Ow ja, dat papier van de kaasboer. Ook al lijken ze diep in slaap.... dan staan ze binnen 2 seconden in de keukenJaap* schreef:Juist. Gaan we....; Moeten we....; Zullen we..... Maar ook veel losse woorden en, vooral, het specifieke knisperen van de plastic zakken waar de kaasboer de kaas in doet, als je de kaas uit de koelkast haalt (daar komt hij speciaal voor uit z'n luie stoel), en het neerzetten van een léég koffiekopje (koffie op). Als er nog een beetje koffie in zit klinkt het anders en vertrekt hij geen spiergonnie schreef:Als mijn man zegt: gaan we straks nog weg, dan staat Nikkie al bij de deur.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden en hun woordenschat
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Re: Honden en hun woordenschat

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Kunnen wij ook heel goed. Maar eten mogen we al niet meer spellen, dat wordt hier F O O DJaap* schreef:Wij praten noodgedwongen ook vaak alsof we aan een spellingswedstrijd meedoen
Een bal was een rond ding, ging lang goed maar rond ding = bal weet csiv ondertussen ook
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Veel herkenbare woorden die geassocieerd worden met vooral: eten + uit!
Hier is het pakken van een steelpan al voldoende om een diep slapende Nick te wekken.
Steelpan= eitje koken
In nette kleren beneden komen= ze gaat werken, dus ik ga in mijn mand liggen
Hier niet= is plas ophouden tot het eerstvolgende bosje
Denk om je neus= kop draaien wanneer ik de achterklep van de auto dichtdoe
Zég...is de boodschap dat ie op moet schuiven op de bank..
etc.
Hier is het pakken van een steelpan al voldoende om een diep slapende Nick te wekken.
Steelpan= eitje koken
In nette kleren beneden komen= ze gaat werken, dus ik ga in mijn mand liggen
Hier niet= is plas ophouden tot het eerstvolgende bosje
Denk om je neus= kop draaien wanneer ik de achterklep van de auto dichtdoe
Zég...is de boodschap dat ie op moet schuiven op de bank..
etc.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kaas uit de koelkast ....... een gesloten deur tussen de hond en mij en de hond diep in slaap toen ik de keuken in ging.Jaap* schreef:Juist. Gaan we....; Moeten we....; Zullen we..... Maar ook veel losse woorden en, vooral, het specifieke knisperen van de plastic zakken waar de kaasboer de kaas in doet, als je de kaas uit de koelkast haalt (daar komt hij speciaal voor uit z'n luie stoel), en het neerzetten van een léég koffiekopje (koffie op). Als er nog een beetje koffie in zit klinkt het anders en vertrekt hij geen spiergonnie schreef:Als mijn man zegt: gaan we straks nog weg, dan staat Nikkie al bij de deur.
................ als ik me omdraai zie ik haar koppie door de ruit van de deur kijken
Dat lege koffiekopje was hier bij de teckels altijd raak
Ita en Rana deden er niet aan.
Was toen te onvoorspelbaar geworden kennelijk.
En even diep ademhalen ....... teckels die met een noodvaart hun hokje in schoten om dan kwijlend door het open deurtje te kijken of dat speciale koekje er al aan kwam.
Want kennelijk haalde ik 's avonds diep adem om te melden dat ik naar bed ging of zo
Overdag werkte dat ademhalen niet.
Eigenlijk zijn dat geen woorden, maar gedragingen van mij waar ze op reageerden
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Plasje doen, ga je mee zijn wel de bekendste.
