Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door renee-uk »

Donnaperra schreef:
malinois schreef:Oh gut als je t oneens bent met de lasterpraktijken van bepaalde leden die alleen lid zijn geworden om hun gal te spuwen zonder enig interesse in andere honden van leden ben je ineens ace vriend. Tja dat kan ook misschien dan gewoon je eigen forum oprichten voor specifieke lasterpraktijken
Dat woordje ACE vriend komt bij mij vandaan. Gewoon man en paard noemen joh. Kan ook verhelderend werken. Zo ook je opmerking "lasterpraktijken". Kun jij helemaal niet over oordelen.
Net als "bepaalde leden", En "zonder interesse in andere honden van leden".
Een heleboel aannames, teksten zonder enige inhoud.
Je komt inhoudelijk helemaal nergens mee. Nou dat vind ik nou laster.
Laster is het als je opmerkingen maakt die niet waar zijn.

On topic betreft het hier vreselijke ervaring met stichting ACE.
Nou dat zijn het hier toch allemaal? Wat is daar nou mis mee?
En altijd weer het zelfde liedje. Ö, je bent zeker een haatdragende ex vrijwilliger. O, je moet ergens anders een topic openen.
Nee, helemaal niet, iemand opent hier een topic en dan komen er anderen ook hun ervaringen vertellen. Dat is geen gal spuwen dat is de waarheid boven tafel proberen te halen.
Wat bevalt jou hier nou toch niet aan? Kom op grote kerel zijn hoor. Niet meteen janken.
doe maar niet teveel uit je duim zuigen als je noch man noch paard kent, dat maakt je andere verhaaltjes ook niet erg geloofwaardig.
ik begrijp werkelijk niet dat jullie niet inzien dat je op deze manier jullie zaak meer kwaad dan goed doet, maar dat zal ongetwijfeld voor de zoveelste keer weer aan mij liggen.
nou ja, dat is dan maar zo!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Donnaperra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Donnaperra »

doe maar niet teveel uit je duim zuigen als je noch man noch paard kent, dat maakt je andere verhaaltjes ook niet erg geloofwaardig.
ik begrijp werkelijk niet dat jullie niet inzien dat je op deze manier jullie zaak meer kwaad dan goed doet, maar dat zal ongetwijfeld voor de zoveelste keer weer aan mij liggen.
nou ja, dat is dan maar zo![/quote]

Ja dat is nou juist het prettige, ik ken wel degelijk man en paard. Ik ken zelfs ook vrouw en hond.
Dus dat kun jij helemaal niet zo zeggen. Welke zaak heb jij het dan over? De honden verkoop zaak?, het aan de kaak stellen van wantoestanden zaak wat topicstartster heeft gedaan? Of je eigen zaakje?.
Wordt ff duidelijk man net als de commando's bij herders. Kun je ook niet aankomen met t zal wel aan mij liggen. Wordt je meteen op afgerekend. Herders zijn pracht beesten maar hebben wel een consequente aanpak nodig. Succes.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
renee-uk
Zeer actief

Donnaperra schreef:
renee-uk schreef:doe maar niet teveel uit je duim zuigen als je noch man noch paard kent, dat maakt je andere verhaaltjes ook niet erg geloofwaardig.
nou ja, dat is dan maar zo!
Ja dat is nou juist het prettige, ik ken wel degelijk man en paard. Ik ken zelfs ook vrouw en hond.
Dus dat kun jij helemaal niet zo zeggen. Welke zaak heb jij het dan over? De honden verkoop zaak?, het aan de kaak stellen van wantoestanden zaak wat topicstartster heeft gedaan? Of je eigen zaakje?.
Wordt ff duidelijk man net als de commando's bij herders. Kun je ook niet aankomen met t zal wel aan mij liggen. Wordt je meteen op afgerekend. Herders zijn pracht beesten maar hebben wel een consequente aanpak nodig. Succes.
oh grote goden, nou heb ik al een eigen zaakje ook :LOL:
je weet blijkbaar zelf niet meer wat je allemaal raaskalt.
ik geef antwoord op jouw antwoord aan malinois waarin je doorgaat op de ace vrienden, waarvan je mij ook beticht.
Donnaperra schreef:Dat woordje ACE vriend komt bij mij vandaan. Gewoon man en paard noemen joh. Kan ook verhelderend werken.
en ik weet toch wel heel zeker dat ik geen ace vriend ben en ook dat jij noch mij noch mijn hond kent.

maar je zoekt het maar fijn uit met je rare manier van discussieren en de zaken omdraaien of uit je duim zuigen, ik ben er wel klaar mee.
ik weet alleen wel dat als ik ooit iets of iemand wil promoten ik jou kom vragen om het/hem af te breken, betere reclame kun je niet hebben :ok:

*quote gerepareerd
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Donnaperra schreef:
Dat woordje ACE vriend komt bij mij vandaan. Gewoon man en paard noemen joh. Kan ook verhelderend werken. Zo ook je opmerking "lasterpraktijken". Kun jij helemaal niet over oordelen.

En altijd weer het zelfde liedje. Ö, je bent zeker een haatdragende ex vrijwilliger. O, je moet ergens anders een topic openen.
Nee, helemaal niet, iemand opent hier een topic en dan komen er anderen ook hun ervaringen vertellen. Dat is geen gal spuwen dat is de waarheid boven tafel proberen te halen.
Wat bevalt jou hier nou toch niet aan? Kom op grote kerel zijn hoor. Niet meteen janken.
Jij spoort echt niet he?! :mrgreen: Verklaart me zo ineens genoeg... he succes met jullie lastercampagne...

