Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupprijzen en verwachtingen fokker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: Pupprijzen en verwachtingen fokker

Ongelezen bericht door Leanne »

Nanna schreef:
Afbeelding
Ch. Sidra's Rumor Has It
Vindt dit toch wel echt een plaatje hoor! :I:

Prijzen zijn belachelijk hoog tegenwoordig.
Als ik zie wat er nu gevraagd wordt voor een AA sla ik nog net niet steil achterover :schrik:
Maar als ik bv toch weer een AA zou willen heb ik geen keus lijkt me :U:
Uitwijken naar het MP nestje zie ik ook niet zitten.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:Betaalde 30 jaar geleden al 750 gulden voor bouvierpup.

Ik was zo achterlijk om in 1985 voor een boomloze collie bij een beruchte broodfokker in Huissen 850 gulden te betalen. :mrgreen:

Ze had de afmetingen van een forse reu en de heupen en borstkas van een Belgische merrie. Ze was wel heul lief. En gezond. :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
ranetje schreef:Dat waren toen enorme bedragen.
Er zal inderdaad wel genoeg vraag naar die Amstaffs geweest zijn (vraag <> aanbod), maar is dat een reden om zulke bedragen te vragen?
500 gulden?
Ik betaalde voor mijn eerste stabij in 1988 400 gulden en dat was toen een van de goedkoopste rassen (nog steeds trouwens).
Dus nee, ik vind tien jaar later 500 gulden niet zo duur. Stabijs kostten in die tijd 750 meen ik.

edit: o wacht, omgerekend 500 euro. Nouja, dan nog. Stabijs waren dus maar een paar honderd gulden goedkoper en dat was een van de goekoopste rassen.
Hoe bereken je dat? :denken:
1850 gulden zou omgerekend ongeveer 900 euro zijn toch?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

In 1982 kochten mijn ouders hun eerste stamboom DH voor dacht ik 1000 gulden. Noah zou in 2008 (26 jaar later) 750 euro hebben gekost.
Perry en Noah

Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Kopen jou ouders afgerichte duitsers dan?
Ik heb mijn eerste duitser uit het asiel waar ik toen werkte.Omdat ik de papieren er bij kreeg heb ik contact opgenomen met de fokker .Die had de hond afgericht verkocht met ipo 3 er op, als waakhond aan mensen voor 2500 gulden.
Wij hebben later van deze zelfde fokker een pup gekocht,werklijn gefokt voor 350 gulden dan spreek ik over 21 jaar terug.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:
Marjoleine schreef:
ranetje schreef:Dat waren toen enorme bedragen.
Er zal inderdaad wel genoeg vraag naar die Amstaffs geweest zijn (vraag <> aanbod), maar is dat een reden om zulke bedragen te vragen?
500 gulden?
Ik betaalde voor mijn eerste stabij in 1988 400 gulden en dat was toen een van de goedkoopste rassen (nog steeds trouwens).
Dus nee, ik vind tien jaar later 500 gulden niet zo duur. Stabijs kostten in die tijd 750 meen ik.

edit: o wacht, omgerekend 500 euro. Nouja, dan nog. Stabijs waren dus maar een paar honderd gulden goedkoper en dat was een van de goekoopste rassen.
Hoe bereken je dat? :denken:
1850 gulden zou omgerekend ongeveer 900 euro zijn toch?
Ik ben het kwijt :LOL:
Stabijs waren in 1988 400 gulden.
Die Amstaff was 1100 gulden in 1999. Toen waren stabijs 750 gulden.
En dinges zegt dat die Amstaffs dus omgerekend 500 euro kostten, dat is 1100 gulden.
Bedoelde ik.

Snap je? :Q:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

beatje schreef:Kopen jou ouders afgerichte duitsers dan?
Ik heb mijn eerste duitser uit het asiel waar ik toen werkte.Omdat ik de papieren er bij kreeg heb ik contact opgenomen met de fokker .Die had de hond afgericht verkocht met ipo 3 er op, als waakhond aan mensen voor 2500 gulden.
Wij hebben later van deze zelfde fokker een pup gekocht,werklijn gefokt voor 350 gulden dan spreek ik over 21 jaar terug.
Sorry hoor maar denk dat 750 gulden toen gewoon een fatsoenlijke pupprijs was en dat 350 gulden eerder aan de goedkope kant was.

