Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup is vervelend
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Pup is vervelend
Een mechel is een alles behalve verdomd eigenwijs ras...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja ik ook.malinois schreef:Mijn idee! Gelukkig hebben de mechelpupd hier veel meer vrijheid en ruimte om zelf te ontdekken wat ik leuk vind en niet leuk. Heb de ervaring dat dit toch het allerbeste werkt zeker bij een mechel die snel leert.renee-uk schreef:allemachtig, je hond is wat? 8 weken en je bent al aan het straffen?WesleyS schreef:Consequentheid is de sleutel.
Ik vind het enorm grappig om hier reacties te lezen van 'ze is maar 4 maanden'. Luisteren moet een hond onvoorwaardelijk en zeker een mechel, want die doet niks liever. De gedrevenheid om de baas te 'pleasen' is gewoon hoog.
Ik heb sinds kort ook weer een jonge mechel zoals je weet, nu is deze uit ander hout gesneden dan mijn oude hond.
Ik zou je adviseren de correctie te herhalen waarbij de sterkte van de correctie ook omhoog gaat, ik corrigeer nooit meer dan 3x. Dit betekend dat mijn hond de 3e keer echt wel gestraft wordt (wederom je straft in de maat welke ze snapt; niet om te straffen).
Een timeout die kon ik nog niet... ik kan me niet voorstellen dat dit helpt, daar ze waarschijnlijk wel iets in de gang zoekt wat ze kan doen (terwijl jullie niet kijken en dus ook niet kunnen corrigeren).
Succes en gefeliciteerd met je Mechel.
wat een ongelofelijke lulkoek is dat zeg, leer dat beest eerst eens wat je ervan verwacht
Wat niet wil zeggen dat ze nooit een correctie krijgen maar bij de teksten van WesleysS krijg ik altijd toch een wat raar gevoel
het gevoel van iemand die de klok heeft horen luiden maar de klepel nooit gevonden heeft en die het in zijn broek doet bij het idee dat een hond wel eens wat meer zou kunnen inbrengen dan lege briefjes.
onderdrukken die hap en wel vanaf het allereerste begin, niet goedschiks dan vooral kwaadschiks.
flink meppen, dát zal ze leren

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- WesleyS
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- dayake
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Labrador, Chihuahua
Ik heb nergens gelezen dat hij z'n hond zou slaan, lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik denk dat het gaat over nekvel correctie. Wat ik (eerlijk is eerlijk) óók heb gedaan. Sommige zijn het daarmee eens, en andere niet. Ik ben ook in het begin door haar tot bloedens toe gebeten, met name in mijn benen. Ik heb een huidziekte, en Daya beet die plekken tot bloedens toe open, dat doet vreselijk veel pijn. (Doordat de wonden niet konden helen zit ik nu aan zware medicijnen
) Als ik dan 'nee' zeg wens ik niet nog een keer gebeten te worden. Op die momenten heeft Daya ook een kleine, korte nekvel correctie gehad. Een nipje in d'r nek. Als ik zie hoe honden elkaar corrigeren, stel ik vrij weinig voor.
Maargoed, echt zo hard bijten doet ze natuurlijk niet meer. Ze bijt nu zacht en rent weg, uitdagend. Enige probleem is dat ze maling heeft aan nee
Maargoed, echt zo hard bijten doet ze natuurlijk niet meer. Ze bijt nu zacht en rent weg, uitdagend. Enige probleem is dat ze maling heeft aan nee

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohhhh dus alleen als je knpv hebt gedaan mag je meepraten... ah... oke.WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?
Met 3 mh IPO III, 1 nu 2 binnenkort 3 als t goed is.. gewoon ook werklijnen hoor voor jouw info.
Meen dat t ging over opvoeden. Trainen is iets anders hoor mr knpv

