Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf, never ending story..

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Muilkorf, never ending story..

Ongelezen bericht door Demi »

Zucht :roll:

Na lang zoeken uiteindelijk een muilkorf gevonden die Amy past en die ze niet zelf af krijgt.

En nu ben ik op zoek naar een muilkorf voor Izzy. Izzy is niet agressief, ze is angstig en zal ook nooit een andere hond bijten. Maar wat mevrouw wel doet is alles opvreten buiten. Ik ben al heel lang aan het trainen met haar zodat ze dit niet doet, maar ik kan met een frikandel zwaaien wat ik wil, als ze iets ziet dan moet dat zo snel mogelijk opgevreten worden. En dan heb ik het niet over stront, gras, brood oid, maar over stenen stukken hout en weet ik allemaal wat voor zooi.
Conclusie nu is, is dat ze aan de lijn loopt zodat ik het meteen uit haar bek kan halen. Maar ideaal is het niet. Ze kan prima los lopen luistert goed (behalve naar "los") en ze kan niet spelen met andere honden aan de lijn.
Dus als ze losloopt maar een muilkorf om. En jawel, ook Izzy heeft een raar hoofd :oeps: Ze heeft een vrij smal koppie, maar een zeer lange neus. Dus een standaard muilkorf valt al af, want dat past niet (of ik moet haar neus wat inkorten :F: ).

Muilkorf besteld voor een hond met een lange neus, maar daar paste haar neus prima in, alleen was deze weer te groot voor haar kop.

Met andere woorden; ik word er gestoord van. Iemand een idee waar ze muilkorven hebben voor honden met een raar hoofd, zoals alle honden hier :roll:

Net was ze los en ik kon net op tijd een behoorlijke steen uit haar bek grijpen. Als ik te laat ben slikt ze het dus gewoon door. Dus ze mag nu echt niet meer los.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Muilkorf, never ending story..

Ongelezen bericht door laeken »

Ben je niet bang dat dit gedrag aangeleerd is? Ze is toch een zwerfhond? Niemand heeft ooit verboden dat ze wat at en toch is ze er nog. Ik neig naar negeren. Bas eet ook hout en gekke dingen. In het begin probeerde ik dat te verbieden en toen ging ze zelfs aan de kast bijten en mij aankijken om aandacht. Daarna dacht ik, je doet maar. Nu doet ze dat soort dingen nooit meer. De keren dat ze iets pakt en me aan kijkt doet ze maar. Ze is er nog dus ze kan het hebben.

Ik snap je zorgen wel. Ik vind dat soort dingen ook rot. Eng ook. Muilkorven zal zeker helpen.
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als de snuit goed is kan je bij b.v schoenmaker de bandjes kop toch verlengen of nieuwe laten opnaaien(klinken) kan nooit echt duur zijn.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

op maat laten maken? er zijn genoeg die dit doen :D
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou eigenlijk eens kijken naar de oorzaak, die kan ook medisch zijn.
Vaak is het een gedragsprobleem.
Over de muilkorf kan ik je niet adviseren, daar ben ik niet zo in thuis.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik denk dat Dino's oplossing de simpelste is met korf en hond naar de schoenmaker :-)
Demi
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ben je niet bang dat dit gedrag aangeleerd is? Ze is toch een zwerfhond? Niemand heeft ooit verboden dat ze wat at en toch is ze er nog. Ik neig naar negeren. Bas eet ook hout en gekke dingen. In het begin probeerde ik dat te verbieden en toen ging ze zelfs aan de kast bijten en mij aankijken om aandacht. Daarna dacht ik, je doet maar. Nu doet ze dat soort dingen nooit meer. De keren dat ze iets pakt en me aan kijkt doet ze maar. Ze is er nog dus ze kan het hebben.

Ik snap je zorgen wel. Ik vind dat soort dingen ook rot. Eng ook. Muilkorven zal zeker helpen.
Daar heb je inderdaad wel een punt Marc. Ze doet dit eigenlijk al sinds dat ze in Nederland is. Daarvoor was het inderdaad een zwerfhond en deed ze wat ze moest doen om te overleven. Ik kan me bv nog goed herinneren toen ik net terugkwam uit Curacao en haar vari kennel opendeed in de tuin, het eerste wat ze deed was losse bladeren opeten.
Negeren helpt niet, ze eet gewoon door. Verbieden helpt ook hier niet, negatieve aandacht is ook aandacht.

Ik vind het vooral eng, omdat ze ook echt stenen pakt en die zie ik er soms bij haar ontlasting weer uit komen. Plastic, en dan vooral hard plastic, vreet ze ook op en dat is vaak echt scherp.

Om haar niet de vrijheid van het loslopen af te nemen is eigenlijk de voornaamste reden dat ik een muilkorf zoek voor haar.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:Als de snuit goed is kan je bij b.v schoenmaker de bandjes kop toch verlengen of nieuwe laten opnaaien(klinken) kan nooit echt duur zijn.
Dat is wel een goed idee, ga het vanmiddag meteen even vragen :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

meetjewrc schreef:op maat laten maken? er zijn genoeg die dit doen :D
Ik kan nergens vinden waar ze een korf op maat maken, 1 gevonden, maar dat is in USA en als er dan iets niet goed zit dan is dat heel lastig om terug te sturen.
Dus welke bedoel je :mann:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Ik zou eigenlijk eens kijken naar de oorzaak, die kan ook medisch zijn.
Vaak is het een gedragsprobleem.
Over de muilkorf kan ik je niet adviseren, daar ben ik niet zo in thuis.
Ze is nu ruim 5 jaar bij mij en, op de leishmania en ehrlichia na, is ze kerngezond. Ik denk dat het echt iets is uit de tijd dat ze een zwerfhond was. Snap dat je niet thuis bent in muilkorven :wink:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

beatje schreef:Ik denk dat Dino's oplossing de simpelste is met korf en hond naar de schoenmaker :-)

Het liefst heb ik er een die op maat gemaakt kan worden, maar anders ga ik dat zeker doen.
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flaneloba »

Als ik zo want rond google lees ik een paar keer dat de k9 shop muilkorven op maat maken op verzoek, je zou het daar eens kunnen proberen?
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Demi
Zeer actief
Contacteer:

flaneloba schreef:Als ik zo want rond google lees ik een paar keer dat de k9 shop muilkorven op maat maken op verzoek, je zou het daar eens kunnen proberen?
Ik ben echt slecht in zoeken :oeps: Ga het daar eens vragen, thanks!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”