Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beveiliging en africhting weer eens negatief in het nieuws

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Beveiliging en africhting weer eens negatief in het nieuws

Ongelezen bericht door crutz »

En dan zijn het niet eens echte africhters, maar weer wannabees, maarja het "labeltje" hangt er wel aan op deze manier :(

http://www.destentor.nl/regio/oldebroek ... E.facebook

Het laatste wat ik begrepen heb is dat ze wel gewoon nog werken met honden maar dat deze elders wonen omdat bij hun niet meer mag. Nou van mij hadden alle papieren om er mee te mogen werken ook in beslaggenomen mogen worden.
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Re: Beveiliging en africhting weer eens negatief in het nieu

Ongelezen bericht door Tony »

Volgens mij kan na deze 'veroordeling' Justitie de toestemming om met honden te mogen werken intrekken, ben benieuwd....
Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de KNPV hiermee gaat doen !? Betreffend "bedrijfje" toetst namelijk volgens zeggen alleen binnen de KNPV en niet de Bond (hun namen komen daar de afgelopen 2 jaar namelijk volgens mij niet voor, als ik goed gekeken heb...)
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:Volgens mij kan na deze 'veroordeling' Justitie de toestemming om met honden te mogen werken intrekken, ben benieuwd....
Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de KNPV hiermee gaat doen !? Betreffend "bedrijfje" toetst namelijk volgens zeggen alleen binnen de KNPV en niet de Bond (hun namen komen daar de afgelopen 2 jaar namelijk volgens mij niet voor, als ik goed gekeken heb...)

Idd zeggen ze KNPV te toetsen. Ze zeggen ook dat de media het overtrokken heeft.
Nu hoorde ik afgelopen zomer al dat de honden er weg waren en pas geleden dat de huidige (kunnen niet de oude zijn want in beslaggenomen, dus waarschijnlijk nieuwe op oude toetsing wat ook nov fraude is) honden hierdoor inderdaad niet meer bij hun wonen maar bij de buren.
Van mij mag alles gewoon ingetrokken worden!
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Weet je wat het grootste probleem is.... Justitie !
Hoe vaak ik (of collega's) al niet melding gemaakt heb(ben) van 'bedrijven' die een (bijv.) bouwklus hadden en doodleuk zijn vrouw, zonder beveiligings diploma én toetsing, liet werken zodat hij niet hoefde in te huren.... :ugh:
Of personen die überhaupt niet over toetsing beschikken aan het werk zijn...
Als je daar dan melding van maakt, zelfs alles op een presenteerblad aan hun aanbied (konden op heterdaad betrapt worden), dan nog wordt er totaal niks mee gedaan.... Nu snap ik wel dat er ook capaciteit voor moet zijn, maar is en blijft een economisch delict waarvoor iets van 12.000 euro boete staat ! Áls er nu eens goed opgetreden zou worden dan zou er ook enigszins schoon schip gemaakt worden, wat de wel serieuze onder ons alleen maar ten goede zouden komen...

Hier in Limburg ook een vrouwelijke HG, werkt met 2 honden, toetst volgens eigen zeggen KNPV maar ze is binnen de KNPV totaal niet bekend, althans hier in afd. Limburg ! Maar... Ze kan dus wel een toetsingsbewijs overleggen. Bij navraag bij de KNPV of op die naam ook daadwerkelijk een toetsing is afgegeven krijg je nul op rekest ivm de privacy... Tja, hoe wil ik dan kunnen controleren of alles klopt als ze voor ons werken....
Btw, van mij mag ook per direct het ND nummer ingenomen worden !
Als Stegeman hier bijv. een docu over zou maken (hondengeleiders beveiliging in het algemeen), dan zou het mij niks verbazen als werken met honden verboden zou zou worden, er is gewoon té veel mis binnen deze bedrijfstak !
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tony, inmiddels is bekend dat de instantie die de bewijzen dat er met de honden gewerkt mocht worden passende maarregelenen gaat nemen, ondanks dat ze al geen lid meer zijn en daardoor de geldigheid van het bewijs om met de honden te mogen werken verlopen is.

Alleen wie weet en controleert op t werk ;)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wist niet eens, dat er een vergunning nodig is om een hond in een jutepak te laten bijten.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

korthaar schreef:Wist niet eens, dat er een vergunning nodig is om een hond in een jutepak te laten bijten.
niet als sport, maar als je er mee wilt werken (zowel politie, leger als beveiliging) moet de combinatie iedere 2 jaar getoetst worden en slagen voor die toets.
Tony
Zeer actief

crutz schreef:Tony, inmiddels is bekend dat de instantie die de bewijzen dat er met de honden gewerkt mocht worden passende maarregelenen gaat nemen, ondanks dat ze al geen lid meer zijn en daardoor de geldigheid van het bewijs om met de honden te mogen werken verlopen is.

Alleen wie weet en controleert op t werk ;)
Geschiktheidsverklaring blijft dus gewoon geldig tot einde van periode (nóg max 4 jaar, per 1 januari weer terug naar 2 jaar) want kan niet ingenomen worden door beide bonden.
De hele HG wereld is hier wel van op de hoogte en bij inhuur zal er zeker gecontroleerd worden (ik controleer nieuwe HG ook áltijd persoonlijk op bezit van geldige geschiktheidsverklaring).
Werk van hun eigen kun je niks meer doen dan bijzondere wetten op de hoogte stellen en laat deze zich daar nu (helaas) weinig tot niks van aantrekken :hmmm: (ondanks economisch delict met boete van meer dan 10.000 euro !) In het verleden kregen we bij aangifte van misstanden steevast te horen 'geen tijd'!
Tja.... :ugh:
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Beveilingswereldje lopen hele goede maar ook totaal verknipte figuren rond zelfde geld voor de KNPV
overigens zo koninklijk vind ik die vereniging niet, ons kent ons en veel wordt stilzwijgend toegelaten
of de andere kant opgekeken ,
Tony
Zeer actief

Rocco schreef:Beveilingswereldje lopen hele goede maar ook totaal verknipte figuren rond zelfde geld voor de KNPV
overigens zo koninklijk vind ik die vereniging niet, ons kent ons en veel wordt stilzwijgend toegelaten
of de andere kant opgekeken ,
Niks anders dus zoals in elke beroepsgroep en (grote) verenigingen/bonden... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”