Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flin (5 maand) Word niet (helemaal) zindelijk.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Anoukk
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Flin (5 maand) Word niet (helemaal) zindelijk.

Ongelezen bericht door Anoukk »

Hey allemaal,

Sinds 3 maand hebben wij een leuke border collie pup, ze is lief, slim en pikt alles goed op. (Kortom de perfecte hond)
Nu is het zo dat Flin haar plas in de bench gerust 8 a 9 uur ophoudt (snachts) ze heeft dan ook gewoon een waterbak in de bench staan en kan rustig de hele nacht drinken. Vaak gaat het in de ochtend ook wel goed, ontlasting in huis gebeurt al niet meer (een keer afgelopen week bij mijn ouders ze had toen iets diarree) En plassen gebeurt vrijwel ook altijd buiten. Echter in de avonduren, altijd op de zelfde plek (bij de deur) doet ze haar behoefte (plas). Iedere keer als zij dus ook naar de deur loopt gaan we naar buiten, als ik echter mijn schoenen niet aanheb en deze eerst nog aan moet doen ben ik bijvoorbeeld al te laat. Bij de deur houdt ze het namelijk niet op. Soms duurt het nu eenmaal 5 seconden langer. De ene keer hebben we geluk dan komt ze naar ons toe als we enthousiast roepen waardoor het voor de deur droog blijft de andere keer drukt ze prompt haar billetjes naar de grond en creeert een plas. Ieder uur gaan we sowieso 1 keer naar buiten. En alle keren dat mevrouw de prinses bij de deur staat word ze ook op haar wenken bedient.

Laatst ging het 9 dagen goed, we waren helemaal gelukkig en er van overtuigd dat mevrouw nu zindelijk zou zijn. Helaas hebben we toen iets te vroeg gejuicht de dag erop 2 ongelukjes in een avond. Sinds die avond is het continu een strijd geweest om savonds ons huis droog te houden. Alles word schoongemaakt met allesreiniger. Stiekem ben ik allang blij dat het continu dezelfde locatie is en bij de deur waar we het huis verlaten. In het begin had ze namelijk 3 plekken in het huis die ze erg prettig vind. Ik heb heus wel wat geduld ik vind het alleen vervelend dat in de bench alles perfect gaat, dat ze snapt dat ze naar de deur moet maar dat ze vervolgens daar ook de urine dumpt. Buiten heeft ze haar vaste plekken waar ze altijd alles doet.

Thuis hebben we vrijwel altijd de schoenen aan en de jas in de startpositie.

(overigens plast Flin zeer zelden nog in de middag als we visite hebben en we er te laat bij zijn.)

Afbeelding
Flin is niet alleen mijn hond, ze is ook mijn maatje en we zijn samen een team \\
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Flin (5 maand) Word niet (helemaal) zindelijk.

Ongelezen bericht door Hylos »

Hoe laat gaan jullie er s avonds uit, voor dit "ongelukje tijdstip"? Heeft ze misschien net eten gehad?
Of is er s avonds iets anders spannends wat er gebeurd?

Plast ze verder veel? Kan dan ook nog een blaasontsteking zijn.
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ze snapt in elk geval het principe ;)
nog even doorbijten, er op tijd bij zijn en geduld hebben en dan komt het met een paar maanden vast en zeker allemaal in orde.
sommige honden hebben wat sneller hun blaas onder controle dan andere en zindelijk worden is niet iets wat je kunt versnellen: elke hond doet dat op zijn/haar eigen tijd.

edit: ik zou het daar schoonmaken met een sopje van biotex groen trouwens, dat verwijdert, vanwege de enzymen die erin zitten, de urinelucht beter dan allesreiniger.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

renee-uk schreef:ze snapt in elk geval het principe ;)
nog even doorbijten, er op tijd bij zijn en geduld hebben en dan komt het met een paar maanden vast en zeker allemaal in orde.
sommige honden hebben wat sneller hun blaas onder controle dan andere en zindelijk worden is niet iets wat je kunt versnellen: elke hond doet dat op zijn/haar eigen tijd.

