Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door Corneliana »

het is denk ik niet zo belangrijk wie z'n schuld het was?
Kaz was eerst, staff komt erbij. dat gaat mis. dag staff.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Aniway schreef:
Heavy schreef:Je hoort wel eens van honden die eens door een Herder zijn aangevallen en die flippen dan voor altijd tegen elke Herder.
Beike is twee keer aangevallen ( met letsel) door Herdershonden.

Maar hij flipt absoluut niet tegen elke herder die we tegen komen.
Hij kan heel leuk met Herdershonden spelen, zonder dat er iets voor valt.

Ik hoor dat vrijwel altijd van mensen die zelf bang zijn, die angst op de hond overbrengen en het als excuus gebruiken voor hun eigen uitvallende mormel.
dagmar88
Zeer actief

Ήυs schreef: Ik ben echt niet iemand die Staffords afkraakt omdat het staffords zijn. Ik kijk naar de hond, en hoe deze is. Ongeacht het ras. Het gaat helemaal niet om 'opkomen voor de golden'. Als het helemaal aan Kaz had gelegen en hij was zomaar op een hond geknald die in mijn ogen gewoon ontspannen mee liep dan zou ik echt zeggen dat het heel raar gedrag van Kaz is. Maar dat vind ik in deze niet, ik begrijp best waarom kaz deze hond niet kan luchten. Betekent dat dat ik zijn gedrag accepteer? Nee natuurlijk niet. Zoals al eerder geschreven, vechten is niet toegestaan, ook bij Kaz niet.

:jank: Mijn klapkaakherder heb ut ook altijd gedaan :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Aha, dan zijn we er toch? Want ik vind er begrip voor hebben nl wel goedpraten. Ik vind bevestiging krijgen van mensen die zeggen dat de staff signalen gaf die Kaz aangezet hebben tot erop klappen dus wel hetzelfde als goedpraten. Dat is de reden dat wij elkaar hier niet begrijpen. Zolang je het bij die staff zoekt verexcuseer je wat mij betreft echt je eigen hond. Je hebt begrip voor het feit dat hij door het gedrag van de staff erop klapt. Ik vind dat ongeacht het gedrag van de staff dus niet goed te praten. Ik vind niks mis met Kaz. Ik vind weinig tot niks mis met wat jij doet, het enige puntje van kritiek is dat jij de staff oorzaak maakt, overduidelijk blijft zeggen dat Kaz uiterst stabiel is. Je zegt ook, Kaz is Kaz en zo is hij nu en zo blijft hij etc etc. En dat vind ik niet fair. Wat nu als de baas van de staff dat zegt? Hij vecht nooit en gaat dat ook nooit doen. Hij is super stabiel want zelfs als hij aangevallen wordt doet hij nooit wat. En hij is zoals hij is ook al is hij 1,5 en een stafford. Dan denk jij. Ja daaaag. Nou, dat denk ik dus als ik jou hoor zeggen, Kaz is twee en super stabiel en dat blijft hij. Kijk die staff eens druk doen. Logisch dat Kaz erop klapt. Jij vindt dat logischer dan ik denk ik.
Afbeelding
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

dagmar88 schreef:
Aniway schreef:
Heavy schreef:Je hoort wel eens van honden die eens door een Herder zijn aangevallen en die flippen dan voor altijd tegen elke Herder.

Ik hoor dat vrijwel altijd van mensen die zelf bang zijn, die angst op de hond overbrengen en het als excuus gebruiken voor hun eigen uitvallende mormel.
Je bedoeld wat Heavy zegt?

Dat mensen dat zeggen als hun hond uitvalt naar een Herder omdat hun eigen hond daardoor gepakt is?
Dat die dat daarom doet?
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

dagmar88 schreef:
Ήυs schreef: Ik ben echt niet iemand die Staffords afkraakt omdat het staffords zijn. Ik kijk naar de hond, en hoe deze is. Ongeacht het ras. Het gaat helemaal niet om 'opkomen voor de golden'. Als het helemaal aan Kaz had gelegen en hij was zomaar op een hond geknald die in mijn ogen gewoon ontspannen mee liep dan zou ik echt zeggen dat het heel raar gedrag van Kaz is. Maar dat vind ik in deze niet, ik begrijp best waarom kaz deze hond niet kan luchten. Betekent dat dat ik zijn gedrag accepteer? Nee natuurlijk niet. Zoals al eerder geschreven, vechten is niet toegestaan, ook bij Kaz niet.

