Het was een energieke reu, wel lief, maar veel te gespannen. En ik merkte aan de groep dat dit niet fijn was.
Kaz is altijd mee. Kaz is echt een zacht ei, maar echt enorm stabiel. Aan hem kan ik altijd wel zien hoe een hond is. Hij negeerde de Stafford het eerste kwartier. Tot hij er opeens op vloog. Kaz op de Stafford dus
Ik weet niet wat de aanleiding was. Bepaalde spanning en kleine signalen die ik gemist heb. De Stafford deed niets terug. Kaz daarintegen ging helemaal los. Ik had Kaz eraf, hem op zijn donder gegeven want vechten is gewoon een no go. Maar zodra ik hem weer los liet vloog hij er weer op
Ik heb Kaz in de bus gedaan en met de Stafford nog het rondje gelopen zodat zijn energie wat minder was en hij zijn beweging had gehad. Hij speelde vooral met een jonge Beagle pup en de andere honden in de groep moesten niets van hem weten.
Toen ik hem terug bracht heb ik gezegd wat er was gebeurd en dat ik van mening ben dat ze goed moeten oppassen met deze reu omdat ik denk dat zijn gedrag nog wel eens zou kunnen gaan omslaan als hij een jaartje ouder is. Ik heb de spanning die hij liet zien gefilmd zodat ik dat met tekst en uitleg aan de baasje kon laten zien. En uiteraard besloten dat hij niet meer mee in de groep kon.
Dit was de eerste hond die ik heb geweigerd.
Nu was ik gistermiddag met Kaz en Fay lekker twee uurtjes naar het strand geweest en toen ik terug de trap af liep kwam er een meneer met zijn hond naar boven.
Het was dezelfde reu maar ik herkende hem totaal niet. Kaz en die reu bleven gespannen staan naast elkaar en ik riep Kaz mee. Waarna ze begonnen te vechten. Meteen herkende ik de reu omdat Kaz dit echt nooit doet.
Kaz heb ik er weer af gehaald en ben doorgelopen. Beiden hadden ze niets.
Maar wat duidelijk is.. Kaz háát deze hond echt. Tot op het bot, blijkbaar.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt met jullie honden? Dat ze 1 hond dus zo haten dat ze echt totaal ander gedrag laten zien dan dat je gewend bent van ze? En voor de duidelijkheid, Kaz vecht dus echt nooit. Hij laat ook niet over zich heen lopen maar vechten? Nee dat doet hij echt niet zomaar.