Bedankt allemaal!
Nakisha schreef:Wel echte slimmerikjes en energiek, dus pas op dat ze jou niet opvoeden!

Ja daar probeer ik me dus enorm op voor te bereiden, want ik geef toe, dat is wel iets waar ik voor moet waken. Maar dat is ook een van de redenen dat ik me extra goed probeer voor te bereiden. Dat er echt een plan ligt en alle gezinsleden op 1 lijn zitten, voor de kinderen zelf ook duidelijk. Ik wil niet aanmodderen maar weten wat we doen en waarom. En intussen vreselijk genieten van alles, uiteraard
Wat was nu uiteindelijk jullie reden om voor de poedel te kiezen?

Ik heb altijd gezegd dat ik weer een franse bull wilde en dat wilde ik nu ook wel alleen ik vond dat gewoon niet passen in ons gezin, bij ons doel. De bull die ik ooit had had zó extreem veel last van het kleinste beetje warmte.. Maar ik wil de toekomstige hond mee kunnen nemen, of in elk geval dat die optie er bijna altijd is. Dat is niet mijn ervaring met mijn oude bulletje destijds dus. Dus die viel af, met name om de gezondsheidsissues en mijn vriend zat toch wat met het uiterlijk maar dan vooral over dat anderen dat wel eens totaal verkeerd willen zien. En dat icm met kleine kinderen die komen spelen ed. Dus toen dacht ik, wat dan?

Wat past verstandelijk bekeken bij ons...en we leerden de poedels (of nou ja, eentje) kennen afgelopen zomer, het oppashondje was een dwergpoedel. Ik was zo verbaasd dat dát een poedel was. Dus ik vroeg me af of dat niet gewoon iets was voor ons. Na wat extra onderzoek werd ik steeds enthousiaster
We gaan voor het vrolijke en speelse (maar voor zover ik begrepen heb ook weer niet te hysterisch binnenshuis), slim, lief en gevoelig (zie ik ook nadelen aan maar zeker ook voordelen) goede maat (auto/op fiets/ov etc, ook makkelijk op te tillen als dat beter uitkomt) en mijn jongste dochter is een kwakkelaar dus het grotendeels hypoallergene aspect is hoewel niet doorslaggevend in elk geval mooi meegenomen. En ohja, we vinden ze mooi, vaak

Het grootste twijfelpunt was voor mij eigenlijk de haarverzorging maar ik zie daar toch ook de positieve kanten van, weer een extra moment om 1 op 1 bindingstijd te hebben. Ons ideaalbeeld is eigenlijk een hanteerbaar hondje dat vriendelijk is en in principe overal welkom is omdat hij of zij geen grote problemen geeft en weet wat wel en niet okay is. Geen robot maar gewoon een gezellig en vooral welgemanierd vriendje dat echt bij het gezin hoort en daar dus ook zoveel mogelijk bij kan zijn. Die ik mee kan nemen op de fiets want ik fiets graag lange afstanden waarbij ik vaak door prachtige gebieden trek. Echt van die plaatsen waar je even af wil stappen en een rondje met je hond wil rennen of spelen. Een maatje dus eigenlijk <3 Ik weet dat er werk aan de winkel is want als ik dit zo nalees kan ik me geen fouten permitteren geloof ik

Maar ja, waar ik ooit dacht honden te willen om er jachtsport mee te doen en weet ik veel wat voor gekkigheid wat eigenlijk heeeelemaal niks voor mij was.....weet ik nu heel zeker dat ik 'heel doodgewoon' een gezellig en voor mij praktisch vriendje wil om mee te knuffelen en op pad te gaan.
Zit ik goed met onze keus of toch maar die Dobermann bij deze omschrijving...?