Voor m'n eerste Ace destijds 1100 gulden betaald (2001). Fokker vroeg jaar (en jaren) daarna 500-600 euro voorzover ik weet en 550-750 is nog steeds een normale prijs
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lieke schreef:

Ik was zo achterlijk om in 1985 voor een boomloze collie bij een beruchte broodfokker in Huissen 850 gulden te betalen. :mrgreen:

Ze had de afmetingen van een forse reu en de heupen en borstkas van een Belgische merrie. Ze was wel heul lief. En gezond. :cheer:
Wij betaalden in 1966 voor onze franse bulldog pup + boom Dfl 400,-- en dat was met korting. Geen flauw idee wat het echte bedrag eigenlijk was.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

crutz schreef:
beatje schreef:Kopen jou ouders afgerichte duitsers dan?
Sorry hoor maar denk dat 750 gulden toen gewoon een fatsoenlijke pupprijs was en dat 350 gulden eerder aan de goedkope kant was.

Voor m'n eerste Ace destijds 1100 gulden betaald (2001). Fokker vroeg jaar (en jaren) daarna 500-600 euro voorzover ik weet en 550-750 is nog steeds een normale prijs
De prijs van mechelaren weet ik niet.Maar in begin 1990 was 3 a400 gulden toch echt de normale prijs voor een gewone DUITSE herder.De fokker waar wij de hond gekocht hebben was geen grote fokker ,maar wel een bekende africhter in het DH wereldje .De hond was ingeënt en getatoeerd en had een stamboom,ouders waren getest.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

De gemiddelde stamboommechel is bij mijn weten nooit duurder geweest dan de boomduitser...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:De gemiddelde stamboommechel is bij mijn weten nooit duurder geweest dan de boomduitser...
denk zelfs dat de mechels nog iets goedkoper zijn dan de duitsers.
in 2003 heb ik 650 euro betaald voor jan: met stamboom en uit de keurfok, dus volgens de regels van de vdh gefokt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet wel dat de boomdober in 1999 1750 gulden koste... dacht dat Xena (stamboom) iets van 500 gulden was...
In 2001
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:Ik weet wel dat de boomdober in 1999 1750 gulden koste... dacht dat Xena (stamboom) iets van 500 gulden was...
In 2001
voorlopige erkenning witjes waren 1200 gulden rond die tijd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

renee-uk schreef:
malinois schreef:De gemiddelde stamboommechel is bij mijn weten nooit duurder geweest dan de boomduitser...
in 2003 heb ik 650 euro betaald voor jan: met stamboom en uit de keurfok, dus volgens de regels van de vdh gefokt.
In 2011 vroeg zelfde fokker dezelfde prijs, althans de pups van Tuana.
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

renee-uk schreef:

dat is nog altijd zo, DH kost meer.
Er is ook wel meer verplicht bij de DH, dus dat kan het misschien wel verklaren. Bij de mechel heb je gewoon een reu en teef nodig in principe :U:
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Een stamboomwitje kost in NL tussen de 1000 en 1400 euro. De meeste fokkers zitten om en nabij de 1050 of 1100 euro en er zijn fokkers die meer vragen in het geval van kampioencombi's. Er zijn er zelfs die vinden dat meer dan 1400 euro heel erg normaal is in zo'n geval :O:
In 2004 al 1000 voor Caely betaald in NL en in D-land een jaar later al 1250 euro.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

In Duitsland zijn alle hondenrassen duurder heb ik het idee. De mechelaar is daar bijna dubbel zo duur dan hier.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Pupprijzen en verwachtingen fokker

Ongelezen bericht door marian* »

lieke schreef:

Max kostte 9 jaar later bij dezelfde broodfokker Fl. 450,-. Geen ras, wel verschrikkelijk lief bijna 17 geworden. De Drent kost nu in Nederland volgens mij rond de € 1000,-/ €1200,- of zo. In Belgie nu rond de € 1000,- hoorde ik laatst.
Laatst gewijzigd door marian* op 22 nov 2014 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:In Duitsland zijn alle hondenrassen duurder heb ik het idee. De mechelaar is daar bijna dubbel zo duur dan hier.
Klopt, al is dat verschil bij de ZWH kleiner en erg afhankelijk van waar je je pup haalt. De bekende fokkers in D-land vragen zelfs al 1450 euro nu begreep ik...en meer in sommige gevallen. Tis maar net wat de gek ervoor geeft :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zal t er ook niet mee te maken hebben dat de rv de stambomen uitgeeft en je daarbij aan meer vereisten moet voldoen om een boom bij pups te krijgen?
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Zal t er ook niet mee te maken hebben dat de rv de stambomen uitgeeft en je daarbij aan meer vereisten moet voldoen om een boom bij pups te krijgen?
Dat zal zeker meespelen. Al weet ik wel uit de eerste hand dat er fokkers zijn die hogere bedragen vragen vanwege het feit dat de ouderdieren bijvoorbeeld kampioenen zijn. Dat gebeurt echter net zo goed in NL als in D-land.
Hier in NL kan elke jan met de pet bomen bij zijn pups krijgen. Dat is in D-land idd niet zo. Zo is er een grapjurk die een nest gaat fokken met een teef die ED heeft. Aangezien dat in D-land niet lukt, doen we dat toch gewoon via NL :ok:
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Salamor schreef:
Cindy52 schreef:Belachelijk, ik koop wel een mixje, net zo leuk
daar heb je alle recht toe.
Ik hoop dan ook dat je geluk hebt met de gezondheid van het hondje :wink:
Ik wil niet naar doen maar de verhalen over de zgn rashonden die van alles blijken te mankeren zijn niet mis hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