edit: ik zou het daar schoonmaken met een sopje van biotex groen trouwens, dat verwijdert, vanwege de enzymen die erin zitten, de urinelucht beter dan allesreiniger.
Hier sluit ik me bij aan. :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoe vaak gaan jullie nu nog naar buiten?
Ik zou het moment proberen voor te zijn, door dus structureel rond die tijd ook even naar buiten te gaan.
Heeft pup geen hoge nood, en hoef je zelf niet als een gek in de startblokken.
Mocht het dan toch nog gebeuren, wat Inge zegt, optillen en in de slippers.
Anoukk
Vaste gebruiker

Ik gok dat we toch wel een keer of 15 a 20 keer naar buiten gaan per dag daarvan doet ze 10 a 15 keer wat en rent ze de andere keren gewoon vrolijk rond, eten is er dan al uit als dat gebeurt is.(Laatste maaltijd heeft ze dan al zon 3 uur op) Op een blaasontsteking is ze al een keer gecontroleerd en er was niks te vinden. (Hele dagen hebben wij met een soeplepel achter haar aangelopen haha)

De enigste verandering die ik mij kan bedenken is dat mijn partner rond een uur of 11 vaak weer thuiskomt, vaak gaat het een half uur erna mis. (Mijn partner maakt vaak lange dagen, 3 dagen per week school 2 dagen stage en iedere avond werkt hij ook nog waardoor hij hele dagen van huis is)

Soms drentelt ze dan zijn we optijd maar soms trekt ze ook een sprintje en zakt onder het sprintje door haar pootjes om te plassen. De biotex zal ik inderdaad even in huis halen. We dweilen 2 a 3 keer per week met schoonmaakazijn (Stinkt behoorlijk haha) en de rest word verwijderd dmv allesreiniger.

De 9 dagen die goed gingen waren overigens onder de vermissing van de kat van mijn partner, ik vermoed dat ze toen minder afleididng had, alles ging destijds een stuk sneller. (commando's en er was rust in huis, meneer de kat is nogal een druktemaker, valt mij en Flin geregeld aan)
Laatst gewijzigd door Anoukk op 30 nov 2014 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Flin is niet alleen mijn hond, ze is ook mijn maatje en we zijn samen een team \\
Anoukk
Vaste gebruiker

Overigens gaan wij sowieso ieder uur naar buiten, na dutjes, spelen eten en drinken en nog een half uur daarna ;)
renee-uk
Zeer actief

maar als je toch weet dat het omstreeks een bepaalde tijd gebeurt kun je toch net voor die tijd met haar naar buiten gaan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anoukk
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:maar als je toch weet dat het omstreeks een bepaalde tijd gebeurt kun je toch net voor die tijd met haar naar buiten gaan?
Dit doen we dus inderdaad ook, helaas doet ze dan buiten niks zodra we binnen zijn springt ze dan lekker tussen ons in en rent door de kamer heen, hierna gaat ze standaard plassen. We gaan dus ook als ze begint te rennen naar buiten zodat mevrouw kan plassen. En dan wederom, niks. :(:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Dan ga je toch weer te vroeg naar binnen, ik kan er niets anders van maken :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

15 tot 20 keer is wel vrij veel heb ik het idee. Zeker als ze 's nachts makkelijk 9 uur droog kan blijven. Doet ze tijdens de rondjes dan ook altijd plasjes? En neem je haar dan ook wel eens mee voor langere wandelingen op andere plekken etc?
Ik denk dat je het naar buiten gaan na eten, spelen en slapen wel iets meer kan gaan verruimen, en rond wat meer standaard tijden naar buiten kan gaan. En dus ook sowieso die tijd meepakken waarbij ze nu binnen plast.
Al moet ik zeggen dat zoiets altijd vrij lastig in te schatten is, het verschilt nou eenmaal heel erg per hond.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Misschien leert ze nu ook niet dat ze haar plas op moet houden als ze er toch wel 15 a 20 keer uit gaat.
Kun je dit niet proberen rustig aan af te bouwen? Als ze een paar weken oud zijn snap ik het hoor, maar bij 5 en een healve maand is het wel erg vaak.
Afbeelding
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Anoukk schreef:
renee-uk schreef:maar als je toch weet dat het omstreeks een bepaalde tijd gebeurt kun je toch net voor die tijd met haar naar buiten gaan?
Dit doen we dus inderdaad ook, helaas doet ze dan buiten niks zodra we binnen zijn springt ze dan lekker tussen ons in en rent door de kamer heen, hierna gaat ze standaard plassen. We gaan dus ook als ze begint te rennen naar buiten zodat mevrouw kan plassen. En dan wederom, niks. :(:
misschien beginnen met 'plasje doen' te koppelen aan het plassen?
het is zo makkelijk als ze dat kunnen.

