Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
Je relatief klein asiel heeft 600 honden zitten, neem eens een kijkje op hun website zou ik zeggen, http://ace-charity.org/nl/adoptie/adoptieprocedure/" onclick="window.open(this.href);return false; rechts boven zie je het meteen al staan
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
[quote="Cindy52"]Je relatief klein asiel heeft 600 honden zitten, neem eens een kijkje op hun website zou ik zeggen, http://ace-charity.org/nl/adoptie/adoptieprocedure/ rechts boven zie je het meteen al staan[/quote]
Daar zitten geen 600 honden. Daar staat dat er 600 honden een baasje zoeken. Dat is niet hetzelfde.
De honden die op die site staan zijn honden die; in dat asieltje zitten, honden die ondergebracht zijn bij vrouwtjes die ze opvangen in hun tuin, zoals Isabelleke al jaren doet, honden die op het laatste moment bij P.K. vandaan komen zoals mijn verantwoordelijke hond ooit was, honden die in Belgie, Duitsland en verder in Europa in de opvang zitten , honden die in Nederland in de opvang zitten en honden die voor andere asielen bemiddeld worden en dan hebben we nog de herplaatsers. Ik geloof graag dat je dan aan 600 komt en ik denk nog wel meer. Nee een perrera met 600 honden ziet er anders uit. Kijk; http://www.farodevigo.es/portada-ourense/2009/12/15/total-460-animales-perrera-municipal-adoptados-ano/395355.html Dat ziet er toch niet hetzelfde uit he?
Daar zitten geen 600 honden. Daar staat dat er 600 honden een baasje zoeken. Dat is niet hetzelfde.
De honden die op die site staan zijn honden die; in dat asieltje zitten, honden die ondergebracht zijn bij vrouwtjes die ze opvangen in hun tuin, zoals Isabelleke al jaren doet, honden die op het laatste moment bij P.K. vandaan komen zoals mijn verantwoordelijke hond ooit was, honden die in Belgie, Duitsland en verder in Europa in de opvang zitten , honden die in Nederland in de opvang zitten en honden die voor andere asielen bemiddeld worden en dan hebben we nog de herplaatsers. Ik geloof graag dat je dan aan 600 komt en ik denk nog wel meer. Nee een perrera met 600 honden ziet er anders uit. Kijk; http://www.farodevigo.es/portada-ourense/2009/12/15/total-460-animales-perrera-municipal-adoptados-ano/395355.html Dat ziet er toch niet hetzelfde uit he?
Dierenleed moeten we samen aanpakken
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Cindy52 schreef:Ok laatste poging anders komt het zo over als vechten tegen de bierkaai te vertalen naar onnozelheid valt niet te bestrijden.
600 honden en je denkt daadwerkelijk dat opvalt dat jouw hond wat magertjes is ? Van die 600 zijn er ongetwijfeld minimaal 100 die ook magertjes zijn. Ze gaan in de hondenmeute op, niet meer en niet minder. Rescue in Spanje betekend gewoon overleving voor de honden, niet meer en niet minder en laten we vooral ophouden met het dramatische gebeuren, zorg is er nauwelijks, tenzij ze geadopteerd worden, dan treed zorg in werking. Honden uit dodingsstations halen kost geld, het dodingsstation geeft ze niet gratis mee want die krijgen weer per dode hond uitbetaald. Ook de spaanse autootjes om honden op te halen rijden niet op water. Vaccinatie in Spanje kost gemiddeld 25 euro, sterilisatie 100 euro en de meeste stichingen laten de honden gesteriliseerd overkomen. Algehele bloedtest leishmania, erlichia en filaria kosten gemiddeld 90 euro, paspoort kost negen euro, registratie honden 12. Dan moeten ze nog naar Nederland, meestal worden ze ingevlogen, kosten 60 euro maar ze moeten dan wel eerst met de auto die op water rijd de hond naar het vliegveld brengen.