Oh enne... kerel???!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
Donnaperra schreef:

Jij spoort echt niet he?! :mrgreen: Verklaart me zo ineens genoeg... he succes met jullie lastercampagne...

Oh enne... kerel???!
ik ben ook al een man :jank:
Afbeelding

10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

JYBD schreef:Wat ik me, na weer een paar dagen meelezen, afvraag 10eke, is het volgende, waarom heb jij eigenlijk in eerste instantie een hond via ACE genomen?

Ik werd geraakt door het verhaaltje wat bij het profiel van Carmina stond, namelijk:

Carmina was door haar baasje aan een zware ijzeren ketting opgehangen wat haar duidelijk pijn deed, in paniek en angst
trok ze heen en weer in de hoop de vrijheid te kunnen winnen met de kracht die ze nog had.
Maar dat was niet mogelijk, de ketting was tot 4 keer rond haar nek gewrongen en ze kon de strijd niet winnen.
Ze was de vorige avond laat hier vastgebonden, zonder bescherming of wat dan ook voor de koude, de hevige wind die
er heerst.
Maar haar baasje had rustig zijn plan kunnen uitvoeren en was van zijn probleem verlost.

Met heel veel rustige woorden en kalmte werd ze stilaan minder wild en gaf zich uitgeput over, hijgend en met ogen van
doodsangst.
Haar hele lijfje schokte, wat gaat er nu met mij gebeuren, wat is dit allemaal!??
Bij onderzoek van onze dierenarts bleek dat ze reeds gesteriliseerd was...Kan je je indenken...
Wie is CARMINA, wie liet je hier achter?

We zullen het nooit weten, jouw verleden bij die mensen... Praten kunnen ze jammer genoeg niet,
maar hun ogen spreken meer dan wij ooit zouden kunnen vertellen...

Volgens de voorzitster van ACE zou Carmina geen enkele kans gehad hebben om ooit nog het asiel te verlaten daar zij groot,
zwart en oud was en zou zij dus haar laatste jaren in een hok hebben moeten doorbrengen.
Ik vond dat heel erg triest en daar een van mijn oude honden enkele maanden eerder was overleden kon en wilde ik Carmina nog een paar goede jaren geven.

Er zijn mensen (zoals ik) die gevoelig zijn voor dergelijke verhaaltjes en bij wie het niet opkomt dat deze wel eens uit de
dikke duim van de voorzitster van ACE gezogen zouden kunnen zijn.

Want dat is wat er gebeurt!
Er worden overdreven zielige verhaaltjes vertelt om op de gevoelens van mensen in te spelen om die op die manier mensen over te halen
tot het kopen van een hond bij ACE.

Later is mij verteld dat Carmina op straat gevonden is... Profielverhaaltje is dus een grote leugen.
10eke
Actief

lunaquinty schreef:
10eke schreef:
Paisley schreef:Ik snap de kritiek op 10eke niet. Juist op een forum is het belangrijk om ervaringen te kunnen delen en wellicht zijn meelezers door dit topic bewuster geworden dat je ook met stichtingen voorzichtig moet zijn omdat je er niet blind vanuit kunt gaan dat het belang van de honden voorop staat, zoals ze allemaal roepen.

Hoe je goede stichtingen herkent? Het is voor mij de reden geweest om voor mijn eerste hond níet voor een stichting te kiezen. Ik vond het gewoon te eng.
Als vrijwilliger ben ik via een stichting een keer naar griekenland gegaan om het asiel te bezoeken, te helpen en honden mee terug te nemen. Nu ken ik niet alleen de eigenaar van de stichting, maar ik ken ook het asiel waar de honden vandaan komen. Het heeft me meer inzicht gegeven, want naast dat ik zeker weet dat de bedoelingen van de stichting absoluut goed zijn, weet nu ook uit ervaring hoe lastig de communicatie met het asiel kan zijn. Er werken daar mensen die in motivatie variëren van zeer gepassioneerd tot "als ik mijn geld maar krijg" en zoals altijd waar mensen werken, worden er fouten gemaakt.

Ik heb een ziek pupje uit een groep gehaald - het is niemand opgevallen hoe slecht het met hem ging. Op mijn aandringen is hij naar binnen gehaald (waarschijnlijk om daar gewoon dood te gaan :ugh: ). Ik weet hoe er met entingen om wordt gegaan (er ligt een stapel boekjes met stickers en stempels van de dierenarts, de medewerkers van het asiel enten zelf, hopelijk zijn ze er zorgvuldig mee). Soms beland een hond in de verkeerde roedel zonder toezicht, en wordt aangevallen...
Al met al een omgeving waar je als medewerker van een stichting zeer op je hoede moet zijn, en dan nog is het onoverkomelijk dat er hier en daar fouten worden gemaakt. Zo zat er laatst een gesteriliseerde hond in de opvang die ineens loops werd... Oeps foutje.