:jank: Mijn klapkaakherder heb ut ook altijd gedaan :mrgreen:
Klóte beesten zijn ut! :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Aniway schreef:
dagmar88 schreef:
Aniway schreef:

Dat mensen dat zeggen als hun hond uitvalt naar een Herder omdat hun eigen hond daardoor gepakt is?
Dat die dat daarom doet?

:mrgreen: Ik schrijf toch geen chinees? Dat mensen waarvan de hond flipt naar alle herders of eender welk ras vanwege één incident er vaak zélf bang voor zijn en die angst overbrengen. Het is wel lekker makkelijk om het bij de hond te leggen terwijl je met een krijsende mongool aan de lijn staat.
Beike heeft er dus niets aan over gehouden omdat jij niet bang bent geworden of geen spanning op hem overbrengt.
dagmar88
Zeer actief

duitse herder schreef: Eerlijk gezegd schrik ik er gewoon van hoe verschillend mensen deze hond lezen :O: Snap nu wel waarom het zo gigantisch mis kan gaan, als mensen deze als een hele vrolijke sociale hond beschouwen.

:ok: Helemaal mee eens. En dan ga ik er nog vanuit dat HF-ers in de regel beter hondengedrag kunnen lezen dan de gemiddelde eigenaar.
Absoluut niet verwonderlijk dat jonge staffords "altijd leuk spelen", opeens omslaan en in een andere hond hangen. Dat daar 10.000 waarschuwingen aan vooraf gaan wordt totaal gemist
Aniway

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Ik schrijf toch geen chinees? Dat mensen waarvan de hond flipt naar alle herders of eender welk ras vanwege één incident er vaak zélf bang voor zijn en die angst overbrengen. Het is wel lekker makkelijk om het bij de hond te leggen terwijl je met een krijsende mongool aan de lijn staat.
Beike heeft er dus niets aan over gehouden omdat jij niet bang bent geworden of geen spanning op hem overbrengt.
Duidelijk :mrgreen: :oohja:

Ik ben er zeker niet bang door geworden, vooral omdat ik ook al wist dat hij wel gewoon met Herders samen kan spelen.
Als het een keer fout gaat hoeft het zeker niet te betekenen dat het de volgende keer weer fout gaat en al helemaal niet als het een totaal andere hond is die je dan tegen komt.

Ik kom wel eens mensen tegen die dat dus zeggen wat Heavy hierboven schreef.
Dan staan die mensen versteld dat het met de ene hond wel goed gaat en met de andere hond niet.
Heeft grotendeels denk ik dus ook te maken met hoe je er zelf mee omgaat, net wat jij zegt.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

