Ik herken het een beetje van mijn eerste hond (ook een golden overigens). Was ook geen knokker maar had wel het idee dat hij mij moest beschermen tegen grote, nogal lompe reuen. Zou dat mee kunnen spelen in het geval van Kaz?Ήυs schreef:Ja zo'n twee meter misschien? Liep er vrij vlak achter.Rami schreef:Was jij dicht in de buurt op de momenten dat Kaz op de staff af vloog?
Gisteren stond ik er naast op de trap.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 hond echt háten
Moderator: moderatorteam
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: 1 hond echt háten
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja dat zie ik dus ook.Dinos schreef:
Hoezo respecteert hij andere honden niet ik zie een heidewachtel zeggen nee en meneer druipt af?
Voor een Staf gedraagt hij zich juist heel netjes.

- Ήυs
- Zeer actief
Nee dat denk ik niet. Hij mag gewoon die reu niet. Gisteren stonden ze beide met veel spanning tegenover elkaar en klapte ze beide op elkaar. De andere reu vocht gisteren ook terug trouwens. Het heeft écht met deze reu te maken.Rami schreef:Ik herken het een beetje van mijn eerste hond (ook een golden overigens). Was ook geen knokker maar had wel het idee dat hij mij moest beschermen tegen grote, nogal lompe reuen. Zou dat mee kunnen spelen in het geval van Kaz?Ήυs schreef:Ja zo'n twee meter misschien? Liep er vrij vlak achter.Rami schreef:Was jij dicht in de buurt op de momenten dat Kaz op de staff af vloog?
Gisteren stond ik er naast op de trap.
- Ήυs
- Zeer actief
Mojuan schreef:Ja dat zie ik dus ook.Dinos schreef:
Hoezo respecteert hij andere honden niet ik zie een heidewachtel zeggen nee en meneer druipt af?
Meneer druipt af omdat ik zei dat hij dat moest doen
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik vind dat de reu wel meevalt hoor. Ik vind hem sociaal. Maar mijn honden vinden dit gedrag niet zo leuk. Ze zouden er nooit opklappen maar het wel vervelend vinden. Ik vind als jouw hond erop klapt nadat jij hem eraf gehaald hebt dat hij de aso is
. Dushi heeft het trouwens ook met een hond. ik heb haar nooit lelijk zien doen naar andere honden, maar ze heeft echt een gruwelijke pest aan een witte herder. Die vliegt ze aan als ze de kans krijgt. Terwijl die hond haar niet eens ziet staan. Stomme hond. maar goed ondanks dat Dushi absoluut geen vechter is zal ik haar ook nooit stabiel noemen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Het klikt niet tussen beiden.Ήυs schreef:
Nee dat denk ik niet. Hij mag gewoon die reu niet. Gisteren stonden ze beide met veel spanning tegenover elkaar en klapte ze beide op elkaar. De andere reu vocht gisteren ook terug trouwens. Het heeft écht met deze reu te maken.
En om eerlijk te zijn vind ik dat jij het had kunnen zien aankomen dat het fout zou gaan.
De staf komt op zijn manier geïnteresseerd naar Kaz toe, en wil graag contact maken.
Kaz sluit zich af, en laat weten dat hij er niet van gediend is. Staf druipt af, maar wil toch later graag wéér proberen kennis te maken.
Jij had naar mijn mening zowel Kaz als de Staf aan moeten lijnen toen je zag dat er spanning begon te ontstaan.
Jij had het moeten begeleiden tussen beide honden, zodat ze zonder spanning en zonder onzekerheid contact hadden kunnen maken.
Al had je een uur moeten wandelen aan de lijn, en al had je een uur bezig moeten zijn met begeleiden.
Nu heb je het zover laten komen dat Kaz het zat raakte, en dat de Staf aangevallen zou worden.
Ik vind dat het jouw verantwoordelijkheid was, aangezien jij de honden bij je hebt als HUS.
Geen van beide honden wist met de situatie om te gaan, dat was naar mijn idee heel erg duidelijk zichtbaar in het filmpje.
En nu is jouw hond een engeltje, en de Staf gaat zeker weten omslaan?
Jij had als HUS die met honden loopt op tijd in moeten grijpen, ik vond goed te zien aan Kaz dat hij jouw hulp nodig had om de Staf grenzen aan te geven, en om hem zekerheid te geven dat zijn grenzen gerespecteerd zouden worden.
Jammer dit.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
dagmar88 schreef:Heavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoog![]()
Joh, nogal wiedes

