Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Dieter
Vaste gebruiker

Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...

Ongelezen bericht door Dieter »

Hoi iedereen,

Sinds een paar dagen zit ik met een probleem met Nova. Nova is mijn golden retriever van 9 maanden oud. Ik heb haar al sinds juni 2003 en ze is ondertussen al goed ingeburgerd bij mij.
Overdag laat ik haar vrij spelen in mijn tuin (40 meter diep op 10 meter breed), daar heeft ze voldoende speelruimte en kan ze haar goed uitleven. Als ik 's avonds thuiskom van m'n werk ga ik er eerst mee wandelen en daarna mag ze nog een paar uurtjes in haar mand in de living. Wanneer het bedtijd is, zet ik haar buiten in een groot hondehok. Tot voor kort heeft ze daar nooit een probleem mee gehad....

Op Oudejaarsavond was ik niet thuis en bleef Nova alleen achter in de tuin (waar ze steeds toegang heeft tot haar hok en het tuinhuis). Ik vermoed dat ze rustig lag te slapen in haar hok. Maar volgens de buren is er in de buurt vuurwerk afgestoken en ik vrees dat ze daar enorm schrik van opgelopen heeft...

Toen ik op 1 januari Nova binnenriep reageerde ze niet. Ze lag helemaal achterin de tuin te slapen tussen de planten! Ik was hier helemaal ondersteboven van... Sindsdien slaapt ze ondertussen iedere nacht buiten op het gras!! De dagen die er op volgen was ze ook erg onrustig en had ze schrik van ieder onbekend geluid... Ze gromde zelfs naar me als ik haar wilde aanraken! (wat ze daarvoor nog nooit gedaan had)

Sinds Oudejaarsnacht heeft ze een enorme schrik van haar hondenhok en wil er absoluut niet meer in! Ik heb al vanalles geprobeerd (koekjes, haar er in zetten, er bij blijven zitten...) maar niets helpt!

Hebben jullie enig idee hoe ik haar kan helpen om terug in haar hok te laten slapen? Ik ben ten einde raad ondertussen...

Sorry voor de lange uitleg ...

Groetjes,

Dieter & Nova (hieronder een paar foto's)

Afbeelding

Afbeelding
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Waarom mag ze niet gewoon in huis slapen dan?
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het is niet slim om je hond op oudejaarsavond alleen te laten, zeker niet buiten. Misschien lag ze wel in haar hok en is ze verschrikkelijk geschrokken van vuurwerk.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Heb je ook niet naar haar gekeken toen je thuiskwam op Oudejaarsnacht?
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ten eerste had je het moeten voorkomen door haar niet alleen te laten met oud en nieuw en zeker niet alleen in de tuin. Oudjaarsnacht moet voor haar een hel geweest zijn....

Ten tweede, laat haar nu een tijd in huis slapen. Geef haar de aandacht die je normaal altijd gaf. Ze moet eerst weer vertrouwen in jou krijgen. Speel met haar in de tuin, verstop lekkere dingen in de struiken. Als ze dat leuk vindt kan je lekkere dingen in het hok leggen, maar dwing haar nog steeds niet daar te slapen. Als ze het hok weer als prettig ervaart wil ze er misschien wel weer in slapen.
Ik vrees dat dit wel een paar maanden gaat duren...als het straks zomer is en de nachten korter, is het ook makkelijker om haar weer aan haar hok te laten wennen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Henny van Hal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Henny van Hal »

Ik heb geen goede tip voor je helaas.... bij ons gebeurde ook iets dergelijks een paar jaar geleden, niet op oudejaarsavond want dan zij wij thuis en de honden binnen, maar in de week voor kerst... wij kwamen 's avonds thuis hond ontsnapt uit kennel.... gelukkig goed opgevangen en ongedeerd kregen wij hem terug, een paar dagen later hetzelfde... kennel goed dicht gedaan, maar hij was zo tekeer gegaan, dat zijn poten, neus kapot waren en de stangen van kennel verbogen.. dus de hond was doodsbang ineens geworden. Naast hem zat onze mechel die nergens last van had.... maar ik wilde geen risico meer lopen en vanaf toen is hij gewoon altijd binnen gebleven, daar heeft hij geen last van vuurwerk enz enz... en is lekker op zijn gemak. Het is bij hem niet meer goed gekomen.