en zorgen dat ze niet gaat spelen als je buiten bent wil ook nog wel eens helpen.
ik had voor mijn zindelijk te maken hondjes een aparte plek, die alleen voor het plas- en poepgebeuren gebruikt werd.
we deden daar ook niks anders, niet spelen, geen oefeningen, niks van dat alles: alleen plassen en poepen.
was wel makkelijk want de honden wisten op een gegeven moment precies wat er van hun verwacht werd daar.
Afbeelding

Anoukk
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
Anoukk schreef:
misschien beginnen met 'plasje doen' te koppelen aan het plassen?

en zorgen dat ze niet gaat spelen als je buiten bent wil ook nog wel eens helpen.
ik had voor mijn zindelijk te maken hondjes een aparte plek, die alleen voor het plas- en poepgebeuren gebruikt werd.
we deden daar ook niks anders, niet spelen, geen oefeningen, niks van dat alles: alleen plassen en poepen.
was wel makkelijk want de honden wisten op een gegeven moment precies wat er van hun verwacht werd daar.
Helaas ook dit alles doen wij al, poepje doen snapt ze niet maar aangezien ze dit toch niet binnen doet vind ik dit niet zo erg. Als ik buiten plasje doen zeg gaat ze drentelen en indien ze moet plast ze. (als ze niet moet kijkt ze me even aan met een rare blik en wil rennen) we hebben een vrij verwilderde tuin maar een speciaal deel voor de zindelijkheid afgezet.
Anoukk
Vaste gebruiker

Hylos schreef:Misschien leert ze nu ook niet dat ze haar plas op moet houden als ze er toch wel 15 a 20 keer uit gaat.
Kun je dit niet proberen rustig aan af te bouwen? Als ze een paar weken oud zijn snap ik het hoor, maar bij 5 en een healve maand is het wel erg vaak.
Ik weet het, maar indien ze niet zindelijk is ben ik bang dat als ik nu afbouw ik te hard ga. (dat ze het regelmatiger binnen gaat doen)

Een van de verschillen overigens is dat ze overdag vaker in de bench zit dan savonds. Ik denk dat ik haar savonds ook maar regelmatig in de bench zet en weer een schema ga maken. Vaste benchtijden en niet meer op het gevoel. Dan kan ik inderdaad op die manier toepassen wat jij zegt zonder dat ik het risico loop dat ze me in huis plast :mrgreen:

Zag ook de vraag voorbij komen of ze onder wandelingen wat doet: met een grotere wandeling wel, indien ze los mag lopen. (Flin drijft dus dit kan niet zomaar in een park echter hebben wij in de buurt het heerderstrand, de oma van mijn partner woont daarnaast dus kan ze daarna lekker bijkomen voor we weer naar huis gaan met de auto) Bij het wandelen gebruik ik de leiband en flin raakt echt overal van afgeleid als ik met haar meeloop (dan sta ik weer op een takje ed). Als ik haar gewoon rustig haar gang laat gaan en de flex gebruik doet ze alles wel, die wil ik onder een wandeling echter niet gebruiken aangezien Flin nogsteeds trekt (word gelukkig al minder)
renee-uk
Zeer actief

Anoukk schreef:
renee-uk schreef: misschien beginnen met 'plasje doen' te koppelen aan het plassen?

