Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amsterdam Winner 2014

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Amsterdam Winner 2014

Ongelezen bericht door *Esther »

Marjoleine schreef:
*Esther schreef:Mooie bruine Grote Poedelpup in handen gehad dat maakt een hoop goed :wink:
Ja, Lizzie :I:

Ik ga het morgen eens bekijken. ;)
Inderdaad, wat een ontzettend leuk hondje maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten :D
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

De eindkeuring gaat nu beginnen ;)
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Een zoon van onze Tama heeft de veteraneklasse gewonnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

gonnie schreef:Een zoon van onze Tama heeft de veteraneklasse gewonnen.

Wat leuk! :D

Iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten! :ok:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zeker leuk. Ik krijg trouwens nog geregeld updates van zijn eigenaar.

Die reu is echt heel lief en mooi. Niet te geloven want zijn moeder is een haaibaai.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Marjoleine schreef:
*Esther schreef:Mooie bruine Grote Poedelpup in handen gehad dat maakt een hoop goed :wink:

T is zo'n scheet! Ze is donderdag een dagje bij ons geweest. Dana was helemaal aan het moederen, lief aan het spelen en helemaal in haar element. Dux deed het ook super goed!
Echt ik had haar zo ergens in de kleding kast verstopt als Ingrid terug was gekomen :engel:
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever en Franse Bulldog

Ongelezen bericht door AppleCrispLabradors »

Bij onze ring waren er wat misverstanden... Hoop dat ik er niet wat mensen voor de borst mee stuit. Dit is puur vanuit mijn opinie omtrent het ras. Deze mail heb ik vanuit mijn eigen visie geschreven.

Geachte secretariaat Winner show. 

Onderwerp: Beoordeling

Al meerdere jaren loop ik met plezier mee op de winnershow Amsterdam. In tegen stelling tot andere jaren waarin ik mee liep met de labrador retrievers had ik nu onze nieuwste aanwinst meegenomen. Een Franse Bulldog teef van 9 maanden. Buckswies pride Diana NHSB 2957132. 

Bij aankomst van de ring 13 was de sfeer al grimmig, er liep veel pers en er werden veel kritische noten geuit. Ik kreeg veel positieve reacties op mijn mooie bulldog teef en ik kon de rest goed afweren. 

Ongetwijfeld hebben jullie ook weet van de kritische noot die afgelopen periode geuit is op dit ras. 

Toen de keuring begon viel mij al vrij snel op dat de hondjes die in mijn ogen niet aan de oorspronkelijke rasstandaard voldeden hoog geplaatst werden door mvr Tina Taulos. Hondjes die veel motivatie nodig hadden het rondje vol te maken. Denk hierbij aan koekjes, speeltjes en een hoop verbale herrie. En na afloop enorme moeite hadden goed te kunnen door ademen.  

Mijn Franse bulldog voldoet wel aan de oorspronkelijke rasstandaarden en heeft hierbij dus wel een goed werkende neus en een prachtig gebit. Mijn bull rent gerust 10 kilometer aan de fiets en ik train op hoog niveau met haar. Iets wat ze zonder moeite kan doen. 

Aangezien ik dit zag gebeuren, zakte mij de moed al vrij snel in de schoenen. Ondanks alle positieve reacties vanaf de zijlijn. 

De jeugdklasse was aan de beurt. Onze beurt om ons te laten zien. Treurig genoeg werd er vanaf minuut 1 geen aandacht aan ons geschonken en kwam de mevrouw al vrij snel naar mij toe om te zeggen dat ik een bulldog had met een fantastisch lijf en body een waanzinnig gangwerk maar dat ik de ring moest verlaten omdat ze een neus had. Op dit moment ontstond er al direct reuring buiten de ring, ik heb mij hier afzijdig van gehouden ook de pers wilde mij bevragen. Dit heeft iemand anders gedaan omdat ik dit op dat moment weigerde. 

Vanuit mijn hart voor het ras was ik ontdaan, niet omdat mij een goed rapport interesseerd. In mijn inziens werd de plank behoorlijk misgeslagen wat betreft de rasstandaarden.  

Vanaf het moment dat ik de ring ben uitgezet met een "goed" ben ik meerdere malen aangesproken op mijn waanzinnig goed uitziende bull en zouden ze graag een pup van mijn teefje zien. Ook is de staff persoonlijk op mij afgestapt en is naar de jury gegaan, deze mevrouw hield voet bij stuk. Ook ben ik aangesproken door een dierenarts die ontzettend positief te spreken was over mijn exemplaar. Buiten het feit dat ik sowiezo trots ben op mijn bull weet ik zeker vanuit mijn kennis dat dit ook het type hond is wat we willen zodat we dit ras voor verboden ras kunnen behoeden. Een fantastisch ras dat mits goed gefokt een gezond blij en actief hondje kan zijn. 

