Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door EstherK »

Ήυs schreef:
runninggirl schreef:
Heavy schreef:Het hoeft toch niet meteen aan die andere hond te liggen :wink:
Dat het niet klikt met Kaz kwam van Kaz zijn kant en wat de reden daarvan is dat is toch niet belangrijk?
Het klikt gewoon niet reden genoeg om hem te weigeren.

Beetje flauw om dan de andere hond meteen te bestempelen als slecht.
Tot nu toe klapt jouw hond er wel 2 keer op :wink: dat is niet goed te praten.
Dat zou ook mijn reactie zijn als mijn hond ergens op zou klappen inderdaad, dan ligt het gewoon aan haar. Maakt niet uit hoeveel honden ze verder wel of niet zou haten.

Als het ooit een tweede keer gebeurt bij een andere hond, ga je wellicht wel meer zien wat precies de trigger is voor Kaz om zo uit zn dak te gaan.

De hele groep reageerde negatief op deze hond. Dat is de reden dat ik de hond weiger.

Hebben jullie het filmpje gezien?
Deze video is privé.
Als de eigenaar van deze video je toegang heeft verleend, kun je inloggen.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Oh!

Zal hem even openbaar zetten! :)
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Sorry kan filmpje niet zien of weet niet uit welke ik moet kiezen.
Ben wel benieuwd .
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

renee-uk schreef:
Cleva schreef: Wat mal om te doen alsof je beter dan de eigenaren weet hoe een hond is omdat je lang op een forum zit.
Als je vragen hebt kun je ze stellen maar verder neem je toch maar gewoon aan wat de eigenaar over zijn hond zegt, lijkt me. Cleo was inderdaad erg stabiel.
dat doe ik ook -dat aannemen wat de eigenaar er van zegt-, vandaar mijn opmerking dat ik al langer meeloop op dit forum :idea:
Als je nu zo graag je gelijk wil halen, waar zijn die verhalen van Cleo die instabiel is? Want je kletst uit je nek. Kom maar raar mens.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ήυs schreef:
runninggirl schreef:
Heavy schreef:Het hoeft toch niet meteen aan die andere hond te liggen :wink:
Dat het niet klikt met Kaz kwam van Kaz zijn kant en wat de reden daarvan is dat is toch niet belangrijk?
Het klikt gewoon niet reden genoeg om hem te weigeren.

Beetje flauw om dan de andere hond meteen te bestempelen als slecht.
Tot nu toe klapt jouw hond er wel 2 keer op :wink: dat is niet goed te praten.
Dat zou ook mijn reactie zijn als mijn hond ergens op zou klappen inderdaad, dan ligt het gewoon aan haar. Maakt niet uit hoeveel honden ze verder wel of niet zou haten.

Als het ooit een tweede keer gebeurt bij een andere hond, ga je wellicht wel meer zien wat precies de trigger is voor Kaz om zo uit zn dak te gaan.

De hele groep reageerde negatief op deze hond. Dat is de reden dat ik de hond weiger.

Hebben jullie het filmpje gezien?
Nee die staat op privé. ;)

Maar hier in de buurt, loopt een herderteef, álle honden vallen tegen haar uit. Ze kan niet normaal door het park lopen zeg maar. Wat die hond doet? Beetje staren, verder aan haar houding niks verkeerds te zien.
Die takelde wel heel hard af overigens. Ik gok dat het ook soms de geur is van een hond en niet zozeer het gedrag wat veel honden kan triggeren. Dus dat ze ruiken dat er iets 'mis' is met een hond.

Mijn hond is bijvoorbeeld echt dól op pups. Echt heerlijk vind ze ze, en ze is er geweldig mee. Ik vertrouw haar er 100% mee. En toch is ze één keer sluipend op een pup afgekomen en wou ze er bovenop duiken. Dat was te zien aan haar hele houding. Die pup, geen idee wat er was maar iets heeft haar dus getriggerd om heel anders te doen. Totaal het omgekeerde als normaal, is later ook nooit meer gebeurt, dus wel ongeveer wat jij bedoelt toch?
Ήυs
Zeer actief

