Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Succesje en vraag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Succesje en vraag

Ongelezen bericht door Patrol »

Onze hond is sinds een half jaar bij ons en was niet zindelijk. Ze had iets met poepen, ze deed erg spastisch als dat moest gebeuren, keek wel twintig keer om zich heen en zocht wel tien keer een ander plekje. `s avonds wilde ze gewoon niet poepen, maar dan dus wel binnen in de gang waar ze s´nachts zit..... De hondenschool gaf als tip om haar ´s nachts vast te leggen! Dat hielp sindsdien heeft ze niet meer gepoept in huis en gelukkig gaat het buiten ook steeds beter!

Het succesje is dat ze vanacht begon te piepen en aan de deur naar buiten begon te krabben..... ik eruit om vijf uur vanochtend 8O en jawel ze moest erg nodig poepen! ( had ´s avonds om 11.00 uur ook gepoept ) ze was ook een beetje aan de dunne! ik ben hier erg blij mee, want dit is dus een teken dat ze het begint te snappen :-D :-D

Maar nu de vraag: Wat is de volgende stap?? Proberen om haar weer los te laten? Ben bang dat als ze dan toch binnen poept/plast dat we dan weer een stap terug doen?

Wat vindem/denken jullie?
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Re: Succesje en vraag

Ongelezen bericht door TaMa »

Patrol schreef: De hondenschool gaf als tip om haar ´s nachts vast te leggen!
Vastleggen? in een bench of?
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

TaMa schreef:
Ja, bij voorkeur in een bench, maar aangezien we die niet hebben, ligt ze met haar riem aan de verwarming! Ja, nu niet schrikken, want dat klinkt zieliger dan het is ( vond het in eerste instantie ook niet heel leuk klinken )...... haar mand staat er en haar eten en drinken, ze kan dus nog ruim rondscharrelen. Ook vind ze het helemaal geen probleem als ik haar ´s avonds vastleg en blijft ze ´s ochtends ook lekker nog even in haar mandje liggen.... ook als ik haar al los heb gemaakt!
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
TaMa schreef:
Ja, bij voorkeur in een bench, maar aangezien we die niet hebben, ligt ze met haar riem aan de verwarming! Ja, nu niet schrikken, want dat klinkt zieliger dan het is ( vond het in eerste instantie ook niet heel leuk klinken )...... haar mand staat er en haar eten en drinken, ze kan dus nog ruim rondscharrelen. Ook vind ze het helemaal geen probleem als ik haar ´s avonds vastleg en blijft ze ´s ochtends ook lekker nog even in haar mandje liggen.... ook als ik haar al los heb gemaakt!
Sorry maar ik begrijp echt niet dat een hondenschool je dat advies hebt gegeven... kijk dat ze het nu een beetje door gaat krijgen is mooi maar als ik jou was zou ik haar niet meer aan de verwarming vastleggen.. is namelijk best riskant..
En aan een bench kan je zo komen.. ff rondkijken toch?
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

TaMa schreef:
Patrol schreef:
TaMa schreef:
Sorry maar ik begrijp echt niet dat een hondenschool je dat advies hebt gegeven... kijk dat ze het nu een beetje door gaat krijgen is mooi maar als ik jou was zou ik haar niet meer aan de verwarming vastleggen.. is namelijk best riskant..
Wat is er riskant aan?? Ophangen aan de riem?? lijkt me vrij onmogelijk met een riem die tien cm boven de grond vast zit en een vrouwtje die aan de andere kant van de deur slaapt en van elk Patrol-geluidje wakker wordt!
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
TaMa schreef:
Patrol schreef:
TaMa schreef: Vastleggen? in een bench of?
Wat is er riskant aan?? Ophangen aan de riem?? lijkt me vrij onmogelijk met een riem die tien cm boven de grond vast zit en een vrouwtje die aan de andere kant van de deur slaapt en van elk Patrol-geluidje wakker wordt!
Je weet maar nooit toch?
Maar waarom probeer je niet of Patrol los kan? Mischien verbaasd ze je wel en geeft ze het aan als ze moet ;) Hoe oud is ze nu?
Afbeelding
DebbieK
Actief