Daarnaast zijn eigen naam, ik was vandaag gegevens aan t doorgeven over hem via de telefoon, naam: Boef. En hij lag te slapen maar hij sprong op en zat met zijn neus voor mij gezicht te kwispelen van wat gaan we doen? Moest hem helaas teleurstellen
Daarnaast zijn eigen naam, ik was vandaag gegevens aan t doorgeven over hem via de telefoon, naam: Boef. En hij lag te slapen maar hij sprong op en zat met zijn neus voor mij gezicht te kwispelen van wat gaan we doen? Moest hem helaas teleurstellen
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh dat is triest, gelukkig dat die hond goed terecht is gekomen.Bink2009 schreef:Hier een verboden woord omdat hij er niet leuk op reageert, godverrrr of voluit GVD.
Als iemand dat zegt ook al is diegene niet boos maar verteld een verhaal, dan gaat Bink meteen smakkend en plat op zijn buik naar degene die het zegt.. Terwijl wij verder zelf nooit vloeken, maar dat is al sinds wij hem hebben dus wij denken dat zijn vorige baasje(s) behoorlijk vloekte als hij/zij boos was. Echt super zielig, iedereen vraagt ook wat er met hem aan de hand is en degene die het meteen doorhebben vragen dan of hij christelijk is, misschien is hij dat ook wel haha![]()
Verder nog meer woorden waar hij sterk op reageert maar dan in positieve vorm gelukkig o.a. SRV, muisjes, opletten, boeven, wie is dat.
Of hij christelijk is, dat is dan wel weer humor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Stofzuigen...als ik dat zeg staat ze bij de kast te stuiteren "hier is ie, hier is ie!!"
En d'r is geen lol aan voor d'r want ze moet in de mand blijven als ik stofzuig. Als ik afstof dirigeert ze me ook naar de kast om ff aan te wijzen waar ie is. Mocht t maar vergeten zijn
En d'r is geen lol aan voor d'r want ze moet in de mand blijven als ik stofzuig. Als ik afstof dirigeert ze me ook naar de kast om ff aan te wijzen waar ie is. Mocht t maar vergeten zijn
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
'Plassen' is hier ook een verboden woord. Verder valt het met woorden wel mee, hoewel ik ook niet hun naam moet noemen in een gesprek, want dan denken ze ook dat ze geroepen worden, vooral Dora.
Wel reageren ze vanaf een uur of vijf 's middags heel erg op een 'whatsapp' geluid, want dat betekent meestal dat vriendin appt dat ze thuis is uit haar werk en we kunnen gaan wandelen. Ook horen ze het als ik boven mijn laarzen aantrek, want ook dat betekent (meestal) wandelen.
Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.
Wel reageren ze vanaf een uur of vijf 's middags heel erg op een 'whatsapp' geluid, want dat betekent meestal dat vriendin appt dat ze thuis is uit haar werk en we kunnen gaan wandelen. Ook horen ze het als ik boven mijn laarzen aantrek, want ook dat betekent (meestal) wandelen.
Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
O, klinkt bekend, die antennes heeft Mila helaas ook. Ik heb ook nog steeds géén idee waaraan ze merkt dat ik van plan ben om haar te gaan borstelenBelle schreef:Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zat er nog eens over na te denken en het is toch wel heel bijzonder dat honden zoveel woorden leren begrijpen. Andersom is het - wat mij betreft in elk geval - gewoon bagger. Ik kan nog wel een boze blaf van een jachtkef onderscheiden, maar Jack had (veel meer dan Lilo) echt een scala aan soorten blaffen en andere geluiden, en zelfs dat hele rustig uitgesproken 'wof', ik weet nog steeds niet wat het betekent.
Ik heb het eerder gezegd maar het is eigenlijk bezopen dat we van een diersoort met een lagere intelligentie vragen om onze complexe taal te begrijpen, terwijl we zelf amper een waarschuwingsblaf van een welkomblaf kunnen onderscheiden.
