Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedelvrouwtje stelt zich voor, hi y'all!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): middenslag poedel: Zoeper
Aantal honden: 1

Poedelvrouwtje stelt zich voor, hi y'all!

Ongelezen bericht door Poedelvrouwtje »

Hallo allemaal!

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat wij ons huishouden uit willen breiden met een hond en ik nogal obsessief kan zijn met inlezen en informatie vergaren, dus hoera voor fora! :cheer: Samen met mijn dochters (7 en 4) woon ik in Zuid-Holland zuid, mijn vriend is vrij veel bij ons maar woont hier niet. In het verleden heb ik al vaker honden gehad, maar als ik erop terug krijg waren die keuzes te vaak te impulsief. Ik vond toen ik 18 was zwarte labradors zo mooi, dus nou ja, ik nam er eentje. En achteraf bekeken paste dat toen helemaal niet bij mij, het was ook geen écht groot succes eerlijk gezegd. Er zijn nog enkele (opvang)hondjes gepasseerd maar momenteel ben ik alweer jaren zonder hond nadat mijn ex onze hond meenam bij zijn vertrek, ik mis dat beestje nog steeds :cry:

Afijn, dust has settled en toen we afgelopen zomer een weekje op de hond van vrienden pasten begon het onverwacht te kriebelen. Nu een half jaar hebben we besloten ervoor te gaan en om de raskeuze te baseren op verstand, het wordt een dwergpoedel :E: Dat vind ikzelf nog steeds vrij hilarisch klinken want tot afgelopen zomer had ik echt alle vooroordelen die er maar bestaan; truttige hondjes met pluimpjes en kale snuitjes. Ik merk dat veel anderen dat ook hebben als ze het horen maar inmiddels weet ik dat het geweldig leuke en ook mooie beesten zijn, dat laatste vind ik ze dus vooral met wat vollere haardracht en behaarde snuiten :D

Dus ja, het wordt een dwergpoedel. Ik vind de middenslag prachtig maar in ons gezin past echt beter een dwerg dus daar gaan we voor. We hebben overigens nog geen specifieke pup op het oog, we zijn zoekende.

Op dit forum wil ik me vooral oriënteren over hoe we de zaken aan zullen pakken. Ik weet wat we willen bereiken en ik weet ongeveer wat ik ditmaal wel en niet wil doen qua opvoeden. Maar er zijn ook nog wat vragen open waar ik nog niet over uit ben; wel of geen bench, reu of teef, hoe laat je de hond kennismaken met de kat (nieuw voor mij) en vice versa, welk voer kiezen we enz. Ik wil dus veel lezen en kennis vergaren, af en toe vragen stellen en eruit pikken wat bij ons past. Dat doe ik met mijn kinderen ook en dat werkt het beste :ok:

Dus dat ben ik, het Poedelvrouwtje :W:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Poedelvrouwtje stelt zich voor, hi y'all!

Ongelezen bericht door Ptje »

Een poedelllll ieksssss wat moet je dáár nu mee? :LOL:
Bereidt je maar vast voor op die opmerkingen want zo'n truttenfrutselbeest daar wil je toch niet mee lopen.
Totdat je hem/haar hebt en dan is het van oooooh wat een mooi hondje en wat loopt ie toch elegant.
Van harte welkom op dit forum en leuk dat jullie een poedeltje willen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Wat een vreselijke keuze om een poedel te nemen :engel:

Welkom op het forum,
er zijn hier meerdere poedel eigenaren (groot, middelmaat, dwerg, toy) dus je kan je hart ophalen.

En inderdaad wat Ptje zegt, iedereen heeft een mening over die "truttige" poedels, totdat ze je hond leren kennen en dan is het ineens een super leuk en fantastisch ras. :cheer:
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Nuffige poedels zijn hier ook (bijna :engel: ) niet, wel poedels die mee rennen op de renbaandag. :mrgreen:

Welkom :ok:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ppfftt wie neemt er nou een poedel :pffff: :Q:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zou ik ook niet doen, een Poedel nemen ;-)
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Haha nou dan moeten we maar voor iets anders gaan denk ik. Een dobermann ofzo, is dat wat...?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heet je welkom namens de moderators! je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier! Het is mogelijk dat je niet heel veel welkomstberichtjes krijgt op je eerste topic, dit omdat het verloop erg groot is. Dit is absoluut geen teken dat je niet welkom bent!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Welkom :mrgreen:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Gaaf, poedeltjes!! Absoluut gewoon superleuke hondjes. :D Wel echte slimmerikjes en energiek, dus pas op dat ze jou niet opvoeden! ;) Wat was nu uiteindelijk jullie reden om voor de poedel te kiezen? :)
Enne, welkom op dit forum!
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ha leuk, nog een poedelmeisje :mann: :wink:

welkom op het forum en veel plezier!
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Welkom. Leuk weer eens iemand zonder een gevaarlijke hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal!
Nakisha schreef:Wel echte slimmerikjes en energiek, dus pas op dat ze jou niet opvoeden! ;)
Ja daar probeer ik me dus enorm op voor te bereiden, want ik geef toe, dat is wel iets waar ik voor moet waken. Maar dat is ook een van de redenen dat ik me extra goed probeer voor te bereiden. Dat er echt een plan ligt en alle gezinsleden op 1 lijn zitten, voor de kinderen zelf ook duidelijk. Ik wil niet aanmodderen maar weten wat we doen en waarom. En intussen vreselijk genieten van alles, uiteraard :engel:
Wat was nu uiteindelijk jullie reden om voor de poedel te kiezen? :)
Ik heb altijd gezegd dat ik weer een franse bull wilde en dat wilde ik nu ook wel alleen ik vond dat gewoon niet passen in ons gezin, bij ons doel. De bull die ik ooit had had zó extreem veel last van het kleinste beetje warmte.. Maar ik wil de toekomstige hond mee kunnen nemen, of in elk geval dat die optie er bijna altijd is. Dat is niet mijn ervaring met mijn oude bulletje destijds dus. Dus die viel af, met name om de gezondsheidsissues en mijn vriend zat toch wat met het uiterlijk maar dan vooral over dat anderen dat wel eens totaal verkeerd willen zien. En dat icm met kleine kinderen die komen spelen ed. Dus toen dacht ik, wat dan? :o Wat past verstandelijk bekeken bij ons...en we leerden de poedels (of nou ja, eentje) kennen afgelopen zomer, het oppashondje was een dwergpoedel. Ik was zo verbaasd dat dát een poedel was. Dus ik vroeg me af of dat niet gewoon iets was voor ons. Na wat extra onderzoek werd ik steeds enthousiaster :)

We gaan voor het vrolijke en speelse (maar voor zover ik begrepen heb ook weer niet te hysterisch binnenshuis), slim, lief en gevoelig (zie ik ook nadelen aan maar zeker ook voordelen) goede maat (auto/op fiets/ov etc, ook makkelijk op te tillen als dat beter uitkomt) en mijn jongste dochter is een kwakkelaar dus het grotendeels hypoallergene aspect is hoewel niet doorslaggevend in elk geval mooi meegenomen. En ohja, we vinden ze mooi, vaak :W: Het grootste twijfelpunt was voor mij eigenlijk de haarverzorging maar ik zie daar toch ook de positieve kanten van, weer een extra moment om 1 op 1 bindingstijd te hebben. Ons ideaalbeeld is eigenlijk een hanteerbaar hondje dat vriendelijk is en in principe overal welkom is omdat hij of zij geen grote problemen geeft en weet wat wel en niet okay is. Geen robot maar gewoon een gezellig en vooral welgemanierd vriendje dat echt bij het gezin hoort en daar dus ook zoveel mogelijk bij kan zijn. Die ik mee kan nemen op de fiets want ik fiets graag lange afstanden waarbij ik vaak door prachtige gebieden trek. Echt van die plaatsen waar je even af wil stappen en een rondje met je hond wil rennen of spelen. Een maatje dus eigenlijk <3 Ik weet dat er werk aan de winkel is want als ik dit zo nalees kan ik me geen fouten permitteren geloof ik :blah: Maar ja, waar ik ooit dacht honden te willen om er jachtsport mee te doen en weet ik veel wat voor gekkigheid wat eigenlijk heeeelemaal niks voor mij was.....weet ik nu heel zeker dat ik 'heel doodgewoon' een gezellig en voor mij praktisch vriendje wil om mee te knuffelen en op pad te gaan.