Helaas ook dit alles doen wij al, poepje doen snapt ze niet maar aangezien ze dit toch niet binnen doet vind ik dit niet zo erg. Als ik buiten plasje doen zeg gaat ze drentelen en indien ze moet plast ze. (als ze niet moet kijkt ze me even aan met een rare blik en wil rennen) we hebben een vrij verwilderde tuin maar een speciaal deel voor de zindelijkheid afgezet.
je hondje is nog heel jong he, dat snappen komt vast en zeker met de tijd wel ;)

als je al een poep- en plasplek hebt zet je haar daar neer en gaat niet in op spelen.
en als het inderdaad allemaal niet helpt dan zul je moeten zorgen dat je op dat moment wel meteen met haar naar buiten kunt.
is ook niet zo moeilijk als het altijd om dezelfde tijd gebeurt, daar kun je je op voorbereiden.

er zijn geen wondermiddeltjes om hondjes aan het verstand te krijgen dat ze buiten moeten plassen en poepen.
je zult het moeten doen met hoe het bij jouw hond gaat en je neerleggen bij het feit dat het bij de ene hond nou eenmaal langer duurt dan bij de andere :U:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

oh en zet je hond alsjeblieft niet vaker in de bench, dat heeft toch geen enkele zin.
het enige dat je daarmee bereikt is dat ze met een volle blaas langer moet wachten tot ze hem legen kan.
denk dat je dat zelf ook niet zo'n fijn gevoel zal vinden: wel moeten plassen maar geen gelegenheid hebben om het te doen.
geduld is een schone zaak en als je hondje binnen plast zul je beter op moeten letten of wat vaker moeten dweilen, zo is het nou eenmaal.
als je dat niet wil had je geen pup moeten nemen, puppen plassen nou eenmaal als ze moeten en dat wist je van te voren.
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief

Anoukk schreef:
Hylos schreef:Misschien leert ze nu ook niet dat ze haar plas op moet houden als ze er toch wel 15 a 20 keer uit gaat.
Ik weet het, maar indien ze niet zindelijk is ben ik bang dat als ik nu afbouw ik te hard ga. (dat ze het regelmatiger binnen gaat doen)

Een van de verschillen overigens is dat ze overdag vaker in de bench zit dan savonds. Ik denk dat ik haar savonds ook maar regelmatig in de bench zet en weer een schema ga maken. Vaste benchtijden en niet meer op het gevoel. Dan kan ik inderdaad op die manier toepassen wat jij zegt zonder dat ik het risico loop dat ze me in huis plast :mrgreen:

Zag ook de vraag voorbij komen of ze onder wandelingen wat doet: met een grotere wandeling wel, indien ze los mag lopen. (Flin drijft dus dit kan niet zomaar in een park echter hebben wij in de buurt het heerderstrand, de oma van mijn partner woont daarnaast dus kan ze daarna lekker bijkomen voor we weer naar huis gaan met de auto) Bij het wandelen gebruik ik de leiband en flin raakt echt overal van afgeleid als ik met haar meeloop (dan sta ik weer op een takje ed). Als ik haar gewoon rustig haar gang laat gaan en de flex gebruik doet ze alles wel, die wil ik onder een wandeling echter niet gebruiken aangezien Flin nogsteeds trekt (word gelukkig al minder)
Ik zou inderdaad niet vaker in de bench gaan zetten. Het is gewoon even een kwestie van een weg vinden naar een goed uitlaatschema.

Heb wel het idee dat je vrij veel verwacht van je hond, het is goed dat je let op het drijven, maar juist nu kan je dit soort dingen nog aanpakken, alleen maar aanlijnen en de rest vermijden is dan niet altijd maar de oplossing.
En dat een pup trekt, ach...ik zou me er oprecht niet al te druk over maken nog. Wees blij dat hij de wereld wil verkennen.
Dat netjes aan de riem lopen heb je 'm later ook zo weer aangeleerd.
Niet dat je jezelf de straat over moet laten trekken hoor, maar verwachten dat een hond van 5 maanden heel erg netjes aan de riem loopt, vind ik dan weer een ander uiterste.
Brindlecardi
Zeer actief