jvanringen schreef:Dat verhaal krijgen wij ook vaak te horen als een grote hond lelijk doet tegen onze Pol: ja, is een keer gepakt door een klein hondje - en dat moeten nu alle kleine hondjes bezuren blijkbaar. Bij Pol merk ik dat niet; er lopen hier veel Duitse herders, een aantal daarvan knauwt veel en erg hard, dat vindt Pol niet leuk en die snauwt ze af nog voordat ze maar een hap hebben kunnen doen en mijdt ze verder. Met de andere DH's speelt ze gewoon en ik heb nog nooit gemerkt dat ze een hekel heeft aan alle DH's. Bij onze vorige honden hetzelfde, die zijn allebei een keer flink gebeten door een JR die aan chronische totale hysterie leed, maar hadden geen problemen met andere JR's of hondjes die daar op leken. Het is natuurlijk makkelijk voor de baasjes om het zo te brengen, dan hoeven zij niks te doen qua opvoeding want het is immers jouw schuld, jouw hond is klein of een DH of weet ik wat en ja, daar komt het door, moet je maar niet zo'n hond hebben. Ongetwijfeld zal het zich weleens voordoen dat een hond fobisch wordt voor alle honden van een bepaald ras, maar als je hond de gelegenheid krijgt om ook leuke sociale contacten op te doen met andere honden van dat ras denk ik dat het over het algemeen wel meevalt.
Ik heb het idee dat het niet zozeer het ras op zich is waar een hond dan 'bang' voor is geworden.
Wij zien een ras op zo'n moment als hond met een bepaald uiterlijk, maar ik heb het idee dat het voor de hond de houding en lichaamstaal is die vaak deels rasgebonden is waarop gereageerd wordt.
Het viel mij erg op toen Julia gegrepen was door een kruising Border Collie. Dat sluipgedrag en de lage, platte houding die de hond van tevoren had, dát was voor Julia een trigger geworden en dáár werd ze bang van.
Dus ja, daarna vond ze Border Collies ineens niet zo leuk meer. Dan praat ik dus over een ras, maar voor haar was het puur de houding die toevallig bij dat ras hoort.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:Een hus is gewoon perfect voor makkelijke honden. Ik heb niks tegen een hus en al helemaal niks tegen deze hus. Hij wordt in elk geval gerund door iemand met een goed hart voor honden en ervaring. Ik doe niet aan hussen maar dat komt omdat ik er nooit de honden voor had en geen noodzaak had.
Dus over deze hus geen kwaad woord wat mij betreft. De keuze om de honden te laten vechten is ook niet verkeerd. Los proberen is niks mis mee en dat een hond die dat normaal nooit doet dit kan doen begrijp ik ook. Ik verwijt haar dus ook niks.

Ik reageerde puur en alleen op het feit dat Kaz stabiel zou zijn en hij dat in mijn boekje niet was toen hij het gedrag van deze staff zo opgepakt heeft. Ik ben de laatste die zegt dat hij dit vanaf nu zo gaat doen. Wel las ik dat de TS zegt dat het aan de staff lag omdat Kaz zo stabiel zou zijn. Wat mij betreft was hij dat heel even niet en ook vond ik het vreselijk onterecht dat iemand met een golden backup krijgt hierin en als het een onbekende hus was en Kaz de stafford dan was het forum te klein. Hoe vreemd is dat? Daarin begrijp ik Dinos dus heel erg goed. Hij probeert geen onderscheid te maken in het ras en wie schrijft. Daar ga ik in deze in mee. Want het is domweg zo dat als dit verhaal van een onbekende hus was met zelf een staff die 3 keer op een drukke golden van een klant klapt ik jullie reacties wel eens had willen lezen. En voor de duidelijkheid. Wat haar is gebeurd had mij ook kunnen gebeuren hoor. Mijn reactie komt dus voort uit het meten met twee maten hier en het stellig volhouden dat die golden stabiel en dus onschuldig is. Als die staff terug was gaan knokken was het totale chaos geworden en dan was er niks stabiels meer te ontdekken. Heel stiekem was en is die staff erg stabiel NOG. Die was niet van zijn stuk te krijgen blijkbaar. Erg knap. Want als die op vechten uit was geweest had hij Kaz vreselijk toegetakeld. Die capaciteit heeft dat ras nu eenmaal. Zeker tov een golden. En los krijgen is dan ook geen kattenpis.

Helemaal eens.
Ik zou werkelijk peentjes zweten (zeg je dat zo?) als 1 van mijn honden het in z'n hoofd haalt om op een Staf te klappen :eek:
Serieus, ik moet er niet aan denken! En wat zou ik het knap vinden als die Staf dan niet eens terug vecht.
Mojuan
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Mojuan schreef: Het enige verschil is dat ik geen hus was, en dat ik niet andermans honden onder mijn hoede had/nam.
En eigenlijk vind ik het feit dat ts wel hus is en niet in wil zien dat zij zelf de controle kwijt was over de situatie en over haar hond, heel kwalijk.
Fouten maken we allemaal, het is alleen zaak om ervan te leren.
Ik denk persoonlijk dat ts erg geschrokken is van de reactie van haar eigen hond, maar omdat ze zelf de verantwoordelijkheid over het gedrag niet wil dragen (te laat ingrijpen) ligt het allemaal aan de houding van de Staf. Dat vind ik jammer.
Want ook al is het de houding van de Staf geweest (wat ik meteen geloof) dan nog had ts in moeten grijpen vóór er iets mis ging.
En als het dan ook nog 3x gebeurt, gaat dat mij een stapje te ver. 1x snap ik nog, dat het een onaangename verrassing was (de aanval van Kaz).
Ze geeft toch al aan dat ze iets gemist kan hebben? En die 3 keer was 2 keer vlak achter elkaar, terwijl de hond nog vol adrenaline zit. Ja, daar had ze beter Kaz meteen aan kunnen lijnen misschien. Fout, maar volgens mij geeft ze dat zelf ook al aan? De 3e keer was tijdens een wandeling waar zij de stafford en zijn eigenaar niet eens herkende en de eigenaar niet in de buurt van de hond was.

