Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

liggen bij ontmoeten andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Re: liggen bij ontmoeten andere honden

Ongelezen bericht door Zoie »

River8 schreef: sommige honden zijn mensen-honden, sommige zijn honden-honden. sommige honden luisteren perfect, andere nooit. en sommige baasjes zijn gewoon beter dan andere ;)
Klopt hoor, het is soms makkelijk praten, en soms ongelooflijk moeilijk trainen. Petje af voor het laatste :ok:

Neemt niet weg dat het gros van de problemen vermijdbaar of oplosbaar zou zijn met inspanning, kennis en kunde.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

S@ndr@ schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:mijn reu doet t altijd en als hij t niet doet dan is t bij een hond die hij op zou willen vreten :gvd: en anders is t voor hem heel gewoon gedrag in de begroeting, als hij dat doet maak ik me niet zoveel zorgen- dan vind hij de andere partij in ieder geval leuk
Maar wat vindt die andere partij daar dan vervolgens van? :hmmm:
Nou negen van de tien zijn er echt niet van onder de indruk, en als t goed gaat,( en dat gaat t als hij gaat liggen,) dan is er gewoon geen probleem.
Je kunt natuurlijk ook een probleem creëren, maar dat is zo onnodig. :19:
Je gaat iets corrigeren wat eigenlijk geen probleem hoeft op te leveren tenzij t gaat om wat de mens aan de andere kant er er in zijn hoofd van maakt, en die kan dan vervolgens weer die invloed op zijn/haar hond afgeven.
Nu kent iedereen elkaar hier wel een beetje en ze weten ook wel dat t geen kwade hond is, dus die invloed is er ook niet aan de andere kant :19:
Ik corrigeer zoiets nooit.
Gewoon afleiden voor de neiging ontstaat :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dit soort dingen is op een cursus vaak heel goed te begeleiden, veel honden gecontroleerde omgeving, maar ook dan zal ze af en toe in de riem hangen hoor, als ze iets ziet :wink: . dus als je een cursus volgt misschien gewoon eens vragen of er aandacht aan kan worden besteed :wink:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Als haar doel met het gaan liggen is kennismaken met andere honden, zou ik haar sowieso geen kennis laten maken als ze gaat liggen, maar alleen als ze gewoon blijft staan. Ik denk dat het kwartje dan ook wel valt.
Ik zou het gedrag verder ook proberen te doorbreken met de tips die je hierboven al hebt gekregen. Je kunt haar ook een commando uit laten voeren bij het zien van een andere hond (liefst nog als jij de hond ziet, maar voordat zij hem ziet) dat ze leuk vindt en dat haaks staat op het gaan liggen, zoals een twistje maken of een handtouch geven.

Het is inderdaad gedrag dat door andere honden vaak niet gewaardeerd wordt. Dus ook al weet jij dat haar intenties helemaal niet verkeerd zijn, andere honden zullen vaak op hun hoede zijn als een hond zo gaat liggen en dat kan vervelende situaties tot gevolg hebben.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

Zoie schreef:
River8 schreef: sommige honden zijn mensen-honden, sommige zijn honden-honden. sommige honden luisteren perfect, andere nooit. en sommige baasjes zijn gewoon beter dan andere ;)
Klopt hoor, het is soms makkelijk praten, en soms ongelooflijk moeilijk trainen. Petje af voor het laatste :ok:

Neemt niet weg dat het gros van de problemen vermijdbaar of oplosbaar zou zijn met inspanning, kennis en kunde.
je hebt helemaal gelijk! en alle tips zijn erg goed; de jouwe neem ik ook maar weer eens mee :)
maar wat ik bij mezelf (Riv is mn eerste hond) heel erg heb gemerkt is dat iemand me even had mogen zeggen geduld te hebben ;) dat ook als je heel hard eraan werkt, je soms de verbetering na maanden ziet ipv weken. dat de hond (en jij) soms gewoon letterlijk de tijd moeten hebben om te groeien. en dat het allemaal goed komt als je druk bezig blijft te kijken op welke triggers je hond het best reageert en je plezier houdt om samen bezig te zijn. in Riv's geval zijn beloningen (koekjes, kaas, worst, long etc) of speeltjes (kong, bal, frisbee) an sich leuk, maar niet leuk genoeg als ze iets anders in haar hoofd heeft. het is alleen echt leuk als ik mee speel. dus ik heb mn energie nivo op moeten schroeven, mn waardigheid verloren en we doen nu lekker gek samen :Q: en dat werkt :)
dus naast alle tips en druk aan de slag te gaan, is het denk ik ook een kwestie van geduld hebben. het scheelt een hoop frustratie aan beide kanten en je kan op een blije manier met elkaar blijven werken :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”