zeta-jones schreef:
malinois schreef:Zal t er ook niet mee te maken hebben dat de rv de stambomen uitgeeft en je daarbij aan meer vereisten moet voldoen om een boom bij pups te krijgen?
Dat zal zeker meespelen. Al weet ik wel uit de eerste hand dat er fokkers zijn die hogere bedragen vragen vanwege het feit dat de ouderdieren bijvoorbeeld kampioenen zijn. Dat gebeurt echter net zo goed in NL als in D-land.
Hier in NL kan elke jan met de pet bomen bij zijn pups krijgen. Dat is in D-land idd niet zo. Zo is er een grapjurk die een nest gaat fokken met een teef die ED heeft. Aangezien dat in D-land niet lukt, doen we dat toch gewoon via NL :ok:
Zal die hond toch overgeschreven moeten worden op naam van iemand wonend in nederland.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Wij vroegen 10 jaar geleden zo'n 700-800 euro voor een shih tzu pup.
Gemiddeld ligt de prijs nu op de 850 a 1000 euro afhankelijk ja van shows, titels etc.
Gezondheidsonderzoeken zijn nog steeds niet verplicht alhoewel er nu steeds meer fokkers vrijwillig testen op oogafwijkingen, patella luxatie en soms HD.
Het is nog maar een kleine groep maar het begin is er.
Laatst gewijzigd door Amaranthas op 24 apr 2016 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Cleva schreef:
De buurvrouw van me moeder (heel leuk spontaan vrouwtje) heb een bordodog/bennesennekruiziging. Die is ook heel gezond. Hij glimpt je tegemoet!
Maar die krijgt dan ook Beneful.
Dan heeft ze geluk : http://theilovedogssite.com/class-actio ... -dog-dies/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Salamor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Thai Ridgeback dog

Ongelezen bericht door Salamor »

bouvierpoedel schreef:
Salamor schreef:
bouvierpoedel schreef:Is dat de marktwerking dan niet dat je juist mensen in de handen van een broodfokker stuurd met pupieprijzen die voor de meeste mensen niet op te brengen zijn.?
Jezus zulke prijzen voor een gewone huishond is eigenlijk van de zotte..

Daarom schreef ik ook in het begin van mijn antwoord, dat de prijzen echt de pan uitswingen, ik vind het ook maar niks. Maar als je net dat ras wilt, heb je bijna geen andere keus. We hadden eigenlijk de keus, konden er eentje kopen hier in België, bij een broodfokker. Zijn zelfs weesten kijken, gewoon uit nieuwschierigheid omdat je ze hier bijna niet ziet. Hij was erg mooi, zat er samen met zijn broertje. De prijs was, val niet achterover, 1250 euro, zonder stamboom, zonder testen op dermoid sinus of andere testen. Een nestje dat ze opgekocht hadden uit Rusland. Ze waren zogezegd super gezond, maar één van de twee nieste wel en had tranende oogjes + had ik een vermoeden dat ze DS hadden. Nee dankjewel, dan rijden we liever een paar duizend km om wat meer zekerheid te hebben in verband met hun gezondheid. We hebben er nog geen seconde spijt van
Geen niezen ,traanogen en DS vermoeden en je had de pup gekocht.
De grote massa wil gewoon een leuke lieve huishond en hebben geen bakken met geld liggen .
Ik weet, een oud bericht, maar ben hier dan ook in geen tijden geweest!
Om even op je reactie terug te komen, bouvierpoedel . Nee! Ik zou nooit de broodfokkerij stimuleren door daar een pup te kopen, ook al hadden ze niet geniest of tranende ogen of een vermoeden van ds gehad! We gingen gewoon gaan kijken uit nieuwsgierigheid omdat ze zo zeldzaam zijn!
Ik haat die puppy farms en vind het zo erg dat uiteindelijk ook de Thai Ridgeback daar beland is! Jammer genoeg blijven ze dit ras verkopen aan onervaren baasjes en belanden de meeste in het asiel!
Zoals die arme schat die Little wolf vorige week geadopteerd heeft, komt uit dezelfde puppie fabriek!
Ik ben ontzettend blij en dankbaar dat little-wolf hem een kans geeft, ze zal er haar handen aan vol hebben, maar ik ben er zeker van dat ze het aankan!
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