Sorry hus (even rechtstreeks richting ts) ik had een paar pagina's gemist.
Ik zie nu idd dat je aangeeft dat je het inziet en er nu op bedacht bent.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

[/quote]

Hij kan heel leuk met Herdershonden spelen, zonder dat er iets voor valt.[/quote]

Ik hoor dat vrijwel altijd van mensen die zelf bang zijn, die angst op de hond overbrengen en het als excuus gebruiken voor hun eigen uitvallende mormel.[/quote]

Dat die dat daarom doet?[/quote]

Beike heeft er dus niets aan over gehouden omdat jij niet bang bent geworden of geen spanning op hem overbrengt.[/quote]
Oh maar dat is ook zo hoor. Als zoiets al eerder gebeurd is ben jezelf ook alerter bij de volgende en dit voelen ze feilloos aan. Ik zelf was toen blij dat ik die vrouw gelijk weer tegenkwam zodat ik gelijk kon reageren. De eerste keer was ik net als ts verrast.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Helemaal mee eens. Ik heb dus ook respect voor die staff. Want wat had hij het recht om Kaz die de situatie op vechten uit liet draaien een pak rammel te geven. Kaz was gewoon aan het regelen en probeerde de staff met geweld te dwingen zich respectvoller op te stellen. De staff had hem gigantisch op zijn nummer kunnen zetten maar liet zich niet verleiden. Super knap. That's all. Weinig staffords die dat in dit geval zo netjes over zich heen laten komen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Pepie schreef: Oh maar dat is ook zo hoor. Als zoiets al eerder gebeurd is ben jezelf ook alerter bij de volgende en dit voelen ze feilloos aan. Ik zelf was toen blij dat ik die vrouw gelijk weer tegenkwam zodat ik gelijk kon reageren. De eerste keer was ik net als ts verrast.

Ik ook met Niko ja. :tongue: Met zo'n braverd met een gigantisch lang lontje verwacht je gewoon niet dat hij opeens een grafhekel aan een hond heeft.
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:Helemaal mee eens. Ik heb dus ook respect voor die staff. Want wat had hij het recht om Kaz die de situatie op vechten uit liet draaien een pak rammel te geven. Kaz was gewoon aan het regelen en probeerde de staff met geweld te dwingen zich respectvoller op te stellen. De staff had hem gigantisch op zijn nummer kunnen zetten maar liet zich niet verleiden. Super knap. That's all. Weinig staffords die dat in dit geval zo netjes over zich heen laten komen.
Nou zeg dat wel, héél weinig.
Aniway

Pepie, ik heb even de quotes gefixt hoor :E:

Aniway schreef:Beike is twee keer aangevallen ( met letsel) door Herdershonden.

dagmar88 schreef:Ik hoor dat vrijwel altijd van mensen die zelf bang zijn, die angst op de hond overbrengen en het als excuus gebruiken voor hun eigen uitvallende mormel.
Aniway schreef:Je bedoeld wat Heavy zegt?

