En inderdaad, heb geen enkele keer correcties gezien in de nekvel. Maar wat ik soms wel zag was ik wel stomverbaasd over. Zo heb ik gezien dat de alpha(leider), in sommige gevallen, helemaal achteraan liep? En de correcties die wel gegeven werden, dat was in de bek/snuit/gezicht bijten zoals hier:

Wat betekent dat? dat kan ik nergens echt vinden en werd in de documentaires ook niet echt uitgelicht. Ik zag het ze gewoon te pas en te onpas doen.
Zag ook dat de wolven als familie leefde, en dat alle wolven gezamenlijk lagen en geen enkele werd buitengesloten zoals wij soms doen. Denk aan niet op de bank mogen, de ruimte moeten hebben. Nu zag ik structuur en regels, het viel me ook op dat na een soort wandeling de hele roedel door de alpha genegeerd werd voor een tijdje, en dat ze daarna aandacht gaf aan de pups en andere roedelleden. Maar zij/hij (meestal was het een teef) bepaalde alles.
In hoeverre heerst er daar dan dominantie en zo niet, is het dan echt achterhaald, wat zijn bijvoorbeeld nog meer van die ''zachtaardige'' regels en gedragingen? En als je bijvoorbeeld die regels toepast in huis voor je hond, zou het voor een hond dan duidelijker zijn dat jij de beschermer bent? Ik ben gewoon nieuwsgierig hiernaar wat jullie mening is.