Ik heb het eerder gezegd maar het is eigenlijk bezopen dat we van een diersoort met een lagere intelligentie vragen om onze complexe taal te begrijpen, terwijl we zelf amper een waarschuwingsblaf van een welkomblaf kunnen onderscheiden.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dat zien ze bij mij aan de tas die ik meeneem. Ik heb een klein schoudertasje, dat neem ik mee als ik boodschappen doe, ik heb een werktas en ik heb een hondentasje. Als ik die pak, komen ze in de benenDeDiana schreef: Als ik wegga en zeg: 'Ik ga even boodschappen doen', weet Mila dat ze thuis moet blijven. Ik zeg dus altijd als ik zonder haar wegga, dat ik boodschappen ga doen.

Groetjes,
Sandra
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Echt nietDeDiana schreef:O, klinkt bekend, die antennes heeft Mila helaas ook. Ik heb ook nog steeds géén idee waaraan ze merkt dat ik van plan ben om haar te gaan borstelenBelle schreef:Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.
Omdat je dan een andere manier van opstaan hebt en er in gedachte al mee bezig bent, niets zweverigs hoor maar dat weten ze gewoon, ik denk zelfs als je 50 keer per dag op gaat staan en de borstels pakt er niets aan de hand is, maar de ene keer dat je echt besluit te gaan borstelen ze het weten, Madam is hier zo'n type die heel goed is dingen oppikken en dat is heel grappig om mee te maken
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat klopt - maar je vraagt je dan toch af waaraan ze dat merken...billy schreef:Echt nietDeDiana schreef:O, klinkt bekend, die antennes heeft Mila helaas ook. Ik heb ook nog steeds géén idee waaraan ze merkt dat ik van plan ben om haar te gaan borstelenBelle schreef:Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.![]()
Omdat je dan een andere manier van opstaan hebt en er in gedachte al mee bezig bent, niets zweverigs hoor maar dat weten ze gewoon, ik denk zelfs als je 50 keer per dag op gaat staan en de borstels pakt er niets aan de hand is, maar de ene keer dat je echt besluit te gaan borstelen ze het weten, Madam is hier zo'n type die heel goed is dingen oppikken en dat is heel grappig om mee te maken
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Kleine dingetjes die wij niet merken of gewoontes, lichaamshouding je kan 100 keer iets doen alsof maar de keer dat je het besluit te doen doe je anders.DeDiana schreef:Ja, dat klopt - maar je vraagt je dan toch af waaraan ze dat merken...billy schreef:Echt nietDeDiana schreef:O, klinkt bekend, die antennes heeft Mila helaas ook. Ik heb ook nog steeds géén idee waaraan ze merkt dat ik van plan ben om haar te gaan borstelenBelle schreef:Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.![]()
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Dat heb ik met Mica ook. Niet met borstelen want dat vindt ze lekker maar als ik het nagelschaartje ga pakken is ze ineens verdwenen. Ze kruipt dan echt weg.DeDiana schreef:O, klinkt bekend, die antennes heeft Mila helaas ook. Ik heb ook nog steeds géén idee waaraan ze merkt dat ik van plan ben om haar te gaan borstelenBelle schreef:Dora weet op de een of andere manier ook altijd wanneer ik van plan ben ze te gaan borstelen. Ze vindt borstelen verschrikkelijk en gaat dan aan de andere kant van de kamer in een hoekje onzichtbaar zitten wezen. Ze weet het al als ik uit mijn stoel opsta om de borstels te gaan pakken, terwijl ik honderd keer op een dag uit mijn stoel opsta om iets anders te doen en daar reageert ze niet op. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat kan weten.
Maar hoe ze nou weet dat ik het nagelschaartje ga pakken ipv de kam en borstel is me een raadsel want ze liggen in hetzelfde kastje.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Herkenbaar; mee, koekkie, kusje, hapje en alles wat op "bal" lijkt is hier uit den boze (of je moet uit zijn op een hoop enthousiasme, kusjes en smekende ogen)
Toch blijven veel woorden vaak afhankelijk van de non-verbale ondersteuning.