Het moet iets met vuurwerk geweest zijn, want daarvoor was hij nooit bang tijdens het uitlaten en nu ineens wel.... maar niemand die was gehoord of gemerkt had!!!!

Dus bij onze Bandit is het niet overgegaan en zit nu samen met Jacco lekker altijd binnen en de kennels buiten zijn weer opgevuld door zijn opvolgers!!!! :p:

Maar ik vind het inderdaad niet zo verstandig om je hond met oudejaarsavond alleen buiten te laten, als je ivm werk of zoiets niet thuis kunt zijn, haal ze dan in godsnaam binnen. Ik neem de laatste jaren de week van de kerst vrij en mijn vriend de week van oud en nieuw, om zulke dingen te proberen te voorkomen....
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

een hond laat je niet alleen op oudejaarsavond. en zeker niet buiten.

en wat is dat toch met die belgen, geregeld lees je dat die honden bij gods gratie eventjes binnen mogen maar dan hop, snel weer in hun riante buitenhok. ik vind het raar.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Sorry hoor, maar ik vind het bijzonder lomp dat je je nog jonge hond waarvan je niet eens weet hoe hij op vuurwerk reageert alleen laat en dan ook nog buiten bovendien waar er met vuurwerk allerlei ongelukken kunnen gebeuren.

Ook al zou je geen ervaring hebben en een volkomen onbenul zijn met honden dan nog weet zelfs een kind dat dit niet kan.

Zal wel weer een verkeerde reactie zijn die weer teveel de grond in boort maar ik begrijp dit soort dingen werkelijk niet.

Ik heb medelijden met die hond, verdorie, geef maar aan mij.
Laatst gewijzigd door Baily op 07 jan 2004 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik snap niet dat je besloot om zelf de hort op te gaan en je hond in de tuin te laten, kan daar echt niet bij met mijn pet :evil:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hutsje
Zeer actief

Re: Mijn hond heeft schrik van z'n hondenhok...

Dieter schreef:Hoi iedereen,

Toen ik op 1 januari Nova binnenriep reageerde ze niet. Ze lag helemaal achterin de tuin te slapen tussen de planten! Ik was hier helemaal ondersteboven van... Sindsdien slaapt ze ondertussen iedere nacht buiten op het gras!! De dagen die er op volgen was ze ook erg onrustig en had ze schrik van ieder onbekend geluid... Ze gromde zelfs naar me als ik haar wilde aanraken! (wat ze daarvoor nog nooit gedaan had)

Sinds Oudejaarsnacht heeft ze een enorme schrik van haar hondenhok en wil er absoluut niet meer in! Ik heb al vanalles geprobeerd (koekjes, haar er in zetten, er bij blijven zitten...) maar niets helpt!

Hebben jullie enig idee hoe ik haar kan helpen om terug in haar hok te laten slapen? Ik ben ten einde raad ondertussen...

Sorry voor de lange uitleg ...

Groetjes,

Dieter & Nova (hieronder een paar foto's)
Je laat je hond toch niet midden in de winter ONBESCHUT op het gras slapen?????? Wil je ervan af ofzo? Sjonge jonge. Het blijkt dat je onervaren bent, ok, maar dit kan echt niet hoor. Waarom laat je haar niet binnen slapen? Dat beest is doodsbenauwd buiten!
Afbeelding
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

chrico schreef:Ik snap niet dat je besloot om zelf de hort op te gaan en je hond in de tuin te laten, kan daar echt niet bij met mijn pet :evil:
...ik heb hier niets meer aan toe te voegen.
Dit forum wordt behuist met een groot aantal hondenliefhebbers en 'n jonge hond buiten aan zijn lot overlaten op oudejaarsavond is een dolk in ons hart.Zoiets doe je niet !
Ben je je niet bewust hoe gevaarlijk en traumatisch dat voor de hond moet geweest zijn???
Vind je het gek dat je hond jou niet meer vertrouwt????
Afbeelding
cheela
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cheela »

mischien moet hij het eens omdraaien, hond lekker in zijn warme bedje in een lekker warm huis, en hij lekker op het gras buiten, mischien dat hij dan inziet dat het niet echt "prettig" is :evil:
ajeto

Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Wat mij betreft mag dit topic naar hond en leed.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

chrico schreef:Ik snap niet dat je besloot om zelf de hort op te gaan en je hond in de tuin te laten, kan daar echt niet bij met mijn pet :evil:
tja je ben jong en je wil stappen op die avond, wat kan jou dan je hond schelen :piew :kotz:
en dan ga je met de grootste onschult vragen"hoe kan dat nou????
jammer dat ze aleen gromt ,ze had je ook in je flikker moeten bijten.

mol :twisted: 8)
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Nou nou je hebt mensen en je hebt potloden.
Wie laat er nu een jonge hond met oud en nieuw alleen buiten.
Wij doen er alles aan om het onze honden zo aangenaam mogelijk te maken, en een Golden Retriever is geen hond om buiten in een hok te leggen, dat is echt een huishond.
Jezus ik zie mijn Beautje al buiten in het gras liggen met de vrieskou die we pas gehad hebben, dat noem ik dierenmishandeling, zelf lekker in je warme nest liggen, en dat arme bange beestje buiten in de tuin.
Er worden wel eens honden gestolen uit een tuin, ik zou bijna willen zeggen..........., afijn laat ik maar niets meer zeggen, ik zit me hier gewoon kwaad te maken.
Je Golden Retriever heeft het echt getroffen hoor met zo'n baas, bah bah bah :kotz:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

vinkje schreef: Jezus ik zie mijn Beautje al buiten in het gras liggen met de vrieskou die we pas gehad hebben, dat noem ik dierenmishandeling, zelf lekker in je warme nest liggen, en dat arme bange beestje buiten in de tuin.
Er worden wel eens honden gestolen uit een tuin, ik zou bijna willen zeggen..........., afijn laat ik maar niets meer zeggen, ik zit me hier gewoon kwaad te maken.
:kotz:
Wat een goed idee.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

8O 8O 8O zelfs onze honden, die dus normaal buiten zitten en door de training helemaal schotvast zijn (hebben hooguit de neiging diegene die het vuurwerk gooit te pakken :mrgreen: ) heb ik met oud&nieuw naar binnen gehaald (van savonds 10 tot sochtend 8),
niet omdat ze bang zijn (ze gaan om 12 uur mee de straat op ;) ) maar omdat er altijd een verdwaald rotje/vuurpijl oid in de kennels terecht kan komen, zelfs evt in de nachthokken,
de hond kan dan geen kant meer op en in het minst erge geval raakt hij alleen maar in paniek, maar in het ergste geval raken ze ernstig gewond :cry2:

dus vandaar bij ons op oudjaarsnacht de honden binnen,

maar een pup van die leeftijd, die dit soort zaken nog nooit mee heeft gemaakt, die laat je echt niet alleen buiten :kotz:
Suzanne19
Actief

Ongelezen bericht door Suzanne19 »

waarom mag ze niet binnen zitten dan?

en waarom ben je aan een hond begonne wat tog alleen maar in de tuin zit?

en met oud en nieuw nog wel heb je geen hart in je donder zitten ofzo?
sorrie hoor.. maar jij bent echt niet wijs :piew
Afbeelding

Groetjes Suzanne
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

linlin schreef:een hond laat je niet alleen op oudejaarsavond. en zeker niet buiten.

en wat is dat toch met die belgen, geregeld lees je dat die honden bij gods gratie eventjes binnen mogen maar dan hop, snel weer in hun riante buitenhok. ik vind het raar.
Dat eerste ben ik 100% met je eens, :ok:
maar waarom nou weer alle belgen over 1 kam scheren? :evil:
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
Mol
Zeer actief

DebbieK schreef:
linlin schreef:een hond laat je niet alleen op oudejaarsavond. en zeker niet buiten.

ach niks mis me yoh ,ze maken goed bier 8)

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne19 schreef:waarom mag ze niet binnen zitten dan?