Het gaat niet om de fouten die er gemaakt wordt mijn inziens (onoverkomelijk bij buitenlandse asiels) maar om de manier hoe ermee om wordt gegaan. Daar herken je een goede stichting aan. Want als het allemaal zo goed en netjes eraan toe zou gaan in die buitenlandse asiels, dan zouden de stichtingen ook niet hoeven bestaan.
En als het daarop aankomt, vaalt wat mij betreft ACE.
Des te erger is het dat in het asiel van ACE honden ernstig verwaarloosd zijn, niet of niet tijdig gevaccineerd zijn, papieren niet kloppen..
ACE is namelijk niet een stichting die asiels ondersteund maar een organisatie die eigen asielen heeft en ze zijn dus zelf 100% verantwoordelijk voor de verzorging van de honden.
ACE heeft honden ernstig verwaarloosd, zonder medische hulp gelaten en uit laten hongeren (In geval van Carmina), ik vind dat verschrikkelijk, zoiets mag niet gebeuren en dan mogen ze mij best obsessief noemen.
als je toevallig ooit in lommel komt, loop dan eens binnen bij "dieren zonder dak". nadat ik daar jarenlang slechte verhalen over had gehoord op fora, besloot ik zelf eens te gaan kijken, want ik kon niet geloven dat het zo'n slecht asiel is.
ik ben er daar achter gekomen(door op plaatsen te kijken waar ik niet mocht komen), dat het zelfs nog veel erger was.
mijn punt is, dat ze nog steeds bestaan, ondanks alle aanklachten. hoop er dus niet teveel op dat je iets gaat bereiken tegen ace. malafide stichtingen en asiels geven steekpenningen aan de juiste mensen, zodat ze door kunnen gaan.
ik heb het gevoel dat jij het tot je levensdoel hebt gemaakt om ace aan de kaak te stellen. vergeet ondertussen niet te leven.
Ik ken de verhalen over DZD, het moet er inderdaad verschrikkelijk zijn en onvoorstelbaar dat het ondanks alle klachten zolang heeft door kunnen gaan maar, goed nieuws, ik heb vernomen dat het binnenkort
toch eindelijk gesloten gaat worden, dat geeft de burger moed!
10eke
Actief

iones schreef:
10eke schreef:
iones schreef:
Is hier ook geweest. Maar hier groeide de beschaving door de welvaart, daar bleef de beschaving achter. Of dat nou een gebrek aan welvaart was weet ik zo net nog niet, maar het is een mogelijkheid.
Zijn wij West-Europeanen nou echt zo'n beschaafd volkje?
Pas in België nog twee zgn. asielen gesloten wegens wantoestanden.
Het zou me niet verbazen als er in belgische asielen ook nog steeds honden worden afgemaakt.?
Dat klopt. België heeft het niet best voor elkaar op het gebied van dierenwelzijn. Gelukkig hebben ze daar gaia die wat aan de wantoestanden probeert te doen. Zou er ook iets dergelijks zijn in de zuidelijke landen?
In Spanje is wel de Seprona, waarvan ik weet dat zij, begin van dit jaar ofzo, Spaanse honden in beslag hebben genomen van
Nederlanders. De honden werden aangeboden op een Nederlandse site. Reden van in beslagname was dat de honden
aan bomen waren vastgebonden en in de blubber stonden.
Er wordt dus echt wel ingegrepen in Spanje naar mensen moeten het wel melden.
10eke
Actief

renee-uk schreef:
10eke schreef:
renee-uk schreef:maar als ik het goed begrijp is het dus erg dat ace honden uit dodingsstations haalt?
kan me zo slecht voorstellen dat jullie liever hebben dat ze maar doodgemaakt worden dan dat ace ze naar hier transporteeert?
Het is net als met broodfok.
Als er asielen/dodingsstations zijn waar wantoestanden plaatsvinden dan werk je er juist aan mee om dat in stand te houden
door daar honden te kopen, de eigenaar van zo'n gruweloord verdient lekker en lacht in z'n vuistje.

Zou ACE werkelijk iets willen betekenen voor honden dan zou zij aangifte doen als zij getuige was van honden die mishandeld zouden worden
en zouden lijden in asielen/dodingsstations.

Volgens de Spaanse wet dienen de honden in asielen /dodingsstations goed verzorgd te worden, voldoende voedsel en water te krijgen
en indien nodig medische hulp.

Waarom doet ACE geen aangifte als ze creperende honden aantreffen?

De Ned. ACE medewerkster PR filmt in een dodingsstation een hondje dat ligt te creperen van de pijn, een stuk van z'n poot is eraf,
de maden kruipen er al uit. In het filmpje zegt iemand van ACE dat het hondje zo nog dagen zal liggen te creperen alvorens uit z'n lijden
verlost te worden.
ACE neemt een ander hondje mee, loopt de deur uit en doet helemaal niets voor het arme hondje!!??
Terwijl er echt actie wordt ondernomen door de politie als er melding wordt gemaakt van dierenleed en ACE heeft nota bene
filmbeelden als bewijsmateriaal!

ACE zegt hierover: Als wij aangifte doen dan komen wij daar niet meer binnen en kunnen dan daar geen honden meer kopen. !!??
M.a.w. mondje dicht anders raken wij onze leverancier kwijt.

Dergelijke horrorstations moeten ophouden te bestaan, begin dit jaar is er een gesloten in Spanje en recent zijn
in België (want niet alleen in Spanje) nog twee zgn. asielen gesloten, allemaal wegens wantoestanden.
als ze die hond niet meeneemt wordt die ook afgemaakt, maar dat is beter dan volgens jou?
ik neem toch aan dat door het doden van honden er weer plaats komt voor nieuwe honden en niet alleen omdat er een paar weggehaald worden door een stichting.
en misschien is je uitleg van 'Als wij aangifte doen dan komen wij daar niet meer binnen' ook wat gekleurd, als ze er niet meer binnenkomen kunnen ze er ook geen honden meer uithalen lijkt me.
verder heb ik nou ook niet het idee dat zo'n enkele stichting ervoor kan zorgen dat de dodingsstations aldaar opgeheven worden, denk dat je die stichting met dat idee heel wat meer macht toekent dan ze in werkelijkheid heeft.

volgens mij ben je een beetje verblind in je strijd tegen de stichting ace, althans zo komt je bij mij wel over.
sorry.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

Wat zou jij doen als je in een asiel een hondje ziet liggen te creperen van de pijn, het dier krijgt geen enkele verzorging
en/of pijnstilling en je weet dat het nog dagen zo moet lijden voordat het de verlossende spuit krijgt.

