Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echte GOEIE omgevingsspray, vlooien!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Echte GOEIE omgevingsspray, vlooien!

Ongelezen bericht door grover »

Bah, het is weer zover en dit keer lijk ik er ook maar niet van af te komen. Al máánden vlooien hier. En hoewel ik ze op Oll best onder controle houd met regelmatig een pipet advantix en af en toe een vlo-kill tablet, blíjven ze terugkomen ondanks regelmatig omgevingssprayen.

Ik ben er nu wel een klein beetje klaar mee, van beaphar tot exil, vanalles geprobeerd en niks werkt blijkbaar voldoende om die pestbeesten te elimineren. Heb me er heus bij neergelegd dat het hebben van een hond betekent dat ik af en toe een vlo vind en dat is dan ook prima, maar nu wil ik gewoon van die kriebels af :LOL:

Van een vriendinnetje kreeg ik de tip om Comfortis tabletten te gaan halen maar dan nog moet ik mijn omgeving behandelen. Wie heeft de gulden tip?
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Aantal honden: 1

Re: Echte GOEIE omgevingsspray, vlooien!

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Ik heb altijd begrepen dat de beste omgevingsspray je eigen hond is... Honden die zijn behandeld met een goed product (pipet op de huid) verspreiden huidschilfers die de omgeving ook gelijk behandelen. Je moet dus in tegenstelling tot wat je zou denken de dagen na de behandeling NIET stofzuigen, om het spul en je hond z'n werk te laten doen.
Zo is het bij mij altijd verteld en bij mij werkt t als een tierelier. Omgevingssprayen vind ik zelf echt rotzooi.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn vlooien zijn vanzelf uitgestorven :LOL: Dus als tip: Niets doen? :P
Ik hoor ook goede verhalen over schoonmaak azijn, misschien een keer problemen? Mijn eerste indruk was: tè simpel. Maar aan de andere kant valt op schoonmaak azijn niet te verdienen dus is er ook niemand die er reclame van maakt. Het huis waar ik mijn vlooien besmetting van heb opgehaald, heeft de enorme plaag inmiddels redelijk onder controle. En het zijn een stel pecticide-hatende-geen-cent-te-makken-hippies die er wonen, dus het enige wat ze gebruikt hebben is azijn en hun katten lopen nog steeds onbehandeld rond.
Ik denk dat het wel een redelijk zure puinzooi wordt als je een paar flessen je kamer door smijt, maar als je daardoor van de vlooien af bent is het misschien het proberen wel waard.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Contacteer:

Hmm ja schoonmaakazijn in m'n vloerbedekking vind ik dan geloof ik weer niet zo'n goed plan hahaha :P Dat ruik ik over een half jaar nog, ben toch al zo'n meut met luchtjes :P

Niet dweilen en stofzuigen ben ik mee bekend idd, pipet+omgevingsspray = een dag het huis verlaten, goed luchten als we terugkomen en een week niet stofzuigen, leuk met een verharende hond _O- Maar met alleen pipetten komen we er blijkbaar helemaal niet, want zelfs met sprayen (heb 3 verschillende merken geprobeerd, beaphar, exil en nog eentje) blijven ze terugkomen, ben nu echt al sinds juni bezig ofzo en telkens is het weer krabben, vlooienpoepjes all over the place...

En tis niks maar ze bijten mij ook :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

grover schreef:Hmm ja schoonmaakazijn in m'n vloerbedekking vind ik dan geloof ik weer niet zo'n goed plan hahaha :P Dat ruik ik over een half jaar nog, ben toch al zo'n meut met luchtjes :P

Niet dweilen en stofzuigen ben ik mee bekend idd, pipet+omgevingsspray = een dag het huis verlaten, goed luchten als we terugkomen en een week niet stofzuigen, leuk met een verharende hond _O- Maar met alleen pipetten komen we er blijkbaar helemaal niet, want zelfs met sprayen (heb 3 verschillende merken geprobeerd, beaphar, exil en nog eentje) blijven ze terugkomen, ben nu echt al sinds juni bezig ofzo en telkens is het weer krabben, vlooienpoepjes all over the place...

En tis niks maar ze bijten mij ook :LOL:

:hmmm: Juist stofzuigen, spuiten en de volgende dag stofzuigen, stofzuigen en stofzuigen.
Ik doe stukken vlooienband in de stofzuiger en de bak wordt iedere keer direct in de container geleegd.
"Af en toe een vlo" is vaak niet een vlo. :tongue: En ook met vier honden en 5 katten vind ik vlooien niet acceptabel; helemaal niet met een kat met vlooienallergie.
Preventief behandelen doe ik niet, maar die enkele keer dat ze een vlo meenemen wordt ook alles grondig aangepakt. De dieren worden behandeld, iedere hoek, kier en stukje stof dat niet gewassen kan wordt ingespoten, overal. Ook in de schuur, op zolder etc. In de auto als je die hebt.
Verder was ik alles dat in de machine kan; kleren, gordijnen, hondenmanden en dekens, beddengoed.
Heb hier ook (zoals altijd) beaphar spray gebruikt. Ik hoor wel dat er erg veel zijn dit jaar en mensen er lang last van blijven houden.

Had hier gelezen dat je een schoteltje met water en een waxinelichtje er in neer kunt zetten 's nachts. Zodat de vlooien in huis verzuipen.
Niet geprobeerd, was er laatst gelukkig snel vanaf.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

dagmar88 schreef: Had hier gelezen dat je een schoteltje met water en een waxinelichtje er in neer kunt zetten 's nachts. Zodat de vlooien in huis verzuipen.
Niet geprobeerd, was er laatst gelukkig snel vanaf.
De mensen waar ik mijn vlooienbesmetting heb opgehaald hebben op aanraden van mij dat ook gedaan, want ik had het hier gelezen. Er lagen iedere nacht wel een paar vlooien in het water, maar wat mij betreft is het alleen een middel om de omvang van je probleem duidelijk te krijgen en niet zozeer om ze te bestrijden. Ze hadden echt een dikke plaag en dan schiet die paar vlooien per nacht niet echt op.
Mijn hond is er maar een half uurtje binnen geweest en had er een stuk of 30
Afbeelding
grover
Zeer actief
Contacteer:

Ha oh ja dat hebben wij ook eens gedaan, resultaat: Nul vlooien in t bakje. Maar ze zitten er toch echt hoor :LOL:

Ik begrijp er nou niks meer van, wel stofzuigen, niet stofzuigen. Op de spuitbussen die ik gebruikt heb staat allemaal "paar dagen niet stofzuigen" dus dat doe ik ook dan ook maar...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:
grover schreef:Hmm ja schoonmaakazijn in m'n vloerbedekking vind ik dan geloof ik weer niet zo'n goed plan hahaha
Met honden is vloerbedekking nooit een goed idee. De vlooien kunnen er ondanks je gestofzuig veel te goed in wegkruipen.
Ik zou makkelijk te reinigen tegels nemen en als het dan toch moet een kleed op de vloer leggen. Maar goed, dat kun je opnemen en laten reinigen als de vlooienpleuris weer eens uitbreekt.

Ik hoor trouwens best goeie verhalen over Bravecto
Schoonmaakazijn is geen gevaar voor vloerbedekking, tenzij er kalk in je vloerbedekking zit. Je kunt daar rustig je vloerbedekking mee schoonmaken, dat doe ik ook.

Maar als de plaag zo erg is, zou ik het rigoreus gaan aanpakken en je hele huis grondig schoonmaken. Ik denk niet dat je er met omgevingsspray zult komen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”