Ongelezen bericht door DebbieK »

Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor en het heeft tot nu toe al geholpen dus ik zie het probleem ook niet zo. Ik zou het gewoon eens een nachtje proberen als ik jou was. :ok:
Groetjes Debbie en een poot van MAX!
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

DebbieK schreef:Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor en het heeft tot nu toe al geholpen dus ik zie het probleem ook niet zo.
Als het voor haar werkt prima :ok: maar ik heb het er zelf niet zo op.. je hoort soms van die enge dingen en het zou maar gebeuren dan vergeef je het jezelf nooit :?
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Patrol schreef:Ja, bij voorkeur in een bench, maar aangezien we die niet hebben, ligt ze met haar riem aan de verwarming! Ja, nu niet schrikken, want dat klinkt zieliger dan het is ( vond het in eerste instantie ook niet heel leuk klinken )...... haar mand staat er en haar eten en drinken, ze kan dus nog ruim rondscharrelen. Ook vind ze het helemaal geen probleem als ik haar ´s avonds vastleg en blijft ze ´s ochtends ook lekker nog even in haar mandje liggen.... ook als ik haar al los heb gemaakt!
Begrijp ik uit bovenstaande dat ze constant over eten kan beschikken? Als dat zo is zou je haar misschien op vaste tijden kunnen voeren en de laatste maaltijd ruim voor haar laatste uitlaatronde geven. Op die manier zijn haar darmen niet vol als ze de nacht in gaat en is de kans veel groter dat ze 's nachts niet hoeft te poepen.

Als ik je verhaal zo lees lijkt het wel alsof ze vroeger heel erg gestraft is en dat op de één of andere manier heeft gelinkt aan het poepen. Misschien is ze tijdens de zindelijkheidstraining te hard gecorrigeerd wanneer ze onzindelijk was geweest?
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je zo weinig mogelijk druk op haar legt wat haar stoelgang betreft, maar als ik het zo lees ben je al aardig op de goede weg.

Succes ermee :ok: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Patrol
Zeer actief

Sietske* schreef:
Patrol schreef:Ja, bij voorkeur in een bench, maar aangezien we die niet hebben, ligt ze met haar riem aan de verwarming! Ja, nu niet schrikken, want dat klinkt zieliger dan het is ( vond het in eerste instantie ook niet heel leuk klinken )...... haar mand staat er en haar eten en drinken, ze kan dus nog ruim rondscharrelen. Ook vind ze het helemaal geen probleem als ik haar ´s avonds vastleg en blijft ze ´s ochtends ook lekker nog even in haar mandje liggen.... ook als ik haar al los heb gemaakt!
Begrijp ik uit bovenstaande dat ze constant over eten kan beschikken? Als dat zo is zou je haar misschien op vaste tijden kunnen voeren en de laatste maaltijd ruim voor haar laatste uitlaatronde geven. Op die manier zijn haar darmen niet vol als ze de nacht in gaat en is de kans veel groter dat ze 's nachts niet hoeft te poepen.

Als ik je verhaal zo lees lijkt het wel alsof ze vroeger heel erg gestraft is en dat op de één of andere manier heeft gelinkt aan het poepen. Misschien is ze tijdens de zindelijkheidstraining te hard gecorrigeerd wanneer ze onzindelijk was geweest?
Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je zo weinig mogelijk druk op haar legt wat haar stoelgang betreft, maar als ik het zo lees ben je al aardig op de goede weg.

