Hier sluit ik me bij aan!j.werkman schreef:De grenzeloosheid wordt nu meer en meer beperkt door protocollen, regels en wetgeving en dat neemt ook steeds meer toe. Als je de protocollen en regels toepast doe je het goed. Volgens mij is dat niet zo.
Ik zou het een goede ontwikkeling vinden als er veel minder regels zouden zijn, veel minder bordjes waarop staat wat mag en niet mag.
Het is toch eigenlijk zot dat, hoewel we steeds meer kennis en ontwikkeling hebben verworven er overal regels moeten komen om te weten wat wel en niet geoorloofd is. Het is nu zo, als er geen regel voor is dan mag het.En als er wel een regel voor is, geldt het alleen voor een ander.
Wel wordt er overal rondgestrooid met eigen verantwoordelijkheid en participatie. Maar het moet ook daar volgens wetten en regels.
Ik ben dus wel voor eigen verantwoordelijkheid, maar overtreed regels en wetten als dat niet in overeenstemming is met mijn eigen verantwoordelijkheid. Verder ben ik heel braaf en ook wel aardig.
Mensen vinden mij ook niet aardig als ik me niet aan regels houd in belang van mijn honden. Maar ik doe mijn best om geen overlast te bezorgen. Dus ik ben tóch wel aardig.