En nu?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

laeken schreef:
renee-uk schreef:
Cleva schreef: Wat mal om te doen alsof je beter dan de eigenaren weet hoe een hond is omdat je lang op een forum zit.
Als je vragen hebt kun je ze stellen maar verder neem je toch maar gewoon aan wat de eigenaar over zijn hond zegt, lijkt me. Cleo was inderdaad erg stabiel.
dat doe ik ook -dat aannemen wat de eigenaar er van zegt-, vandaar mijn opmerking dat ik al langer meeloop op dit forum :idea:
Als je nu zo graag je gelijk wil halen, waar zijn die verhalen van Cleo die instabiel is? Want je kletst uit je nek. Kom maar raar mens.
ik denk er niet over, als je zelf niet weet dat je uit je nek kletst maakt het niet uit wat ik hier ga quoten.

overigens denk ik dat jouw gedrag, in het algemeen en al zeker hier nu tegenover mij, zieliger is dan dat waar je mij van beschuldigt.
nogmaals, dag marc zoek maar fijn een ander voor je rare spelletjes :zwaai
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Ήυs schreef:En nu?
Doet 't! :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Vandaag nog gelopen met ene groep honden waarvan Csiva en 1 andere teef elkaar niet liggen. Deze 2 teven zijn niet super stabiel ofzo, maar kunnen vooral niet met elkaar. Vanaf de 1e keer dat ze elkaar zagen was dat al zo. Gelukkig klappen ze niet op elkaar maar er is wel wat sturing nodig. Gewoon botsende karakters. In dit geval karakter die enorm op elkaar lijken.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Hus ik vraag me af of je zicht op je eigen hond niet erg positief is.Ik ben alles behalve een klapkaken fan en zal mijn honden bij voorbaat bij ze uit de buurt halen.
Maar ik zie hier een erg blije gup die wellis waar erg enthousiast is en soms opdringerig,maar afwijzingen gelijk accepteert.Ik zie geen hond die nu gelijk in een gevecht zou gaan.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Heb het filmpje gezien.
Aan het begin lijkt het wel (kan het mis hebben hoor) dat de kleinere hondjes die meelopen een paar keer de staff en Kaz opsplitsen? In het begin zie ik de staff ook wel steeds Kaz in de gaten houden.
Die hond is inderdaad behoorlijk gespannen en ik vind 'm ook wel wat opdringerig. Zie hem telkens weer snuffelen en doen bij andere honden. Weet niet hoe lang ze al hadden opgelopen samen? Maar dat snuffelen viel mij wel op in ieder geval.

Vind het wel een typische bonk spieren waar veel reutjes niet leuk mee zouden kunnen. Mijn teefje had 'm graag zn plek gewezen en daarna heerlijk met 'm gespeeld schat ik zo in. :D
Dinos

Ik heb het filmpje gezien, maar zie een sociale staff die niet fixeert, gewoon ook zijn eigen ding doet, gedrag naar jachthond is keurig langs achter zijkant heel open.
Jachthond zelf is daar nog wat angstig misschien ,nieuweling in roedel en weet nog niet hoe of wat , en weet natuurlijk niet hoe jachthond bij andere nieuwe honden reageerd.
Op basis van dit gedrag zou ik staff niet weigeren, als je protocol is ik weet niet of en wanneer hij omslaat zal je elk soortgelijke hond vanaf 1 jaar moeten weigeren.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vind hem soms wat opdringerig en gespannen inderdaad, maar verder vind ik het lastig om een beeld te krijgen.
Dinos

TessaThomas schreef:Ik vind hem soms wat opdringerig en gespannen inderdaad, maar verder vind ik het lastig om een beeld te krijgen.
Voor hond die nieuw geïntroduceerd wordt in roedel vind ik hem super, maar dat is mijn kijk op filmpje
Ήυs
Zeer actief

Dinos schreef:Ik heb het filmpje gezien, maar zie een sociale staff die niet fixeert, gewoon ook zijn eigen ding doet, gedrag naar jachthond is keurig langs achter zijkant heel open.
Jachthond zelf is daar nog wat angstig misschien ,nieuweling in roedel en weet nog niet hoe of wat , en weet natuurlijk niet hoe jachthond bij andere nieuwe honden reageerd.
Op basis van dit gedrag zou ik staff niet weigeren, als je protocol is ik weet niet of en wanneer hij omslaat zal je elk soortgelijke hond vanaf 1 jaar moeten weigeren.
Ik zie absoluut geen sociale Staff. Er zijn meer niet-sociale signalen dan alleen fixeren hoor. Ik zie een hond met veel spanning en veel stress signalen, opdringerig. Maar nogmaals dit is nog het 'leukste' van de hond ;) Hij was vooral bezig met blokken, tongelen, schudden, bovenstaan, borstelen enzovoort. De JR moest ik aanlijnen omdat die er zenuwachtig van wordt en de heidewachtel is normaal heel open en relax. Die was overduidelijk niet op zijn gemak.