Dat die dat daarom doet?
dagmar88 schreef::mrgreen: Ik schrijf toch geen chinees? Dat mensen waarvan de hond flipt naar alle herders of eender welk ras vanwege één incident er vaak zélf bang voor zijn en die angst overbrengen. Het is wel lekker makkelijk om het bij de hond te leggen terwijl je met een krijsende mongool aan de lijn staat.
Pepie schreef:Oh maar dat is ook zo hoor. Als zoiets al eerder gebeurd is ben jezelf ook alerter bij de volgende en dit voelen ze feilloos aan. Ik zelf was toen blij dat ik die vrouw gelijk weer tegenkwam zodat ik gelijk kon reageren. De eerste keer was ik net als ts verrast.
dagmar88
Zeer actief

Mojuan schreef:
laeken schreef:Helemaal mee eens. Ik heb dus ook respect voor die staff. Want wat had hij het recht om Kaz die de situatie op vechten uit liet draaien een pak rammel te geven. Kaz was gewoon aan het regelen en probeerde de staff met geweld te dwingen zich respectvoller op te stellen. De staff had hem gigantisch op zijn nummer kunnen zetten maar liet zich niet verleiden. Super knap. That's all. Weinig staffords die dat in dit geval zo netjes over zich heen laten komen.
:U: niet echt nee, heel weinig die zelfverzekerd zijn en tussen de twee, drie jaar nog zo reageren.
Bij deze zou het me verbazen.
Zou hem persoonlijk ook al niet meer los laten lopen, tenzij hij aan de voet kan volgen en negeren.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 02 dec 2014 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

:F: :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mojuan schreef:
Daarom ook dat ik de signalen die hij gaf anders lees. Hij was opgewonden. Logisch, roedel vreemde honden. En de meeste honden vinden die opwinding onprettig en distantiëren zich. Perfecte reactie. Kaz was bij baasje, Kaz is waarschijnlijk nummer 1 alleen al daarom. En dus voelde Kaz zich geneigd de regels van de roedel op te leggen. Staff was overduidelijk niet uit op vechten want als dat wel zo was had hij Kaz direct en daar door de gehaktmolen gedraaid. Deed hij niet dus wilde hij dat niet. Zo simpel is het.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Zoie schreef:
Suske schreef:Ik zie een heel irritant opdringerig hondje .
Waar het Suske ala minute klaar mee zou zijn.:
wat bedoel je daar precies mee ? Een goede hondse correctie die ook echt doorkomt, afsnauwen, er op klappen, weg rennen, of wat? En grijp je dan in, of laat je het gaan?
Als dit in haar "eigen" roedel gebeurt beukt ze zo'n hond gewoon omver als die een ander lastig valt.
Het is nogal een regelteef :engel:
Dat mag ze niet maar soms ben je te laat.
Als ze zelf zo gestalkt wordt word zo'n hond heel duidelijk verbaal uitgekafferd.
Dat mag ze wel maar daar moet het bij blijven.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mojuan schreef:
:U: niet echt nee, heel weinig die zelfverzekerd zijn en tussen de twee, drie jaar nog zo reageren.
Zou hem persoonlijk ook al niet meer los laten lopen, tenzij hij aan de voet kan volgen en negeren.
Toch was en is dit geen pup meer maar een reu. Weinig reuen van dit ras die zich dit op deze leeftijd laten welgevallen. Ik zeg zeker niet dat de hond zo zal blijven. Maar voor nu is hij verre van agressief nog. Alleen moet dit niet te vaak gebeuren haha. Dan kan de baas nl zeggen dat hij niet goed met golden retrievers kan omdat een golden tot 3 keer op zijn hond geklapt is die niks terug deed.
Afbeelding
Aniway

dagmar88 schreef:
Pepie schreef: Oh maar dat is ook zo hoor. Als zoiets al eerder gebeurd is ben jezelf ook alerter bij de volgende en dit voelen ze feilloos aan. Ik zelf was toen blij dat ik die vrouw gelijk weer tegenkwam zodat ik gelijk kon reageren. De eerste keer was ik net als ts verrast.

Ik ook met Niko ja. :tongue: Met zo'n braverd met een gigantisch lang lontje verwacht je gewoon niet dat hij opeens een grafhekel aan een hond heeft.

Oh, de eerste keer was ik ook wel verrast hoor.
Had die aanval van die hond niet aan zien komen.