Inge O schreef:
Apple schreef:Dat netjes aan de riem lopen heb je 'm later ook zo weer aangeleerd.
Niet dat je jezelf de straat over moet laten trekken hoor, maar verwachten dat een hond van 5 maanden heel erg netjes aan de riem loopt, vind ik dan weer een ander uiterste.
heeft voor mij niks te maken met veel verwachten maar met het oneerlijk vinden tov. de pup dat hij maandenlang wat zou mogen en plots niet meer - dan moet je een vastgeroeste gewoonte gaan doorbreken en dat dat niet makkelijk is getuigen de vele bazen van trekkende honden, al dan niet in een topic om te vragen hoe je dat oplost.
Er zijn honden waarbij ik het ook eerder zou afkappen dan bij anderen, bijvoorbeeld bij een hond die zwaar zal worden, of een type lompe labrador. Maar een BC, die toch wel bekend staan als bijzonder leergierig, zou ik me dus niet zo druk over maken.
Zegt niet dat je alles maar moet toelaten etc. maar het zou voor mij lang niet de eerste prioriteit zijn, en dus niet iets zijn waar ik me nu over zou opwinden dat een hond van 5 maanden, 'nog steeds niet', netjes aan de riem loopt. :wink:

En daarnaast, kan je ook niet verwachten dat een pup van 5 maand wel begrijpt dat het allemaal wel kan aan de flex-riem, maar niet aan de gewone riem.
nachtvlinder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mengelmoes, kwart stabij

Ongelezen bericht door nachtvlinder »

Lytse is nu 4,5 maand en zindelijk. Wij gaan er nu 7 tot 8 keer per dag uit. 3x per dag wat langer en
de andere keren een korter rondje.
In het begin gingen we natuurlijk ook ieder uur eruit en dat langzaam uitgebreid.
Goed kijken wanneer ze aangeeft te moeten en dat dan voor zijn. Dan heb je al een uitlaatschema
wat je eventueel kan uitbreiden na een poosje als het goed gaat.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik weet dat het makkelijk gezegd is maar je moet je er echt niet zo druk over maken. Ze worden zindelijk, echt. Zelfs als je er niet zoveel aan doet als jij nu. Gewoon uitbundig belonen als ze buiten plast en als het binnen mis gaat schoonmaken en volgende keer beter.
Kan het zijn dat je in de avond wat minder vaak naar buiten gaat dan overdag ? En dat ze juist in de avond zelf actiever is waardoor ze eerder moet plassen ?
Ik vind 15-20 keer naar buiten wel erg overdreven veel. Dan heb je toch ook een heleboel keer dat ze niks doet, dus geen succes ?
Ik denk dat het kwartje eerder valt als je de keren dat je naar buiten gaat juist succes hebt. En die keren dat het binnen mis gaat is jammer. Volgende keer beter.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Anoukk
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
Anoukk schreef:
renee-uk schreef: misschien beginnen met 'plasje doen' te koppelen aan het plassen?

je hondje is nog heel jong he, dat snappen komt vast en zeker met de tijd wel ;)

als je al een poep- en plasplek hebt zet je haar daar neer en gaat niet in op spelen.
en als het inderdaad allemaal niet helpt dan zul je moeten zorgen dat je op dat moment wel meteen met haar naar buiten kunt.
is ook niet zo moeilijk als het altijd om dezelfde tijd gebeurt, daar kun je je op voorbereiden.

er zijn geen wondermiddeltjes om hondjes aan het verstand te krijgen dat ze buiten moeten plassen en poepen.
je zult het moeten doen met hoe het bij jouw hond gaat en je neerleggen bij het feit dat het bij de ene hond nou eenmaal langer duurt dan bij de andere :U:
Zelfs al duurt het me haar hele leven, mijn liefde voor haar word er niet minder voor haha. Ik moet zeggen dat ik al een stuk wijzer ben, niet alleen door alle goede antwoorden maar ook vanwege het feit dat ik nu echt aan het denken werd gezet en nu wel deels weet waar de problemen zitten.