Wow die rescues in spanje maken me toch vette winst en dan fokken ze ook nog met honden en plaatsen zoveel pupjes. Nou daar hoeven ze niet mee te fokken want die plukken ze daadwerkelijk van de straat, ze lopen hier namelijk met bosjes rond. In mijn ogen ben je niet meer of minder dan een onnozele zwetsjaan die van haar levensdagen nog geen klauw heeft uitgestoken in een spaanse perrera om nou eens daadwerkelijk te zien hoe het gaat. En ja als je geluk hebt doet de Seprona af en toe nog wel eens wat, meer af dan toe ! Grosso modo zit je gewoon uit je klep te zanikken. Nou ik hoop dat het nou allemaal duidelijk voor je is, zo niet stap op het vliegtuig en als je handen net zo hard werken als je mondwerk kan je daar ongetwijfeld nog wel van enig nut zijn, geeft je geachte medeforummers meteen even een beetje rust, doeggggggggggg
Dan klopt het toch dat mevr. ACE een grote leugenaar is!
Dat is namelijk niet wat mevr. ACE beweert.zorg is er nauwelijks, tenzij ze geadopteerd worden, dan treed zorg in werking.
Op de ACE-site staat vermeld:
"Bij binnenkomst worden de honden gewogen en gemeten"
"Alle honden (ziek, oud of met een handicap) van ACE krijgen dagelijks de verzorging die ze nodig hebben, zoals voedsel en medische zorg."
"Een team van vrijwilligers en studenten verzorgen en registreren de vooruitgang van de honden."
Einde citaat
Dus ja, ik verwacht dat het opvalt als een al erg ondervoede hond 12 kilo afvalt en een chronische ooronsteking heeft.
Een erg ondervoede hond die 12 kilo afvalt kun je niet 'wat magertjes' noemen,
die is vel over been!
Je zou je iets beter kunnen informeren voordat je iets schrijft, Cindy.Honden uit dodingsstations halen kost geld, het dodingsstation geeft ze niet gratis mee want die krijgen weer per dode hond uitbetaald.
ACE krijgt namelijk de honden uit het 'dodingsstation' in malaga wel degelijk gratis.
Bovendien al gevaccineerd en gechipt.
Er gaan 2 honden in een sky-box dus 30 euro per hond.
Als, zoals jij zegt Cindy, de pups inderdaad met bosjes rondlopen op straat dan moet jij nog maar eens een keer gaan rekenen!
Feit is dat ACE doorlopend een lijst met ong. 125 pups online heeft.
Pups worden natuurlijk niet gesteriliseerd/gecastreerd en er worden bij pups
ook geen bloedtesten uitgevoerd.
Cindy52, welke functie heb jij eigenlijk bij ACE of wil je daar niet voor uitkomen?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Weet je 10eke, je hebt best valide punten. In die zin dat als een stichting er prat op gaat dat haar honden de nodige verzorging krijgen vanaf binnenkomst, dat ook moet gebeuren. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan moet je daar niet mee schermen.
Maar hier...
Waarom doe je dit? Als je iets wilt bereiken moet je stoppen met hatelijkheden rondstrooien. Je bent veel sterker als je het gewoon bij de inhoud houdt.
Maar hier...
...haal je jezelf weer vollédig onderuit. Je doet je héle relaas teniet. Die ene zin maakt dat ik je verhaal niet meer serieus neem. Dat ik meer bezig ben met me ergeren aan dit soort ongefundeerde uitspraken en het op de man spelen, dan met je mogelijk valide punten. Je komt over als een klein kind dat maar gaat schelden omdat het zijn zin niet krijgt.10eke schreef:Cindy52, welke functie heb jij eigenlijk bij ACE of wil je daar niet voor uitkomen?
Waarom doe je dit? Als je iets wilt bereiken moet je stoppen met hatelijkheden rondstrooien. Je bent veel sterker als je het gewoon bij de inhoud houdt.
-
- Zeer actief
Ik heb geen funktie bij ACE, ik woon ook niet in dat deel van Spanje.
-
- Zeer actief
Zamunda, er zit een verschil tussen de stichting en het betreffende asiel waar de honden verblijven. Ik geloof best dat de stiching zorg draagt vanaf het moment dat de honden in hun opvang komen, dat doen alle stichtingen. Ze zorgen voor opvang, medische zorg etc maar de stichting helpt het asiel en zetelt vaak niet in Spanje.