Succes ermee :ok: .
Inderdaad kan ze altijd over eten beschikken....,omdat ze aanmoet komen van de tijd bij haar vorige eigenaar. Eten wilde ze in het begin ook alleen maar ´s nachts als er niemand in de buurt was... Tja ze is inderdaad niet zo leuk behandeld bij haar vorige eigenaar dus ik probeer alles nu weer goed te krijgen, maar ze is mijn eerste hond dus ik weet nog niet alles heel goed! Maar gelukkig heb ik jullie :E
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

DebbieK schreef:Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor en het heeft tot nu toe al geholpen dus ik zie het probleem ook niet zo. Ik zou het gewoon eens een nachtje proberen als ik jou was. :ok:
ik wil ook wel graag af van het vastleggen aan de riem, dus jullie/ jij denken dat het geen hele grote achteruit gang is als ze toch nog een keertje weer in de gang poept ´s nachts?!?!

Ik ga het proberen en dan horen jullie het wel als ze toch weer een ongelukje heeft gehad....
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

TaMa schreef: Hoe oud is ze nu?
Ze is nu 2,5 jaar. Toen ze bij ons kwam was ze 2 jaar!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Patrol schreef:ik wil ook wel graag af van het vastleggen aan de riem, dus jullie/ jij denken dat het geen hele grote achteruit gang is als ze toch nog een keertje weer in de gang poept ´s nachts?!?!

Ik ga het proberen en dan horen jullie het wel als ze toch weer een ongelukje heeft gehad....
Ik denk dat weer opnieuw binnen poepen zeker wel een terugval kan betekenen.

Hoelang ligt ze nu ´s nachts vast en hoelang heeft ze al niks meer binnen gedaan?
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
DebbieK schreef:Volgens mij kan het ook geen kwaad hoor en het heeft tot nu toe al geholpen dus ik zie het probleem ook niet zo. Ik zou het gewoon eens een nachtje proberen als ik jou was. :ok:
ik wil ook wel graag af van het vastleggen aan de riem, dus jullie/ jij denken dat het geen hele grote achteruit gang is als ze toch nog een keertje weer in de gang poept ´s nachts?!?!

Of het een grote achteruitgang gaat worden weet ik niet maar je kan het proberen toch? ;) Het is toch nu al een hele vooruitgang dat ze het aangeeft :ok: Dus wie weet :mrgreen:
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Hoelang ligt ze nu ´s nachts vast en hoelang heeft ze al niks meer binnen gedaan?
Ze ligt nu ongeveer twee maanden s´nachts vast en sindsdien heeft ze nooit meer wat binnengedaan! :-D Even om het beeld compleet te maken; Vanaf dat we haar hebben ligt ze overdag wel los, alleen in de gang en dan doet ze nooit wat! Zelfs niet als ze wat langer alleen is....... Ra, ra hoe kan dat??

Het was weleens zo extreem, dat ik terug kwam van de laatste wandeling, ik een half uur extra heb gelopen, zodat zij kon poepen ( dan loopt ze al los ) ze niet poepte en zodra ze alleen was en ik net mijn tandenborstel in mijn mond stak er een geurtje onder de deur door kwam en er dus een poepje van mevrouw lag! :mrgreen: :mrgreen: ( kan er nu wel om lachen ) Helaas is de oorzaak niet zo leuk, mishandeld door haar vorige baas!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Patrol schreef:
Wil de hond schreef:
Ze ligt nu ongeveer twee maanden s´nachts vast en sindsdien heeft ze nooit meer wat binnengedaan! :-D Even om het beeld compleet te maken; Vanaf dat we haar hebben ligt ze overdag wel los, alleen in de gang en dan doet ze nooit wat! Zelfs niet als ze wat langer alleen is....... Ra, ra hoe kan dat??

Het was weleens zo extreem, dat ik terug kwam van de laatste wandeling, ik een half uur extra heb gelopen, zodat zij kon poepen ( dan loopt ze al los ) ze niet poepte en zodra ze alleen was en ik net mijn tandenborstel in mijn mond stak er een geurtje onder de deur door kwam en er dus een poepje van mevrouw lag! :mrgreen: :mrgreen: ( kan er nu wel om lachen ) Helaas is de oorzaak niet zo leuk, mishandeld door haar vorige baas!
Het kan best zo zijn dat zij de gewoonte had om op die plaats en op die tijd te poepen.