Loop jij de deur uit zonder ook maar iets voor het hondje te doen?
Zou jij jezelf dan nog recht in de spiegel kunnen aankijken?
10eke
Actief

lunaquinty schreef:
10eke schreef:
Donnaperra schreef:
iones schreef:Die honden waren er al toen de stichtingen nog niet bestonden. Want hoe lang bestaan die stichtingen nou? Ik denk hooguit de laatste twee decennia? En toen hadden ze daar ook al zwerfhonden en gingen de mensen er daar al beestachtig mee om.

Is hier ook geweest. Maar hier groeide de beschaving door de welvaart, daar bleef de beschaving achter. Of dat nou een gebrek aan welvaart was weet ik zo net nog niet, maar het is een mogelijkheid.

honden planten zichzelf voort. Dat is de natuur. Ongeacht of er toekomst is voor de pups. Dat is net zo als bij katten.
Zwerfkatten heb je hier ook veel. Hetzelfde verhaal.
Kun je je afvragen waar die nou allemaal plotseling vandaan komen. Nou geloof me, geen stichting of asiel is daar schuldig aan! Dat zijn de mensen die hun katten maar aan laten jongen en verwilderen. Net als in die zuidelijke landen dat bij honden gebeurt.
Je hebt het hier niet over zuidelijke landen. Je hebt het hier over een van de rijkste gebieden van Spanje. Daar lopen geen straathonden op straat. En dan. Vind jij die honden op de plaatjes nou echt op zwerfhonden lijken? Die je in andere landen doodgemaakt ziet worden.? NOu ik niet.

Het is inderdaad de vraag of er in het gedeelte van Spanje waar ACE zit veel zwerfhonden zijn.
Wat ik gehoord heb van stagiaires en vrijwilligers van ACE, zijn er niet of nauwelijks zwerfhonden meer, niet op straat maar zelfs ook haast niet meer in de buitengebieden.

Toch beweert ACE de pups gewoon van straat te kunnen plukken, zoveel pups dat ze het haast niet bij kunnen houden, allemaal zo rond de 4 maanden oud.
Hoe geloofwaardig is dat?
ACE heeft doorlopend een lijst van meer dan 125 pups online!?
dat klopt dus niet. een vriendin van me woont in spanje, en volgens haar stikt het er nog steeds van de zwervers. laatst vond ze nog 4 pups in een vuilcontainer. buiten die 4 pups heeft ze zelf nog 7 honden rondlopen die ze van straat heeft geplukt, en haar hart huilt om alle honden die ze niet kan helpen.
Spanje is heel groot, zelf kom ik daar nooit, het kan best zijn dat er gebieden zijn waar zwerfhonden zijn maar wat ik gehoord heb van vrijwilligers en ex-vrijwilligers van ACE dat daar haast geen zwerfhonden (meer) zijn. Wel in de buiten
gebieden soms loslopende honden maar die horen dan bij boerderijen, zo ging dat vroeger in nederland ook toen er nog niet zoveel verkeer was.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

En nu even van zelf zien, niet van horen zeggen.
Er zijn daar enorm veel bedelaars, daklozen, strand of zandartiesten die op het strand met zand kunstwerken maken.
Allemaal hebben ze meerdere honden en puppies.
Dit trekt de aandacht van toeristen, die hebben medelijden en geven geld.
Pups te groot, niet meer lief en schattig, dan laten ze ze ergens achter of droppen ze ze bij ACE.
ACE weigert regelmatig honden, ze hebben er gewoonweg te veel.
Maar dan vind je ze de volgende morgen vastgebonden aan de poort of vastgebonden aan de vuilcontainers.
Het is daar roeien met de riemen die ze hebben.

En voor de laatste keer, ik ben geen ACE fan,
Ik ben principieel tegen het invoeren van honden uit buitenlandse asielen.
Ik ben voor het zoeken naar effectieve oplossingen, niet voor het instand houden van de problemen door de honden gewoonweg naar hier te brengen.
Maar dat is een andere discussie.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik dacht nog even aan iets waardoor je een eerste schifting kunt maken w.b. stichtingen: ga niet in zee met een stichting/organisatie die op Marktplaats adverteert. Alle bona fide stichtingen die ik ken, weigeren dit. Ze willen hun honden niet bij een massaal publiek onder de aandacht brengen, met onvermijdelijk impuls-beslissingen als gevolg. Ze willen daarentegen dat mensen heel gericht naar hun eigen site gaan, en daar staan dan ook geen huilverhalen maar eerlijke informatie over de honden.

Het is achteraf ook niet zo vreemd dat een werkelijk tenenkrommend zielig verhaal over een hond als Carmina dat op Marktplaats staat niet klopt. (Weet niet of ze daadwerkelijk via Marktplaats is gekomen, maar dat zou goed kunnen.) Als het echt zou kloppen, zet je dit als stichting juist niet op Marktplaats, omdat dit verhaal veel te veel op de emotie werkt in plaats van op gezond verstand (nu had t.s. dit laatste wel, maar voor hoeveel anderen is het te veel van het goede).
renee-uk
Zeer actief

10eke schreef:
renee-uk schreef:
10eke schreef:
renee-uk schreef:maar als ik het goed begrijp is het dus erg dat ace honden uit dodingsstations haalt?
kan me zo slecht voorstellen dat jullie liever hebben dat ze maar doodgemaakt worden dan dat ace ze naar hier transporteeert?
Het is net als met broodfok.
Als er asielen/dodingsstations zijn waar wantoestanden plaatsvinden dan werk je er juist aan mee om dat in stand te houden
door daar honden te kopen, de eigenaar van zo'n gruweloord verdient lekker en lacht in z'n vuistje.