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 2
Ik vind dat het goed is dat je je verhaal deelt, zo kunnen nieuwe adoptanten de positieve en negatieve kanten aan een stichting lezen en er hopelijk de "beste" uitkiezen, maar vind je nu zelf niet dat je wat te ver aan het gaan bent met dit soort beschuldigingen? Niet iedereen die jou verhaal kritisch bekijkt hoort bij Ace.10eke schreef: Dus ja, i verwacht dat het opvalt als een al erg ondervoede hond 12 kilo afvalt en een chronische ooronsteking heeft.
die is vel over been!
Je zou je iets beter kunnen informeren voordat je iets schrijft, Cindy.
ACE krijgt namelijk de honden uit het 'dodingsstation' in malaga wel degelijk gratis.
Cindy52, welke functie heb jij eigenlijk bij ACE of wil je daar niet voor uitkomen?
Ben je zelf al eens in de asielen/dodingsstations geweest?
Onze hond komt ook uit Spanje, adoptie is super verlopen geen enkel probleem gehad alhoewel zij ook nog bepaalde medische mankementen had/heeft. Chronische ooronsteking, wondjes die niet helemaal genezen waren en nog wat kleine dingen.
Als je een asiel hebt waar een 500 honden zitten dan vallen bepaalde dingen inderdaad niet op, wilt dit zeggen dat eht goed te praten is wat er met sommige honden gebeurt. Nee tuurlijk niet, maar om nu ineens de hele stichting slecht te maken omwille van jouw ervaring lijkt mij ook niet correct.
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Er zitten daar geen 500 honden. De honden die er wel zitten worden elke dag bekeken.
Ikzelf heb nu twee keer wel een hond gehad uit een asiel wat jij beschrijft en dan nog gaat dat beest eerst langs de DA voor alle prikken en keuringen.
Ook al kijkt er helemaal nooit iemand naar die hond om, dan nog, als hij op reis gaat, gaat hij wel door de molen.
En als dan( in het gunstigste geval) die hond door alle mazen slipt(en dat zijn er toch wel wat) en toch doodziek op de plaats van bestemming aankomt dan moet het niet zo zijn dat jij daar als verantwoordelijke(en de enige die dat is is mevrouw Ace) je handen vanaf trekt door opmerkingen dat dat beestje o zo goed in zijn velletje zat toen hij daar zat.
Dat is dan geen ongelukje meer dat is de boel belazeren.
Ik heb eens een hond van het vliegveld naar huis moeten tillen en nog werd er gezegd dat de hond niks mankeerde in het asiel. A.geloof ik dat niet en B.strookt het dan niet met jouw posting over 500 honden.
Natuurlijk verlopen er ook een boel adopties super. Er staat ook een team van supervrijwilligers klaar overal. Maar dat zijn die vrijwilligers allemaal in al die landen. Daar mankeert het ook niet aan.
Ikzelf heb nu twee keer wel een hond gehad uit een asiel wat jij beschrijft en dan nog gaat dat beest eerst langs de DA voor alle prikken en keuringen.
Ook al kijkt er helemaal nooit iemand naar die hond om, dan nog, als hij op reis gaat, gaat hij wel door de molen.
En als dan( in het gunstigste geval) die hond door alle mazen slipt(en dat zijn er toch wel wat) en toch doodziek op de plaats van bestemming aankomt dan moet het niet zo zijn dat jij daar als verantwoordelijke(en de enige die dat is is mevrouw Ace) je handen vanaf trekt door opmerkingen dat dat beestje o zo goed in zijn velletje zat toen hij daar zat.
Dat is dan geen ongelukje meer dat is de boel belazeren.
Ik heb eens een hond van het vliegveld naar huis moeten tillen en nog werd er gezegd dat de hond niks mankeerde in het asiel. A.geloof ik dat niet en B.strookt het dan niet met jouw posting over 500 honden.
Natuurlijk verlopen er ook een boel adopties super. Er staat ook een team van supervrijwilligers klaar overal. Maar dat zijn die vrijwilligers allemaal in al die landen. Daar mankeert het ook niet aan.
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Cindy52 er zit geen verschil tussen deze organisatie en het asiel.Cindy52 schreef:Zamunda, er zit een verschil tussen de stichting en het betreffende asiel waar de honden verblijven. Ik geloof best dat de stiching zorg draagt vanaf het moment dat de honden in hun opvang komen, dat doen alle stichtingen. Ze zorgen voor opvang, medische zorg etc maar de stichting helpt het asiel en zetelt vaak niet in Spanje.