Ik vind de kennismaking tussen de Staff en de heidewachtel alles behalve open, de Staff gaat zijn gang ondanks dat de heidewachtel het niet tof vindt. Wat de heidewachtel al meerdere keren aan geeft. De Staff blijft hem opzoeken en lastigvallen. Ik heb het geluid eronder weggehaald omdat je mij vaak hoort corrigeren. Als ik niets had gezegd was de Staff hier mee door gegaan.

Ik heb geen protocol. Ik weiger honden als ik zie dat ze niet in een roedel thuis horen.
beatje schreef:Hus ik vraag me af of je zicht op je eigen hond niet erg positief is.Ik ben alles behalve een klapkaken fan en zal mijn honden bij voorbaat bij ze uit de buurt halen.
Maar ik zie hier een erg blije gup die wellis waar erg enthousiast is en soms opdringerig,maar afwijzingen gelijk accepteert.Ik zie geen hond die nu gelijk in een gevecht zou gaan.
Ik zeg toch niet dat de hond gelijk in gevecht zou gaan? Ik zeg dat de hond onrust in de groep zaait met zijn gedrag.
Ήυs
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik vind hem soms wat opdringerig en gespannen inderdaad, maar verder vind ik het lastig om een beeld te krijgen.

Dat snap ik. Dat gaat ook niet van een paar korte beelden :)
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie ook een sociale hond. Bij interactie zie ik vaak een lage staart en zijn oortjes staan steeds naar achteren.
Ook zie ik niet dat de andere honden niets van hem moeten hebben.

Dit beeld kan natuurlijk met een paar maanden veranderen maar nu is er volgens mij weinig aan te merken op deze hond.
Dinos

Ήυs schreef:
Dinos schreef:Ik heb het filmpje gezien, maar zie een sociale staff die niet fixeert, gewoon ook zijn eigen ding doet, gedrag naar jachthond is keurig langs achter zijkant heel open.
Ik zie absoluut geen sociale Staff. Er zijn meer niet-sociale signalen dan alleen fixeren hoor. Ik zie een hond met veel spanning en veel stress signalen, opdringerig. Maar nogmaals dit is nog het 'leukste' van de hond ;) Hij was vooral bezig met blokken, tongelen, schudden, bovenstaan, borstelen enzovoort. De JR moest ik aanlijnen omdat die er zenuwachtig van wordt en de heidewachtel is normaal heel open en relax. Die was overduidelijk niet op zijn gemak.

Ik vind de kennismaking tussen de Staff en de heidewachtel alles behalve open, de Staff gaat zijn gang ondanks dat de heidewachtel het niet tof vindt. Wat de heidewachtel al meerdere keren aan geeft. De Staff blijft hem opzoeken en lastigvallen. Ik heb het geluid eronder weggehaald omdat je mij vaak hoort corrigeren. Als ik niets had gezegd was de Staff hier mee door gegaan.