Zou ACE werkelijk iets willen betekenen voor honden dan zou zij aangifte doen als zij getuige was van honden die mishandeld zouden worden
en zouden lijden in asielen/dodingsstations.

Volgens de Spaanse wet dienen de honden in asielen /dodingsstations goed verzorgd te worden, voldoende voedsel en water te krijgen
en indien nodig medische hulp.

Waarom doet ACE geen aangifte als ze creperende honden aantreffen?

De Ned. ACE medewerkster PR filmt in een dodingsstation een hondje dat ligt te creperen van de pijn, een stuk van z'n poot is eraf,
de maden kruipen er al uit. In het filmpje zegt iemand van ACE dat het hondje zo nog dagen zal liggen te creperen alvorens uit z'n lijden
verlost te worden.
ACE neemt een ander hondje mee, loopt de deur uit en doet helemaal niets voor het arme hondje!!??
Terwijl er echt actie wordt ondernomen door de politie als er melding wordt gemaakt van dierenleed en ACE heeft nota bene
filmbeelden als bewijsmateriaal!

ACE zegt hierover: Als wij aangifte doen dan komen wij daar niet meer binnen en kunnen dan daar geen honden meer kopen. !!??
M.a.w. mondje dicht anders raken wij onze leverancier kwijt.

Dergelijke horrorstations moeten ophouden te bestaan, begin dit jaar is er een gesloten in Spanje en recent zijn
in België (want niet alleen in Spanje) nog twee zgn. asielen gesloten, allemaal wegens wantoestanden.
als ze die hond niet meeneemt wordt die ook afgemaakt, maar dat is beter dan volgens jou?
ik neem toch aan dat door het doden van honden er weer plaats komt voor nieuwe honden en niet alleen omdat er een paar weggehaald worden door een stichting.
en misschien is je uitleg van 'Als wij aangifte doen dan komen wij daar niet meer binnen' ook wat gekleurd, als ze er niet meer binnenkomen kunnen ze er ook geen honden meer uithalen lijkt me.
verder heb ik nou ook niet het idee dat zo'n enkele stichting ervoor kan zorgen dat de dodingsstations aldaar opgeheven worden, denk dat je die stichting met dat idee heel wat meer macht toekent dan ze in werkelijkheid heeft.

volgens mij ben je een beetje verblind in je strijd tegen de stichting ace, althans zo komt je bij mij wel over.
sorry.
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

Wat zou jij doen als je in een asiel een hondje ziet liggen te creperen van de pijn, het dier krijgt geen enkele verzorging
en/of pijnstilling en je weet dat het nog dagen zo moet lijden voordat het de verlossende spuit krijgt.

Loop jij de deur uit zonder ook maar iets voor het hondje te doen?
Zou jij jezelf dan nog recht in de spiegel kunnen aankijken?
ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus kan er geen zinnig woord over zeggen.
maar wat heb jij gedaan dan?
ben je op een vliegtuig gesprongen en hebt dat hondje naar een andere da gebracht voor de roze spuit?
niet he, want je zegt zelf dat je daar nooit komt, in dat spanje!

ik begrijp echt niet wat je hier mee wil, behalve dan ace en die mevrouw in een heel slecht daglicht stellen en ik vraag me nog steeds af of en waarom dat belangrijker voor je lijkt dan de honden die wel uit de diverse spaanse hellen verlost worden, ook door ace!
je gaat voortdurend af op dingen van horen zeggen en of dat nou zo geweldig is wens ik toch echt te betwijfelen.

edit: en ja, wat je met je eigen hondje hebt meegemaakt is natuurlijk vreselijk en dat je daarvan nogal ondersteboven bent kan ik me heel goed voorstellen, maar zonder aan jouw gevoel daarover afbreuk te doen vind ik het best raar dat je dan een soort lastercampagne start tegen die stichting en daarvoor allerlei dingen in de strijd gooit die je niet persoonlijk kunt staven omdat je daar gewoon niet bij bent geweest.
ik denk dat -net zoals ik- een heleboel mensen zich een beter beeld zouden kunnen vormen als die mevrouw van ace hier ook zou posten, dan hoor je in elk geval de verhalen van twee kanten en kun je voor jezelf uitmaken wat je geloofwaardig vindt en wat niet.
nu kan dat niet omdat je de zaak maar van een kant hoort en die kant, vanwege de nare ervaring, ook niet direkt objectief genoemd kan worden.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 09 okt 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

*Wolf*
Zeer actief

Misschien moet je wel zelf een hond via een stichting uit het buitenland in huis hebben gehaald om dit topic op waarde te kunnen schatten :19: Ik kan t.s. in elk geval heel goed volgen. Vind het zelfs bewonderenswaardig dat eindelijk iemand op durft te staan en te zeggen waar het op staat. En ja, ik schrik ervan. Ik wist allang dat ACE niet, zacht gezegd, denderend was, maar dat het zo erg was, nee, dat kon ik niet vermoeden. En toch vallen er nu wat puzzelstukjes in elkaar.
Rambo 2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rambo 2 »

[color=#FF0000]als je toevallig ooit in lommel komt, loop dan eens binnen bij "dieren zonder dak". nadat ik daar jarenlang slechte verhalen over had gehoord op fora, besloot ik zelf eens te gaan kijken, want ik kon niet geloven dat het zo'n slecht asiel is.
ik ben er daar achter gekomen(door op plaatsen te kijken waar ik niet mocht komen), dat het zelfs nog veel erger was.
mijn punt is, dat ze nog steeds bestaan, ondanks alle aanklachten. hoop er dus niet teveel op dat je iets gaat bereiken tegen ace. malafide stichtingen en asiels geven steekpenningen aan de juiste mensen, zodat ze door kunnen gaan.
ik heb het gevoel dat jij het tot je levensdoel hebt gemaakt om ace aan de kaak te stellen. vergeet ondertussen niet te leven.
[/color]

