Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbeul schiet hond door kop.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Dierenbeul schiet hond door kop.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Afbeelding

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... -kop.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Feather__
Zeer actief

Re: Dierenbeul schiet hond door kop.

Ongelezen bericht door Feather__ »

Oh jezus.. Arme hond :ugh:
Wie doet nou zoiets. Bah.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
Geeft nog een grotere kick zeker.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Godsamme wat lopen er toch een gekken rond.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.

Op dit plaatje zat ik niet echt te wachten. Ik verwachtte een stuk tekst, of een filmpje dat al dan niet aan te klikken was of zoiets.

Goed, inhoudelijk. Helaas bestaan er veel te veel idioten.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb echt stront in mijn ogen.

Ik dacht: wat is er erg aan dat plaatje dan.
Ging nog eens kijken en toen zag ik pas die pijl door zijn kop.

Wat heb je toch eikels op de wereld, maar ja, wat verwachten we dan er zijn ook genoeg mensen die het leven van hun medemensen nemen, dus een hond vinden ze dan natuurlijk helemaal een makkie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

korthaar schreef:Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
ik begrijp niet zo goed wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft. dat jagers met kruisbogen werken heeft niks te maken met een achterlijke idioot die een pijl door de kop van een hond schiet.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik had eigenlijk dit plaatje ook niet verwacht aangezien er toch staat dat een hond door de kop is geschoten.
Ik dacht meer aan een kogel een een dode hond en dat er idd een stuk text zou staan met evt een klein plaatje als je een link aan zou klikken.

Dit vind ik echt een akelig plaatje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

M@scha schreef:
korthaar schreef:Zie op internet, dat er in Nederland ook wel sympathisanten van de jacht met de kruisboog zijn.
ik begrijp niet zo goed wat jouw opmerking met dit topic te maken heeft. dat jagers met kruisbogen werken heeft niks te maken met een achterlijke idioot die een pijl door de kop van een hond schiet.
Nou ja....dat is de vraag. Want nu is het een hond, morgen een gans en overmorgen een ree of zwijn natuurlijk. Genoeg plaatjes te vinden van wild dat doorboord is met een pijl uit een kruisboog van een jager. Ik vind dit soort jagen ook rijp voor een verbod omdat het puur spelen met wapens is en dat je dat mag doen met een hert als schietschijf vind ik dus om te kotsen. Ik vind een hond met een pijl door zijn kop niks minder erg dan een hert met een pijl door zijn nek. Die laatste krijgt geen hulp en mag creperen waar hij stopt met lopen.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

laeken schreef:
M@scha schreef:
Nou ja....dat is de vraag. Want nu is het een hond, morgen een gans en overmorgen een ree of zwijn natuurlijk. Genoeg plaatjes te vinden van wild dat doorboord is met een pijl uit een kruisboog van een jager. Ik vind dit soort jagen ook rijp voor een verbod omdat het puur spelen met wapens is en dat je dat mag doen met een hert als schietschijf vind ik dus om te kotsen. Ik vind een hond met een pijl door zijn kop niks minder erg dan een hert met een pijl door zijn nek. Die laatste krijgt geen hulp en mag creperen waar hij stopt met lopen.
Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Habibi schreef:Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.

Op dit plaatje zat ik niet echt te wachten. Ik verwachtte een stuk tekst, of een filmpje dat al dan niet aan te klikken was of zoiets.

Nou inderdaad.Ik verwacht iets te lezen :S:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Pepie schreef:
Habibi schreef:Wow, je mag in de titel wel even waarschuwen voor een naar plaatje. Of het plaatje in een link of zo.

Voor het geval dat je link niet werkt.

Een hond die de pijl van een kruisboog dwars door zijn kop kreeg, overleefde de aanslag als door een wonder. Het dier, een tweejarige Staffordshire terriër genaamd Ziggy, dwaalde in de bossen in de buurt van het Engelse Wansford toen hij door voorbijgangers op een landweg werd opgemerkt. Die brachten de hond naar een dierenarts.

De pijl van zestig centimeter lang ging dwars door de kop van de hond. De dierenarts opereerde het dier onmiddellijk en verwijderde de pijl. Als bij wonder was de pijl afgeschampt op de schedel, waardoor hij geen enkel vitaal orgaan raakte.

Dierenbescherming
'De pijl miste op mirakuleuze wijze de hersenen, de gehoorgang en de ogen van Ziggy', aldus een woordvoerder van de dierenbescherming, die een oproep deed om de daders op te sporen.

'Wie dit heeft gedaan, heeft doelbewust en van op korte afstand geschoten', oordeelt die. Vermoed wordt dat Ziggy al enkele dagen met de pijl door zijn kop ronddwaalde. 'Het gevaar is echter nog niet geweken. Bij dergelijke wonden kunnen gevaarlijke infecties optreden. De komende dagen worden cruciaal voor Ziggy's herstel', zegt de woordvoerder nog.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hopelijk knapt hij helemaal op, maar ja ik heb hier al vaker op forum uitspraken voorbij zien komen dat dit soort honden toch geruimd moeten worden.
Ik zou niet voor mij zelf instaan als ik dit zou zien,denk dat degene maar beter heel hard zou moeten rennen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Veenmug schreef: Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.