Zit ik goed met onze keus of toch maar die Dobermann bij deze omschrijving...? ;)
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind het niet zo gek klinken hoor, volgens mij hebben jullie wel nagedacht. En van te voren eventuele allergieeen proberen te voorkomen lijkt me ook een goede keuze, je hebt duidelijk aan het hele gezin gedacht. Hopelijk vind je gauw een leuk, passend poedeltje! :D
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Oh leuk!
En wat betreft vooroordelen en Poedels........heb je even???
Mijn hondenvrienden vonden er ook van alles van dat ik aan de Poedel ging.
En nu allemaal: ja maar Hazel is leuk :LOL:
Van de week een Dwergpoedelpupje op puppyles gekregen, jeetje, wat een leuk hondje zeg!
Er moest wel iets lekkerders op tafel komen dat gewone brokjes maar dan deed ze ook alles, superenergiek en vol aandacht en leergierig!
Eventjes geapporteerd met een piepklein balletje en hup halen en brengen! Nog 10 keer? Graag!
Hou ons op de hoogte!
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Welkom !!!
Mensen hebben inderdaad veel vooroordelen over poedels en iedereen denkt dat ik een poedelkruising heb
:hmmm:

mijn poedeltje is lief, gek op spelen met andere honden. Als ze wilt kan ze heel goed luisteren (alleen te vaakniets afhter elkaar doen vind ze stom en dan loopt ze gewoon weg).
Ook is het een echte diva en aanstelster. Mijn moeder was een keer op haar poten gaan staan, en ze heeft nog uren gehumpeld... zolang ze in het zicht was. Buiten zicht ging ze snel rennen etc. Toen ik haar mee naar huis nam was er daar ook al niets meer aan de hand :wink:
maar boven alles is het mijn lieve knuffel :lief:

ik hoop dat je snel je maatje vind en dat je haar/hem ook aan ons zal laten zien
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

dwergpoedeltjes zijn erg leuk. Ik ben er mee opgegroeid en kon me als kind geen leuker hondje voorstellen. Overal ging ze mee naar toe. Ze was totaal niet tuttig ook! Veel plezier alvast met de voorpret.
Groetjes, Marjan
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van poedels maar kan me wel voorstellen dat iemand erop valt, het zijn bijzonder intelligente hondjes enne welkom poedelvrouwtje
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

We zijn voor een maatje groter gegaan!

Als alles volgens plan verloopt zijn we vanaf circa 21 december een zwart middenslag poedelteefje rijker :gjump:
Lizzie.
Zeer actief

Leukkkkkkkk Gefeliciteerd, heb je al foto's en bij welke fokker komt ze vandaan, maar verder ben ik niet nieuwsgierig hoor :mrgreen:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wolfsblut schreef:Welkom. Leuk weer eens iemand zonder een gevaarlijke hond.
Mwah, breek me de bek niet open! :roll: :wink:
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Afbeelding

Het is een nestje van vrienden van (oude) vrienden, die laatste las over ons poedelplan op Facebook :mrgreen:
Het is een meisje en ze komt zelfs nog voor de kerst. Wat sneller dan gedacht maar wel heel leuk natuurlijk!
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh wat een dropje om te zien :love: Veel plezier met haar!
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Ooooh. :I: Wat een snoepie.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Lizzie.
Zeer actief

ohhh wat een dropke :I: :I:
Afbeelding
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Dat weten we nog niet! De smaak van mijn vriend en mij lopen uiteen, gelukkig kregen we nooit babies samen haha.
En mijn kinderen hebben wéér een andere smaak, kuch (geen smaak, eigenlijk).

Ik stelde oa Polly, Trudy (ze is Duitse), Ebbie en Doris voor.
Hij wil Pixel.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Aaaahh gossie wat een dropje!
Welkom en heel veel plezier met de voorpret nog even! En voor je het weet heb je je meisje in huis!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Poedelvrouwtje schreef:Dat weten we nog niet! De smaak van mijn vriend en mij lopen uiteen, gelukkig kregen we nooit babies samen haha.
En mijn kinderen hebben wéér een andere smaak, kuch (geen smaak, eigenlijk).

Ik stelde oa Polly, Trudy (ze is Duitse), Ebbie en Doris voor.
Hij wil Pixel.
Zou het gewoon op Heil houden. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Poedelvrouwtje
Vaste gebruiker

Haha ja de foute grappen knalden hier ook al door de kamer :LOL:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

:I: Wat een snoepje!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”