Heb je hier ook melding van gemaakt, dat is de enige manier om dit soort praktijken te stoppen.
10eke
Actief

Xtine schreef:En nu even van zelf zien, niet van horen zeggen.
Er zijn daar enorm veel bedelaars, daklozen, strand of zandartiesten die op het strand met zand kunstwerken maken.
Allemaal hebben ze meerdere honden en puppies.
Dit trekt de aandacht van toeristen, die hebben medelijden en geven geld.
Pups te groot, niet meer lief en schattig, dan laten ze ze ergens achter of droppen ze ze bij ACE.
ACE weigert regelmatig honden, ze hebben er gewoonweg te veel.
Maar dan vind je ze de volgende morgen vastgebonden aan de poort of vastgebonden aan de vuilcontainers.
Het is daar roeien met de riemen die ze hebben.

En voor de laatste keer, ik ben geen ACE fan,
Ik ben principieel tegen het invoeren van honden uit buitenlandse asielen.
Ik ben voor het zoeken naar effectieve oplossingen, niet voor het instand houden van de problemen door de honden gewoonweg naar hier te brengen.
Maar dat is een andere discussie.

Nou moet je niet gaan liegen Xtine.

Op een ander forum schrijf je dat je ACE fan bent!

Dus jij hebt zelf gezien dat een dakloze, bedelaar of zandartiest, pups bij ACE aan de poort of vuilcontainer heeft vastgebonden?
Heb je hem of haar aangesproken op zijn/haar gedrag?

Ik heb wel een tip voor al die daklozen, bedelaars en strandartiesten met met hun vele honden en puppies, richt een stichting op, zet de honden op Marktplaats, verzin er een droevig verhaaltje bij en binnen de kortste keren hebben jullie een leuk onderkomen.

Wat ik gehoord heb, of eigenlijk gelezen is dat ACE broodfokpups (als die niet meer lief en schattig zijn) uit winkels weghaalt en verkoopt.
Stagiaires hadden pups in een etalage zien liggen, waren hevig verontwaardigd en brachten het in het asiel van ACE ter sprake.
Daar kregen ze te horen dat ACE er gelukkig is om zulke pups te redden.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Xtine, ik heb het ook aan anderen hier voorgesteld, (die zijn abrupt verdwenen) neem contact op met ACE, stel ze wat kritische vragen en ze vallen door de mand.
10eke
Actief

*Wolf* schreef:Ik dacht nog even aan iets waardoor je een eerste schifting kunt maken w.b. stichtingen: ga niet in zee met een stichting/organisatie die op Marktplaats adverteert. Alle bona fide stichtingen die ik ken, weigeren dit. Ze willen hun honden niet bij een massaal publiek onder de aandacht brengen, met onvermijdelijk impuls-beslissingen als gevolg. Ze willen daarentegen dat mensen heel gericht naar hun eigen site gaan, en daar staan dan ook geen huilverhalen maar eerlijke informatie over de honden.

Het is achteraf ook niet zo vreemd dat een werkelijk tenenkrommend zielig verhaal over een hond als Carmina dat op Marktplaats staat niet klopt. (Weet niet of ze daadwerkelijk via Marktplaats is gekomen, maar dat zou goed kunnen.) Als het echt zou kloppen, zet je dit als stichting juist niet op Marktplaats, omdat dit verhaal veel te veel op de emotie werkt in plaats van op gezond verstand (nu had t.s. dit laatste wel, maar voor hoeveel anderen is het te veel van het goede).
Wat ik ook onvoorstelbaar vind is dat het voor stichtingen die adverteren op een handelssite toch mogelijk is om
zich aan te sluiten bij het AFP (Animal Foundation Platform)
10eke
Actief

renee-uk schreef:

"ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus kan er geen zinnig woord over zeggen.
ben je op een vliegtuig gesprongen en hebt dat hondje naar een andere da gebracht voor de roze spuit?

ik begrijp echt niet wat je hier mee wil, behalve dan ace en die mevrouw in een heel slecht daglicht stellen en ik vraag me nog steeds af of en waarom dat belangrijker voor je lijkt dan de honden die wel uit de diverse spaanse hellen verlost worden, ook door ace!
je gaat voortdurend af op dingen van horen zeggen en of dat nou zo geweldig is wens ik toch echt te betwijfelen.

edit: en ja, wat je met je eigen hondje hebt meegemaakt is natuurlijk vreselijk en dat je daarvan nogal ondersteboven bent kan ik me heel goed voorstellen, maar zonder aan jouw gevoel daarover afbreuk te doen vind ik het best raar dat je dan een soort lastercampagne start tegen die stichting en daarvoor allerlei dingen in de strijd gooit die je niet persoonlijk kunt staven omdat je daar gewoon niet bij bent geweest.
ik denk dat -net zoals ik- een heleboel mensen zich een beter beeld zouden kunnen vormen als die mevrouw van ace hier ook zou posten, dan hoor je in elk geval de verhalen van twee kanten en kun je voor jezelf uitmaken wat je geloofwaardig vindt en wat niet.
nu kan dat niet omdat je de zaak maar van een kant hoort en die kant, vanwege de nare ervaring, ook niet direkt objectief genoemd kan worden."

Unquote

Waarom ontwijk je mijn vraag?