Het asiel is in beheer van ACE en de presidente mevrouw ACE zelf loopt heel veel dagen door dat asiel. Zij woont er vlak om de hoek.
Dus nu zit je er naast.
Deze orga zetelt wel degelijk in Spanje en is ook ingeschreven bij de belastingdienst in Torremolinos.
Ik begrijp wat je bedoelt en wat jij suggereert is dat zo een orga niet meteen afgerekend kan worden voor wat er in het asiel gebeurt.
Ja dat klopt en ben ik in eerste instantie ook helemaal met je eens maar een aantal orga,s die ik ken houden wel degelijk vinger aan de pols over wat zij willen dat er gebeurt in een asiel waar zij voor bemiddelen i.v.m adoptie procedure,s.
Gebeurt dat niet dan haakt de orga af.
Maar dat is hier dus niet aan de orde. Erger nog: nergens is de betreffende da terug te vinden lees ik hierboven. Want dan zou je nog eens van gedachten kunnen wisselen tussen de da,s.
En het adres van die da krijgt ze niet lees ik hierboven. Nu jij weer. Ik vind het maar vreemd.
-
- Actief
Het is in dit topic vaker voorgekomen dat men er niet voor uit wilZamunda schreef:Weet je 10eke, je hebt best valide punten. In die zin dat als een stichting er prat op gaat dat haar honden de nodige verzorging krijgen vanaf binnenkomst, dat ook moet gebeuren. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan moet je daar niet mee schermen.
Maar hier......haal je jezelf weer vollédig onderuit. Je doet je héle relaas teniet. Die ene zin maakt dat ik je verhaal niet meer serieus neem. Dat ik meer bezig ben met me ergeren aan dit soort ongefundeerde uitspraken en het op de man spelen, dan met je mogelijk valide punten. Je komt over als een klein kind dat maar gaat schelden omdat het zijn zin niet krijgt.10eke schreef:Cindy52, welke functie heb jij eigenlijk bij ACE of wil je daar niet voor uitkomen?
komen "Ace fan" te zijn.
Daar is zelfs over gelogen.
-
- Actief
Cindy52 schreef:Zamunda, er zit een verschil tussen de stichting en het betreffende asiel waar de honden verblijven. Ik geloof best dat de stiching zorg draagt vanaf het moment dat de honden in hun opvang komen, dat doen alle stichtingen. Ze zorgen voor opvang, medische zorg etc maar de stichting helpt het asiel en zetelt vaak niet in Spanje.
Het is het een groot verschil of een organisatie een asiel ondersteunt of dat,
zoals in het geval van ACE, de organisatie het asiel zelf beheert.
De voorzitster van ACE is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in
asiel.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
10eke schreef:Het is in dit topic vaker voorgekomen dat men er niet voor uit wilZamunda schreef:Weet je 10eke, je hebt best valide punten. In die zin dat als een stichting er prat op gaat dat haar honden de nodige verzorging krijgen vanaf binnenkomst, dat ook moet gebeuren. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan moet je daar niet mee schermen.
Maar hier......haal je jezelf weer vollédig onderuit. Je doet je héle relaas teniet. Die ene zin maakt dat ik je verhaal niet meer serieus neem. Dat ik meer bezig ben met me ergeren aan dit soort ongefundeerde uitspraken en het op de man spelen, dan met je mogelijk valide punten. Je komt over als een klein kind dat maar gaat schelden omdat het zijn zin niet krijgt.10eke schreef:Cindy52, welke functie heb jij eigenlijk bij ACE of wil je daar niet voor uitkomen?
komen "Ace fan" te zijn.
Ik ben geen 'ACE-fan'. Ik kén de hele stichting niet eens, behalve vaag van naam.
Maar man o man, wat word ik doodziek van het hele gezeur van jou.

Heb je geen leven of zo?

-
- Actief
zoe2710 schreef:Ik vind dat het goed is dat je je verhaal deelt, zo kunnen nieuwe adoptanten de positieve en negatieve kanten aan een stichting lezen en er hopelijk de "beste" uitkiezen, maar vind je nu zelf niet dat je wat te ver aan het gaan bent met dit soort beschuldigingen? Niet iedereen die jou verhaal kritisch bekijkt hoort bij Ace.10eke schreef: Dus ja, i verwacht dat het opvalt als een al erg ondervoede hond 12 kilo afvalt en een chronische ooronsteking heeft.
die is vel over been!
