Ja hoor.. want alles wat de politie zegt is waarMarco88 schreef:blijkbaar was dat verhaal op facebook dus toch lariekoek, en is de hond terecht neergeschoten.

Moderator: moderatorteam
Ja hoor.. want alles wat de politie zegt is waarMarco88 schreef:blijkbaar was dat verhaal op facebook dus toch lariekoek, en is de hond terecht neergeschoten.
Dat is het zelfde verhaal van de politie als direct na het schieten door hen bekend werd gemaakt.Wolfsblut schreef:http://www.telegraaf.nl/feed/23253154/_ ... cht__.html
http://www.metronieuws.nl/nieuws/agent- ... I6xuC7W0I/" onclick="window.open(this.href);return false;Kells schreef:En het stond in de Televaag...ranetje schreef:Dat is het zelfde verhaal van de politie als direct na het schieten door hen bekend werd gemaakt.Wolfsblut schreef:http://www.telegraaf.nl/feed/23253154/_ ... cht__.html
Dat ook nog.Kells schreef:En het stond in de Televaag...ranetje schreef:Dat is het zelfde verhaal van de politie als direct na het schieten door hen bekend werd gemaakt.Wolfsblut schreef:http://www.telegraaf.nl/feed/23253154/_ ... cht__.html
Bron: http://www.politie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;http://www.politie.nl/nieuws/2014/oktob ... agent.html
Laatste update: 27-10-2014 | 15:39
Haarlem - Naar aanleiding van berichtgeving in de media rondom schietincident aan de Rozenprieelstraat hecht de politie er waarde aan om de geconstateerde feiten aan de orde te stellen.
De agenten hadden die bewuste zaterdagavond al meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met de bewoner na melding van geluidsoverlast. Uiteindelijk lukte het de agenten om contact te krijgen met de man in de woning. De agenten hoorden de man aankomen en een hond blaffen. De man opende de deur en gaf de hond het commando om aan te vallen. Een van de agenten werd door de hond aangevallen. De agent moest binnen een fractie van een seconde de situatie inschatten. Hij viel achterover en schoot om zichzelf in veiligheid te brengen en de hond te stoppen. Er werd een aantal schoten gelost waardoor het dier werd geraakt en dusdanig gewond raakte dat het dier later in het dierenziekenhuis overleed. Er hebben zich in het verleden eerdere bijtincidenten voorgedaan met de desbetreffende hond.
De 34-jarige man werd aangehouden wegens poging zware mishandeling en het opruien van een dier. De man is afgelopen zondag op last van justitie heengezonden. Het vuurwapengebruik van de agent is als rechtmatig beoordeeld. Geconcludeerd is dat het geweld noodzakelijk en gepast was.
Tony schreef:Bron: http://www.politie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;http://www.politie.nl/nieuws/2014/oktob ... agent.html
Laatste update: 27-10-2014 | 15:39
Haarlem - Naar aanleiding van berichtgeving in de media rondom schietincident aan de Rozenprieelstraat hecht de politie er waarde aan om de geconstateerde feiten aan de orde te stellen.
De agenten hadden die bewuste zaterdagavond al meerdere malen geprobeerd contact te krijgen met de bewoner na melding van geluidsoverlast. Uiteindelijk lukte het de agenten om contact te krijgen met de man in de woning. De agenten hoorden de man aankomen en een hond blaffen. De man opende de deur en gaf de hond het commando om aan te vallen. Een van de agenten werd door de hond aangevallen. De agent moest binnen een fractie van een seconde de situatie inschatten. Hij viel achterover en schoot om zichzelf in veiligheid te brengen en de hond te stoppen. Er werd een aantal schoten gelost waardoor het dier werd geraakt en dusdanig gewond raakte dat het dier later in het dierenziekenhuis overleed. Er hebben zich in het verleden eerdere bijtincidenten voorgedaan met de desbetreffende hond.
De 34-jarige man werd aangehouden wegens poging zware mishandeling en het opruien van een dier. De man is afgelopen zondag op last van justitie heengezonden. Het vuurwapengebruik van de agent is als rechtmatig beoordeeld. Geconcludeerd is dat het geweld noodzakelijk en gepast was.
Mijn mening (gebaseerd op berichtgeving) goed gereageerd door betreffende agent, scheelt weer een rechtsgang en kans op meer (bijt)incidenten !