Ik heb geen protocol. Ik weiger honden als ik zie dat ze niet in een roedel thuis horen.
beatje schreef:Hus ik vraag me af of je zicht op je eigen hond niet erg positief is.Ik ben alles behalve een klapkaken fan en zal mijn honden bij voorbaat bij ze uit de buurt halen.
Ik zeg toch niet dat de hond gelijk in gevecht zou gaan? Ik zeg dat de hond onrust in de groep zaait met zijn gedrag.
De staff accepteerd direct signaal heidewachtel in voorlaatste poging zie je aan houding heidewachtel dat het oké is derde poging kan je dan niet op opdringerig beschouwen al is de heidewachtel dan weer in fase 1 .
Iedereen ziet filmpje anders en sorry ik zie hier geen staff die zich niet aan etikette houdt, en onrust in de roedel veroorzaakt.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Filmpje ook even bekeken, en idd op 2.39 voelt de Heidewachtel zich niet echt prettig.
Je laat later in slow motion nog eens hetzelfde gedrag zien.
Ik begrijp dat we een fractie van het geheel zien.
Aan jou idd om te beoordelen of het kan in je HUS of niet.
Wat dat betreft heb ik het volste vertrouwen in je waarnemingen hoor :wink:
Waarom zou je het ook posten, als het discutabel is..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind hem opdringerig en weinig voor rede vatbaar.
die staart rechtomhoog en het zich even groter maken als de heidewachtel aangeeft dat het genoeg is, zint me niks.
hij laat zich aan de andere honden niks gelegen liggen, doet wat hij wil en zo hier en daar vind ik hem verborgen dreigend als in 'wacht maar tot ik groter ben'.
op zich gebeurt er nu nog niks, maar in mijn ogen is in dat zinnetje 'nog' het kenwoord.

dit is wat ik opmaak uit het filmpje, ik ben het met fafo eens dus.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Wat mankeert er aan staart omhoog en je eigen zeker voelen zonder zelf negatieve signalen af te geven.
Ik zie een staff die zelf lekker de zee inloopt zonder zich met de roedel te bemoeien, en bovenal een vrolijke open hond (nu nog) .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

renee-uk schreef:ik vind hem opdringerig en weinig voor rede vatbaar.
die staart rechtomhoog en het zich even groter maken als de heidewachtel aangeeft dat het genoeg is, zint me niks.
hij laat zich aan de andere honden niks gelegen liggen, doet wat hij wil
Zo zie ik het ook. Maar misschien komt dat ook omdat ik een hond heb die helemaal niet tegen opdringerig, bruut gedrag kan. Precies honden met dit soort gedrag, die zich ook nog eens lomp bewegen, dat is een heel slechte combinatie met Mila.

En ja, Mila heeft ook zo'n hond waar zij op het eerste gezicht meteen een hartgrondige hekel aan had. Nou is Mila geen allemansvriend, en gaat honden met bepaald gedrag uit de weg of deelt wel eens een snauw uit als ze wordt lastiggevallen, maar ze zoekt het nooit op.
Bij ons traint een kleine poedel en die was ze het liefst aangevlogen. Geen idee waarom, die poedel viel haar niet lastig, bleef netjes bij het baasje, keek helemaal niet naar ons, maar Mila kon nog niet eens naar dat hondje kijken zonder haar lippen op te trekken. Ik heb het met een paar sessies counterconditioning er wel heel snel uitgekregen. Nu negeert ze de poedel, maar ik denk dat de poedel niet even zou moeten komen buurten of zo.
Ik hoorde van het baasje overigens dat de poedel vaak gepakt wordt door allerlei honden. Dus er is wel iets waarmee dit hondje een reactie triggert, maar ik zie het echt niet.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ήυs schreef: Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt met jullie honden? Dat ze 1 hond dus zo haten dat ze echt totaal ander gedrag laten zien dan dat je gewend bent van ze? En voor de duidelijkheid, Kaz vecht dus echt nooit. Hij laat ook niet over zich heen lopen maar vechten? Nee dat doet hij echt niet zomaar.
Ik heb het andersom gehad. In mijn vorige buurt fietste altijd een man met een border collie teef en dalmatier reu. De reu zat altijd aan de riem en de teef los, maar die teef vloog altijd naar mijn reu toe om hem in z'n kont te bijten en vervolgens weer weg te rennen. Toen dit een paar keer gebeurd was, was ik van plan om de man daarop aan te spreken. Wat betreft zijn reu nam hij immers wel altijd zijn verantwoordelijkheid. Ik vroeg me af waarom de teef wel gewoon haar gang mocht gaan.
Maar toen ik hem weer zag in de verte, zag ik dat zijn teef gewoon leuk aan het spelen was met alle andere honden op het veld. Blijkbaar had die teef gewoon een ongelofelijke hekel aan mijn hond.
Dus ik heb het maar zo gelaten. Beetje vreemd om van die man te eisen dat hij z'n hond aanlijnt terwijl ze wel gewoon met de rest van de honden uit de buurt overweg kon.