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- WesleyS
- Actief
Ja ik sla ze de tering want dat doet iedereen in de KNPV toch? Kom op nou, ik heb nooit gezegd dat je een hond moest slaan, maar verbanden daar zijn we hier zo goed in. Wat een goede onderbouwing ook echtrenee-uk schreef:flink meppen, dát zal ze leren
Wat was jou hoogst behaalde certificaat dan, want blijkbaar weet je alles van flink meppen... en resultaten halen toch? Dus kom maar op met die hoge IPO scores want KNPV zul je nooit hebben gedaan toch want daar slaan ze.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Hoezo grappig? Ik schrijf ook dat opvoeden moet maar de wijze waarop is maar de vraag. Jouw manier zou niet de mijne zijn. Dat weet ik wel.WesleyS schreef:Consequentheid is de sleutel.
Ik vind het enorm grappig om hier reacties te lezen van 'ze is maar 4 maanden'. Luisteren moet een hond onvoorwaardelijk en zeker een mechel, want die doet niks liever. De gedrevenheid om de baas te 'pleasen' is gewoon hoog.
Ik heb sinds kort ook weer een jonge mechel zoals je weet, nu is deze uit ander hout gesneden dan mijn oude hond.
Ik zou je adviseren de correctie te herhalen waarbij de sterkte van de correctie ook omhoog gaat, ik corrigeer nooit meer dan 3x. Dit betekend dat mijn hond de 3e keer echt wel gestraft wordt (wederom je straft in de maat welke ze snapt; niet om te straffen).
Een timeout die kon ik nog niet... ik kan me niet voorstellen dat dit helpt, daar ze waarschijnlijk wel iets in de gang zoekt wat ze kan doen (terwijl jullie niet kijken en dus ook niet kunnen corrigeren).
Succes en gefeliciteerd met je Mechel.

- renee-uk
- Zeer actief
het doel heiligt de middelen bij wesley.malinois schreef:Ohhhh dus alleen als je knpv hebt gedaan mag je meepraten... ah... oke.WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?
Met 3 mh IPO III, 1 nu 2 binnenkort 3 als t goed is.. gewoon ook werklijnen hoor voor jouw info.
Meen dat t ging over opvoeden. Trainen is iets anders hoor mr knpv
mag lijen dat die hond een keer goed terug komt als ie ouder en sterker is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Joh blaat eens niet zo... hier zitten zat knpv ers die t prima zonder denegreren af kunnen. Nogmaals trainen is geen opvoeden. Je hebt geen certificaten voor opvoeden.WesleyS schreef:Ja ik sla ze de tering want dat doet iedereen in de KNPV toch? Kom op nou, ik heb nooit gezegd dat je een hond moest slaan, maar verbanden daar zijn we hier zo goed in. Wat een goede onderbouwing ook echtrenee-uk schreef:flink meppen, dát zal ze leren.
Wat was jou hoogst behaalde certificaat dan, want blijkbaar weet je alles van flink meppen... en resultaten halen toch? Dus kom maar op met die hoge IPO scores want KNPV zul je nooit hebben gedaan toch want daar slaan ze.

- renee-uk
- Zeer actief
tja dan zou ik daar maar eens aan gaan werkendayake schreef:Ik heb nergens gelezen dat hij z'n hond zou slaan, lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik denk dat het gaat over nekvel correctie. Wat ik (eerlijk is eerlijk) óók heb gedaan. Sommige zijn het daarmee eens, en andere niet. Ik ben ook in het begin door haar tot bloedens toe gebeten, met name in mijn benen. Ik heb een huidziekte, en Daya beet die plekken tot bloedens toe open, dat doet vreselijk veel pijn. (Doordat de wonden niet konden helen zit ik nu aan zware medicijnen) Als ik dan 'nee' zeg wens ik niet nog een keer gebeten te worden. Op die momenten heeft Daya ook een kleine, korte nekvel correctie gehad. Een nipje in d'r nek. Als ik zie hoe honden elkaar corrigeren, stel ik vrij weinig voor.

- WesleyS
- Actief
Gelukkig... en er zijn ook duizende methodes en ik pretendeer nergens dat mijn methode de heilige graal is. Want iedereen weet het veel beter dus dat scheeltHilly45 schreef:Hoezo grappig? Ik schrijf ook dat opvoeden moet maar de wijze waarop is maar de vraag. Jouw manier zou niet de mijne zijn. Dat weet ik wel.