Tot mijn verbazing werd dit dus juist niet gestimuleerd en werkt de mvr Tina Taulos in de hand dat de rasstandaarden niet meer voldoen aan het oorspronkelijke standaard en dat er gemotiveerd gefokt word op hondjes die geen gemakkelijk leven kunnen lijden. 

In afwachting van een antwoord, ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen zodat ik volgend jaar wederom mijn neus hebbende prachtige fitte bull wil komen showen op deze show. 

Met vriendelijke groeten,

Sanne van der Vlugt

sannevandervlugt@hotmail.com
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

AppleCrispLabradors schreef:Bij onze ring waren er wat misverstanden... Hoop dat ik er niet wat mensen voor de borst mee stuit. Dit is puur vanuit mijn opinie omtrent het ras. Deze mail heb ik vanuit mijn eigen visie geschreven.

Geachte secretariaat Winner show. 

Onderwerp: Beoordeling

Al meerdere jaren loop ik met plezier mee op de winnershow Amsterdam. In tegen stelling tot andere jaren waarin ik mee liep met de labrador retrievers had ik nu onze nieuwste aanwinst meegenomen. Een Franse Bulldog teef van 9 maanden. Buckswies pride Diana NHSB 2957132. 

Bij aankomst van de ring 13 was de sfeer al grimmig, er liep veel pers en er werden veel kritische noten geuit. Ik kreeg veel positieve reacties op mijn mooie bulldog teef en ik kon de rest goed afweren. 

Ongetwijfeld hebben jullie ook weet van de kritische noot die afgelopen periode geuit is op dit ras. 

Toen de keuring begon viel mij al vrij snel op dat de hondjes die in mijn ogen niet aan de oorspronkelijke rasstandaard voldeden hoog geplaatst werden door mvr Tina Taulos. Hondjes die veel motivatie nodig hadden het rondje vol te maken. Denk hierbij aan koekjes, speeltjes en een hoop verbale herrie. En na afloop enorme moeite hadden goed te kunnen door ademen.  

Mijn Franse bulldog voldoet wel aan de oorspronkelijke rasstandaarden en heeft hierbij dus wel een goed werkende neus en een prachtig gebit. Mijn bull rent gerust 10 kilometer aan de fiets en ik train op hoog niveau met haar. Iets wat ze zonder moeite kan doen. 

Aangezien ik dit zag gebeuren, zakte mij de moed al vrij snel in de schoenen. Ondanks alle positieve reacties vanaf de zijlijn. 

De jeugdklasse was aan de beurt. Onze beurt om ons te laten zien. Treurig genoeg werd er vanaf minuut 1 geen aandacht aan ons geschonken en kwam de mevrouw al vrij snel naar mij toe om te zeggen dat ik een bulldog had met een fantastisch lijf en body een waanzinnig gangwerk maar dat ik de ring moest verlaten omdat ze een neus had. Op dit moment ontstond er al direct reuring buiten de ring, ik heb mij hier afzijdig van gehouden ook de pers wilde mij bevragen. Dit heeft iemand anders gedaan omdat ik dit op dat moment weigerde. 

Vanuit mijn hart voor het ras was ik ontdaan, niet omdat mij een goed rapport interesseerd. In mijn inziens werd de plank behoorlijk misgeslagen wat betreft de rasstandaarden.  

Vanaf het moment dat ik de ring ben uitgezet met een "goed" ben ik meerdere malen aangesproken op mijn waanzinnig goed uitziende bull en zouden ze graag een pup van mijn teefje zien. Ook is de staff persoonlijk op mij afgestapt en is naar de jury gegaan, deze mevrouw hield voet bij stuk. Ook ben ik aangesproken door een dierenarts die ontzettend positief te spreken was over mijn exemplaar. Buiten het feit dat ik sowiezo trots ben op mijn bull weet ik zeker vanuit mijn kennis dat dit ook het type hond is wat we willen zodat we dit ras voor verboden ras kunnen behoeden. Een fantastisch ras dat mits goed gefokt een gezond blij en actief hondje kan zijn. 

Tot mijn verbazing werd dit dus juist niet gestimuleerd en werkt de mvr Tina Taulos in de hand dat de rasstandaarden niet meer voldoen aan het oorspronkelijke standaard en dat er gemotiveerd gefokt word op hondjes die geen gemakkelijk leven kunnen lijden. 

In afwachting van een antwoord, ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen zodat ik volgend jaar wederom mijn neus hebbende prachtige fitte bull wil komen showen op deze show. 