Onze hond komt ook uit Spanje, adoptie is super verlopen geen enkel probleem gehad alhoewel zij ook nog bepaalde medische mankementen had/heeft. Chronische ooronsteking, wondjes die niet helemaal genezen waren en nog wat kleine dingen.
Als je een asiel hebt waar een 500 honden zitten dan vallen bepaalde dingen inderdaad niet op, wilt dit zeggen dat eht goed te praten is wat er met sommige honden gebeurt. Nee tuurlijk niet, maar om nu ineens de hele stichting slecht te maken omwille van jouw ervaring lijkt mij ook niet correct.
Mijn adoptiehond Leo komt ook uit Spanje, andere stichting.
Leo is kort na aankomst in Nederland heel erg ziek geweest, had het bijna niet gehaald.
Toch vind ik de stichting waar Leo vandaan komt een hele goede stichting!
Zoe2710, jouw hond had een chronische oorontsteking.
Alle honden behoren te worden nagekeken door een dierenarts voordat ze naar het buitenland vertrekken.
Een dierenarts die een hond nakijkt, kijkt altijd ook in de oren.
Hoe kan een dierenarts een chronische oorontsteking over het hoofd zien?
Heb je je dat weleens afgevraagd?
Ik had ook niet enkel over een oorontsteking aan de bel gaan trekken hoor en gedacht van wat een klote stichting, maar toch.
Er wordt gezegd dat in de Spaanse asielen/dodingsstations de honden worden mishandeld door beulen, dat de honden er dagenlang liggen te creperen, geen eten en geen water krijgen en standaard na een aantal dagen op een vreselijke manier worden afgeslacht.
Ik ben daar nooit geweest.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
10eke schreef:Het is in dit topic vaker voorgekomen dat men er niet voor uit wilZamunda schreef:Weet je 10eke, je hebt best valide punten. In die zin dat als een stichting er prat op gaat dat haar honden de nodige verzorging krijgen vanaf binnenkomst, dat ook moet gebeuren. Als dat niet mogelijk is, om wat voor reden dan ook, dan moet je daar niet mee schermen.
komen "Ace fan" te zijn.

Ik ken ACE ook niet, heb wel een Spaanse hond die ook niet van een al te fijne plek komt. Ik geloof best dat er met jouw hond dingen fout zijn gegaan en het kan ook best dat dat significant vaker gebeurt bij ace dan nodig. Maaaarrrr, volgens mij is iedereen in dit topic het daar wel over eens. Waarom mensen dan contini zo provoceren en tegen de haren in strijken? Volgens mij is dat DE manier om géén medestanders in je persoonlijke hetze te vinden...
Maar goed, dit had ik allemaal net zo goed niet kunnen typen denk ik. Ik wens je verder veel succes met je waanzinnige heksenjacht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een triest leven moet je hebben als je zo moet denken...10eke schreef:
Het is in dit topic vaker voorgekomen dat men er niet voor uit wil
komen "Ace fan" te zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zamunda
- Zeer actief
Wat maak je jezelf hier toch onsterfelijk belachelijk.10eke schreef:Het is in dit topic vaker voorgekomen dat men er niet voor uit wil komen "Ace fan" te zijn.
Mijn god, je lijkt wel een extremist die een Holy War aan het voeren is

Als iemand in het harnas sterft, wat krijg diegene dan? Zeven Spaanse puppies?
-
- Zeer actief
Maar wel blijven lezen, dus een béétje kicken doe je er wel oplieke schreef: Ik ben geen 'ACE-fan'. Ik kén de hele stichting niet eens, behalve vaag van naam.
Maar man o man, wat word ik doodziek van het hele gezeur van jou.![]()
Heb je geen leven of zo?