-
Mojuan
- Zeer actief
Toevallig precies op het moment dat Kaz het aangeeft? Hij reageerde duidelijk op Kaz, keek niet jouw richting op als ik het goed zag.Ήυs schreef:Mojuan schreef:Ja dat zie ik dus ook.Dinos schreef:
Meneer druipt af omdat ik zei dat hij dat moest doen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nou sorry hoor, maar als je dat vetgedrukte ziet heb je toch echt een bril nodig, die staart kan niet hoger al zou ie dat wel graag willenMojuan schreef:Eens.EstherK schreef:Ik zie ook een sociale hond. Bij interactie zie ik vaak een lage staart en zijn oortjes staan steeds naar achteren.
Ook zie ik niet dat de andere honden niets van hem moeten hebben.
Dit beeld kan natuurlijk met een paar maanden veranderen maar nu is er volgens mij weinig aan te merken op deze hond.
Het is nou eenmaal een Staf, en die zijn een beetje 'anders' in het contact dan veel andere rassen.
Ze zijn wat meer van het lichamelijke contact. Wel eens twee Staffies samen zien rennen en spelen? Dat is vaak beuken tegen elkaar tijdens het rennen.
Ik vind deze hond erg sociaal overkomen, ik zie ook steeds een lage staart en oren naar achteren als de andere hond hem niet in zijn buurt wil.
En ik zie hem zelfs gapen om de spanning zelfstandig af te voeren ipv dat hij het op laat lopen.
Mijn ervaring is trouwens vaker dat Staffies en jachthond-achtigen niet zo heel goed overeen komen, gewoon door een verschil in lichaamstaal en karakter/gedrag.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Mojuan
- Zeer actief
Tussendoor staat die staart wat hoger ja (en geloof mij als ik zeg dat die makkelijk stijf omhoog had gekund).renee-uk schreef:nou sorry hoor, maar als je dat vetgedrukte ziet heb je toch echt een bril nodig, die staart kan niet hoger al zou ie dat wel graag willenMojuan schreef:Eens.EstherK schreef:Ik zie ook een sociale hond. Bij interactie zie ik vaak een lage staart en zijn oortjes staan steeds naar achteren.
Dit beeld kan natuurlijk met een paar maanden veranderen maar nu is er volgens mij weinig aan te merken op deze hond.
Het is nou eenmaal een Staf, en die zijn een beetje 'anders' in het contact dan veel andere rassen.
Ze zijn wat meer van het lichamelijke contact. Wel eens twee Staffies samen zien rennen en spelen? Dat is vaak beuken tegen elkaar tijdens het rennen.
Ik vind deze hond erg sociaal overkomen, ik zie ook steeds een lage staart en oren naar achteren als de andere hond hem niet in zijn buurt wil.
En ik zie hem zelfs gapen om de spanning zelfstandig af te voeren ipv dat hij het op laat lopen.
Mijn ervaring is trouwens vaker dat Staffies en jachthond-achtigen niet zo heel goed overeen komen, gewoon door een verschil in lichaamstaal en karakter/gedrag.
Maar nogmaals, op de momenten dat de andere hond duidelijk aangeeft hem niet in de buurt te willen, zakt direct de staart omlaag.
Kijk nog maar eens.

- renee-uk
- Zeer actief
ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jijMojuan schreef:Tussendoor staat die staart wat hoger ja (en geloof mij als ik zeg dat die makkelijk stijf omhoog had gekund).renee-uk schreef:nou sorry hoor, maar als je dat vetgedrukte ziet heb je toch echt een bril nodig, die staart kan niet hoger al zou ie dat wel graag willenMojuan schreef:Eens.EstherK schreef:Ik zie ook een sociale hond. Bij interactie zie ik vaak een lage staart en zijn oortjes staan steeds naar achteren.
Maar nogmaals, op de momenten dat de andere hond duidelijk aangeeft hem niet in de buurt te willen, zakt direct de staart omlaag.
Kijk nog maar eens.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Hilde schreef:dagmar88 schreef:Heavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoog![]()
Joh, nogal wiedesHahaha! Een hoge staart van welk ras dan ook is ook zo lekker te vergelijken met die van een beagle
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
Toch gaat die staart naar beneden zodra Kaz aangeeft er niet van gediend te zijn.