Met vriendelijke groeten,

Sanne van der Vlugt

sannevandervlugt@hotmail.com
Zo dat is nogal wat zeg :O: Ik ben benieuwd of je hierop antwoord krijg.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben nu best nieuwsgierig naar een foto van jouw bulletje
AppleCrispLabradors
Actief

Ik ga er even 1 downloaden
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Op de show zijn ook foto's gemaakt, zal haar even mailen voor een totaal plaatje. Ze stuurt ze morgen
Laatst gewijzigd door AppleCrispLabradors op 13 dec 2014 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Hier alvast een zij aanzicht. Afbeelding
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

AppleCrispLabradors schreef:Hier alvast een zij aanzicht. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Nee bedoel het vanuit de letterlijk zin van het woord. Het ras in sinds 1948 enorm in ontwikkeling geweest en sinds 1993 is het in een trein versnelling gegaan waardoor er minder natuurlijke bevallingen konden plaats vinden KI vaker noodzakelijk werd. Hè t is een gevoelig ras voor meerdere gebreken. En laten we eerlijk zijn zo kan ik er nog wel 20 opnoemen waarop je in de cursus keurmeester echt andere criteria krijgt maar keurmeesters passen zich graag aan aan de trend van de dag. Franse bulldog en samen story, plat gedrongen neus kan op velen verschillende manier geïnterpreteerd worden natuurlijk.... Het hebben van geen neus of een niet goed werkende neus mag wat mij betreft in alle gevallen als foutief beoordeeld worden. Rasstandaarden zijn ook bij de Franse bulldog niet... "neus waarmee het leven belemmerd word". Laat ik voorop stellen het interesseert mij geen drol dat ik zonder goed rapport de deur uit liep. Sterker nog ik ging er allang vanuit maar hoopte stiekem op beter zeker na alle commotie. En als je dan letterlijk op het hebben van een goed werkende neus eruit word gezet is dat voor mij in alle gevallen verkeerd. En terug gedrongen is die in mijn inziens alsnog. Maar wel op een gezonde manier.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

En tuurlijk het is algemeen bekend dat persoonlijke voorkeuren ook gezien worden op een show. Maar hanteren ze daarmee wat ze geleerd hebben? Een juiste keurmeester word toch betaald voor het juist keuren op de ras standaarden? En als dat in dit geval zou zijn... "mag geen enkele vorm van neus hebben" had ik er vrede mee gehad en terrecht haar ook als afwijkend gezien. Maar dat is niet het geval.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Cleva schreef:
AppleCrispLabradors schreef:Nee bedoel het vanuit de letterlijk zin van het woord. Het ras in sinds 1948 enorm in ontwikkeling geweest en sinds 1993 is het in een trein versnelling gegaan waardoor er minder natuurlijke bevallingen konden plaats vinden KI vaker noodzakelijk werd. Hè t is een gevoelig ras voor meerdere gebreken. En laten we eerlijk zijn zo kan ik er nog wel 20 opnoemen waarop je in de cursus keurmeester echt andere criteria krijgt maar keurmeesters passen zich graag aan aan de trend van de dag. Franse bulldog en samen story, plat gedrongen neus kan op velen verschillende manier geïnterpreteerd worden natuurlijk.... Het hebben van geen neus of een niet goed werkende neus mag wat mij betreft in alle gevallen als foutief beoordeeld worden. Rasstandaarden zijn ook bij de Franse bulldog niet... "neus waarmee het leven belemmerd word". Laat ik voorop stellen het interesseert mij geen drol dat ik zonder goed rapport de deur uit liep. Sterker nog ik ging er allang vanuit maar hoopte stiekem op beter zeker na alle commotie. En als je dan letterlijk op het hebben van een goed werkende neus eruit word gezet is dat voor mij in alle gevallen verkeerd. En terug gedrongen is die in mijn inziens alsnog. Maar wel op een gezonde manier.
Het was geen strikvraag, hoor. :mrgreen:
Ik ben gewoon benieuwd naar wat jij oorspronkelijk vindt.
Als exterieur expert krijg je vaste standaarden te leren die dus niet mee gaan met de trend van de dag. In dit geval dus een teruggedrongen neus... niet plat... Open neusvleugels. En goed werkend. Het ontbreken van enige vorm van neus bot is afwijkend.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Ik vind ook dat ze duidelijk een teruggedrongen neus heeft, kan je nagaan wat er verder nog liep aangezien ze als hazewindhond werd bestempeld ;). In mijn optiek heeft ze dus een perfecte neus waarmee ze een super sportief en vrolijk hondje mee kan zijn. Keurig terug gedrongen maar wel aanwezig.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

En ze kan met dit neusje prima kilometers maken. Mocht het ooit zover komen dat ik besluit een nestje met haar te fokken gaat er ook absoluut gewoon netjes een pinokkio op...;)
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Cleva schreef:
AppleCrispLabradors schreef:Ik vind ook dat ze duidelijk een teruggedrongen neus heeft, kan je nagaan wat er verder nog liep aangezien ze als hazewindhond werd bestempeld ;). In mijn optiek heeft ze dus een perfecte neus waarmee ze een super sportief en vrolijk hondje mee kan zijn. Keurig terug gedrongen maar wel aanwezig.
Ik vind het een prima neusje.
Wat bedoelde je precies met oorspronkelijke standaarden?