(Geldt ook voor die dame of heer met de oneliner na jou)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Als je mij bedoeld ik kick nergens op wel
heb ik de schurft aan dergelijke lastercampagnes op een forum door mensen die 0.0 zinnige bijdrage hebben op de rest van t forum. Ga lekker ergens anders zitten reldellen.
heb ik de schurft aan dergelijke lastercampagnes op een forum door mensen die 0.0 zinnige bijdrage hebben op de rest van t forum. Ga lekker ergens anders zitten reldellen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
malinois schreef:Als je mij bedoeld ik kick nergens op wel
Nee, ik geloof dat hij mij bedoelt. Ik ben dan ook een notoire kicker van reltopics.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik doe rond de kerst altijd iets extra voor een of ander goed dierendoel, denk dat dat dit jaar ace wordt
ik heb altijd al gevonden dat je -als je ergens onterecht van beschuldigd wordt- het ook maar beter kunt doen, dan heb je er tenminste nog plezier van ipv alleen de ellende

ik heb altijd al gevonden dat je -als je ergens onterecht van beschuldigd wordt- het ook maar beter kunt doen, dan heb je er tenminste nog plezier van ipv alleen de ellende

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- zoe2710
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
Nee, heb mij dat nooit afgevraagd omdat ze naar hier gekomen is en op dat moment geen last had van een oorontsteking, pas na een paar weken brak dit door en ook nu is dit met periodes. Niets aan te doen, dus de dierenarts kan dat op dat moment inderdaad gemist hebben. Gebeurt wel vaker.10eke schreef:zoe2710 schreef:Ik vind dat het goed is dat je je verhaal deelt, zo kunnen nieuwe adoptanten de positieve en negatieve kanten aan een stichting lezen en er hopelijk de "beste" uitkiezen, maar vind je nu zelf niet dat je wat te ver aan het gaan bent met dit soort beschuldigingen? Niet iedereen die jou verhaal kritisch bekijkt hoort bij Ace.10eke schreef: Dus ja, i verwacht dat het opvalt als een al erg ondervoede hond 12 kilo afvalt en een chronische ooronsteking heeft.
die is vel over been!
Mijn adoptiehond Leo komt ook uit Spanje, andere stichting.
Leo is kort na aankomst in Nederland heel erg ziek geweest, had het bijna niet gehaald.
Toch vind ik de stichting waar Leo vandaan komt een hele goede stichting!
Zoe2710, jouw hond had een chronische oorontsteking.
Alle honden behoren te worden nagekeken door een dierenarts voordat ze naar het buitenland vertrekken.
Een dierenarts die een hond nakijkt, kijkt altijd ook in de oren.
Hoe kan een dierenarts een chronische oorontsteking over het hoofd zien?
Heb je je dat weleens afgevraagd?
Ik had ook niet enkel over een oorontsteking aan de bel gaan trekken hoor en gedacht van wat een klote stichting, maar toch.
Er wordt gezegd dat in de Spaanse asielen/dodingsstations de honden worden mishandeld door beulen, dat de honden er dagenlang liggen te creperen, geen eten en geen water krijgen en standaard na een aantal dagen op een vreselijke manier worden afgeslacht.
Ik ben daar nooit geweest.
In de asielen zitten ook gewoon zoveel honden dat ze maar proberen en ja dan zullen er inderdaad sommige honden zijn die niet de gewenste medische zorgen krijgen. Is dit verantwoord, nee tuurlijk niet maar zo'n dingen gebeuren wel vaker met honden die uit het buitenland komen.
Stichting ACE heb ik geen ervaring mee en ze zullen zeker fouten gemaakt hebben maar door deze relcampagne los je niets op.
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Ik denk dat het goed is hier je verhaal over je ervaring neer te zetten. Mensen zoeken een hond of goede organisatie op een forum en dit is een forum voor honden.
Tevens lezen er heel veel mensen mee en die gaan toch nadenken. En daar gaat het om.
En niet die flauwekul of iemand allen op dit topic komt en iemand van jullie dit gerel vind.
Het gaat niet om een paar van jullie maar om de honden die achterblijven, klaar voor de gaskamer of erger.
Structureel moet er iets veranderen in Spanje en als orga met big bugs moet je je verantwoording nemen.
Een huis met een zwembad is beeldig maar dat zouden die stakkers ook graag willen.
Tevens lezen er heel veel mensen mee en die gaan toch nadenken. En daar gaat het om.
En niet die flauwekul of iemand allen op dit topic komt en iemand van jullie dit gerel vind.
Het gaat niet om een paar van jullie maar om de honden die achterblijven, klaar voor de gaskamer of erger.
Structureel moet er iets veranderen in Spanje en als orga met big bugs moet je je verantwoording nemen.