Ik ben bij mijn vorige honden gewend geweest altijd geluk te hebben (met een week allemaal zindelijk) en misschien dacht ik er bij haar te licht over. Ik weet dat het tot 9 maand kan duren en door Flin heb ik inmiddels wel een engelengeduld :engel:

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden!
Anoukk
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Plast ze niet uit angst of stress om die kat? Toch wel heel toevallig dat als de kat weg is het wel lukt om plas op te houden ik zou zeggen zet de kat eens buiten ' s avonds :wink:
Das het probleem, sinds meneer kat weer thuis is mag hij niet meer naar buiten. we hebben ook geen andere ruimte in huis waar hij kan verblijven (woonkamer met openkeuken). En door mijn allergieën kan ik ook niet even zeggen: ik zet de kat savonds op onze slaapkamer. Daarbij is het een liefde haat verhouding, Flin valt ook geregeld de kat aan (spelen) flin weegt 10 kilo en de kat 4 dus dit is voor mij een proces dat een hoop frustratie oproept (steeds kinderjuf spelen, ik vind het erg vervelend om flin met een leiband te moeten corrigeren omdat hij de kat opjaagt vooral omdat diezelfde kat het zelf uitdaagt). gelukkig vergeet ik niet te genieten haha. (eindeloze knuffelsessie's op de bank, snel de auto in en door naar het heerderstrand voor een korte wandeling en alle kusjes die ik ontvang zijn ook niet mis haha.)

Maar hoe dan ook, ik ben wel van mening dat als de kat er niet was geweest Flin nu al zindelijk was, die twee zijn vaak zo druk bezig met elkaar afleiden. (eerst liep yuri altijd mee naar buiten, flin vertikte het dan om nog wat te doen en speelde gerust de hele tijd tikkertje om vervolgens binnen te komen en daar haar plas te doen)

(nu moet ik ook eerlijk bekennen dat katten niet echt mijn dieren zijn, ik vind ze heel leuk maar bij een ander. De kat woonde echter eerst bij mijn vriend en daarna hebben we samen een woning gezocht. Mijn allergie en het feit dat de kat mijn spullen onderplast en mij aanvalt helpt ook niet bepaald mee. Overigens is hij voor de rest van de wereld een schat knuffelt met iedereen maar ik behoor gewoon niet tot zijn favorieten) :cry:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Sjon was 's-nachts gelijk droog (gewoon een open kratje met kussen naast bed). Overdag heeft wat langer geduurd en hij moest ook vaak eruit (om het kwartier). Met een maand of 8 was hij tovh goed zindelijk. Het komt vanzelf.
Anoukk
Vaste gebruiker

Renee1966 schreef:Sjon was 's-nachts gelijk droog (gewoon een open kratje met kussen naast bed). Overdag heeft wat langer geduurd en hij moest ook vaak eruit (om het kwartier). Met een maand of 8 was hij tovh goed zindelijk. Het komt vanzelf.
Hele geruststelling haha, vandaag weeris op puppybezoek geweest met flin, flin plaste voor de verandering is niet binnen :mrgreen: Mevrouw ligt nu heerlijk uitgeteld in de bench :slaap2: en we zijn in 4 uur tijd 3 keer buiten geweest en ze heeft alle keren wat gedaan. 11 uur is mijn partner thuis als mevrouw tot die tijd slaapt is het mooi meegenomen dan weet ik ook zeker dat ze vanavond niks meer in huis doet :engel:
Anoukk
Vaste gebruiker

Even een zindelijkheidsupdate, prompt na het uploaden van deze oproep is er nog geen enkel avond ongelukje geweest :cheer:
Nu afkloppen dat het zo blijft :mrgreen:
Anoukk
Vaste gebruiker

Vanochtend prompt een grote hoop voor de deur, vanavond gelukkig weer helemaal droog gebleven :)
Anoukk
Vaste gebruiker

:mrgreen:
Vanaf zaterdag geen ongelukje meer in (ons) huis gehad, Donderdag een plasje toen ik wegging bij mijn moeder, had mevrouw net aangelijnd en ze gaat prompt zitten. Ook vandaag weer een plasje in mijn moeder haar woonkamer. Volgens mij zijn we er bijna (eindelijk)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Anoukk schreef::mrgreen:
Vanaf zaterdag geen ongelukje meer in (ons) huis gehad,
Vanaf vandaag? Nou, uhh, goed bezig! Hoop dat het zo doorgaat :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”