- renee-uk
- Zeer actief
oh wacht, ik heb het over de staart als de heidewachtel aangeeft dat ie er niet van gediend is, niet over interactie met kaz.Mojuan schreef:Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
Toch gaat die staart naar beneden zodra Kaz aangeeft er niet van gediend te zijn.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar zie ik de staart ook naar beneden gaan. Ook staan zijn oren naar achteren. Het is echt geen patsende hond op dat moment.renee-uk schreef:oh wacht, ik heb het over de staart als de heidewachtel aangeeft dat ie er niet van gediend is, niet over interactie met kaz.Mojuan schreef:Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
-
Mojuan
- Zeer actief
Huh, is die Heidewachtel niet Kaz dan?renee-uk schreef:oh wacht, ik heb het over de staart als de heidewachtel aangeeft dat ie er niet van gediend is, niet over interactie met kaz.Mojuan schreef:Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
Ik snap het niet meer, wie is Kaz? Ik ben in de war.

- Ήυs
- Zeer actief
Ik vind het lachwekkend worden op dit moment.
- dagmar88
- Zeer actief
Mojuan schreef:Huh, is die Heidewachtel niet Kaz dan?renee-uk schreef:oh wacht, ik heb het over de staart als de heidewachtel aangeeft dat ie er niet van gediend is, niet over interactie met kaz.Mojuan schreef:Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
De golden.
-
Mojuan
- Zeer actief
Owwwwww dan ga ik nog een keer goed kijken naar dat filmpje, ik dacht serieus dat het om die Heidewachtel ging!dagmar88 schreef:Mojuan schreef:
Huh, is die Heidewachtel niet Kaz dan?
De golden.

- renee-uk
- Zeer actief
dan zal ik ongetwijfeld stront in mijn ogen hebben, want ik zie daar een staart die niet hoger kan en ik zie een hond zich groter maken al doet ie dat wel redelijk subtiel nog.EstherK schreef:Daar zie ik de staart ook naar beneden gaan. Ook staan zijn oren naar achteren. Het is echt geen patsende hond op dat moment.renee-uk schreef:oh wacht, ik heb het over de staart als de heidewachtel aangeeft dat ie er niet van gediend is, niet over interactie met kaz.Mojuan schreef:Dat kan.renee-uk schreef: ik heb gekeken, met bril op en ik zie het duidelijk anders dan jij
ik kan er niks anders van maken, sorry.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ook mee eens en uit het verhaal had ik ook exact dit gedrag verwacht. Opdringerig en gespannen hond, wij zeggen altijd type sportschoolElmo/maureen schreef:Dit dusrenee-uk schreef:ik vind hem opdringerig en weinig voor rede vatbaar.
die staart rechtomhoog en het zich even groter maken als de heidewachtel aangeeft dat het genoeg is, zint me niks.
hij laat zich aan de andere honden niks gelegen liggen, doet wat hij wil en zo hier en daar vind ik hem verborgen dreigend als in 'wacht maar tot ik groter ben'.
op zich gebeurt er nu nog niks, maar in mijn ogen is in dat zinnetje 'nog' het kenwoord.
dit is wat ik opmaak uit het filmpje, ik ben het met fafo eens dus.gewoon ook de hele manier van lopen (voel ik mij al niet prettig bij)
Is de beagle loops geweest of moet ze het nog worden? Die ruikt voor hem nogal lekker lijkt wel, hij moet er iets mee en ik zie weinig spel vooral opdringerigheid.
Geheel terecht dat je zulke honden niet aanneemt. De kans dat hij rustiger word is klein, juist hoe meer hij mee gaat hoe meer praatjes hij zal krijgen is mijn ervaring.
-
Dinos
Er mankeerd niets aan gedrag staff buiten dat hij enthousiast is en een keertje extra wil checken of er spel in zit.
Geef mij iets aan wat ik in filmpje zie waar hij in de fout gaat .
En twijfel niet aan t.s want die is er bij maar of het door correctie heidewachtel komt of omdat zei zegt nee, staff pakt direct het signaal op dus als hus ben je dan super als hond direct jou commando opvolgd met eerste wandeling.
En twijfel niet aan t.s want die is er bij maar of het door correctie heidewachtel komt of omdat zei zegt nee, staff pakt direct het signaal op dus als hus ben je dan super als hond direct jou commando opvolgd met eerste wandeling.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Je ziet op 1.36 al direct aan de reactie van de Heidewachtel dat die niet zit te wachten op de staf. Die dan toch om de Heidewachtel heen blijft draaien. Idem op 1.44. Op 2.31 net zo. De staf reageert niet op alle signalen van de Heidewachtel dat die liever het contact uit de weg gaat. Dat vind ik dus opdringerig.Dinos schreef:Hoezo respecteert hij andere honden niet ik zie een heidewachtel zeggen nee en meneer druipt af?DeDiana schreef:Beagles hebben hun staart altijd zo hoogHeavy schreef:Die Beagle heeft zijn staart precies zo hoogdat hebben sommige honden nu eenmaal. Hij doet verder niks anders dan rennen snuffelen en hij is degene die over een tijdje de fout ingaat en Kaz die er een paar keer bovenop klapt is een leuk zacht ei?
Begrijp me niet verkeerd ik hou ook niet van dat gedrag hoor , hier loopt een labrador die precies zo doet ook heel erg hyper en lomp ( mag niet vaak los) maar er zit echt geen kwaad in die hond behalve dat hij geen manieren heeft geleerd.En die beagle valt geen andere hond lastig.
Ik kan zo ook niet beoordelen of er 'kwaad' in de hond zit, maar ik vind wel dat hij de grenzen van andere honden niet respecteert, en dat kan natuurlijk behalve stress ook nog andere onprettige situaties in een roedel opleveren.
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb aangegeven wat ik in dit filmpje zie, dat jij dat niet ziet of het vergoelijkt daar kan ik niks aan doen.Dinos schreef:Er mankeerd niets aan gedrag staff buiten dat hij enthousiast is en een keertje extra wil checken of er spel in zit.
beetje onzin om nu te vragen om iets aan te geven als ik dat al lang gedaan heb, misschien toch nog een keer lezen wat ik schrijf?