Van mij mag er een gok op, hoor. Graag zelfs.
Ik denk alleen wel dat je specifieker moet zijn als je je punt wil maken.
Hoe wil je dat ik deze dan specifiek toelicht? Ik heb in vorige post de heldere criteria benoemd? Kan wel eens opzoek gaan naar foto materiaal maar dan zou ik eens naar zolder moeten en de boeken uit t stof moeten vissen.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Geen gek idee... Blijft natuurlijk een vaag gegeven. Maar als er letterlijk geen aanhechting is kan iedereen toch zien dat de neus niet aanwezig is? Dus denk dat de norm dan andersom zou moeten liggen. Puur op mijn gezondheid visie dan.
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Ze hebben vandaag met deze casus heel wat kritiek gehad. Heb zelf gemaild maar op de show zelf was er al een hoop reuring om, ik ben zelf uiteindelijk weggelopen... Ik had honger... Haha. Toen ik terug kwam was het nog steeds onrustig en kreeg ik wederom een vragen vuur heb ze netjes beantwoord. Later hoorde ik dat ze het keur rapport had aangepast. Maar ze bleef bij haar punt.Ze zullen het naar waarschijnlijk wel gaan afdoen met het niet meer uitnodigen van deze jury en wellicht een excuus om zichzelf te beschermen?
Afbeelding
AppleCrispLabradors
Actief

Ze hebben het ook wel eens over medische keuringen gehad. Was alleen natuurlijk absoluut niet waterdicht... Bij de Mastiff sloegen ze vandaag het ere rondje even over de hond ging liggen en was met geen paard overeind te krijgen.
Afbeelding
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

oude french bullies

http://frbulls.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

toch stuk beter dan nu....

Australische kampioen Swifde Dream Sprite :jank:

Afbeelding

Vreselijk dat een hondje MET neus eruit word geknikkerd....het leed wat show wereld heet....
AppleCrispLabradors
Actief

Bedankt voor de link meetje! En die foto.... Tja... Daarom ben ik geen kampioen geworden vandaag ;). Maar mijn bull is dat hoe dan ook wel voor mij.... En hoop dat ze op een dag mooie neusjes op de wereld mag zetten.. En al zijn dat er maar een stuk of 3... dan was dat mijn bijdrage aan het echt wel leuke ras.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wauw, wat een prachtig hondje. Mijn vriendin is helemaal van de Fransjes (zeurt er al jaren om) maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ze leuk vindt want ik hou wel van Bullen heb zelf Amerikanen en een Engelse (opvang) gehad maar het gebrek aan neus stuit me tegen maar bij jou met zo'n neus zou ik er zo één halen :ok:
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Degenen die vandaag weer gaan, veel succes en plezier!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Cleva schreef:
Nanna schreef:Misschien moet de meetlat eens tevoorschijn. Andere rassen worden vaak ook opgemeten (schofthoogte, borstomvang) dus waarom een fransozenneus niet. Ze hebben fors stop dus dat centimetertje schuif je zó over die gok. Geen ruimte voor persoonlijke interpretatie. Minder dan zoveel cm? U wordt bedankt maar u mag de ring met een disc verlaten.
Ja. Of een Matig.

Ik vind ook dat je heel specifiek moet worden als er een probleem is met onderdelen die te klein worden.
Bij ons ras staat in de rasstandaard hoelang de neus moet zijn in verhouding tot het hoofd. Dat kan dan bij de bul toch ook?
Afbeelding
gevni havanezers
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Judith schreef:
Marjoleine schreef:

T is zo'n scheet! Ze is donderdag een dagje bij ons geweest. Dana was helemaal aan het moederen, lief aan het spelen en helemaal in haar element. Dux deed het ook super goed!
Echt ik had haar zo ergens in de kleding kast verstopt als Ingrid terug was gekomen :engel:
Wat leuk om te horen!
Dus als ik het goed begrijp sta jij als eerste op de lijst :wink:
kan ik altijd nog tweede zijn...
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjon op de Winner :D

https://www.youtube.com/watch?v=eqxUX-f ... e=youtu.be

Sjon is de achterste :D
Plaats reactie

Terug naar “Show”