig en je hebt er geen klap mee te maken ook nog :roll:
Ja daar heb ik een oordeel over. Maar het is leven en laten leven .
Ik begrijp niet dat je steeds in elk topic maar door en door gaat op die manier,
gewoon een rellende trut.
renee-uk
Zeer actief

Roo schreef:
renee-uk schreef:
zoals hier:
Ja daar heb ik een oordeel over. Maar het is leven en laten leven .
Ik begrijp niet dat je steeds in elk topic maar door en door gaat op die manier,
gewoon een rellende trut.
oh jij doet niet aan complimentjes als je geen normaal antwoord weet.
jammer, ik vond dat net zo leuk :(
Afbeelding

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

renee-uk schreef: maar je veroordeelt zo even en passant wel mensen die anders denken dan jij.
zoals hier:
Ik vind dit (als rashondenliefhebber) helemaal niet veroordelend.

Roo laat die mensen toch ook hun gang gaan? Als je een mening hebt betekent het niet automatisch dat je vindt dat anderen daar naar moeten handelen hoor ;)
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik ga voor mijn eigen favorieten. Als de hond er is voordat de baby komt en ze willen een flinke hond dan een newfoundlander (niet eerst baby en iets later de pup omdat ze nogal lomp kunnen zijn in het begin) en als ze een maatje kleiner willen een lagotto.
Sandra
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als ik in die positie zou zitten, zou ik een gezellig klein swiffertje nemen, geen chihauhau, die vind ik dan weer te klein, maar een Lhasa Apso of dwergpoedel of zoiets dergelijks, dat als de kinderen wat groter zijn, ze ook met het hondje kunnen wandelen (onder begeleiding) maar dat ze er ook echt mee kunnen spelen, zonder kans dat ze ondersteboven worden gelopen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”