Er is een onderzoek (vraag me niet wie, wat, waar en hoe want dat zou ik op moeten zoeken) waarbij mensen achter een scherm staan
en/of b.v. niet mogen bewegen en/of kijken naar de hond (variaties) die allerlei dingen zeggen waar de hond opeens totaal niet meer op reageerd. Dus mensen die 100 % zeker zijn dat hun hond zal reageren op het door hun uitgesproken woord "zit" maar waarvan dan blijkt dat de hond absoluut niet reageerd als ze de baas opeens niet meer zien (bewegen).
Omgekeerd werkt beter. Honden die gaan zitten als de baas niet praat maar alleen de bijhorende beweging maakt.
Ik heb het uitgeprobeerd en het klopte bij ons behalve in de situatie dat hij b.v. los loopt en niet naar mij kijkt. Als ik dan zeg "zit" gaat hij wel zitten. Maar ook woorden als "koekje" zonder dan toch een zeker bijpassende motoriek leverde enkel verbaasde blikken op van zijn kant. Probeer het maar eens.
Er is een onderzoek (vraag me niet wie, wat, waar en hoe want dat zou ik op moeten zoeken) waarbij mensen achter een scherm staan
en/of b.v. niet mogen bewegen en/of kijken naar de hond (variaties) die allerlei dingen zeggen waar de hond opeens totaal niet meer op reageerd. Dus mensen die 100 % zeker zijn dat hun hond zal reageren op het door hun uitgesproken woord "zit" maar waarvan dan blijkt dat de hond absoluut niet reageerd als ze de baas opeens niet meer zien (bewegen).
Omgekeerd werkt beter. Honden die gaan zitten als de baas niet praat maar alleen de bijhorende beweging maakt.
Ik heb het uitgeprobeerd en het klopte bij ons behalve in de situatie dat hij b.v. los loopt en niet naar mij kijkt. Als ik dan zeg "zit" gaat hij wel zitten. Maar ook woorden als "koekje" zonder dan toch een zeker bijpassende motoriek leverde enkel verbaasde blikken op van zijn kant. Probeer het maar eens.
- Hanneke2
- Zeer actief
Beetje off-topic, dit, maar ook wel heel interessant en heel herkenbaar. Ik heb het jaren geleden al eens uitgeprobeerd, en zowel Jack als Lilo reageerden perfect op de handgebaren zonder commando's en minder goed op commando's zonder handgebaren. ZIT, BLIJF, MOOI kan zelfs dommige Lilo zonder dat ik een woord zeg.cornelia schreef:Herkenbaar; mee, koekkie, kusje, hapje en alles wat op "bal" lijkt is hier uit den boze (of je moet uit zijn op een hoop enthousiasme, kusjes en smekende ogen)
Maar wat ik werkelijk meer bijzonder blijf vinden is dat een hond woorden die niet als commando, al dan niet met gebaar, zijn aangeleerd, oppakt uit ons onverstaanbare monotone gebrabbel en daar een betekenis aan verbindt. Het is het verschil tussen een dier dingen aanleren en een dier dat zelf dingen leert. Een hond kan dat, en dat is toch wel reuzeknap. Mijn katten zie ik het niet doen hoor. Ik kan een heel verhaal ophangen over hoe ik Pindapoes koekies ga geven en dat Morris komt logeren en dat we haar in het mandje gaan proppen en naar de dokter gaan en dat oma straks komt, en Pinda is echt geen domme kat maar ze vertrekt geen spier, terwijl Lilo dan toch iets heeft van "Hallo, gaat dat echt allemaal gebeuren?"
-
*Ellen*
Boterham en aardappel zijn woorden die je hier zachtjes moet zeggen.
Die woorden begrijpen ze, maar daar houdt de vocabulaire ook wel bij op.
Ik word gewoon in de zeik genomen.
Die woorden begrijpen ze, maar daar houdt de vocabulaire ook wel bij op.