Als zij het nu al twee maanden niet meer heeft gedaan denk ik dat de kans groot is dat die gewoonte doorbroken is. En dat je dus gewoon kunt proberen haar los te laten. Maar bij de eerste terugval zou ik er voor kiezen om haar weer een tijdje in haar bewegingsvrijheid te beperken.

En zoals Sietske ook al aangeeft, kijk eens naar haar eettijden. In en ander bericht van je las eet ze wel erg veel, en vaak, zoveel dat ze ontzettend veel moet poepen. Ik denk dat omschakelen naar ander voer (vers, of voor een deel vers?) veel kan helpen bij het beperken van de hoeveelheid ontlasting. Het is beter om eerst haar voeding en eettijden te veranderen voordat je haar loslaat. De kans dat ze de fout ingaat lijkt me dan toch kleiner.

Zoals je al weet, pas erg op met het vastleggen van je hond, de kans dat ze dusdanig in de knoop raakt dat ze stikt is aanwezig. Ik persoomlijk vind dat een ketting beter is als een riem, aangezien de ketting door haar gewicht makkelijker op de grond blijft liggen, waardoor de poten minder snel verstrikt raken.
Patrol
Zeer actief

[quote="Wil de hond"]

Bedankt voor je heldere antwoord en uitleg!

Ik denk zelf dat het weinig met de hoeveelheid voer te maken heeft dat ze in de gang poepte, want ze deed dit vanaf het begin dat ze bij ons kwam en toen at ze nog bijna niks..... Nu eet ze veel / te veel en nu poept ze dus niet meer in de gang. Ook rent ze absoluut niet elke ochtend naar buiten met hoge nood, behalve dan vanacht, maar toen was ze aan de diarree......

Ik denk dat er iets bij haar vorige baas gebeurd is waardoor ze niet durfde te eten en te poepen als er mensen in haar buurt waren......... Inmiddels gaat het steeds beter gelukkig en ga ik haar proberen los te laten komend weekend. Eerst vanacht nog maar even een keertje vast, na het avontuur van vanacht. Als het dan weer een paar dagen goed blijft gaan, gaat ze los.

Als ze dan wel weer poept roep ik jullie hulp wel weer in!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Succes!

Willy.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Patrol schreef:
Wil de hond schreef:

Ik denk zelf dat het weinig met de hoeveelheid voer te maken heeft dat ze in de gang poepte, want ze deed dit vanaf het begin dat ze bij ons kwam en toen at ze nog bijna niks..... Nu eet ze veel / te veel en nu poept ze dus niet meer in de gang. Ook rent ze absoluut niet elke ochtend naar buiten met hoge nood, behalve dan vanacht, maar toen was ze aan de diarree......

Ik denk dat er iets bij haar vorige baas gebeurd is waardoor ze niet durfde te eten en te poepen als er mensen in haar buurt waren......... Inmiddels gaat het steeds beter gelukkig en ga ik haar proberen los te laten komend weekend. Eerst vanacht nog maar even een keertje vast, na het avontuur van vanacht. Als het dan weer een paar dagen goed blijft gaan, gaat ze los.

Ik denk (maar wie ben ik :U ), dat die darmen van de hond geen rust gegund krijgen. Een hond die aan moet komen, mag juist niet continue over z'n voer beschikken, maar moet het verdeeld krijgen over diverse kleine porties per dag, waar 3 uur tussen zit en na bv. 19.30 uur niks meer. En het zit hem dan ook nog eens niet in de hoeveelheid, maar meer in de kwaliteit van het voer waar hij zijn stoffen uithaalt. Als ik jou was, zou ik dat voedingsschema in overleg gaan aanpassen.
Een goed voedingsstelsel is het allerbelangrijkste voor een continue stoelgang en zou ik niet meteen ophangen aan het gedrag in het verleden van de hond.

