Kitsune schreef:En als je op voorhand al weet dat resultaten verkregen uit dierproeven niet representatief zijn voor de mens, dan hoef je dat niet nogmaals via proeven te staven.
Dát ben ik zeker met je eens ! (Neem als voorbeeld de proeven die in het verleden bij een universiteit zijn gedaan, hier werden de beenderen van dieren gebroken om te kijken hoe het genezingsproces verliep bij mensen. Dit was/is totaal niet representatief aangezien het bewegingsapparaat van de mens heel anders belast wordt dan dat van dieren, dus ja... In mijn ogen onzinnig... En zo zijn er nog legio voorbeelden.)
Wat ik probeerde aan te geven is dat er zat proeven zijn geweest waarbij men dit op voorhand niet wist. Kortom, er zijn proeven gedaan waarbij men hier dus pas later achter kwam...
En zoals ik al aangaf, in dit specifieke geval zijn nota bene alternatieven bekend, maar die zijn te duur. Dan vind ik het gewoon misdadig om daar vanuit kostenbesparing levende wezens voor te gebruiken.
Indien er alternatieven zijn dan ben ik het volledig met je eens ! Echter, deze zijn er niet altijd...!
Kortom, om meteen álle dierproeven als zijnde nutteloos en overbodig te bestempelen (en dat maak ik op uit jou reactie), vind ik erg kort door de bocht...