Ik word gewoon in de zeik genomen.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna snapt een simpele 'zit' ook niet, daar moet een handgebaar bij. Het gesproken woord is eigenlijk niet eens nodig en laat ik meestal ook achterwege.cornelia schreef:Herkenbaar; mee, koekkie, kusje, hapje en alles wat op "bal" lijkt is hier uit den boze (of je moet uit zijn op een hoop enthousiasme, kusjes en smekende ogen)
Toch is ze echt niet dom als het om woorden gaat. Het woordje 'bos' wordt eigenlijk altijd gehoord, net zoals 'stok'. Ze is ook goed in namen, als ik binnen 'Floortje' zeg gaat ze op de bank voor het raam op de uitkijk staan, zeg ik 'Frits' dan is ze alert, maar gaat niet op wacht staan. Buiten kan ik alle hondennamen achter 'waar is..' plakken zonder veel reactie, zeg ik 'waar is Laska' dan vergeet ze alles en gaat gelijk op zoek waar ik Laska dan gezien heb.
Als ze een bal heeft en ik zeg 'los' dan zie je haar bijna denken; moet ik de bal afstaan of gaat ze gooien? En dat terwijl ik haar bal nog nooit heb afgepakt buiten. Stokken wel, dus ze koppelt het woord 'los' volgens mij toch aan iets... Zeg ik 'vrouwtje gooien?' dan spuugt ze hem gelijk uit.

-
Neeltje
Ik heb een keer tegen Yentle 's avonds gezegd: "kom we gaan we buiten plasje doen", gaat madame meteen in de kamer zitten plassen......
Dat werd daarna, kom we gaan naar buiten en als we buiten waren: plasje doen...
Lotje komt nog niet verder dan 'mee'....
Lotje komt nog niet verder dan 'mee'....
- Eelke
- Actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner in huis en Corgi op de verlanglijst
Hahaha ik heb echt in een deuk gelegen om al die woorden die niet meer gezegd mogen worden!
Hier is het lastig dat Teun eigenlijk altijd denkt dat we tegen hem praten
Ja, okee, ga je mee, kom maar, betekent voor hem allemaal dat we gaan wandelen
'Ja' in een zin wil nog wel eens ongemerkt voorbij gaan maar als je het heel resoluut zegt, dan is het volgens Teun voor hem bestemd, ook al praten we tegen elkaar of tegen de poes. Ik probeer dan wel eens: [naam poes of persoon], ga je mee? Maar dan heet Teun voor de gelegenheid ook zo geloof ik
Ook schuiven met je stoel, verzitten, opstaan is aanleiding tot stuiteren en naar de haldeur rennen.
Hier is het lastig dat Teun eigenlijk altijd denkt dat we tegen hem praten
Ja, okee, ga je mee, kom maar, betekent voor hem allemaal dat we gaan wandelen
Ook schuiven met je stoel, verzitten, opstaan is aanleiding tot stuiteren en naar de haldeur rennen.
Groetjes van Eelke en Teun
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Hahhaaha..geweldig allemaal.