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Voor een staff valt hij zeker mee, maar de meeste honden zijn niet gediend van zul gedrag. Alleen de beagle vind het wel wiedes, maar die zijn ook niet snel van slagDinos schreef:Er mankeerd niets aan gedrag staff buiten dat hij enthousiast is en een keertje extra wil checken of er spel in zit.
Dit is wel de reden waarom het vaak mis gaat met staffies, dat opgepompte gedoe missen de meeste eigenaren.
-
Mojuan
- Zeer actief
Oke nog een keer gekeken.
Ik zie een staf die de situatie wat spannend vindt, waardoor de staart omhoog staat, opwinding.
Hij is tegelijk wat onzeker over de reacties van de andere honden.
Deze hond zou eigenlijk niet los moeten lopen tussen zoveel vreemde honden, hij heeft meer begeleiding nodig in het contact.
Ik denk dat Kaz hem aangevallen heeft omdat de Staf tegelijk onzeker en dominant overkomt, beetje onduidelijke signalen dus.
Als de Staf altijd zo vrij wordt gelaten in zijn gedrag (loslopend dus) zou dit idd fout kunnen gaan ja.
Maar, hij komt erg sociaal over, alleen weet zich geen houding te geven en snapt de andere honden totaal niet, en daar mag best nog wat aandacht aan worden besteed.
Ik zie een staf die de situatie wat spannend vindt, waardoor de staart omhoog staat, opwinding.
Hij is tegelijk wat onzeker over de reacties van de andere honden.
Deze hond zou eigenlijk niet los moeten lopen tussen zoveel vreemde honden, hij heeft meer begeleiding nodig in het contact.
Ik denk dat Kaz hem aangevallen heeft omdat de Staf tegelijk onzeker en dominant overkomt, beetje onduidelijke signalen dus.
Als de Staf altijd zo vrij wordt gelaten in zijn gedrag (loslopend dus) zou dit idd fout kunnen gaan ja.
Maar, hij komt erg sociaal over, alleen weet zich geen houding te geven en snapt de andere honden totaal niet, en daar mag best nog wat aandacht aan worden besteed.

-
Mojuan
- Zeer actief
Eens.duitse herder schreef: Voor een staff valt hij zeker mee, maar de meeste honden zijn niet gediend van zul gedrag. Alleen de beagle vind het wel wiedes, maar die zijn ook niet snel van slag![]()
Dit is wel de reden waarom het vaak mis gaat met staffies, dat opgepompte gedoe missen de meeste eigenaren.
Weet je wat Tselfde doet zodra zij een hond ziet met onzekere houding?
Ze loopt er netjes met een boog omheen, draait zich dan schuin om met lage houding, peilt de andere hond nogmaals, en probeert heel voorzichtig dichterbij te komen om toch even kort contact te maken.
Heeft ze het idee dat de andere er nog steeds niet van gediend is, dan druipt ze af en loopt door.
Heeft héél veel tijd en werk in gezeten, maar ik heb haar aardig bijgebracht hoe ze andere honden kan lezen en hoe ze daarop moet reageren. Ben stiekem wel trots.

