JYBD schreef:Na weer een tijdje meegelezen te hebben,....
Ik ken mensen die wel tot volle tevredenheid een maatje voor het leven via ACE gekregen hebben.
Ook wij hebben een paar jaar geleden op het punt gestaan via ACE een bulletje over te laten vliegen. Is niet doorgegaan omdat het de goede tijd nog niet was voor ons. Hond is prima terecht gekomen en heeft, samen met zijn baasjes, een superleven.
Het zal best wel zo zijn dat vindverhalen nogal aangedikt worden maar dat is volgens mij overal zo, ook bij Nederlandse asiels/opvangen. Je zult toch moeten zorgen dat jouw hondje opvalt in die enorme poel van aanbiedingen. Ik zie daar eigenlijk niets fouts in. Is een vorm van reclame, je moet toch wat? Ik ken iemand die erg direct bij ACE betrokken is en dat is een goudeerlijk mens en als het allemaal zo erg is als hier boven door mensen beschreven wordt dan zou zij zich nooit inzetten voor deze stichting.
Waar gewerkt worden vallen spaanders, en,..de beste stuurlui staan aan wal etc. etc. etc.
Het zal best zo zijn dat er fouten gemaakt worden, het is verschrikkeljk als je maatje na een paar maanden dood gaat. Maar omdat dan allemaal maar op een stichting te schuiven? Waar is je eigen verantwoordelijkheid?
Ik vind het allemaal prima en ik denk denk niet dat ACE hier veel schade van ondervind maar toch,.....
Als de tijd er in de toekomst is dat we weer op zoek moeten naar een nieuw bulletje en ons bulletje blijkt in het buitenland te zitten en bij de stichting ACE, dan gaan we er vol voor. Gaat die hond dan na een paar maanden dood, waar ik niet vanuit ga, dan heeft zij/hij toch nog een paar maanden de liefde gevoeld die iedere hond hoort te voelen in zijn leven en zal dan doodgaan omringd door liefde. Zo denk ik erover, hoeft helemaal niemand het mee eens te zijn.
Ik heb ook nooit beweerd dat ACE geen tevreden klanten heeft.
Gelukkig zijn er stichtingen die het er niet om te doen is om zoveel mogelijk honden te emigreren zoals ACE, die adverteren niet op Marktplaats, hoeven geen reclame te maken....
Zij verstrekken wel eerlijke informatie.
Dat zijn stichtingen die er wel aan meewerken om de problemen in het land van herkomst op te lossen en oprecht begaan zijn met honden.
Mogelijk is de persoon die jij kent en die direct bij ACE betrokken is niet op de hoogte van de wantoestanden die daar plaatsvinden.
De vrijwilligers (op enkele na) hebben geen idee van wat er werkelijk gebeurt bij ACE en dat heeft niets te maken met
vallende spaanders etc.
De meeste vrijwilligers zetten zich met hart en ziel in voor wat zij denken dat een organisatie is die honden uit de meest vreselijke situaties redt.
De meeste mensen worden vrijwilliger omdat ze iets willen betekenen voor kansloze honden.
Zoals gezegd, alles wat ik geschreven heb daar kan ik bewijzen van overleggen en daar blijkt dus uit dat er door toedoen van ACE honden onnodig leed wordt aangedaan, dat ACE onjuiste informatie verstrekt en zich niet aan de regels houdt.
Als je van honden houdt dan ga je je niet inzetten voor een organisatie waar dat gebeurt.
Nogmaals, de meeste vrijwilligers werken zich in het zweet, zij moesten eens weten waarvoor zij zich werkelijk in zetten, ze kunnen en willen het zich niet voorstellen dat zoiets zou gebeuren bij de organisatie waar zij zich voor inzetten, houden liever hun oogkleppen op,
waarschijnlijk omdat ze bang zijn voor de pijnlijke waarheid.
Nog even voor de duidelijkheid:
Mijn maatje is niet na een paar maanden doodgegaan, mijn maatje is doodziek in Nederland aangekomen, was ongeneeslijk ziek en moest
worden ingeslapen.