Een huis met een zwembad is beeldig maar dat zouden die stakkers ook graag willen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
omg big bugs?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Zamunda
- Zeer actief
Whahaharenee-uk schreef:omg big bugs?
![]()

- Tineke
- Zeer actief
Geen probleem voor jou toch, die voer je gewoon aan de slangenrenee-uk schreef:omg big bugs?
![]()

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Roompie
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:omg big bugs?
![]()

- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dat vroeg ik me net ook af tijdens het lezen. Ik wil er nog 2 adopteren. Moeten wel gezond zijn.dagmar88 schreef:renee-uk schreef:omg big bugs?
![]()
Zouden ze die ook ter adoptie aanbieden?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
I like big bugs and I cannot liedagmar88 schreef:renee-uk schreef:omg big bugs?
![]()
Zouden ze die ook ter adoptie aanbieden?

- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Eigenlijk is het toch diep verdrietig dat jullie over de rug van Ts hierboven met haar topic over haar hond geintjes zitten te maken.
6 personen die lol trappen over de rug van die arme hond en vele andere honden heen.
Ik hoop toch dat jullie eens willen nadenken welk verdriet zij gehad moet hebben toen ze afscheid moest nemen van haar doodzieke hond.
Ik Quote: Via stichting ACE had ik een hond geadopteerd, Carmina, een grote, zwarte en oude hond.
Voor adoptie had ik geïnformeerd of de hond gezond was, dat werd bevestigd.
Echter bleek de hond heel ernstig ziek te zijn en moest zij na 10 dagen in Nederland worden ingeslapen.
Na het overlijden van de hond is er sectie verricht.
Daaruit is gebleken dat de hond al gedurende langere tijd aan "Hondenziekte" (Canine Distemper) had geleden voordat zij in Nederland aankwam, zij verkeerde in het laatste stadium (uitvalsverschijnselen) van de ziekte. Unquote.
Wat een verdriet in zo een gezin wat hoopte een viervoeter nog een fijne tijd te geven. Ik weet heus wel dat dat niet zo lang is bij een oude hond maar dit is toch wel heel erg. Erger nog als de familie. naar eigen zeggen, niet fijn behandeld is.
Moet je daar nou geintjes over maken op een forum? Is dat nou van honden houden? Of van dieren in het algemeen?
Word ik n.b. nog aangevallen dat ik alleen op dit topic schrijf en niet op andere ook.
Nee natuurlijk schreef ik niet op een ander topic, daar had ik niks te zoeken.
Maar goed, heb je lol maar over de rug van die arme hond heen hoor. Gelukkig voelt die het toch niet meer. Bah.
6 personen die lol trappen over de rug van die arme hond en vele andere honden heen.
Ik hoop toch dat jullie eens willen nadenken welk verdriet zij gehad moet hebben toen ze afscheid moest nemen van haar doodzieke hond.
Ik Quote: Via stichting ACE had ik een hond geadopteerd, Carmina, een grote, zwarte en oude hond.
Voor adoptie had ik geïnformeerd of de hond gezond was, dat werd bevestigd.
Echter bleek de hond heel ernstig ziek te zijn en moest zij na 10 dagen in Nederland worden ingeslapen.
Na het overlijden van de hond is er sectie verricht.
Daaruit is gebleken dat de hond al gedurende langere tijd aan "Hondenziekte" (Canine Distemper) had geleden voordat zij in Nederland aankwam, zij verkeerde in het laatste stadium (uitvalsverschijnselen) van de ziekte. Unquote.
Wat een verdriet in zo een gezin wat hoopte een viervoeter nog een fijne tijd te geven. Ik weet heus wel dat dat niet zo lang is bij een oude hond maar dit is toch wel heel erg. Erger nog als de familie. naar eigen zeggen, niet fijn behandeld is.
Moet je daar nou geintjes over maken op een forum? Is dat nou van honden houden? Of van dieren in het algemeen?
Word ik n.b. nog aangevallen dat ik alleen op dit topic schrijf en niet op andere ook.
Nee natuurlijk schreef ik niet op een ander topic, daar had ik niks te zoeken.
Maar goed, heb je lol maar over de rug van die arme hond heen hoor. Gelukkig voelt die het toch niet meer. Bah.