Edit: quote korter gemaakt.
Laatst gewijzigd door Floortje op 30 nov 2014 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoog :19: dat hebben sommige honden nu eenmaal. Hij doet verder niks anders dan rennen snuffelen en hij is degene die over een tijdje de fout ingaat en Kaz die er een paar keer bovenop klapt is een leuk zacht ei?

Begrijp me niet verkeerd ik hou ook niet van dat gedrag hoor , hier loopt een labrador die precies zo doet ook heel erg hyper en lomp ( mag niet vaak los) maar er zit echt geen kwaad in die hond behalve dat hij geen manieren heeft geleerd.
Beagles hebben hun staart altijd zo hoog ;-) En die beagle valt geen andere hond lastig.
Ik kan zo ook niet beoordelen of er 'kwaad' in de hond zit, maar ik vind wel dat hij de grenzen van andere honden niet respecteert, en dat kan natuurlijk behalve stress ook nog andere onprettige situaties in een roedel opleveren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoog :19:

Joh, nogal wiedes
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Was jij dicht in de buurt op de momenten dat Kaz op de staff af vloog?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

EstherK schreef:Ik zie ook een sociale hond. Bij interactie zie ik vaak een lage staart en zijn oortjes staan steeds naar achteren.
Ook zie ik niet dat de andere honden niets van hem moeten hebben.

Dit beeld kan natuurlijk met een paar maanden veranderen maar nu is er volgens mij weinig aan te merken op deze hond.
Eens.
Het is nou eenmaal een Staf, en die zijn een beetje 'anders' in het contact dan veel andere rassen.
Ze zijn wat meer van het lichamelijke contact. Wel eens twee Staffies samen zien rennen en spelen? Dat is vaak beuken tegen elkaar tijdens het rennen.
Ik vind deze hond erg sociaal overkomen, ik zie ook steeds een lage staart en oren naar achteren als de andere hond hem niet in zijn buurt wil.
En ik zie hem zelfs gapen om de spanning zelfstandig af te voeren ipv dat hij het op laat lopen.
Mijn ervaring is trouwens vaker dat Staffies en jachthond-achtigen niet zo heel goed overeen komen, gewoon door een verschil in lichaamstaal en karakter/gedrag.
:zweep:
Dinos

DeDiana schreef:
Heavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoog :19: dat hebben sommige honden nu eenmaal. Hij doet verder niks anders dan rennen snuffelen en hij is degene die over een tijdje de fout ingaat en Kaz die er een paar keer bovenop klapt is een leuk zacht ei?

Begrijp me niet verkeerd ik hou ook niet van dat gedrag hoor , hier loopt een labrador die precies zo doet ook heel erg hyper en lomp ( mag niet vaak los) maar er zit echt geen kwaad in die hond behalve dat hij geen manieren heeft geleerd.
Beagles hebben hun staart altijd zo hoog ;-) En die beagle valt geen andere hond lastig.
Ik kan zo ook niet beoordelen of er 'kwaad' in de hond zit, maar ik vind wel dat hij de grenzen van andere honden niet respecteert, en dat kan natuurlijk behalve stress ook nog andere onprettige situaties in een roedel opleveren.
Hoezo respecteert hij andere honden niet ik zie een heidewachtel zeggen nee en meneer druipt af?
Ήυs
Zeer actief

Rami schreef:Was jij dicht in de buurt op de momenten dat Kaz op de staff af vloog?
Ja zo'n twee meter misschien? Liep er vrij vlak achter.

Gisteren stond ik er naast op de trap.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

renee-uk schreef:ik vind hem opdringerig en weinig voor rede vatbaar.
hij laat zich aan de andere honden niks gelegen liggen, doet wat hij wil en zo hier en daar vind ik hem verborgen dreigend als in 'wacht maar tot ik groter ben'.
op zich gebeurt er nu nog niks, maar in mijn ogen is in dat zinnetje 'nog' het kenwoord.

dit is wat ik opmaak uit het filmpje, ik ben het met fafo eens dus.
Dit dus :ok: gewoon ook de hele manier van lopen (voel ik mij al niet prettig bij)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”