Als onderstaande club z'n zin krijgt, hebben we straks ook Rambo jagertjes:

http://www.boogjacht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

korthaar schreef:
Veenmug schreef: Jagen met pijl en boog is in Nederland verboden. Je kan natuurlijk nooit uitsluiten dat een zichzelf Rambo wanende gek dit soort idiote zaken uithaalt. Maar met jacht heeft dit niets te maken.

Als onderstaande club z'n zin krijgt, hebben we straks ook Rambo jagertjes:

http://www.boogjacht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jezus, hou toch eens op met je heksenjacht.
allemachtig wat ben jij irritant, het gaat hier om een mishandelde hond, niet om jouw frustraties betreffende de jacht :gvd:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Pepie schreef:

Voor het geval dat je link niet werkt.

Een hond die de pijl van een kruisboog dwars door zijn kop kreeg, overleefde de aanslag als door een wonder. Het dier, een tweejarige Staffordshire terriër genaamd Ziggy, dwaalde in de bossen in de buurt van het Engelse Wansford toen hij door voorbijgangers op een landweg werd opgemerkt. Die brachten de hond naar een dierenarts.

De pijl van zestig centimeter lang ging dwars door de kop van de hond. De dierenarts opereerde het dier onmiddellijk en verwijderde de pijl. Als bij wonder was de pijl afgeschampt op de schedel, waardoor hij geen enkel vitaal orgaan raakte.

Dierenbescherming
'De pijl miste op mirakuleuze wijze de hersenen, de gehoorgang en de ogen van Ziggy', aldus een woordvoerder van de dierenbescherming, die een oproep deed om de daders op te sporen.

'Wie dit heeft gedaan, heeft doelbewust en van op korte afstand geschoten', oordeelt die. Vermoed wordt dat Ziggy al enkele dagen met de pijl door zijn kop ronddwaalde. 'Het gevaar is echter nog niet geweken. Bij dergelijke wonden kunnen gevaarlijke infecties optreden. De komende dagen worden cruciaal voor Ziggy's herstel', zegt de woordvoerder nog.
ze bedoelen dat je dat plaatje beter in een link had kunnen zetten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

en on topic wou ik degene die dit gedaan heeft wel graag even onder 4 ogen spreken en hoop ik van harte dat dat hondje er bovenop komt.
vind het zo vreselijk triest dat dat beest waarschijnlijk een paar dagen rondgelopen heeft met die pijl door zijn kop, arm beestje :(
Afbeelding

Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

renee-uk schreef:en on topic wou ik degene die dit gedaan heeft wel graag even onder 4 ogen spreken en hoop ik van harte dat dat hondje er bovenop komt.
vind het zo vreselijk triest dat dat beest waarschijnlijk een paar dagen rondgelopen heeft met die pijl door zijn kop, arm beestje :(
Ik hoop dat hij mensen nog zal gaan vertrouwen, en dat hij wel een baasje heeft.
In deze gevallen zijn er ineens wel heel veel mensen die hondje willen hebben, terwijl hij zonder dit drama ( als hij zwerver is) nog lang in asiel zou zitten waarschijnlijk.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:en on topic wou ik degene die dit gedaan heeft wel graag even onder 4 ogen spreken en hoop ik van harte dat dat hondje er bovenop komt.
Ik hoop dat hij mensen nog zal gaan vertrouwen, en dat hij wel een baasje heeft.
In deze gevallen zijn er ineens wel heel veel mensen die hondje willen hebben, terwijl hij zonder dit drama ( als hij zwerver is) nog lang in asiel zou zitten waarschijnlijk.
het hondje was ondanks die pijl door zijn hoofd hartstikke vriendelijk stond in de engelse krant en ze weten niet of ie daar gedumpt was voor of nadat ze hem beschoten hebben :?
arm dingske :(

RSPCA inspector Justin Stubbs said: "Despite this bolt going straight through Ziggy's head it miraculously missed his brain, ear capsule and eyes - I could not quite believe it.

Whoever did this took a very intentional shot at very close range.

I think they must have been aiming at the back of the head and Ziggy must have moved at just the right distance right at the last minute.

I don't know whether they then took him deep into the wood and dumped him, or had already taken him into the wood and so just left him there, injured.

What we are quite sure about is that poor Ziggy was probably roaming about in the middle of nowhere for a couple of days with this bolt stuck in his head.

He would have been terrified, and in complete agony.

It really broke my heart this one.

What really got me was the way Ziggy sat there, with that bolt through his head, wagging his tail at me in such a good natured way - asking for a bit of a fuss.

bron
pas op er staat een nare foto bij!
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dus niet alleen in Nederland zijn Staffordshire terriërs de lul. Meestal betreft het zo'n hond als er ellende aan de hand is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, het lijkt mij een schat van een hond, denk maar niet dat Nikkie of Tama er zo rustig bij zou zitten met een pijl in hun kop, die vreten gelijk je handen op als je aan ze komt terwijl ze pijn hebben.
Laatst gewijzigd door gonnie op 05 dec 2014 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kitsune

Ongelezen bericht door Kitsune »

Sommige mensen horen tussen 6 planken thuis.....
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

:ugh: Arm dier!
Afbeelding
Chris78
Actief

Ongelezen bericht door Chris78 »

Lemuria schreef:Godsamme wat lopen er toch een gekken rond.
Meer dan dat er in het gesticht zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”