misschien omdat ik een iets ander type hond heb dan jij :pffff:

mocht je nog geintereseerd zijn, hieronder een beschrijving van hoe ze zitten

stro (eigenlijk in de nachthokken, maar ze hebben het er zelf liever ook voor, overdag liggen ze nl veel voor dr nachthokken en daar graven het dan naartoe, als er overal evenveel ligt is het pas goed, dus ook WEL in de nachthokken)
verder heeft Ace een strechter (Damien had er een, maar die heeft ie gesloopt, nou, dan niet :twisted: )
en liggen er nylabones (Galileo), kongs, touwbotten en aanverwant speelgoed in
dakkie erop buiten zijkanten dicht, tussenwand spijlen, dus wel contact met elkaar, prima toch :idea:
Mol
Zeer actief

crutz schreef:

stro (eigenlijk in de nachthokken, maar ze hebben het er zelf liever ook voor, overdag liggen ze nl veel voor dr nachthokken en daar graven het dan naartoe, als er overal evenveel ligt is het pas goed, dus ook WEL in de nachthokken)
verder heeft Ace een strechter (Damien had er een, maar die heeft ie gesloopt, nou, dan niet :twisted: )
dakkie erop buiten zijkanten dicht, tussenwand spijlen, dus wel contact met elkaar, prima toch :idea:
bij mijn liggen ze dan op kleden, en is geheel de kennel binnen ,dus ze zijn eigelijk binnen maar niet in huis snap je

crutz
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
crutz schreef:

bij mijn liggen ze dan op kleden, en is geheel de kennel binnen ,dus ze zijn eigelijk binnen maar niet in huis snap je

:twisted: :twisted: ook al zo'n dierenbeul zonder hart voor zn hond :zwaai: ;)
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

v.d Lupinehof schreef:
tja je ben jong en je wil stappen op die avond, wat kan jou dan je hond schelen :piew :kotz:
en dan ga je met de grootste onschult vragen"hoe kan dat nou????
jammer dat ze aleen gromt ,ze had je ook in je flikker moeten bijten.

GoGo Mol!!! :ok:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ben het geheel met de vorige schrijvers eens.
Een hond van die leeftijd hoort met Oud en Nieuw

A)Niet alleen thuis ( als de honden hier niet mee kunnen,dan blijf ik ook lekker thuis :twisted: )
B)Niet in een buitenhok waar hij geen kant op kan als er eens een rotje of vuurpijl de verkeerde kant heen gaat
:evil: :evil: :evil:

Als het even meezit heb JIJ hier nu zo'n 13 jaar "plezier" van met oud en nieuw of bij elke knal,en als het voor je hond erg tegen zit heeft die nu een levensgroot trauma opgelopen waar hij/zij nooit meer vanaf komt :twisted: :twisted: :twisted:
Een hoop werk aan de winkel dus.
Laatst gewijzigd door marian* op 07 jan 2004 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk niet dat we nog een reactie gaan krijgen...

die zit vast te huilen in dat veel te dure hondenhok dat nu niet meer gebruikt wordt......
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

v.d Lupinehof schreef:
DebbieK schreef:

Dit even tussendoor.
Ik ben belgische, mijn zoon heeft een vriendinnetje in Nederland in de buurt van Tilburg.
Hij gaat regelmatig met de trein naar ginder en is soms 3 uur onderweg en langer.
Zo zie je, Belgen en Nederlanders kunnen het met elkaar best vinden.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
linlin

crutz schreef:

ik denk dat suzanne niet op jou reageerde, maar op dieter. wel grappig dat je meteen in de verdediging gaat.
linlin

DebbieK schreef: maar waarom nou weer alle belgen over 1 kam scheren? :evil:
omdat ik het enig vind om lekker te generaliseren. heeft een leuk effekt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mama Sanneke schreef:
v.d Lupinehof schreef:
DebbieK schreef:

Dit even tussendoor.
Ik ben belgische, mijn zoon heeft een vriendinnetje in Nederland in de buurt van Tilburg.
Hij gaat regelmatig met de trein naar ginder en is soms 3 uur onderweg en langer.
Zo zie je, Belgen en Nederlanders kunnen het met elkaar best vinden.
sanneke
Tuurlijk :ok:
Alleen verschillen we nogal eens van mening als het om de manier van het houden van honden gaat. Maar dat houdt de boel levendig,toch?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”