Weet je wat het grootste probleem is.... Justitie !
Hoe vaak ik (of collega's) al niet melding gemaakt heb(ben) van 'bedrijven' die een (bijv.) bouwklus hadden en doodleuk zijn vrouw, zonder beveiligings diploma én toetsing, liet werken zodat hij niet hoefde in te huren....
Of personen die überhaupt niet over toetsing beschikken aan het werk zijn...
Als je daar dan melding van maakt, zelfs alles op een presenteerblad aan hun aanbied (konden op heterdaad betrapt worden), dan nog wordt er totaal niks mee gedaan.... Nu snap ik wel dat er ook capaciteit voor moet zijn, maar is en blijft een economisch delict waarvoor iets van 12.000 euro boete staat ! Áls er nu eens goed opgetreden zou worden dan zou er ook enigszins schoon schip gemaakt worden, wat de wel serieuze onder ons alleen maar ten goede zouden komen...
Hier in Limburg ook een vrouwelijke HG, werkt met 2 honden, toetst volgens eigen zeggen KNPV maar ze is binnen de KNPV totaal niet bekend, althans hier in afd. Limburg ! Maar... Ze kan dus wel een toetsingsbewijs overleggen. Bij navraag bij de KNPV of op die naam ook daadwerkelijk een toetsing is afgegeven krijg je nul op rekest ivm de privacy... Tja, hoe wil ik dan kunnen controleren of alles klopt als ze voor ons werken....
Btw, van mij mag ook per direct het ND nummer ingenomen worden !
Als Stegeman hier bijv. een docu over zou maken (hondengeleiders beveiliging in het algemeen), dan zou het mij niks verbazen als werken met honden verboden zou zou worden, er is gewoon té veel mis binnen deze bedrijfstak !