S@ndr@ schreef:t zou toch handig zijn enige kennis van lichaamstaal bij honden te hebben en de situatie in te kunnen schatten- het op je af komen van een hond ( indar wat voor omstandigheden dan ook) rechtvaardig schieten ( 5X) en is dus gepast. fijn dat te wetendan alle dagen maar bidden dat de buren niet gaan klagen over geluidsoverlast
Je beoordeelt een op je afstormende hond... Waar kijk je naar in de luttele seconden die je hebt voordat je gebeten wordt en nog valt ook.S@ndr@ schreef:t zou toch handig zijn enige kennis van lichaamstaal bij honden te hebben en de situatie in te kunnen schatten- het op je af komen van een hond ( indar wat voor omstandigheden dan ook) rechtvaardig schieten ( 5X) en is dus gepast. fijn dat te wetendan alle dagen maar bidden dat de buren niet gaan klagen over geluidsoverlast
NounouWesleyS schreef:Je beoordeelt een op je afstormende hond... Waar kijk je naar in de luttele seconden die je hebt voordat je gebeten wordt en nog valt ook.S@ndr@ schreef:t zou toch handig zijn enige kennis van lichaamstaal bij honden te hebben en de situatie in te kunnen schatten- het op je af komen van een hond ( indar wat voor omstandigheden dan ook) rechtvaardig schieten ( 5X) en is dus gepast. fijn dat te wetendan alle dagen maar bidden dat de buren niet gaan klagen over geluidsoverlast
Jij hebt ook al bijtincidenten en het ophitsen t.o.v. politie op je verlanglijst staan... fijn dat je mijn buurvrouw niet bent.
Ja een hond die op je afstormt die bijt altijd, weet je toch, dat er nog mensen onbeschadigd rondlopen is een godswonder, met al die monstersWesleyS schreef:Je beoordeelt een op je afstormende hond... Waar kijk je naar in de luttele seconden die je hebt voordat je gebeten wordt en nog valt ook.S@ndr@ schreef:t zou toch handig zijn enige kennis van lichaamstaal bij honden te hebben en de situatie in te kunnen schatten- het op je af komen van een hond ( indar wat voor omstandigheden dan ook) rechtvaardig schieten ( 5X) en is dus gepast. fijn dat te wetendan alle dagen maar bidden dat de buren niet gaan klagen over geluidsoverlast
Jij hebt ook al bijtincidenten en het ophitsen t.o.v. politie op je verlanglijst staan... fijn dat je mijn buurvrouw niet bent.
iones schreef:Als er een stille tocht voor die hond is georganiseerd, dan zal die hond toch niet bekend gestaan hebben om agressie, want dan hadden ze die tocht nooit gehouden.
En dat die agenten dan zo bij hun standpunt blijven, maakt eigenlijk wel dat alle honden vogelvrij zijn in Nederland.
Nanna schreef:Nee hoor. Als jij gewoon je hond bij je houdt en hem niet op de agenten afjaagt is er niets aan de hand.iones schreef: En dat die agenten dan zo bij hun standpunt blijven, maakt eigenlijk wel dat alle honden vogelvrij zijn in Nederland.
Lijkt me stug, want tegenwoordig word je doodgegooid met stille tochten, zelfs als het om voorvallen gaat waar niemand iets aan kon doen.smoekie schreef:iones schreef:Als er een stille tocht voor die hond is georganiseerd, dan zal die hond toch niet bekend gestaan hebben om agressie, want dan hadden ze die tocht nooit gehouden.
En dat die agenten dan zo bij hun standpunt blijven, maakt eigenlijk wel dat alle honden vogelvrij zijn in Nederland.
Ah natuurlijk wel. Mensen "volgen" nu eenmaal alle "oproepen/tochten". Zeggen dat hij/zij niet agressief was/is met een paar medelijdenopwekkende woorden is daarbij meer dan voldoende om genoeg animo te hebben![]()
ja dus? Dat is bij "den mensch" niet anders veel hoor
Ik weet niet of dat nou zoveel verschil uit maakt.Nanna schreef:
Nee hoor. Als jij gewoon je hond bij je houdt en hem niet op de agenten afjaagt is er niets aan de hand.