Mijn vraag komt neer op, stél dat er een dier in nood is, hevige pijn lijdt, dringend hulp nodig heeft.

Doe jij iets of doe jij niets?

'Die mevrouw van ACE' leest mee, ik heb haar diverse keren uitgenodigd om haar verhaal hier te komen doen...

Als 'die mevrouw van ACE' eerlijk te werk zou gaan, dan zou ik hier niet schrijven, was ik niet gaan spitten en had ik niet zoveel
opgegraven.

Die 'mevrouw van ACE' is een grote leugenaar en dat zou ik echt niet schrijven als ik daar geen bewijzen van had.

Welke Spaanse Hel heb jij bezocht?
Ik neem aan dat je daarmee een dodingsstation bedoelt, je verwijt mij dat ik voortdurend afga
op dingen van horen zeggen, dus ik mag aannemen dat jij zo'n dodingsstation, ook wel gemeente-asiel genoemd,
bezocht hebt?

Ik heb nog een vraag aan je: Ben jij op de een of andere manier betrokken bij ACE,
of bij een andere (aanverwante) organisatie?
renee-uk
Zeer actief

10eke schreef:renee-uk schreef:

"ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt dus kan er geen zinnig woord over zeggen.

nu kan dat niet omdat je de zaak maar van een kant hoort en die kant, vanwege de nare ervaring, ook niet direkt objectief genoemd kan worden."

Unquote

Waarom ontwijk je mijn vraag?

Mijn vraag komt neer op, stél dat er een dier in nood is, hevige pijn lijdt, dringend hulp nodig heeft.

'Die mevrouw van ACE' leest mee, ik heb haar diverse keren uitgenodigd om haar verhaal hier te komen doen...

Als 'die mevrouw van ACE' eerlijk te werk zou gaan, dan zou ik hier niet schrijven, was ik niet gaan spitten en had ik niet zoveel
opgegraven.

Die 'mevrouw van ACE' is een grote leugenaar en dat zou ik echt niet schrijven als ik daar geen bewijzen van had.

Welke Spaanse Hel heb jij bezocht?
Ik neem aan dat je daarmee een dodingsstation bedoelt, je verwijt mij dat ik voortdurend afga
op dingen van horen zeggen, dus ik mag aannemen dat jij zo'n dodingsstation, ook wel gemeente-asiel genoemd,
bezocht hebt?

Ik heb nog een vraag aan je: Ben jij op de een of andere manier betrokken bij ACE,
of bij een andere (aanverwante) organisatie?
nou dit is me te ingewikkeld hoor, waarom quote je niet gewoon?

alleen de eerste en de laatste zin kan ik nog volgen
ik heb je vraag niet ontweken, ik heb er een duidelijk antwoord op gegeven, dat jij nu weer een andere vraag stelt omdat je met mijn antwoord niet tevreden bent is een tweede en ik blijf niet aan de gang.
en het antwoord op je laatste vraag heb ik ook al ergens gegeven.
aangezien je toch zoveel tijd lijkt te hebben zoek je dat maar fijn op.
Afbeelding

*Wolf*
Zeer actief

Tara schreef:Na 22 pagina's is het kwartje nog altijd niet gevallen bij 10eke?
Ze reageert toch enkel op kritische vragen van forumleden? Zou ze dat niet doen, dan is ze weer ontwijkend o.i.d.

Het lijkt me dat dit een topic uitsluitend voor ingewijden/oprecht belangstellenden is. En ook al reageren die niet veel, het is goed dat deze info nu te lezen is.
Donnaperra
Vaste gebruiker

Tara schreef:Na 22 pagina's is het kwartje nog altijd niet gevallen bij 10eke?
Tara

De enige erkenning die er is, dat is de erkenning die broodfukkers zichzelf graag toekennen.
Fokkers die zichzelf erkend noemen kun je daarom maar beter héél ver links laten liggen.
Rijksgediplomeerd en erkend zijn broodfoktermen.

Van die dingen dus...
Waarheid als een koe.. Je hebt groot gelijk. bedoel ik dus maar.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Nou, als ik dat zou zien zou ik 100% zeker iets doen. Ik zou het niet aan kunnen zien :(

Verder lees ik dat "Mevr. Ace" mee leest dus als ze commentaar wil geven of zich zelf wil verdedigen kan ze zich toch aanmelden. Maar blijkbaar is ze nog niet zover óf er valt niks te verdedigen. In ieder geval heb ik geen moeite met dit topic en voor diegenen die het wel hebben : lees het lekker niet. :ok:
renee-uk
Zeer actief

Maryanne schreef:

Nou, als ik dat zou zien zou ik 100% zeker iets doen. Ik zou het niet aan kunnen zien :(

Verder lees ik dat "Mevr. Ace" mee leest dus als ze commentaar wil geven of zich zelf wil verdedigen kan ze zich toch aanmelden. Maar blijkbaar is ze nog niet zover óf er valt niks te verdedigen. In ieder geval heb ik geen moeite met dit topic en voor diegenen die het wel hebben : lees het lekker niet. :ok:
dier en leed is, als het met de server switch niet veranderd is, niet openbaar, dus meelezen zonder lid te zijn kan niet.

en ik weet niet of het je opgevallen is, maar vragen beantwoorden doen de dames geen van beiden.
ze zijn wel heel goed in irrelevante opmerkingen maken nav gegeven antwoorden en draaien als een draaimolentje in een rukwind is ze ook niet vreemd.
dat 10eke een soort eenmansoorlog is begonnen kan ik me nog wel voorstellen, al vrees k dat het weinig zoden aan de dijk zal zetten en zijn er -lijkt mij- betere manieren dan deze, maar wat dat hondenvrouwtje met ace te verhapstukken heeft weet ik niet en kan me eigenlijk weinig schelen ook, ze komt sowieso niet erg geloofwaardig over bij me.
het lijkt me meer een rancuneus tiepje dat van de gelegenheid gebruik maakt om wat oude rekeningen te vereffenen.