Hier is het met name "eten"en "stokje". Stokje is een botje na het eten. Dit moet echt gespeld worden. Eerst was het s...t...okje, maar dat werkt natuurlijk niet he
Hier is het met name "eten"en "stokje". Stokje is een botje na het eten. Dit moet echt gespeld worden. Eerst was het s...t...okje, maar dat werkt natuurlijk niet he

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Ik kan mijn schoenen niet meer aantrekken zonder gestuiter..Maakt niet uit welke schoenen, meneer is wakker en staat bij de deur
Wat hij trouwens op kantoor ook prima door heeft is dat de pret is afgelopen wanneer ik mijn bureaustoel draai en naar mijn pc kijk. Dan gaat hij braaf aan mijn voeten liggen slapen
Wat hij trouwens op kantoor ook prima door heeft is dat de pret is afgelopen wanneer ik mijn bureaustoel draai en naar mijn pc kijk. Dan gaat hij braaf aan mijn voeten liggen slapen

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Haha, schiet me ineens te binnen dat we bos en eten vaak spellen. Niet als we gewoon tegen elkaar praten, maar als het ook echt betrekking heeft op Luna en we haar naam ook noemen in diezelfde zin.miriam schreef:Hahhaaha..geweldig allemaal.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Prachtig vind ik het hoeveel dingen ze snappen, zowel woorden als gewoontes en geluiden
Zo reageren ze hier 's avonds laat op het dicht doen van m'n ipad (dan hoor je klik) ik doe hem per dag wel tig keer dicht dan komt er geen reactie, maar laat op de avond betekend dat geluidje wandelen
Ook het kastje in de keuken waar hun lekkers in ligt, het klinkt voor mij precies hetzelfde als de andere keukenkastjes, maar hun weten het precies, doe ik dat kastje open zitten ze binnen 2 seconde netjes voor de keuken te wachten
Zo reageren ze hier 's avonds laat op het dicht doen van m'n ipad (dan hoor je klik) ik doe hem per dag wel tig keer dicht dan komt er geen reactie, maar laat op de avond betekend dat geluidje wandelen
Ook het kastje in de keuken waar hun lekkers in ligt, het klinkt voor mij precies hetzelfde als de andere keukenkastjes, maar hun weten het precies, doe ik dat kastje open zitten ze binnen 2 seconde netjes voor de keuken te wachten
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Hou op schei uit.
Hier zijn zo ook zo slim.
Als we drinken uit de koelkast pakken komen ze niet van hun plek af maar ohwee als ze in de koelkast iets horen ritselen. Dan zijn ze er als de kippen bij.
Hier zijn zo ook zo slim.
Als we drinken uit de koelkast pakken komen ze niet van hun plek af maar ohwee als ze in de koelkast iets horen ritselen. Dan zijn ze er als de kippen bij.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Onze vorige hond werd helemaal gek als hij op vakantie een eekhoorntje zag door het raam. Wij gingen dus van "kijk, een eekhoorntje" naar "kijk daar loopt een onderwerp" 
-
Ziva2014
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
Bal, eten, koekje, baasje, poesjes. Als ik mijn tas pak, gaat hij al met een zucht in zijn mand liggen, want dan mag hij niet mee. Maar als ik mijn "hondenjas" aantrek, is het stuiteren. Oja, opa en oma mogen hier niet genoemd worden.
- Delubo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Het turkse straatschoffie en de kleine haarbal.
wat een herkenbare dingen 
verboden woorden in huis: koekje, hapje, lekkers, kaas, vlees, (de veelvraten)
dan heb je nog beestje, en bobby gaat in alle hyperdepyper stand op zoek naar een speelgoedje. of ga je mee? word hier ook niet meer gezegd.
en dan de ringtone van mn iphone. dan weten ze dat mijn vriend klaar is met werken en over 10 minuten thuis is wat dan betekend dat je met je kop op de vensterbank moet gaan zitten wachten. is minder leuk als er iets op tv is met diezelfde bekende ringtone...dat snappen ze dan niet
verboden woorden in huis: koekje, hapje, lekkers, kaas, vlees, (de veelvraten)
dan heb je nog beestje, en bobby gaat in alle hyperdepyper stand op zoek naar een speelgoedje. of ga je mee? word hier ook niet meer gezegd.
en dan de ringtone van mn iphone. dan weten ze dat mijn vriend klaar is met werken en over 10 minuten thuis is wat dan betekend dat je met je kop op de vensterbank moet gaan zitten wachten. is minder leuk als er iets op tv is met diezelfde bekende ringtone...dat snappen ze dan niet
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Een buurvrouw hier, heel oud dametje, heeft een kat en die heet Snoepie. En die roept ze soms: Snoepie! Snoepie!
'Waar, waar', zei ik ze dan denken
'Waar, waar', zei ik ze dan denken

Groetjes,
Sandra