Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
De gluhwijn drinken we voor en tijdens de wandeling.,blijven we warm en gezellig
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Omdat ik weer niet een bepaalde groep tegen de schenen wil trappen. Iedereen moet welkom zijn en zich welkom voelen, de zuipers EN de geheelonthouders.Lemuria schreef:Waarom zet je de optie 'zónder gluhwein' erbij?! Niet zo mal doenJYBD schreef:En er een wandelingetje achteraan plakken met/zonder gluhwein.Lemuria schreef:We kunnen d'r een HF-post-nieuwjaarsborrel van maken!

Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Ja ja welkom voelen???JYBD schreef:Omdat ik weer niet een bepaalde groep tegen de schenen wil trappen. Iedereen moet welkom zijn en zich welkom voelen, de zuipers EN de geheelonthouders.Lemuria schreef:Waarom zet je de optie 'zónder gluhwein' erbij?! Niet zo mal doenJYBD schreef:En er een wandelingetje achteraan plakken met/zonder gluhwein.Lemuria schreef:We kunnen d'r een HF-post-nieuwjaarsborrel van maken!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
voor jou doen ze er vast wel een chocomel met slagroom bijDinos schreef:Ja ja welkom voelen???JYBD schreef:Omdat ik weer niet een bepaalde groep tegen de schenen wil trappen. Iedereen moet welkom zijn en zich welkom voelen, de zuipers EN de geheelonthouders.Lemuria schreef:Waarom zet je de optie 'zónder gluhwein' erbij?! Niet zo mal doenJYBD schreef: En er een wandelingetje achteraan plakken met/zonder gluhwein.!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaan
chocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet. 

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor jou maak ik speciaal een ouderwetse pan snert.Safari schreef:Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaanchocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet.

lieke schreef:Voor jou maak ik speciaal een ouderwetse pan snert.Safari schreef:Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaanchocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet.

- JYBD
- Zeer actief
Ik zeul mijn senseo wel mee voor jouw bakje koffie. En een aggregaat om de boel van stroom te voorzien. Kunnen we gelijk ook een terrasverwarmer meenemen op gas.Safari schreef:Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaanchocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet.

Gluhwein moet ook warm hè? Dus moet je ook een verdeeldoos meenemenJYBD schreef:Ik zeul mijn senseo wel mee voor jouw bakje koffie. En een aggregaat om de boel van stroom te voorzien. Kunnen we gelijk ook een terrasverwarmer meenemen op gas.Safari schreef:Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaanchocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet.

- JYBD
- Zeer actief
Genoteerd!Marion. schreef:Gluhwein moet ook warm hè? Dus moet je ook een verdeeldoos meenemenJYBD schreef:Ik zeul mijn senseo wel mee voor jouw bakje koffie. En een aggregaat om de boel van stroom te voorzien. Kunnen we gelijk ook een terrasverwarmer meenemen op gas.Safari schreef:Nu voel ik mij als koffiedrinker wel heel erg tekort gedaanchocomel en gluhwijn dat verzin je toch niet.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Volgens de (inmiddels ex) PR medewerkster van ACE in Nederland is ACE een transparante organisatie; transparant en bereikbaar.
Als mensen informatie willen over ACE kunnen ze bellen of mailen.
Als er problemen zijn dan lossen wij die op, aldus de ex PR medewerkster,
communicatie is daarin het sleutelwoord.
De bestuursleden van AFP (Animal Foundation Platform) proberen nu al ruim twee maanden om telefonisch contact
te krijgen met de voorzitster van ACE, om kritische vragen aan haar te stellen.
Eerder had een medewerkster van ACE al aan AFP laten weten dat de voorzitster van ACE niet bereid is om via de mail
met de voorzitster van AFP te communiceren...
Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??
Als mensen informatie willen over ACE kunnen ze bellen of mailen.
Als er problemen zijn dan lossen wij die op, aldus de ex PR medewerkster,
communicatie is daarin het sleutelwoord.
De bestuursleden van AFP (Animal Foundation Platform) proberen nu al ruim twee maanden om telefonisch contact
te krijgen met de voorzitster van ACE, om kritische vragen aan haar te stellen.
Eerder had een medewerkster van ACE al aan AFP laten weten dat de voorzitster van ACE niet bereid is om via de mail
met de voorzitster van AFP te communiceren...
Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??
Geen idee, maar we zullen ze uitnodigingen voor het feestje, kunnen we dat onder het genot van gluhwein bediscussieren. Je hoort de uitkomst nog wel10eke schreef: Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat een geweldig plan.Lemuria schreef:Geen idee, maar we zullen ze uitnodigingen voor het feestje, kunnen we dat onder het genot van gluhwein bediscussieren. Je hoort de uitkomst nog wel10eke schreef: Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??

