http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... -kop.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderator: moderatorteam
ik begrijp niet zo goed wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft. dat jagers met kruisbogen werken heeft niks te maken met een achterlijke idioot die een pijl door de kop van een hond schiet.korthaar schreef:Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
Geeft nog een grotere kick zeker.
Nou ja....dat is de vraag. Want nu is het een hond, morgen een gans en overmorgen een ree of zwijn natuurlijk. Genoeg plaatjes te vinden van wild dat doorboord is met een pijl uit een kruisboog van een jager. Ik vind dit soort jagen ook rijp voor een verbod omdat het puur spelen met wapens is en dat je dat mag doen met een hert als schietschijf vind ik dus om te kotsen. Ik vind een hond met een pijl door zijn kop niks minder erg dan een hert met een pijl door zijn nek. Die laatste krijgt geen hulp en mag creperen waar hij stopt met lopen.M@scha schreef:ik begrijp niet zo goed wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft. dat jagers met kruisbogen werken heeft niks te maken met een achterlijke idioot die een pijl door de kop van een hond schiet.korthaar schreef:Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.laeken schreef:Nou ja....dat is de vraag. Want nu is het een hond, morgen een gans en overmorgen een ree of zwijn natuurlijk. Genoeg plaatjes te vinden van wild dat doorboord is met een pijl uit een kruisboog van een jager. Ik vind dit soort jagen ook rijp voor een verbod omdat het puur spelen met wapens is en dat je dat mag doen met een hert als schietschijf vind ik dus om te kotsen. Ik vind een hond met een pijl door zijn kop niks minder erg dan een hert met een pijl door zijn nek. Die laatste krijgt geen hulp en mag creperen waar hij stopt met lopen.M@scha schreef:ik begrijp niet zo goed wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft. dat jagers met kruisbogen werken heeft niks te maken met een achterlijke idioot die een pijl door de kop van een hond schiet.korthaar schreef:Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
Nou inderdaad.Ik verwacht iets te lezenHabibi schreef:Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.
Op dit plaatje zat ik niet echt te wachten. Ik verwachtte een stuk tekst, of een filmpje dat al dan niet aan te klikken was of zoiets.
Goed, inhoudelijk. Helaas bestaan er veel te veel idioten.
Voor het geval dat je link niet werkt.Pepie schreef:Nou inderdaad.Ik verwacht iets te lezenHabibi schreef:Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.
Op dit plaatje zat ik niet echt te wachten. Ik verwachtte een stuk tekst, of een filmpje dat al dan niet aan te klikken was of zoiets.
Veenmug schreef: Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.
jezus, hou toch eens op met je heksenjacht.korthaar schreef:Veenmug schreef: Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.
Als onderstaande club z'n zin krijgt, hebben we straks ook Rambo jagertjes:
http://www.boogjacht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ze bedoelen dat je dat plaatje beter in een link had kunnen zettenWolfsblut schreef:Voor het geval dat je link niet werkt.Pepie schreef:Nou inderdaad.Ik verwacht iets te lezenHabibi schreef:Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.
Een hond die de pijl van een kruisboog dwars door zijn kop kreeg, overleefde de aanslag als door een wonder. Het dier, een tweejarige Staffordshire terriër genaamd Ziggy, dwaalde in de bossen in de buurt van het Engelse Wansford toen hij door voorbijgangers op een landweg werd opgemerkt. Die brachten de hond naar een dierenarts.
De pijl van zestig centimeter lang ging dwars door de kop van de hond. De dierenarts opereerde het dier onmiddellijk en verwijderde de pijl. Als bij wonder was de pijl afgeschampt op de schedel, waardoor hij geen enkel vitaal orgaan raakte.
Dierenbescherming
'De pijl miste op mirakuleuze wijze de hersenen, de gehoorgang en de ogen van Ziggy', aldus een woordvoerder van de dierenbescherming, die een oproep deed om de daders op te sporen.
'Wie dit heeft gedaan, heeft doelbewust en van op korte afstand geschoten', oordeelt die. Vermoed wordt dat Ziggy al enkele dagen met de pijl door zijn kop ronddwaalde. 'Het gevaar is echter nog niet geweken. Bij dergelijke wonden kunnen gevaarlijke infecties optreden. De komende dagen worden cruciaal voor Ziggy's herstel', zegt de woordvoerder nog.
Ik hoop dat hij mensen nog zal gaan vertrouwen, en dat hij wel een baasje heeft.renee-uk schreef:en on topic wou ik degene die dit gedaan heeft wel graag even onder 4 ogen spreken en hoop ik van harte dat dat hondje er bovenop komt.
vind het zo vreselijk triest dat dat beest waarschijnlijk een paar dagen rondgelopen heeft met die pijl door zijn kop, arm beestje
het hondje was ondanks die pijl door zijn hoofd hartstikke vriendelijk stond in de engelse krant en ze weten niet of ie daar gedumpt was voor of nadat ze hem beschoten hebbenDinos schreef:Ik hoop dat hij mensen nog zal gaan vertrouwen, en dat hij wel een baasje heeft.renee-uk schreef:en on topic wou ik degene die dit gedaan heeft wel graag even onder 4 ogen spreken en hoop ik van harte dat dat hondje er bovenop komt.
vind het zo vreselijk triest dat dat beest waarschijnlijk een paar dagen rondgelopen heeft met die pijl door zijn kop, arm beestje
In deze gevallen zijn er ineens wel heel veel mensen die hondje willen hebben, terwijl hij zonder dit drama ( als hij zwerver is) nog lang in asiel zou zitten waarschijnlijk.
Meer dan dat er in het gesticht zitten.Lemuria schreef:Godsamme wat lopen er toch een gekken rond.