bouvierpoedel schreef:Salamor schreef:bouvierpoedel schreef:Is dat de marktwerking dan niet dat je juist mensen in de handen van een broodfokker stuurd met pupieprijzen die voor de meeste mensen niet op te brengen zijn.?
Jezus zulke prijzen voor een gewone huishond is eigenlijk van de zotte..
Daarom schreef ik ook in het begin van mijn antwoord, dat de prijzen echt de pan uitswingen, ik vind het ook maar niks. Maar als je net dat ras wilt, heb je bijna geen andere keus. We hadden eigenlijk de keus, konden er eentje kopen hier in België, bij een broodfokker. Zijn zelfs weesten kijken, gewoon uit nieuwschierigheid omdat je ze hier bijna niet ziet. Hij was erg mooi, zat er samen met zijn broertje. De prijs was, val niet achterover, 1250 euro, zonder stamboom, zonder testen op dermoid sinus of andere testen. Een nestje dat ze opgekocht hadden uit Rusland. Ze waren zogezegd super gezond, maar één van de twee nieste wel en had tranende oogjes + had ik een vermoeden dat ze DS hadden. Nee dankjewel, dan rijden we liever een paar duizend km om wat meer zekerheid te hebben in verband met hun gezondheid. We hebben er nog geen seconde spijt van
Geen niezen ,traanogen en DS vermoeden en je had de pup gekocht.
De grote massa wil gewoon een leuke lieve huishond en hebben geen bakken met geld liggen .
Ik weet, een oud bericht, maar ben hier dan ook in geen tijden geweest!
Om even op je reactie terug te komen, bouvierpoedel . Nee! Ik zou nooit de broodfokkerij stimuleren door daar een pup te kopen, ook al hadden ze niet geniest of tranende ogen of een vermoeden van ds gehad! We gingen gewoon gaan kijken uit nieuwsgierigheid omdat ze zo zeldzaam zijn!
Ik haat die puppy farms en vind het zo erg dat uiteindelijk ook de Thai Ridgeback daar beland is! Jammer genoeg blijven ze dit ras verkopen aan onervaren baasjes en belanden de meeste in het asiel!
Zoals die arme schat die Little wolf vorige week geadopteerd heeft, komt uit dezelfde puppie fabriek!
Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat little-wolf hem een kans geeft, ze zal er haar handen aan vol hebben, maar ik ben er zeker van dat ze het aankan!