met het hondenvrouwtje was ik al klaar en met 10eke eigenlijk ook wel na haar laatste bericht, ik heb geen geduld voor deze manier van discussieren dus ik volg je raad op en ga lekker niet meer lezen hier :ok:
Afbeelding

Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

met het hondenvrouwtje was ik al klaar en met 10eke eigenlijk ook wel na haar laatste bericht, ik heb geen geduld voor deze manier van discussieren dus ik volg je raad op en ga lekker niet meer lezen hier :ok:
Uhh.. wie is het hondenvrouwtje?

En verder :ok:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

Rambo 2 schreef:als je toevallig ooit in lommel komt, loop dan eens binnen bij "dieren zonder dak". nadat ik daar jarenlang slechte verhalen over had gehoord op fora, besloot ik zelf eens te gaan kijken, want ik kon niet geloven dat het zo'n slecht asiel is.

Heb je hier ook melding van gemaakt, dat is de enige manier om dit soort praktijken te stoppen.
ze moeten eindelijk stoppen per 1 november, wat helaas ook inhoudt dat ze nu alle honden wegsluizen. broodfok is niet verboden, zelfs niet in een asiel. de enige reden dat ze moeten stoppen zijn klachten van de buurt.
Donnaperra
Vaste gebruiker

Maryanne schreef:

Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat hij(of eigenlijk zij) mij bedoelt. Die heeft waarschijnlijk vreselijk lopen pb,jen met iedereen wie er toch wel niet onder deze nickname zou kunnen zitten en na veel gespit is ze erachter gekomen.
en ik weet niet of het je opgevallen is, maar vragen beantwoorden doen de dames geen van beiden.
ze zijn wel heel goed in irrelevante opmerkingen maken nav gegeven antwoorden en draaien als een draaimolentje in een rukwind is ze ook niet vreemd.

dat 10eke een soort eenmansoorlog is begonnen kan ik me nog wel voorstellen, al vrees k dat het weinig zoden aan de dijk zal zetten en zijn er -lijkt mij- betere manieren dan deze, maar wat dat hondenvrouwtje met ace te verhapstukken heeft weet ik niet en kan me eigenlijk weinig schelen ook, ze komt sowieso niet erg geloofwaardig over bij me.
het lijkt me meer een rancuneus tiepje dat van de gelegenheid gebruik maakt om wat oude rekeningen te vereffenen.
Hahaha, wat een domme tekst. Ze weet niet wat het hondenvrouwtje met ACE te verhapstukken heeft, kan haar ook weinig schelen, haha, maar ze weet wel te vertellen dat het niet erg geloofwaardig over komt.

Ik vind het maar knap voor iemand die geen vriendje van ACE zou zijn. Maar goed. Ze is klaar met me en dat is maar het allerbeste want tegen zoveel onnozele dommigheid is niemand opgewassen.
"Die zien we nooit meer terug" is de slogan toch?

Maar on topic 10neke, je bent toch maar mooi klaar met een organisatie zie zoveel uitstraalt tot je ze onder de loupe neemt. Dan krijg je er een heel ander gevoel bij.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

*Wolf* schreef:Misschien moet je wel zelf een hond via een stichting uit het buitenland in huis hebben gehaald om dit topic op waarde te kunnen schatten :19: Ik kan t.s. in elk geval heel goed volgen. Vind het zelfs bewonderenswaardig dat eindelijk iemand op durft te staan en te zeggen waar het op staat. En ja, ik schrik ervan. Ik wist allang dat ACE niet, zacht gezegd, denderend was, maar dat het zo erg was, nee, dat kon ik niet vermoeden. En toch vallen er nu wat puzzelstukjes in elkaar.

Of ik nu wel of geen buitenlandse honden zou hebben, ik kan zulk gedrag nooit "bewonderenswaardig" vinden.
Dus misschien ook niet :19:
*Wolf*
Zeer actief

dagmar88 schreef: Of ik nu wel of geen buitenlandse honden zou hebben, ik kan zulk gedrag nooit "bewonderenswaardig" vinden.
Prima toch? Dan kijken we er gewoon heel anders tegenaan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Donnaperra schreef:
Maryanne schreef:

Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat hij(of eigenlijk zij) mij bedoelt. Die heeft waarschijnlijk vreselijk lopen pb,jen met iedereen wie er toch wel niet onder deze nickname zou kunnen zitten en na veel gespit is ze erachter gekomen.

Hahaha, wat een domme tekst. Ze weet niet wat het hondenvrouwtje met ACE te verhapstukken heeft, kan haar ook weinig schelen, haha, maar ze weet wel te vertellen dat het niet erg geloofwaardig over komt.

Ik vind het maar knap voor iemand die geen vriendje van ACE zou zijn. Maar goed. Ze is klaar met me en dat is maar het allerbeste want tegen zoveel onnozele dommigheid is niemand opgewassen.

Maar on topic 10neke, je bent toch maar mooi klaar met een organisatie zie zoveel uitstraalt tot je ze onder de loupe neemt. Dan krijg je er een heel ander gevoel bij.
Jij hebt vooraangestaan met uitdelen... :LOL:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:
Donnaperra schreef:
Maryanne schreef:

Jij hebt vooraangestaan met uitdelen... :LOL:
Echt wel. Want is het A***. Die weet heus wel hoe ze dingen moet omzeilen hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”