:ok: Trouwens toppie, dat je die hond in huis hebt gehaald.

Succes!!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:
Patrol schreef:
Wil de hond schreef:

Ik denk (maar wie ben ik :U ), dat die darmen van de hond geen rust gegund krijgen. Een hond die aan moet komen, mag juist niet continue over z'n voer beschikken, maar moet het verdeeld krijgen over diverse kleine porties per dag, waar 3 uur tussen zit en na bv. 19.30 uur niks meer. En het zit hem dan ook nog eens niet in de hoeveelheid, maar meer in de kwaliteit van het voer waar hij zijn stoffen uithaalt. Als ik jou was, zou ik dat voedingsschema in overleg gaan aanpassen.
Een goed voedingsstelsel is het allerbelangrijkste voor een continue stoelgang en zou ik niet meteen ophangen aan het gedrag in het verleden van de hond.

Succes!!
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik zou echt het voedingsschema aanpassen zodat hij regelmaat krijgt. Ik denk dat de kans daarmee aanzienlijk groter wordt dat hij zijn ontlasting 's nachts ook op blijft houden als je hem weer los laat.

AfbeeldingAfbeelding
Patrol
Zeer actief

Sietske* schreef:
Golden Stanley schreef:[quote="PatrolIk denk (maar wie ben ik :U ), dat die darmen van de hond geen rust gegund krijgen. Een hond die aan moet komen, mag juist niet continue over z'n voer beschikken, maar moet het verdeeld krijgen over diverse kleine porties per dag, waar 3 uur tussen zit en na bv. 19.30 uur niks meer. En het zit hem dan ook nog eens niet in de hoeveelheid, maar meer in de kwaliteit van het voer waar hij zijn stoffen uithaalt. Als ik jou was, zou ik dat voedingsschema in overleg gaan aanpassen.

Succes!!
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik zou echt het voedingsschema aanpassen zodat hij regelmaat krijgt. Ik denk dat de kans daarmee aanzienlijk groter wordt dat hij zijn ontlasting 's nachts ook op blijft houden als je hem weer los laat.

Ik ben het ook met jullie idee eens!! Het probleem WAS echter wel dat ze helemaal niet wilde eten en al helemaal niet wanneer wij in de buurt waren. Dus hebben we haar etensbak maar gevuld laten staan. Nu eet ze juist verdeeld over de dag kleine hoeveelheden. Wij noemen dat ´snacken´ :mrgreen: :mrgreen:

Maar ik ga het proberen om haar nu wel op gezette tijden en met afgepaste hoeveelheden eten te geven. Inmiddels heeft ze namenlijk wel lol in eten en is ze erg enthousiast als ik haar bak weer vul. :-D

Bedankt voor de tips!!
Afbeelding
Golden Stanley

Gewoon een tip: voor als je brokvoer geeft.
als ze brok krijgt en ze eet het niet op op het moment dat je het haar voorzet, doe er dan eens een scheutje lauw water overheen en doorroeren, dan komen die smaakstoffen vrij. Mocht dat niet lukken, dan een heel klein beetje Ceasar-vlees (puur voor de smaak) er doorheen roeren.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Gewoon een tip: voor als je brokvoer geeft.
als ze brok krijgt en ze eet het niet op op het moment dat je het haar voorzet, doe er dan eens een scheutje lauw water overheen en doorroeren, dan komen die smaakstoffen vrij. Mocht dat niet lukken, dan een heel klein beetje Ceasar-vlees (puur voor de smaak) er doorheen roeren.
Ik zou hier wel voorzichtig mee zijn. Voordat je het weet heb je namelijk een hond die alleen nog maar eet als er iets speciaals in zijn bak zit.
Zeker nu Kirsten aangeeft dat Patrol enthousiast reageert als ze zijn bak vult, zou ik gewoon langzaam naar vaste voertijden werken en hem dan zijn "standaard" voer geven. Als hij het niet opeet haal je de voerbak na een paar minuten weer weg en probeer je het een half uurtje later nog een keer. Eet hij dan weer niet dan haal je de voerbak weer weg en krijgt hij pas weer een kans op de volgende voedertijd. Ga hem in ieder geval niet "smeken" om te eten. Door veel nadruk te leggen op het eten wordt het als het ware een obsessie. Bovendien kan hij hierdoor gaan leren dat niet eten veel aandacht oplevert. Op die manier zijn helaas veel slechteters ontstaan.
Mocht hij met het overgaan naar vaste voertijden echt herhaaldelijk niet eten dan kun je natuurlijk de tip van Golden Stanley opvolgen en het voer wat aantrekkelijker maken. Maar ik zou daar, zoals ik al zei, wat terughoudend in zijn.

AfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Sietske* schreef:
Golden Stanley schreef:Gewoon een tip: voor als je brokvoer geeft.
Ik zou hier wel voorzichtig mee zijn. Voordat je het weet heb je namelijk een hond die alleen nog maar eet als er iets speciaals in zijn bak zit.
Zeker nu Kirsten aangeeft dat Patrol enthousiast reageert als ze zijn bak vult, zou ik gewoon langzaam naar vaste voertijden werken en hem dan zijn "standaard" voer geven. Als hij het niet opeet haal je de voerbak na een paar minuten weer weg en probeer je het een half uurtje later nog een keer. Eet hij dan weer niet dan haal je de voerbak weer weg en krijgt hij pas weer een kans op de volgende voedertijd. Ga hem in ieder geval niet "smeken" om te eten. Door veel nadruk te leggen op het eten wordt het als het ware een obsessie. Bovendien kan hij hierdoor gaan leren dat niet eten veel aandacht oplevert. Op die manier zijn helaas veel slechteters ontstaan.
Mocht hij met het overgaan naar vaste voertijden echt herhaaldelijk niet eten dan kun je natuurlijk de tip van Golden Stanley opvolgen en het voer wat aantrekkelijker maken. Maar ik zou daar, zoals ik al zei, wat terughoudend in zijn.
Mijn ervaring met Jimmy is juist andersom, maar iedere hond is natuurlijk niet hetzelfde. Een en al scharminkel, moest geleidelijk aankomen en een gezond darmstelsel krijgen. Daarom was brokvoer natmaken of met een smaakje erover voor Jimmy een must, want die 4 x per dag voer was bittere noodzaak om weer een gezonde hond te krijgen. Later hoefde ik dat ook niet meer te doen, at hij gewoon zijn brok op . Voor een normale hond zou ik zeker niet zonder meer mengen. Doe ik bij Stanley ook niet, die krijgt zijn groente etc. pas na zijn brokken.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef: Mijn ervaring met Jimmy is juist andersom, maar iedere hond is natuurlijk niet hetzelfde. Een en al scharminkel, moest geleidelijk aankomen en een gezond darmstelsel krijgen. Daarom was brokvoer natmaken of met een smaakje erover voor Jimmy een must, want die 4 x per dag voer was bittere noodzaak om weer een gezonde hond te krijgen. Later hoefde ik dat ook niet meer te doen, at hij gewoon zijn brok op . Voor een normale hond zou ik zeker niet zonder meer mengen. Doe ik bij Stanley ook niet, die krijgt zijn groente etc. pas na zijn brokken.
In zo'n situatie vind ik het idd ook wel geoorloofd. Maar mijn ervaring is dat mensen heel erg snel met allerlei verlokkingen komen om het eten aantrekkelijker te maken wanneer de hond eens een keer niet eet. Een normale hond gaat er niet dood van als hij eens een maaltijd overslaat. Ga je er dan heel veel nadruk opleggen dan krijg je heel vaak een probleemeter. Maar als je hond echt vel over been is en voeding is op dat moment van heel groot belang, dat vind ik het een ander verhaal ;) .

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”