Komen nu ook wel eens iemand met een hond tegen, de hond van die mevrouw zag Beike lopen en klapte er zo bovenop.
Dat was ook een geval van "oh, dat doet ze anders nooit".
Dat is voor mij absoluut geen reden om dan maar te zeggen dat Beike bang zou zijn voor andere honden door deze gebeurtenis.
We lopen nu regelmatig een stukje op als we elkaar tegen komen, een mooie gelegendheid voor ons beide om te oefenen en een mooi leer moment.
Voor zowel Beike en mij, alsmede voor die vrouw en haar hond.
Maar deze mevrouw heeft gelukkig wel haar verantwoordelijkheid genomen en heeft de hond niet zomaar lukraak meer los.
Laatst gewijzigd door Aniway op 02 dec 2014 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Aniway

Aniway schreef:Pepie, ik heb even de quotes gefixt hoor :E:
Pepie schreef::F: :ok:
:E:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat Laeken schrijft.

Het gedrag van de staff in het filmpje doet mij denken aan de gemiddelde airedale reu. Ik ken er heel veel en deze kunnen allemaal los in losloopgebieden.
Onze Benthor is op afstand de pittigste, hij gaat aan de lange lijn in losloopgebieden, overigens tussen de hiervoor genoemde airedale reuen.
Mojuan
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mojuan schreef:
Zelf zou hij bij mij ook niet meer los lopen idd.
Misschien wel met bepaalde teven die qua karakter matchen. Want dan kan het erg leuk zijn voor beide honden.
Dit zou ik dan wel op een plek doen waar niet continu meerdere honden zich kunnen mengen in het spel.
Mojuan
Zeer actief

laeken schreef:
Mojuan schreef:
Daarom ook dat ik de signalen die hij gaf anders lees. Hij was opgewonden. Logisch, roedel vreemde honden. En de meeste honden vinden die opwinding onprettig en distantiëren zich. Perfecte reactie. Kaz was bij baasje, Kaz is waarschijnlijk nummer 1 alleen al daarom. En dus voelde Kaz zich geneigd de regels van de roedel op te leggen. Staff was overduidelijk niet uit op vechten want als dat wel zo was had hij Kaz direct en daar door de gehaktmolen gedraaid. Deed hij niet dus wilde hij dat niet. Zo simpel is het.
Zo zie ik het ook.
De opwinding in de houding van de staf was zeer duidelijk zichtbaar, maar niet uit op vechten.
laeken
Zeer actief

En niet meer of anders opgewonden dan de gemiddelde labrador reu die je ineens in een roedel zet als hij dat niet kent en niet gewend is. Dat ras kent zat van zulke types en persoonlijk denk ik dat Kaz er dan dus ook op geklapt was. Kaz weet niet wat een stafford is. En dat is de enige kritiek die ik heb op veel reacties.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

als een staf met zo'n houding onze roedel zou binnen lopen, dan ben ik niet blij, en hoop dat de eigenaar van zo'n hond hem terugroept, of nog liever hem uit onze roedel houdt. Ik ben dan idd bezig alle zeilen bij te zetten om een aanvaring te voorkomen, zeker toen spok nog leefde, want ongecastreerd en ook een regelneef.

In die zin begrijp ik Kaz. Voor mij persoonlijk is dit geen teken van instabiliteit, hoogstens van een te grote maat broek gekocht. Verder normaal roedel gedrag - hoewel uiterst ongewenst in dit geval. (We hebben Orson wel eens een jachthond laten corrigeren, onderdeel van een groepje dat ons regelmatig kwam gallen, en dat was toen in een keer over, voor eens en altijd. Dat gallen bedoel, verder niks dan een gekrenkt ego. )

Dat het voor een staff volstrekt normaal gedrag is, dat hij absoluut niet op knokken uit was, dat hij zich op dat vlak prima beheerste, en dat hij er ook niks aan kan doen dat hij met de hus mee moest, is ook waar. Het m.i. aan de verantwoordelijke mensen om zo'n hond niet in een vreemde roedel te laten lopen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

EstherK schreef:Wat Laeken schrijft.

Het gedrag van de staff in het filmpje doet mij denken aan de gemiddelde airedale reu. Ik ken er heel veel en deze kunnen allemaal los in losloopgebieden.
Onze Benthor is op afstand de pittigste, hij gaat aan de lange lijn in losloopgebieden, overigens tussen de hiervoor genoemde airedale reuen.
er lopen er hier ook een paar, en ze hebben idd een houding die ik ook niet prettig vind. Liever ontloop ik ze.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”