De prijs voor een Engelse cocker varieert van 800 euro in B en NL tot 1500 euro in D. Een pup in een ongewenste en binnenkort zelfs verboden kleur, kost 1000 euro. Een rode cocker waarvan de teef in een Disneyfilm "gespeeld" heeft, kost 1500 euro. En zooo geweldig mooi zijn die puppen niet eens. Je zou dan toch verwachten dat er een beetje goud in verwerkt zit. :)
Emmy12
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Emmy12 »

Toevallig zag ik een fokker van Labradoodles uitleggen waarom Labradoodles zo duur zijn (rond de 1800 euro voor een pup). Het waren allemaal doodnormale argumenten die voor (bijna) elke hondenfokker gelden: pups met liefde grootbrengen, testen, niet in kennels etc etc
Ik krijg heel erg het gevoel dat men dik verdiend aan dit nieuwe "ras" omdat ze zo populair zijn. Op MP staan ze voor 400 euro ofzo. Maar dat zijn meestal gewoon poedel x labrador kruisingen.

Ik ben zelf op zoek naar een Golden pup maar ik wil er max 850 euro voor betalen. Hoe weet ik nou welke fokker dit soort prijzen hanteert? Als je als 1e vraag begint met "wat kost 't?" dan val je al af als pupkoper omdat je niet teveel geld wil uitgeven...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Emmy12 schreef:Toevallig zag ik een fokker van Labradoodles uitleggen waarom Labradoodles zo duur zijn (rond de 1800 euro voor een pup). Het waren allemaal doodnormale argumenten die voor (bijna) elke hondenfokker gelden: pups met liefde grootbrengen, testen, niet in kennels etc etc
Ik krijg heel erg het gevoel dat men dik verdiend aan dit nieuwe "ras" omdat ze zo populair zijn. Op MP staan ze voor 400 euro ofzo. Maar dat zijn meestal gewoon poedel x labrador kruisingen.

Ik ben zelf op zoek naar een Golden pup maar ik wil er max 850 euro voor betalen. Hoe weet ik nou welke fokker dit soort prijzen hanteert? Als je als 1e vraag begint met "wat kost 't?" dan val je al af als pupkoper omdat je niet teveel geld wil uitgeven...
Gewoon mailen of bellen en vragen , hoe simpel. :W:
Niet gelijk van ik ben Jannie en hoeveel koste ze.
Maar een gewone mail/belletje met belangstelling en vragen waar ook de prijs ter sprake komt en je krijgt je antwoord hoor en zo niet dan weet je dat je daar niet moet zijn. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Toch vind ik het niet altijd zo simpel, er wordt echt vaak zo moeilijk gedaan over mensen die de prijs van een rashond willen weten. In facebookgroepen bijvoorbeeld of in de kleine lettertjes op sites van fokkers.
Er lijkt echt een beetje een ongeschreven regel te zijn dat de prijs niet uit zou moeten maken. Dat je pas naar de prijs mag vragen als je verder bent in het gesprek, als je eigenlijk al zeker weet dat je ergens een pup wilt kopen.
Met allerlei rare argumenten als "als je nu al geen xxx zou kunnen betalen hoe denk je dan de dierenarts later te kunnen betalen", "het is wel een hond waar je 15 jaar aan vast zit dus daar mag best een investering aan vooraf gaan" en natuurlijk "weet je wel wat voor kosten er komen kijken bij het fokken van een hond -ratelt-het-bekende-lijstje-van-kostenposten-af".

Ik snap heus wel dat het irritant is om als fokker mailtjes te beantwoorden waar alleen maar in staat "wat mot t kosten". En ik snap ook wel dat er plenty mensen zijn die verwachten dat een raspup 150 euro kost en gaan lopen mekkeren over hogere prijs.

Maar ik zou het best fijn vinden als er een lijstje was met richtprijzen ofzo. Gewoon, om te weten wat ik zou moeten sparen bijvoorbeeld. Of om te weten dat ik een ras gewoon maar moet vergeten omdat ik de prijs zo achterlijk hoog vind dat ik het lastig kan maar vooral niet wíl betalen.

Ik vind het belangrijk dat je energie en aandacht steekt in het leren kennen van een fokker en zijn/haar honden. Dan heb ik dat makkelijkste stukje, namelijk heeft het uberhaubt zin om hier energie in te steken of vraagt deze persoon een prijs die ik niet wil of kan betalen, graag eerst uit de weg.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”