- renee-uk
- Zeer actief
nee, je hebt het over lichamelijk corrigeren en zwaarder lichamelijk corrigeren, bij een pup van 8 wekenWesleyS schreef:Ja ik sla ze de tering want dat doet iedereen in de KNPV toch? Kom op nou, ik heb nooit gezegd dat je een hond moest slaan, maar verbanden daar zijn we hier zo goed in. Wat een goede onderbouwing ook echtrenee-uk schreef:flink meppen, dát zal ze leren.
en hou het fijn even bij jezelf, ik heb het niet over knpv gehad hoor, dat breng jij naar voren.
ken trouwens best knpv-ers die goddank op een andere manier met hun honden omgaan.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Doet dat er toe?WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?
Iets anders is niet belangrijk?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat krijg je als je t verschil tussen trainen en opvoeden niet kentDaisy@ schreef:Doet dat er toe?WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?

- WesleyS
- Actief
ik denegeer nergens er wordt alleen de suggestie gewekt dat ik flink mep en natuurlijk heeft dat uiteraard de link met de knpv... want dat staat gelijk aan elkaar toch.malinois schreef:Joh blaat eens niet zo... hier zitten zat knpv ers die t prima zonder denegreren af kunnen. Nogmaals trainen is geen opvoeden. Je hebt geen certificaten voor opvoeden.
Ik wacht met liefde af wat renee met zijn haar hond heeft gedaan. Jij bent ergens gekomen hulde betekend dat je opvoeding je ergens gebracht heeft.
Wat ik alleen probeer aan te geven is dat je opvoeding in lijn moet staan met je uiteindelijke doel. Nu kunnen we allemaal in dayake's introductie lezen dat ze knpv nastreeft dus daarmee geef ik alleen een methode aan die voor mij werkt. Als voor haar de methode van de huishond op de hoek ook werkt helemaal goed... moet ze vooral tot 10 tellen

- Daisy@
- Zeer actief
Volgens mij bestaat er ook zoiets als een tussenweg? Plus dat een pup, ook zéker in de knpv, ook gewoon pup mág zijn toch? Tenminste, bij ons wel.
- Daisy@
- Zeer actief
Precies!malinois schreef:Dat krijg je als je t verschil tussen trainen en opvoeden niet kentDaisy@ schreef:Doet dat er toe?WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik t niet mee eens... ik voed mn honden gewoon op. Met ipo in mn achterhoofd. Ik ga ze dus geen dingen afleren die ik met ipo graag zie. Maar verder staat dat toch wel los van elkaar. Consequent en duidelijk ben ik helemaal voor. Maar dat krijg je ook door nee nee te laten zijn en misschien niet te laten bestaan. Als een hond van 8 weken je tot bloedens bijt heb je ergens toch t een en ander gemist hoor... en dan zou ik eerst eens bij mezelf te rade gaan wat je allemaal gemist hebt en hoe dat zover komt.WesleyS schreef:ik denegeer nergens er wordt alleen de suggestie gewekt dat ik flink mep en natuurlijk heeft dat uiteraard de link met de knpv... want dat staat gelijk aan elkaar toch.malinois schreef:Joh blaat eens niet zo... hier zitten zat knpv ers die t prima zonder denegreren af kunnen. Nogmaals trainen is geen opvoeden. Je hebt geen certificaten voor opvoeden.
Ik wacht met liefde af wat renee met zijn haar hond heeft gedaan. Jij bent ergens gekomen hulde betekend dat je opvoeding je ergens gebracht heeft.
Wat ik alleen probeer aan te geven is dat je opvoeding in lijn moet staan met je uiteindelijke doel. Nu kunnen we allemaal in dayake's introductie lezen dat ze knpv nastreeft dus daarmee geef ik alleen een methode aan die voor mij werkt. Als voor haar de methode van de huishond op de hoek ook werkt helemaal goed... moet ze vooral tot 10 tellenof 100... en koekjes geven.
Ik duw een pup van die leeftijd ook weg als ik ergens geen zin in heb maar ik ga echt niet slaan oid. Ik bied hem dan idd ook iets anders aan in ruil voor aandacht. Want dat is eigenlijk t enige wat je altijd moet hebben zowel in opvoeding als training. Negeren kan ik niet dus doe ik ook niet.