- Ήυs
- Zeer actief
Aha. Het gedrag van de staf is alleen niet druk en lomp. Hij weet heel goed wat hij doet. Dus snap de vergelijking niet zo.Heavy schreef:Hier loopt een Bull terriër en die gedraagt zich precies zo als deze stafford .
Ook zo druk en lomp en Heavy vind dat helemaal te gek die doet lekker mee hoe wilder hoe liever.
Jip speelde vroeger ook met haar maar hij heeft de laatste tijd last van zijn gewrichten en vind het dus te druk en gaat nu gewoon zitten zo simpel kan het zijn.
-
Dinos
Prima Renee,
Ik vindt een hoge staart geen onsociaal gedrag, als dat het criterium is kunnen ze elke zekere hond wel opbergen.
Jouw worden zich net even groter maken speelt hier helemaal niet of ik zie het filmpje dan wel heel anders als jou.
Ik zie een heidewachtel die zich niet zeker voelt en zich timide en angstig opstelt,op het moment dat heidewachtel zeg ik ben klaar druipt staff netjes af wel of niet door correctie t.s
Ik vindt een hoge staart geen onsociaal gedrag, als dat het criterium is kunnen ze elke zekere hond wel opbergen.
Jouw worden zich net even groter maken speelt hier helemaal niet of ik zie het filmpje dan wel heel anders als jou.
Ik zie een heidewachtel die zich niet zeker voelt en zich timide en angstig opstelt,op het moment dat heidewachtel zeg ik ben klaar druipt staff netjes af wel of niet door correctie t.s
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik zie een behoorlijk patsende hond, zelfs op momenten dat andere honden zich al terugtrekken nog even een punt maken.
Continue borstelen, ook in momenten die op spel lijken (met beagle). Een hond die zijn staart al vrij hoog heeft, en als dichter bij een andere hond komt, nog wat verder.
Een -in deze situatie- erg onzekere heidewachtel, die uit de situatie weg lijkt te willen. Is al staart laag, kop afgewend, de staff snuffelt op een opdringerige manier van onder. Heidewachtel kromt dan zelfs zijn/haar rug.
Ik zie gedrag dat soms meer richting spel gaat, dan weer meer naar patsen. Meer van dat laatste.
Ik vind het geen prettig gezicht in ieder geval.
Kaz ken ik niet, en in het filmpje zie ik er ook weinig van. Dus of die stabiel is of niet, daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Maar dat dit voor een deel van de andere honden onprettig is, is voor mij duidelijk.
Mss dat Kaz daarop reageert, geen idee. (waarmee het uiteraard niet goed is dat die erop klapt)
Maar de staff mist een hoop signalen van andere honden, of negeert die bewust. Mss is dat een trigger voor Kaz?
Kan me voorstellen dat dat niet prettig is in zo'n groep.
Continue borstelen, ook in momenten die op spel lijken (met beagle). Een hond die zijn staart al vrij hoog heeft, en als dichter bij een andere hond komt, nog wat verder.
Een -in deze situatie- erg onzekere heidewachtel, die uit de situatie weg lijkt te willen. Is al staart laag, kop afgewend, de staff snuffelt op een opdringerige manier van onder. Heidewachtel kromt dan zelfs zijn/haar rug.
Ik zie gedrag dat soms meer richting spel gaat, dan weer meer naar patsen. Meer van dat laatste.
Ik vind het geen prettig gezicht in ieder geval.
Kaz ken ik niet, en in het filmpje zie ik er ook weinig van. Dus of die stabiel is of niet, daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Maar dat dit voor een deel van de andere honden onprettig is, is voor mij duidelijk.
Mss dat Kaz daarop reageert, geen idee. (waarmee het uiteraard niet goed is dat die erop klapt)
Maar de staff mist een hoop signalen van andere honden, of negeert die bewust. Mss is dat een trigger voor Kaz?
Kan me voorstellen dat dat niet prettig is in zo'n groep.