Lijkt jou misschien stug, maar geloof me, dat is het niet hoor. Krijg elke keer al die berichten (faceshit) voor mijn neus en je wilt niet weten hoeveel mensen daaraan meedoeniones schreef:Lijkt me stug, want tegenwoordig word je doodgegooid met stille tochten, zelfs als het om voorvallen gaat waar niemand iets aan kon doen.
Dat dus.Tara schreef:Ik begrijp die behoefte nooit zo. Maar veel mensen vinden het schijnbaar érg belangrijk om legitiem de ramptoerist uit te kunnen hangen door aan zulke festiviteiten deel te nemen. Volgens mij zijn het dezelfde soort mensen die foto's makend langs de voorbij rijdende stoet met MH17-slachtoffers stonden. Ieder zijn meug hoor, ik moet er niks van hebben.smoekie schreef:Lijkt jou misschien stug, maar geloof me, dat is het niet hoor. Krijg elke keer al die berichten (faceshit) voor mijn neus en je wilt niet weten hoeveel mensen daaraan meedoeniones schreef:Lijkt me stug, want tegenwoordig word je doodgegooid met stille tochten, zelfs als het om voorvallen gaat waar niemand iets aan kon doen.
Hmmm, dat laatste ligt aan de omstandigheden.Chris78 schreef:Als je als agent een hond inzet is er nog 1 zwaarder middel en dat is je dienstwapen. Dus als iemand z'n hond op je afstuurt is dat toch behoorlijk bedreigend.
En ik kan me goed voorstellen dat als je in een splitsecond moet beslissen of je je eigen hachje moet redden een hondenleven een stuk minder waard is dan een mensenleven. Andersom is schieten op een hond ook makkelijker (psychologisch) dan op een mens.
Ik gelukkig ook niet. Groepen daarentegen wélTara schreef:Ik ook niet, en ik ben er eigenlijk wel blij om ook.Marion. schreef:Dat dus.Tara schreef:Ik begrijp die behoefte nooit zo. Maar veel mensen vinden het schijnbaar érg belangrijk om legitiem de ramptoerist uit te kunnen hangen door aan zulke festiviteiten deel te nemen. Volgens mij zijn het dezelfde soort mensen die foto's makend langs de voorbij rijdende stoet met MH17-slachtoffers stonden. Ieder zijn meug hoor, ik moet er niks van hebben.
Ik heb overigens blijkbaar ook geen Facebook-vriendjes die dit soort dingen delen. Ben ik wel blij om.
Er is wel een steeds grotere gehoefte om alles te voelen en mee en in te leven en het verdriet en ellende te moeten delen. De ere ontvangst ,verdriet , begravenissen worden zowat uit de klauwen van de nabestaande gerukt.Tara schreef:Wat is het nút ook hè?smoekie schreef:
Klikte vd week een link op de telefoon aan die over de mh17 ging en tot mijn afgrijzen keek ik daar ineens tegen een klein jochie vastzittend in een vliegtuigstoel![]()
![]()
Is me de hele avond en nacht bijgebleven
![]()
Dat, dat soort dingen zouden ze van mij echt strafbaar mogen stellen. Zulke dingen horen niet op internet. Je zal er als familielid/opa/oma maar ineens tegenaan kijken![]()
Alsof mensen zonder die foto zich niet realiseren hoe verschrikkelijk veel impact die crash heeft.
De directe gevolgen hoef ik ook niet zo nodig te zien, de indirecte gevolgen benoemen heeft namelijk net zoveel impact, en dan ben je ook gelijk bij de essentie van het leed. De slachtoffers zijn er niet meer, het is niet hun leed. Het is het leed van hun nabestaanden.
En door je dát te realiseren weet je ook gelijk waarom het niet zo kies is om beelden met alle gruwelijke details de wereld in te sturen.
Maak er een witte vloedtocht van , ook goed.Nanna schreef:Wat moet ik me dáár bij voorstellen?bouvierpoedel schreef: En als dat niet lukt houden we maar een witte tocht .
Machtsvertoon ,gaat niet zozeer om de hond maar om wat zij willen uitstralen.korthaar schreef:Deze hond was zo gevaarlijk, dat er een compleet arrestatieteam aan te pas moest komen:
" onclick="window.open(this.href);return false;