- renee-uk
- Zeer actief
jij trekt verkeerde conclusies en zoals ik al eerder zei breng jij zelf de knpv in in deze convo.WesleyS schreef:ik denegeer nergens er wordt alleen de suggestie gewekt dat ik flink mep en natuurlijk heeft dat uiteraard de link met de knpv... want dat staat gelijk aan elkaar toch.malinois schreef:Joh blaat eens niet zo... hier zitten zat knpv ers die t prima zonder denegreren af kunnen. Nogmaals trainen is geen opvoeden. Je hebt geen certificaten voor opvoeden.
Wat ik alleen probeer aan te geven is dat je opvoeding in lijn moet staan met je uiteindelijke doel. Nu kunnen we allemaal in dayake's introductie lezen dat ze knpv nastreeft dus daarmee geef ik alleen een methode aan die voor mij werkt. Als voor haar de methode van de huishond op de hoek ook werkt helemaal goed... moet ze vooral tot 10 tellenof 100... en koekjes geven.
ik heb geen knpv en ook geen geweldige ipo resultaten.
ik had wel een duitse herder reu die perfect luisterde, een duitse herder teef die iets minder perfect luisterde en nu een hond die helemaal geen kunstjes kan en waarvan ik al blij ben dat ze terugkomt als ik haar roep.
maar al mijn honden (ook die voor de duitsers) kunnen en konden zich in het leven van alledag normaal gedragen, zijn bij mij fatsoenlijk en zonder klappen opgevoed en prima gelukkig (geweest) en ik met hen en dat telt voor mij zwaarder dan welk certificaat dan ook.
en weet je, ondanks dat ik niet of nauwelijks lichamelijk corrigeer (en al zeker geen pups) en ze in hun waarde laat hebben ze allemaal respect voor me.
raar he!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 nov 2014 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

- WesleyS
- Actief
Wat grappig dat mensen die begrijpend kunnen lezen.... wel snappen wat ik bedoel met lichamelijke correctie. (Bedankt dayake
).
Gelukkig geniet mijn pup en opvoeden dat is toch dat je hond de kennel in gaat en weer uit?... O nee de mijne liggen allemaal binnen.
Gelukkig geniet mijn pup en opvoeden dat is toch dat je hond de kennel in gaat en weer uit?... O nee de mijne liggen allemaal binnen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu ben ik je kwijt... kennel opvoeden binnen??

- renee-uk
- Zeer actief
de mijne ook.WesleyS schreef:O nee de mijne liggen allemaal binnen.
itz a miracle i tellz thee

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohh zoiets:

- WesleyS
- Actief
Ik deed even mee op jullie niveau.malinois schreef:Nu ben ik je kwijt... kennel opvoeden binnen??
Want ik weet niet wat opvoeden is...
Ik heb mijn bijdrage gedaan. Dayake snapt het gelukkig en wat de rest ervan vindt....
Ga ik weer even verder met

