grover schreef:Hmm ja schoonmaakazijn in m'n vloerbedekking vind ik dan geloof ik weer niet zo'n goed plan hahaha

Dat ruik ik over een half jaar nog, ben toch al zo'n meut met luchtjes
Niet dweilen en stofzuigen ben ik mee bekend idd, pipet+omgevingsspray = een dag het huis verlaten, goed luchten als we terugkomen en een week niet stofzuigen, leuk met een verharende hond _O- Maar met alleen pipetten komen we er blijkbaar helemaal niet, want zelfs met sprayen (heb 3 verschillende merken geprobeerd, beaphar, exil en nog eentje) blijven ze terugkomen, ben nu echt al sinds juni bezig ofzo en telkens is het weer krabben, vlooienpoepjes all over the place...
En tis niks maar ze bijten mij ook

Juist stofzuigen, spuiten en de volgende dag stofzuigen, stofzuigen en stofzuigen.
Ik doe stukken vlooienband in de stofzuiger en de bak wordt iedere keer direct in de container geleegd.
"Af en toe een vlo" is vaak niet
een vlo.

En ook met vier honden en 5 katten vind ik vlooien niet acceptabel; helemaal niet met een kat met vlooienallergie.
Preventief behandelen doe ik niet, maar die enkele keer dat ze een vlo meenemen wordt ook alles grondig aangepakt. De dieren worden behandeld, iedere hoek, kier en stukje stof dat niet gewassen kan wordt ingespoten, overal. Ook in de schuur, op zolder etc. In de auto als je die hebt.
Verder was ik alles dat in de machine kan; kleren, gordijnen, hondenmanden en dekens, beddengoed.
Heb hier ook (zoals altijd) beaphar spray gebruikt. Ik hoor wel dat er erg veel zijn dit jaar en mensen er lang last van blijven houden.
Had hier gelezen dat je een schoteltje met water en een waxinelichtje er in neer kunt zetten 's nachts. Zodat de vlooien in huis verzuipen.
Niet geprobeerd, was er laatst gelukkig snel vanaf.