Sinds 3 maand hebben wij een leuke border collie pup, ze is lief, slim en pikt alles goed op. (Kortom de perfecte hond)
Nu is het zo dat Flin haar plas in de bench gerust 8 a 9 uur ophoudt (snachts) ze heeft dan ook gewoon een waterbak in de bench staan en kan rustig de hele nacht drinken. Vaak gaat het in de ochtend ook wel goed, ontlasting in huis gebeurt al niet meer (een keer afgelopen week bij mijn ouders ze had toen iets diarree) En plassen gebeurt vrijwel ook altijd buiten. Echter in de avonduren, altijd op de zelfde plek (bij de deur) doet ze haar behoefte (plas). Iedere keer als zij dus ook naar de deur loopt gaan we naar buiten, als ik echter mijn schoenen niet aanheb en deze eerst nog aan moet doen ben ik bijvoorbeeld al te laat. Bij de deur houdt ze het namelijk niet op. Soms duurt het nu eenmaal 5 seconden langer. De ene keer hebben we geluk dan komt ze naar ons toe als we enthousiast roepen waardoor het voor de deur droog blijft de andere keer drukt ze prompt haar billetjes naar de grond en creeert een plas. Ieder uur gaan we sowieso 1 keer naar buiten. En alle keren dat mevrouw de prinses bij de deur staat word ze ook op haar wenken bedient.
Laatst ging het 9 dagen goed, we waren helemaal gelukkig en er van overtuigd dat mevrouw nu zindelijk zou zijn. Helaas hebben we toen iets te vroeg gejuicht de dag erop 2 ongelukjes in een avond. Sinds die avond is het continu een strijd geweest om savonds ons huis droog te houden. Alles word schoongemaakt met allesreiniger. Stiekem ben ik allang blij dat het continu dezelfde locatie is en bij de deur waar we het huis verlaten. In het begin had ze namelijk 3 plekken in het huis die ze erg prettig vind. Ik heb heus wel wat geduld ik vind het alleen vervelend dat in de bench alles perfect gaat, dat ze snapt dat ze naar de deur moet maar dat ze vervolgens daar ook de urine dumpt. Buiten heeft ze haar vaste plekken waar ze altijd alles doet.
Thuis hebben we vrijwel altijd de schoenen aan en de jas in de startpositie.
(overigens plast Flin zeer zelden nog in de middag als we visite hebben en we er te laat bij zijn.)