Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maagzuur (eigen onderzoekje :P)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Maagzuur (eigen onderzoekje :P)

Ongelezen bericht door moosje »

Jade heeft al een hele tijd regelmatig (bijna dagelijks) last van maagzuur. Ze krijgt kvv van Degomeat, en af en toe hebben de dames een barfdagje.
Ze heeft een tijdje aan de pillen gezeten, maar dat wilde ik liever niet. Ook had ze wat last van gal spugen, met name 's morgens vroeg. Het maakte niet uit of ik 1 of 2 keer per dag voerde, het maagzuur bleef, maar het gal spugen werd gelukkig wel minder.
Op een gegeven moment merkte ik dat ze op de barfdagen geen maagzuur had, en ook niet hoefde over te geven. Op 1 keer na, toen lag er 's morgens een plasje gal.
Afgelopen week hebben ze iedere dag barf gekregen, en geen kvv meer. Daarna was ze het ook wel zat, want ze moeten buiten eten (alleen de barf, kvv krijgen ze wel binnen), en mevrouw is liever binnen. Bleza boeit het niet, eten is eten. :engel: En Bleza is heel graag buiten.
Jade heeft afgelopen week geen enkele keer maagzuur gehad. Wel een keertje overgegeven, maar dat was geen gal, er was iets niet helemaal lekker gevallen. Het wordt wel gerecycled, is het niet door haar zelf dan wel door Bleza. Scheelt weer opruimen. :mrgreen:
Nu krijgt ze al weer 2 dagen kvv, en wederom maagzuur. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het lijkt bij haar echt verband te houden met het kauwen.
Ik ga haar nu bij de maaltijden dus toch maar een eendennekje, kwartelkarkasje of iets dergelijks bij geven, en eens kijken of dat nog verschil maakt. Ze moet er dan ook wat spiervlees bij, want van de kvv heeft ze al krijtpoep, dus met nog meer bot erbij zal dat wel fijner zijn voor haar denk ik.
Ik ben benieuwd!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Re: Maagzuur (eigen onderzoekje :P)

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier ook een test gedaan, al 5 jaar ben ik op zoek naar iets waar Bigboy niet van spuugt oprispingen heeft of de godganse dag loopt te smekken.
Nu heeft hij ruim een maand (ongeveer) blikvoer :schrik: gekregen en 1 dag energique en op de dag van energique heeft hij gesmekt, gespuugt en oprispingen gehad.
Ik ben er blij mee dat ik eindelijk iets heb gevonden waarbij het voor hem goed lijkt te zijn, alleen jammer dat het juist blikvoer is.
Na 5 jaar zie ik duidelijk verschil met het gedrag van Bigboy hij is vrijer en blijer. (begrijpelijk heb zelf ook last van maagzuur en dat is alles behalve prettig).
Misschien moet ik zelf ook maar eens blikvoer proberen? :idea:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Lizzie had het heel erg met Prins brokken (trouwens ook met Cavom dus zal wel zijn bij geperste brok). Zij heeft het gelukkig minder bij Kvv (maar zij kauwt ook heel goed op al het eten dat ze krijgt en neemt minihapjes). Ik hoop dat BARFEN de oplossing is voor jade
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

boef heeft het bij kvv ook niet. bij geperste brok is het helemaal drama! en bij de gepofte brok moet ik gewoon vaker voeren dan gaat t goed. is het langer dan 8 uur tussen de maaltijden wordt hij misselijk en eet niet meer en als ik nog langer wacht gaat hij gal overgeven(en nog steeds niet eten)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

het was bij rita even uitzoeken waar ze wel en waar ze niet tegen kan, maar sinds ik dat weet én sinds ik ervoor zorg dat ze nooit een echt lege maag heeft (ze krijgt 5x per dag iets te eten) heeft ze nauwelijks nog maagzuuraanvallen en is haar poep ook normaal.
wat ik bij haar wel gemerkt heb is dat ze ook reageert met een maagzuuraanval als ze zich ergens erg druk over gemaakt heeft.
het is bij haar niet alleen voedselgerelateerd, al was voer dat ze niet verdroeg of een lege maag wel het vaakst de boosdoener.

de enkele keer dat ze nu nog een maagzuuraanval heeft geef ik haar wat gaviscon en dat helpt goed.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Alles geprobeerd bij Ken, maar Energique nr 4 is echt perfect voor hem. En dan heb ik het over een hond die nog geen eens een koekje verdraagt :(
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”