Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kokosolie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Kokosolie

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy heeft een kaal plekje op d'r staart, dus ik was aan het googlen voor huis-tuin en keukenmiddeltjes hiervoor en stuitte hierop:

Afbeelding

Nou gebruik ik ook kokosolie voor 101 dingen en ben begonnen haar elke dag wat bij haar voer te geven, maar weet iemand of ik dit tevergeefs doe. Heeft iemand hier ervaring mee en merk je verschil? Het klinkt namelijk wel érg perfect allemaal.
dagmar88
Zeer actief

Re: Kokosolie

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Charlie heeft laatst stiekem een halve kilo kokosolie gevreten en is nog even bloot.
Lemuria

dagmar88 schreef::mrgreen: Charlie heeft laatst stiekem een halve kilo kokosolie gevreten en is nog even bloot.
:LOL:

Nou ok, maar het is geen haargroeimiddel he :P En het zal eerder een langetermijn-ding zijn dan in 1x een halve kilo te geven :tongue:

Ik geef het nou een dag of 4 en het líjkt (maar dat kan ook tussen m'n oren zitten) dat de plek er beter uitziet. Dus misschien maar gewoon blijven geven, zal geen kwaad kunnen?
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Voor mensen is het inderdaad gezond, voor honden geen idee.
Je kunt in ieder geval het kale plekje ermee insmeren. Mijn vriendin smeert haar naaktkat ermee in als ze een droge huid heeft.
Is het kale plekje niet toevallig de vioolklier?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Biologisch, niet verhit (of niet teveel) en niet ontgeurd uit mijn hoofd is wel goed voor honden. Hier krijgen ze het ook regelmatig, maar ik kan eerlijk gezegd niet zeggen of er verschil is niet voeren en wel voeren. :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het is voor honden ook heel gezond, met name voor de darmen enzo, als haargroei middel weer ik niet hoor :wink: mijn haar gaat er niet van groeien en dat van Van Gils ook niet :mrgreen: , maar t is zeker wel een gezonde olie
Lemuria

Floortje schreef:Voor mensen is het inderdaad gezond, voor honden geen idee.
Je kunt in ieder geval het kale plekje ermee insmeren. Mijn vriendin smeert haar naaktkat ermee in als ze een droge huid heeft.
Nee, denk het niet. Deze plek zit bijna halverwege de staart ;)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Lemuria schreef:
Floortje schreef:Voor mensen is het inderdaad gezond, voor honden geen idee.
Nee, denk het niet. Deze plek zit bijna halverwege de staart ;)
Daar hebben honden toch juist een klier zitten, het zogenaamde wolfsteken?
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier krijgen ze t ook , t is voor zoveel dingen goed
Ook voor artrose pootjes enzo
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Lemuria

** Angela ** schreef:Hier krijgen ze t ook , t is voor zoveel dingen goed
Ha! Nou, die heeft ze waarschijnlijk ook :mrgreen: Baat het niet, dan schaadt het niet, ik blijf het wel gewoon geven :ok:

@Runninggirl: Ik ben nou aan het zoeken en als ik me niet vergis is wolfsteken en vioolklier hetzelfde? Vind het een vrij onduidelijk verhaal. De een zegt dat het een paar centimeter van de staartwortel af zit, de ander dat het op 1/3 van de staart zit. Bij Izzy zit het net boven de helft:

Afbeelding

Afbeelding

Het is al wat beter geworden hoor, weet het nu vrij zeker. Maar het is een mega-droog stukje vel met wat ruwer haar.
runninggirl
Zeer actief

Lemuria schreef:
** Angela ** schreef:Hier krijgen ze t ook , t is voor zoveel dingen goed
Ha! Nou, die heeft ze waarschijnlijk ook :mrgreen: Baat het niet, dan schaadt het niet, ik blijf het wel gewoon geven :ok:

@Runninggirl: Ik ben nou aan het zoeken en als ik me niet vergis is wolfsteken en vioolklier hetzelfde? Vind het een vrij onduidelijk verhaal. De een zegt dat het een paar centimeter van de staartwortel af zit, de ander dat het op 1/3 van de staart zit. Bij Izzy zit het net boven de helft:

Het is al wat beter geworden hoor, weet het nu vrij zeker. Maar het is een mega-droog stukje vel met wat ruwer haar.
Ja gek dat het zo moeilijk te vinden is op internet... misschien heeft het wel een derde meer gangbare naam. :D
Maar ik weet dat bij sommige honden een donkerdere plek ziet op die plek van de staart, net boven de helft inderdaad. En wolven hebben het ook. Maar dus lang niet alle honden hebben die klier.
runninggirl
Zeer actief

Ik heb wel een wetenschappelijk onderzoek er naar gevonden. Er staan ook foto's in.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/3 ... 001_AC.pdf
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

runninggirl schreef:Ik heb wel een wetenschappelijk onderzoek er naar gevonden. Er staan ook foto's in.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/001/3 ... 001_AC.pdf

Ooooh wat leuk, Marieke Verwoerd, dat is mijn dierenarts :mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Ik herken de plek van Izzy niet in die foto's, die zien er veel ernstiger uit...maar Izzy heeft die plek ook pas een week of 2-3, dus misschien ontwikkelt het nog? Ik heb nu geen tijd om die lap tekst te lezen, maar zal morgen even zien, thanks! :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xavi heeft ook een wolfsteken. Alleen de beharing is anders dan op de rest van de staart.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”