- JYBD
- Zeer actief
Wie weet wat een verhelderend gesprek dat gaat worden. 10 flessen inslaan dan maar?Lemuria schreef:Geen idee, maar we zullen ze uitnodigingen voor het feestje, kunnen we dat onder het genot van gluhwein bediscussieren. Je hoort de uitkomst nog wel10eke schreef: Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik heb totaal geen interesse voor de stichting Ace, of de bijbehorende (35 pagina's lange) discussie. Gluhwein daarin tegen vind ik weer fantastisch. Mag ik ook komen?Lemuria schreef:Geen idee, maar we zullen ze uitnodigingen voor het feestje, kunnen we dat onder het genot van gluhwein bediscussieren. Je hoort de uitkomst nog wel10eke schreef: Dus hoezo is ACE transparant en bereikbaar en bereid om te communiceren??

-
- Actief
Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Eerder had ik het over ongeveer 1500 honden die jaarlijks door ACE worden geëxporteerd, dat is niet juist gebleken.
ACE heeft in de afgelopen 15 maanden zo'n 4000 honden geëxporteerd. Deze gegevens zijn afkomstig van 'ACE'.
Is dat big business of is dat geen big business??
Eerder had ik het over ongeveer 1500 honden die jaarlijks door ACE worden geëxporteerd, dat is niet juist gebleken.
ACE heeft in de afgelopen 15 maanden zo'n 4000 honden geëxporteerd. Deze gegevens zijn afkomstig van 'ACE'.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Das een behoorlijk aantal.10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Als je dan ook nog het aantal honden van andere stichtingen erbij rekent uit dat land dan moeten de straten al leeggeplukt zijn lijkt mij en het probleem opgelost.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Correcte samenvatting geloof ikFrolic schreef:Ik ben hier begonnen op pagina 1 en her en der wat pagina's gelezen, want anders is er geen door komen aan.
Als ik het goed begrijp is de stichting Ace dusdanig incompetent dat ze zich om hebben laten scholen tot dating bureau en blijkt dat na een succesvolle start toch ook niet echt hun ding te zijn?
Of moet ik nu toch het hele topic gaan lezen?
- iones
- Zeer actief
Serieus? Zouden ze dat kunnen staven? Ik kan het gewoon niet geloven. Kan me niet voorstellen dat er jaarlijks 4000 gezinnen zijn die een stichtingshond adopteren. Zou het kunnen dat ze overdrijven?10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Nou inderdaad!bouvierpoedel schreef:[
Das een behoorlijk aantal.
Als je dan ook nog het aantal honden van andere stichtingen erbij rekent uit dat land dan moeten de straten al leeggeplukt zijn lijkt mij en het probleem opgelost.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
Dat lijkt mij ook, je kan je afvragen, waarom is het buitenlandse honden overschot probleem nog steeds niet zo goed als opgelost?bouvierpoedel schreef:Das een behoorlijk aantal.10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Zóveel organisaties die zich al jarenlang bezighouden met adopties en er komen nog steeds meer organisaties en stichtingen bij,
en toch komt er maar geen einde aan de stroom van buitenlandse honden, het lijkt totaal geen effect te hebben, de buitenlandse
asielen blijven overvol.
Ik citeer een reactie van 'Xtine', van wie ik dacht dat zij een ACE fan was maar ze is het toch niet eens met de werkwijze van ACE:
"Ik heb hier waarschijnlijk kritiek op die niet in dank zal worden afgenomen.
Is dan ook echt gewoon mijn "persoonlijke" mening.
Wanneer je op het water in een boot zit en deze is lek kan je jezelf op twee manieren redden.
Je kan proberen het lek te dichten,
of je kan de rest van je leven blijven water uit de boot scheppen.
Ik vind dus dat het naar hier halen van al die zielige buitenlandse hondjes niets helpt,
de plek wordt onmiddellijk door een ander ingenomen.
Moest men al het geld dat men uitgeeft aan al die verschillende organisaties om honden naar hier te halen besteden aan het zoeken naar een oplossing zodat er geen zielige hondjes meer gered moeten worden stond ik als eerst op de rij om te helpen."
einde citaat
Ook al zijn er organisaties die echt iets doen om te proberen de problemen ter plekke op te lossen d.m.v. educatie-en castratieprojecten, het lijkt
allemaal niets te helpen, is dweilen met de kraan open en dat zal zo blijven totdat mensen zich ervan bewust worden van wat er werkelijk gaande is.
-
- Actief
iones schreef:Serieus? Zouden ze dat kunnen staven? Ik kan het gewoon niet geloven. Kan me niet voorstellen dat er jaarlijks 4000 gezinnen zijn die een stichtingshond adopteren. Zou het kunnen dat ze overdrijven?10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Het gaat mijn voorstellingsvermogen ook te boven hoor maar waarom zouden ze overdrijven?
- iones
- Zeer actief
Om zichzelf neer te zetten Als ervaren en expert, soort van reclame dus. Het lijkt mij niet mogelijk om zoveel opvang gezinnen te vinden en zoveel mogelijkheden met vervoer op jaarbasis. Zelfs niet op vijf jaar basis. Misschien is het een typefout en moest het 400 zijn.10eke schreef:kiones schreef:Serieus? Zouden ze dat kunnen staven? Ik kan het gewoon niet geloven. Kan me niet voorstellen dat er jaarlijks 4000 gezinnen zijn die een stichtingshond adopteren. Zou het kunnen dat ze overdrijven?10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!
Het gaat mijn voorstellingsvermogen ook te boven hoor maar waarom zouden ze overdrijven?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ik kan het ook niet geloven. Vierduizend honden en dan ook nog eens elk jaar. Plus wat andere stichtingen hier naartoe slepen. Waar blijven al die honden dan? Je zou dan onderhand over de buitenlandse honden moeten struikelen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vraag ik mij ook af bij de rest buiten het buitenlandse hondenstichtingen om waar al die honden blijven als ik de aantallen hoor.lets have fun schreef:Ik kan het ook niet geloven. Vierduizend honden en dan ook nog eens elk jaar. Waar blijven al die honden dan? Je zou dan onderhand over de buitenlandse honden moeten struikelen.
Maar goed er gaan er dood , mensen nemen een 2e hond, MP of het dierenasiel in en nemen een ander.
Ben wel eens benieuwd wat onderzoeken opleveren aangaande buitelandse stichtingen wat ze verschepen en plaatsen per jaar met zijn allen en wat er daar nog aan honden lopen te zwerven.
Als ik vrienden hoor in Hongarije of Portugal valt het reuze mee met zwerfhonden..
Wat je zegt ben je zelfffff 