- renee-uk
- Zeer actief
houdoe 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geloof niet dat eeen pup van 8 weken "het meent" als hij hard bijt.WesleyS schreef:dus het feit dat een hond van maar '8 weken' je tot bloedens toe bijt is normaal (en het MEENT)? Dat corrigeer je niet maar geef je hem een koekje voor.renee-uk schreef:allemachtig, je hond is wat? 8 weken en je bent al aan het straffen?
wat een ongelofelijke lulkoek is dat zeg, leer dat beest eerst eens wat je ervan verwacht
Kom op nou...
Die heeft niet geleerd dat wat hij doet te hard is.
Dat hele harde bijten wil nog wel eens gebeuren bij pups die te vroeg geen kans meer hebben gekregen om bij de moeder te drinken.
Dus te vroeg de moeder weggehaald.
Als je niet duidelijk genoeg bent niet nee.Vocaal, Lichamelijk, Zwaarder lichamelijkranetje schreef: Hoe corrigeer je dan?Omdat het een verdomd eigenwijs ras is en zodra je er 1 hebt met een "kop erop" en je toch iets over wilt houden... want tja ik moet hem een koekje geven bij bijten tot bloedens toe.ranetje schreef:En waarom zou je 3 keer corrigeren?
Eens en gelukkig weten we allemaal dat een groeiende mechelaar in 1 x zijn straf accepteertranetje schreef:Een correctie moet toch in één keer goed zijn?.
Juist door steeds niet in een keer duidelijk te zijn en vaker te corrigeren loop je risico dat de hond zich meer gaat verzetten.
Je maakt hem dus eigenlijk "eigenwijs", terwijl een mechel juist graag met de baas wil werken (zo heb ik het begrepen van de mechelkenners hier).
Help je een pup van 8 weken niet om gewenst gedrag te vertonen?Zodra gewenst gedrag vertoond wordt belonen uiteraard.ranetje schreef:En wat doe je dan na die correctie?
Door hem te vertellen - uit te lokken - wat je wel wilt zien?
Waarom heeft hij niet graag dat je aan hem zit als hij in de mouw bijt?Uiteraard shape ik gedrag waar mogelijk. Het bijtvoorbeeld hierboven was omdat meneer niet graag heeft dat ik aan hem zit terwijl hij aan het bijten is.ranetje schreef:Laat je de pup dan zoeken naar iets anders wat je mogelijk niet goed vindt?
Of bied je een goed alternatief voor het ongewenste gedrag.
Correctie en daarna weer verder bijten op de bijtmouw en het bloeden tja.. dat stopt van zelf wel. Maar ik geef hem de volgende keer een koekje en tel tot tien want dat werkt beter.
![]()
Of vraag je je dat niet af?
Laatst gewijzigd door ranetje op 15 nov 2014 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ja.WesleyS schreef:Consequentheid is de sleutel.
Ik vind het enorm grappig om hier reacties te lezen van 'ze is maar 4 maanden.
Grappig hè
Ohja, geen Ipo, KNPV oid.
Maar wel een verklote Mechelaar heel vrij en blij gekregen
En een werklijn Mechelteefje leuk opgevoed.
Zonder jouw achterlijke gedachtegang te volgen
Met koekjes
En zo zijn er nog veel meer hier .
Als je niet weet wat je doet verkloot je een hond sneller dan je met je ogen kunt knipperen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zie hier zelf duidelijk het verschil.
Pupje bij persoon 1, krijgt er voortdurend 'nee' en 'foei' te horen. Zelfde pupje zit overdag elders, bij persoon 2. Bij persoon 2 is het pupje vrij, mag het doen en laten wat het wil, krijgt het aandacht en vooral 'goed zo' te horen.
1 keer raden bij welke persoon het pupje zich het meest gedraagt en helemaal niet aan dingen zoals stoelen etc gaat knagen
och, geen knpv certificaten hier maar gewoon zomaar een beetje goeie, hondse raad.
Belonen, belonen, belonen... dat moeten ze leren. Niet wat 'nee' en 'foei' is, daarvoor worden ze net zo oud, ze kunnen dat later ook nog prima leren
Pupje bij persoon 1, krijgt er voortdurend 'nee' en 'foei' te horen. Zelfde pupje zit overdag elders, bij persoon 2. Bij persoon 2 is het pupje vrij, mag het doen en laten wat het wil, krijgt het aandacht en vooral 'goed zo' te horen.
1 keer raden bij welke persoon het pupje zich het meest gedraagt en helemaal niet aan dingen zoals stoelen etc gaat knagen
och, geen knpv certificaten hier maar gewoon zomaar een beetje goeie, hondse raad.
Belonen, belonen, belonen... dat moeten ze leren. Niet wat 'nee' en 'foei' is, daarvoor worden ze net zo oud, ze kunnen dat later ook nog prima leren
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ehhhh 436 vd toen nog 440WesleyS schreef:PS: Wat was jullie hoogst behaalde KNPV certificaat?
En pups van 8 weken worden hier echt niet gecorrigeerd. Ze mogen gewoon eerst pup zijn
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En wat anderen ook zeggen opvoeden is geen africhten