Dinos schreef:Ik heb het filmpje gezien, maar zie een sociale staff die niet fixeert, gewoon ook zijn eigen ding doet, gedrag naar jachthond is keurig langs achter zijkant heel open.
Jachthond zelf is daar nog wat angstig misschien ,nieuweling in roedel en weet nog niet hoe of wat , en weet natuurlijk niet hoe jachthond bij andere nieuwe honden reageerd.
Op basis van dit gedrag zou ik staff niet weigeren, als je protocol is ik weet niet of en wanneer hij omslaat zal je elk soortgelijke hond vanaf 1 jaar moeten weigeren.
Ik zie absoluut geen sociale Staff. Er zijn meer niet-sociale signalen dan alleen fixeren hoor. Ik zie een hond met veel spanning en veel stress signalen, opdringerig. Maar nogmaals dit is nog het 'leukste' van de hond

Hij was vooral bezig met blokken, tongelen, schudden, bovenstaan, borstelen enzovoort. De JR moest ik aanlijnen omdat die er zenuwachtig van wordt en de heidewachtel is normaal heel open en relax. Die was overduidelijk niet op zijn gemak.
Ik vind de kennismaking tussen de Staff en de heidewachtel alles behalve open, de Staff gaat zijn gang ondanks dat de heidewachtel het niet tof vindt. Wat de heidewachtel al meerdere keren aan geeft. De Staff blijft hem opzoeken en lastigvallen. Ik heb het geluid eronder weggehaald omdat je mij vaak hoort corrigeren. Als ik niets had gezegd was de Staff hier mee door gegaan.
Ik heb geen protocol. Ik weiger honden als ik zie dat ze niet in een roedel thuis horen.
beatje schreef:Hus ik vraag me af of je zicht op je eigen hond niet erg positief is.Ik ben alles behalve een klapkaken fan en zal mijn honden bij voorbaat bij ze uit de buurt halen.
Maar ik zie hier een erg blije gup die wellis waar erg enthousiast is en soms opdringerig,maar afwijzingen gelijk accepteert.Ik zie geen hond die nu gelijk in een gevecht zou gaan.
Ik zeg toch niet dat de hond gelijk in gevecht zou gaan? Ik zeg dat de hond onrust in de groep zaait met zijn gedrag.