Het gaat ook heel vaak om honden die rechtstreeks door lokale bevolking naar het asiel worden gebracht. Die hebben dus helemaal nooit gezworven. Mensen daar doen wat makkelijker afstand van hun hond zodra ze hem niet meer kunnen gebruiken.bouvierpoedel schreef:Vraag ik mij ook af bij de rest buiten het buitenlandse hondenstichtingen om waar al die honden blijven als ik de aantallen hoor.lets have fun schreef:Ik kan het oodie honden dan? Je zou dan onderhand over de buitenlandse honden moeten struikelen.
Maar goed er gaan er dood , mensen nemen een 2e hond, MP of het dierenasiel in en nemen een ander.
Ben wel eens benieuwd wat onderzoeken opleveren aangaande buitelandse stichtingen wat ze verschepen en plaatsen per jaar met zijn allen en wat er daar nog aan honden lopen te zwerven.
Als ik vrienden hoor in Hongarije of Portugal valt het reuze mee met zwerfhonden..
Ik zag nu ook al op mp een stichting of persoon (?) die asieldieren uit de VS naar nederland wil verschepen. Schattige dwergpoedeltjes enzo die daar in het asiel afgemaakt worden vanwege teveel honden.
- iones
- Zeer actief
Ik weet dat dat gebeurt in de Verenigde staten, dat de asiels het aantal honden niet aan kunnen en dat elke week een aantal honden wordt afgemaakt. Vreselijk werk om te doen lijkt me. Daar hoorde je nooit iets over in dat programma `animal precinct`. Daar werden opgevangen dieren altijd weer herplaatst.lets have fun schreef:
Ik zag nu ook al op mp een stichting of persoon (?) die asieldieren uit de VS naar nederland wil verschepen. Schattige dwergpoedeltjes enzo die daar in het asiel afgemaakt worden vanwege teveel honden.
Maar voor zulke poedels zou best een markt hier zijn. Ze zouden ze ook hier in de nederlandse asiels zouden doen, zodat mensen ook eens wat anders te kiezen krijgen dan staffords en grote rassen. Ze zouden er niet lang zitten.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dationes schreef:Ik weet dat dat gebeurt in de Verenigde staten, dat de asiels het aantal honden niet aan kunnen en dat elke week een aantal honden wordt afgemaakt. Vreselijk werk om te doen lijkt me.lets have fun schreef:

Van wat ik zo zie en hoor nu ik in Spanje ben, gaat het in de asielen/opvangen/perrera's voor zeker driekwart om honden die daar door een eigenaar naartoe zijn gebracht. Geen zwerfhonden dus, maar nesten puppy's, jongvolwassen honden waar men niet meer voor kan of wil zorgen (meestal als pup gekregen van vrienden/bekenden) en honden die iets mankeren. En dan gaat het om grote aantallen per dag die door de bazen bij asiels gedumpt worden.
Dan is er nog een grote dump van jachthonden aan het eind van het jachtseizoen, maar meestal worden die gedood en komen helemaal niet eens terecht in de asielen of perrera's.
Zwerfhonden worden vaak in het gebied waar ze zwerven wel wat gevoerd hier en daar en die blijven daar tot ze een keer worden aangereden, vergiftigd of van straat geveegd door een perrera (als mensen klachten indienen).
Bij de hondenopvang waar ik nu vrijwilliger ben, stond vanmorgen bijvoorbeeld iemand aan de poort met een jonge, gezonde Golden Retriever reu (met stamboom nog wel). Hij wilde van de hond af omdat deze trok aan de lijn.

Ik ben niet voor en ook niet tegen. Ik weet zeker dat er nederlanders zijn die graag een maltezertje uit het asiel willen en daar gelukkig mee zijn. Of een podenco uit spanje, een bastaard uit roemenie of uit welk land dan ook.iones schreef:Ik weet dat dat gebeurt in de Verenigde staten, dat de asiels het aantal honden niet aan kunnen en dat elke week een aantal honden wordt afgemaakt. Vreselijk werk om te doen lijkt me. Daar hoorde je nooit iets over in dat programma `animal precinct`. Daar werden opgevangen dieren altijd weer herplaatst.lets have fun schreef:
Maar voor zulke poedels zou best een markt hier zijn. Ze zouden ze ook hier in de nederlandse asiels zouden doen, zodat mensen ook eens wat anders te kiezen krijgen dan staffords en grote rassen. Ze zouden er niet lang zitten.
Maar mijn punt was meer dat het wel kan kloppen dat je in de straten niet veel zwerfhonden ziet, want heel veel buitenlandse honden gaan rechtstreeks van hun baas naar het asiel. Waar ze dan door een stichting worden opgehaald.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
DeDiana schreef:[Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dat
Van wat ik zo zie en hoor nu ik in Spanje ben, gaat het in de asielen/opvangen/perrera's voor zeker driekwart om honden die daar door een eigenaar naartoe zijn gebracht. Geen zwerfhonden dus, maar nesten puppy's, jongvolwassen honden waar men niet meer voor kan of wil zorgen (meestal als pup gekregen van vrienden/bekenden) en honden die iets mankeren. En dan gaat het om grote aantallen per dag die door de bazen bij asiels gedumpt worden.
Dan is er nog een grote dump van jachthonden aan het eind van het jachtseizoen, maar meestal worden die gedood en komen helemaal niet eens terecht in de asielen of perrera's.
Zwerfhonden worden vaak in het gebied waar ze zwerven wel wat gevoerd hier en daar en die blijven daar tot ze een keer worden aangereden, vergiftigd of van straat geveegd door een perrera (als mensen klachten indienen).
Bij de hondenopvang waar ik nu vrijwilliger ben, stond vanmorgen bijvoorbeeld iemand aan de poort met een jonge, gezonde Golden Retriever reu (met stamboom nog wel). Hij wilde van de hond af omdat deze trok aan de lijn.

En die is dus afgegeven?
Of is er nog op die eigenaar ingepraat om het af te leren, dat trekken.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nee, joh, als ze daaraan beginnen bij de opvang zitten ze binnen een half jaar met 300 in plaats van de huidige 85 honden.ranetje schreef:DeDiana schreef:[Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dat
Bij de hondenopvang waar ik nu vrijwilliger ben, stond vanmorgen bijvoorbeeld iemand aan de poort met een jonge, gezonde Golden Retriever reu (met stamboom nog wel). Hij wilde van de hond af omdat deze trok aan de lijn.![]()
En die is dus afgegeven?
Of is er nog op die eigenaar ingepraat om het af te leren, dat trekken.
Dus ja, de baas heeft het advies gekregen eens te gaan kijken bij een hondenschool of contact op te nemen met de fokker, en hem is uitgelegd dat ook Golden Retrievers met stamboom gewoon een opvoeding nodig hebben

Maar het is wel tekenend voor de mentaliteit hier voor hoe er met honden wordt omgegaan. Het zijn min of meer wegwerpartikelen. Als het niet (meer) bevalt, dump je het ergens en neem je een nieuwe.