Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg waaks? Australische kelpie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Erg waaks? Australische kelpie

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ytje schreef:Ja dankzij forum goed kunnen inlezen en dit topic maakte me twijfelen over de kelpie ondanks dat mijn vriend hem heel mooi vind. Of hij niet te hoog gegrepen was.

De corgi is een miniatuur duitse herder een allemans vriend maar toch een duidelijke baas nodig heeft en overal los kan lopen. Makkelijk te trainen.. ook als hij wil bij je komt liggen en overal bij betrokken wil zijn. Baasgericht, past zich goed aan. Mn ma of zus kunnen makkelijk oppassen. te vertrouwen is met mn cavias en dochter van mn vriend. Tja alleen maar plussen.

Ik had nooit bij deze kleine honden gekeken totdat ik er op getipt werd. DH In klein jasje.. en het klopte
Ik heb er eentje, dus mocht je vragen hebben kan je mij pben.
Ben zelf heel blij met het ras, je moet ze alleen niet onderschatten omdat ze klein zijn.
Maar voordelen zijn wel de vriendelijkheid, clowneske, luisteren goed maar niet slaafs, geen drang tot weglopen en jagen doet Apple ook niet. Oh en ze is de grootste kindervriend die er is. Ik zou haar oprecht een plezier doen met een kind :goeie:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ytje schreef:Ja dankzij forum goed kunnen inlezen en dit topic maakte me twijfelen over de kelpie ondanks dat mijn vriend hem heel mooi vind. Of hij niet te hoog gegrepen was.

De corgi is een miniatuur duitse herder een allemans vriend maar toch een duidelijke baas nodig heeft en overal los kan lopen. Makkelijk te trainen.. ook als hij wil bij je komt liggen en overal bij betrokken wil zijn. Baasgericht, past zich goed aan. Mn ma of zus kunnen makkelijk oppassen. te vertrouwen is met mn cavias en dochter van mn vriend. Tja alleen maar plussen.

Ik had nooit bij deze kleine honden gekeken totdat ik er op getipt werd. DH In klein jasje.. en het klopte
Er zijn wel grote verschillen hoor. De corgi's die ik ken, nemen het leven een stuk minder serieus dan een DH. Daarbij vind ik ze wat geniepiger, ze sneppen sneller en doen het als andere hond niet kijkt. Een DH is in alles stuk serieuzer en denk volgzamer. Aimee, klopt dit? :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ytje »

De duitse herder die ik heb helpen opvoeden is natuurlijk qua ras anders dan een corgi maar er zijn zeker raakvlakken best leuk om daar zo over na te denken. Vind het waakze een dikke plus dat corgi's dat minder hebben. Maar dat baasgerichte en intelligentie is echt super. Hebben ze vroeger goed gefokt :D
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

duitse herder schreef:

Er zijn wel grote verschillen hoor. De corgi's die ik ken, nemen het leven een stuk minder serieus dan een DH. Daarbij vind ik ze wat geniepiger, ze sneppen sneller en doen het als andere hond niet kijkt. Een DH is in alles stuk serieuzer en denk volgzamer. Aimee, klopt dit? :mrgreen:
Ik vind zelf vooral dat ze dingen leuk weten te verpakken. Dus ook als ze domineren of iets dergelijks, dan lijkt het een beetje onschuldig gek doen, maar ondertussen... :tongue:
En ja ze zijn wel een stuk minder serieus, vaak ook in training merk je dat.
Pembroke is wat dat betreft serieuzer.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Hier ook een Cardigan Welsh Corgi! Een fantastische hond! Reu van nu ondertussen 1,5 jaar. Heeft wel een concequente baas nodig. Bij vragen stuur me maar een bericht.
Hier wel een enorme baas gerichte hond leert op training heel snel en makkelijk.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”